65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta
"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella"
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni työssäkäyvä saa alle 2000 euroa kuussa käteen ja pärjää ihan hyvin. Eläkeläiset, joiden ei tarvitse käydä muualla kuin paikallisessa ostoskeskuksessa ei sitten tule sillä summalla toimeen? Mihin teillä sitä rahaa sitten menee.
Kotihoito 2 x vrk, 350 e/kk, lisäksi laaja lääkitys eli apteekkikulut 150 - 190 e/kk, koneellinen lääkkeiden annosjakelu 15 e/kk, turvaranneke 53 e/kk, kauppapalvelu 10 e/kerta (eli teet kauppalistan ja tavarat tudaan kotiin, valittavana 3 ns. sopimuskauppaa), hiustenleikkuu ehkä pari kertaa vuodessa 30 - 70 e/kerta, jalkahoito (ehdoton pakko terveydellisten syiden takia) 60 e/kerta, vähintään 2 kk välein. Tähän vielä vuokra, sähkö, kotivakuutus, puhelin. Jääkö mielestäsi paljonkin jäljelle?
t. Tytär
+ kodinsiivous pitää ostaa siivousyritykseltä.
Kukaan ei tule siivoamaan eläkeläisen kotia ilmaiseksi, sellaista palvelua ei Suomessa ole.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule siivoamaan eläkeläisen kotia ilmaiseksi, sellaista palvelua ei Suomessa ole.
96- vuotiaana sairaana kodinsiivous pitää ostaa.
Vain veteraanit ovat saaneet ilmaisen kodinsiivouksen. Eli on pitänyt olla sodassa.
Tilastot ja keskiarvo kertovat totuuden kaikesta ja kaikista ? Suomessa on paljon eläkeläisiä joiden eläke on ALLE tuhat euroa.
Tilastollista ajatustapaa soveltaen :pistä pääsi jäävesisankoon ja jalkasi pesuvatiin jossa on lähelle kiehuvan kuumaa vettä- keskimäärin kehosi ja olosi pitäisi olla silloin mukavassa lämpötilassa ja sinulla ihan hyvä olla !
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Ei valtion rahat riittäisi ilmaissiivouksiin eikä ilmais pyykin pesuun. Kaikki palvelut maksavat.
Omaiset voi toki siivota ilmaiseksi ja pestä pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Moni työssäkäyvä saa alle 2000 euroa kuussa käteen ja pärjää ihan hyvin. Eläkeläiset, joiden ei tarvitse käydä muualla kuin paikallisessa ostoskeskuksessa ei sitten tule sillä summalla toimeen? Mihin teillä sitä rahaa sitten menee.
Monella työssäkäyvällä on esimerkiksi työpaikkalääkäri ja terveystarkastukset. Vakuutuksiin on etuja ammattiyhdistysten kautta. Tai jopa työpaikan kautta on joku vakuutus. On bonuksia, lomarahoja, ylityökorvauksia, matkakorvauksia, lounasseteleitä, virkistysseteleitä, E-passia yms. Jos on edes jonkinmoinen asema tai titteli niin on firman autoetu.
Kun jää eläkkeelle kaikki ne edut loppuvat. Itse yllätyin kun tajusin miten paljon työssä ollessa oli monia helpotuksia. Oli esimerkiksi bensaetu, puhelinetu, edullinen lounas, voi itse omalla työnteollaan vaikuttaa tuloihin, monia ruokailuja ja palavereja joissa sai jotain syödäkseen. Paikallisiin liikkeisiin sai alennuksia kun esitti työpaikkakortin, moni tunsi jo muutenkin. Kuntosalin ja uimahallin käyttö oli ilmainen kun liittyi firman kuntoklubiin pienellä summalla.
Miksi eläkeläisen ei tarvitse käydä kuin paikallisessa ostoskeskuksessa? Onhan eläkeläisellä ihan samaa elämää kuin muillakin ihmisillä ja maksaa omat menonsa. Rahaa menee siis hengissä pysymiseen, normaaleihin menoihin ja asumiseen plus virkistykseenkin silloin tällöin. Paitsi jos on täysin laitoshoidossa. Silloinkin pitää jäädä käyttörahaa omiin menoihin. Muuten alle 2000 euroa käteen on eri kuin noin 1000 euroa käteen. Loppuelämän kun ikää on niin paljon ettei kelpaa töihin tai ei vain enää ole työkuntoinen.
