Miten te pystytte työskentelemään 40 h viikossa?
Valmistuin pari vuotta sitten. Kaikki opiskelukesät tein kokopäivätöitä ilman lomaa.
No valmistumisen jälkeen kokoaikainen työ oli vaikeaa ja selvisin vuoden. Lopulta tuli burnout ja jäin sairaslomalle. Kun palasin taas kokoaikaiseksi sain uuden burnoutin.
Yritän saada omalta alaltani 3-4 päivän työviikkoa. (Talous kestäisi sen). Mutta kukaan ei suostu tekemään sellaista sopimusta. Korkeakoulututkinto vaihtuu pian pikaruokaravintolan tai siivojan työksi.
Miten te kestätte 40 h työviikkoa ilman, että tuntuu kuin koko elämä valuisi hukkaan?
Kommentit (143)
Minulle on aivan sama vaikka ette tekisi töitä lainkaan kunhan elätte omilla rahoillanne ettekä niiden rahoilla jotka käyvät töissä (yksityisellä sektorilla, julkisen sektorin työntekijät eivät tuota vaan vievät rahaa).
En enää 20 vuoden paahtamisen jälkeen jaksanutkaan. Nyt teen max 30 tuntia viikossa ja se riittää niukasti, kun olen karsinut menot minimiin. En saa mitään tukia.
Vodkakännit Viron viinoilla kerta pari viikkoon töiden jälkeen, niin jaksaa 60h/vko vaikka sitten sinne eläkkeelle asti. Toimii Venäjällä ja aikoinaan Neukuissa, niin miksei meilläkin.
Vierailija kirjoitti:
Öö...ei 40h/vko edes riitä. Et ole vain ehkä vielä sisäistänyt sitä että elämä on sitä että yrität selviytyä eläkkeeseen saakka hengissä. Sen jälkeen voit hetken hengähtää. Ehkö sinut on vain päästetty kotona liian helpolla.
Toivon, ettei yksikään ihminen sisäistä ja hyväksy tuota ajatusta.
Päälle vähäuniset yöt, työmatkat ja ruuhkat, puhumattakaan jos pitäisi vielä jollain julkisilla matkustaa. Hyi helvetti.
Vain työn sisältö voi auttaa jaksamaan pitemmän päälle. Tai piristeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 vuotta olen tehnyt ilman ongelmia. Itsestä se on kiinni
Höpö höpö, se on työpaikasta, ilmapiiristä, työn vaativuudesta ja kuormittavuudesta ym kiinni.
Mä varmaan jaksaisin, jos töissä ei tarvitsisi kestää urpoja työkavereita, saisin itse valita työaikani ja voisin tehdä ainakin osittain etänä.
T. 16 h viikossa
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä 84 tunnin työviikkoa yrittäjänä, en ymmärrä miten joku kokee vain 40 tunnin työviikon uuvuttavana.
Kuka teillä tekee perheelle ruuan ja pesee pyykit?
En kyllä millään jaksais. Nyt teen 90 tunnin viikkoa ja tuntuisi turhalta mennä osa-aikatöihin vain 40 tunniksi.
Lokakuu-maaliskuu välisenä aikana jaksaa painaa töitä kun ei ole mitään muutakaan tekemistä.
En pystykään. Olen omasta tahdostani työttömänä ja ruikutan palstalla että kaikkien työssäkäyvien pitäisi lakkoilla minun etujani ajaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen yleensä 84 tunnin työviikkoa yrittäjänä, en ymmärrä miten joku kokee vain 40 tunnin työviikon uuvuttavana.
Kuka teillä tekee perheelle ruuan ja pesee pyykit?
Ei ainakaan palstalla tukiensa pienentämisestä ruikuttava vasemmistolainen elämäntapatyötön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 40 vuotta olen tehnyt ilman ongelmia. Itsestä se on kiinni
Höpö höpö, se on työpaikasta, ilmapiiristä, työn vaativuudesta ja kuormittavuudesta ym kiinni.
Mä varmaan jaksaisin, jos töissä ei tarvitsisi kestää urpoja työkavereita, saisin itse valita työaikani ja voisin tehdä ainakin osittain etänä.
T. 16 h viikossa
Ja nyt kun aloin tarkemmin miettiä, niin riittäisi jos vain tuo ensimmäinen asia toteutuisi. Jos muita ihmisiä ei olisi sekoittamassa kaikkea niin jaksaisin.
T. 16 h viikossa
ei sitä pystykkään 40 tuntista viikkoa tekemään.pakko painaa se 80 vähintään.ja vuodesta toiseen.
Ihmettelen, miten nykyään ihmiset ei jaksa tehdä normaalia työviikkoa. Kenen se eläminen pitäisi maksaa? Kyllä jokainen on vastuussa omasta elannostaan. Suomessa on totuttu siihen, että yhteiskunta elättää, jos ei halua tehdä töitä. Työkyvyttömät ja erityistä tukea tarvitsevat ovat sitten erikseen. Kyllä terveellä työkykyisellä on vastuu itsestään.
Kyllä se menee kun ottaa pe ja la umpikännit ja sunnuntaina vähän loiventaa pudotusta.
Normaaöisti työaika on 37,5h viikossa. Jos saa pekkasia, silloin joutuu tekemään 40h. Mielellään tekisin puoli tuntia lyhyemmän työpäivän, pekkaset on aivan turhia kun pidentää päivää puolella tunnilla.
Toki paras olisi joku 6-7h työpäivä, jaksaisi jotain työpäivän jälkeenkin.
No eihän tätä ole tehty kuin vasta joku 40 vuotta vähennettynä pari työttömyysvuotta ja muutama vuosi hoitovapaalla lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten nykyään ihmiset ei jaksa tehdä normaalia työviikkoa. Kenen se eläminen pitäisi maksaa? Kyllä jokainen on vastuussa omasta elannostaan. Suomessa on totuttu siihen, että yhteiskunta elättää, jos ei halua tehdä töitä. Työkyvyttömät ja erityistä tukea tarvitsevat ovat sitten erikseen. Kyllä terveellä työkykyisellä on vastuu itsestään.
Ehkäpä se joka ei jaksa, ei olekaan terve ja työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestänytkään.
Onneksi löysin työn, jota teen 3 päivää viikossa. Tämä on onni ja aikaa jää muuhunkin.
Toivottavasti myös elät sillä etkä nosta mitään tukia.
Kyllä elän, älä suotta huolehdi. Ainoa tuki joka meidän perheeseen yhteiskunnalta kilahtaa, on lapsilisä yhdestä lapsesta. Joka sekin loppuu ihan kohta.