Huom! Työssäkäyvällä on ihan samoin mahdollisuus Kelan tukiin jos tulot ovat pienet! Ja työikäinen voi muutenkin vaikuttaa omiin tuloihinsa.
minä työtön tradenomi Hönö Tiainen PORISTA en pääse eläkkeelle! olen pian 50v!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoito 2 x vrk, 350 e/kk, lisäksi laaja lääkitys eli apteekkikulut 150 - 190 e/kk, koneellinen lääkkeiden annosjakelu 15 e/kk, turvaranneke 53 e/kk, kauppapalvelu 10 e/kerta (eli teet kauppalistan ja tavarat tudaan kotiin, valittavana 3 ns. sopimuskauppaa), hiustenleikkuu ehkä pari kertaa vuodessa 30 - 70 e/kerta, jalkahoito (ehdoton pakko terveydellisten syiden takia) 60 e/kerta, vähintään 2 kk välein. Tähän vielä vuokra, sähkö, kotivakuutus, puhelin. Jääkö mielestäsi paljonkin jäljelle?
t. Tytär
Kuulostaa ihan mun omaiseni menoilta, pait
Jos tulot on reilu tonni ei maksa valtion veroa. Kotitalousvöhennys vähennetään ensisijaisesti valtion verosta. Eikä kuntaveroakaan mene niin paljon että pystyisi vähennyksistä hyötymään.
Lapset, jos heille tulee vanhuksen laskut nimellään voivat saada vanhempansa avusta kotitalousvähennyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. Tytär
Kuulostaa ihan mun omaiseni menoilta, pait
Saa varmaan jotain tuki tuohon tonniin? Ammattilaisen suorittama tukanleikkuu on monelle ainoita iloja, sallittakoon se heille. Monelle elämänlastux nostavx jx masennusta ehkäisevä seikka on kivasti ja itselle mieleisesti leikatut hiukset. Vanhakin ihminen on ihminen jolla on tunteet, ei ole eloton puupökkelö.
Hyvin pieni osa kuuluu näihin varakkaisiin. Moni eläkeläisnainen saa alle 1000€ sillä ovat olleet kotona lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millä palstalla olet tänään ahkeroinut.
Sun kaltaisten takia ei kannata kertoa oikeaa ikää eikä kaupunkia, missä asuu ja onneksi en niin tehnyt.
Täällä on kaikenlaisia päästään sairaita ihmisten vainoajia, olleet koulukiusaajia aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kaltaisten takia ei kannata kertoa oikeaa ikää eikä kaupunkia, missä asuu ja onneksi en niin tehnyt.
Täällä on kaikenlaisia päästään sairaita ihmisten vainoajia, olleet koulukiusaajia aikanaan.
Kelassa ei enää kerrota asiakkaille päätöksen tehneen virkailijan nimeä, just noiden päästään sairaiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porin polliisi kyseli sinun perään 🤡🤣 maalitat kuulemma vanhuksia, sitä kutsutaan kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan 👮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porin polliisi kyseli sinun perään 🤡🤣 maalitat kuulemma vanhuksia, sitä kutsutaan kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan 👮
Pitäisikö laittaa nettivinkki tästä viestistä poliisille, kun poliisina ei saa esiintyä.
Et ole itse töissä vaan palstoilla.
Miten ostolakossa ketju etenee sulla?
Samat hymiöt ja sairaat jutut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelassa ei enää kerrota asiakkaille päätöksen tehneen virkailijan nimeä, just noiden päästään sairaiden takia.
Satasairaalassa PORISSA ovat ottaneet huvittuneina vastaan trade Hönö Tiaisen työkokeilukokemukset osastosihteerin apulaisena 🤣
Lääkäri varasti Hönöltä läppärin 🤣🤡😂
AP > Evan ja hallituksen palkattu lobbari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasairaalassa PORISSA ovat ottaneet huvittuneina vastaan trade Hönö Tiaisen työkokeilukokemukset osastosihteerin apulaisena 🤣
Lääkäri varasti Hönöltä läppärin 🤣🤡😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Et ole itse töissä vaan kirjoittamassa hönö juttuja.
Onneksi kokoomus leikkaa teiltä työkyttömyyseläkeläisillä. Alkaa verottamaan alle 1100 eläkkeitä.
Tämä katkeruus nykyeläkeläisiä kohtaan on ymmärrettävää, mutta ei hyväksyttävää. Valtaosa työikäisistä ei ehdi, ei elä eläkkeelle saakka. Tähän tosiasiaan eivät nykyeläkeläiset ole syyllisisä, syyllisiä ovat "läntisen arvoyhteisön" poliittinen johto, etunenässä USA:n puolustusministeriö. 80 % suomalaisista on piikitetty tuon DOD:n luomalla (counter measure) biologisella aseella, mistä johtuen tuon kansanosan elinaikaodote on suhteellisen lyhyt.
Eikä tarvitse olla hoitajaa koko ajan paikalla.