Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja eläkeläistalouksissa on jo lähes puolet koko maan varallisuudesta

Vierailija
10.04.2024 |

"65-75-vuotiaat eläkeläiset ovat Suomen varakkain ikäryhmä ja ylipäätään eläkeläistalouksissa on nyt jo lähes puolet koko maan varallisuudesta. Yksinkertaisesti epäreilu ajatus, että juuri eläkeläiset olisivat kategorisesti sopeutustoimien ulkopuolella" 

Kommentit (2622)

Vierailija
301/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Orpo meinaa, että noi eläkemaksut hoidetaan, jos tulee paikallinen sopiminen ja palkat alas. Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta.

Vai sanooko se sitten yhtäkkiä, että ei ole rahaa maksaa eläkkeitä. 

Vierailija
302/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään omaisuutta panttina eli jos velkaa ei makseta panttina ollut omaisuus otetaan pois, siksi se on takauksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä nuoret hieman ennenkuin kovasti syyllistätte. Opiskeluaikana  sain valtion opintorahaa 600 mk vuodessa. Asunto oppilaitoksen soluasunto 10 m2 jaettuna kahdelle. Töissä piti käydä viikonloput opintojen eteen. 35 vuotta työuraa takana. Yksi ulkomaanloma, muutama kotimaanloma,mutta noin neljän vuoden välein. Ruoan saan ja vanha talo asuntona, joka vaatii 10-15 tuntia viikossa työtä. Tuntuu pahalta kuunnella, kun juuri koulusta tulleet vuokratuella asuvat sohvillaan valittavat. Vaativa asiantuntijatyö vie mehut, koulustatulleet häipyvät alalta heti, kun eivät kestä paineita.

Aika paskassa kunnossa talo, kun pitää pari tuntia päivässä painaa hommia vai tuliko vähän liioiteltua?

Puilla lämitetään sähkön hinnan vuoksi, joten ennemminkin vähättelin.

Vierailija
304/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee Ap ahkerasti ja lujasti töitä, niin jonain päivänä ehkä itsekin nautit ansaitusta eläkkeestäsi. 

Just noin ja sitten uhriudutaan kun ei saatukaan heti johtajan pestiä - mulle kaikki ja heti - muuten en tule duuniin

Mulla on cv 2 sivua. Montako työpaikkaa sulla on? 

Olen eri, mutta kaivoin esiin viimeisen CV:ni vuodelta 2017. Sekä suomen- että- englanninkielisessä versiossa on 3 sivua, vaikka olen jättänyt pois 5 ensimmäistä työnantajaa eli 9 vuotta. Työnantajia minulla on ollut yhteensä 9 kpl ja erilaisia toiminimikkeitä noin 20 kpl, useimmat niistä erilaisissa kansainvälisissä tehtävissä.

Terveisin eläkeläinen.

Vierailija
305/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee Ap ahkerasti ja lujasti töitä, niin jonain päivänä ehkä itsekin nautit ansaitusta eläkkeestäsi. 

Just noin ja sitten uhriudutaan kun ei saatukaan heti johtajan pestiä - mulle kaikki ja heti - muuten en tule duuniin

Mulla on cv 2 sivua. Montako työpaikkaa sulla on? 

Olen eri, mutta kaivoin esiin viimeisen CV:ni vuodelta 2017. Sekä suomen- että- englanninkielisessä versiossa on 3 sivua, vaikka olen jättänyt pois 5 ensimmäistä työnantajaa eli 9 vuotta. Työnantajia minulla on ollut yhteensä 9 kpl ja erilaisia toiminimikkeitä noin 20 kpl, useimmat niistä erilaisissa kansainvälisissä tehtävissä.

Terveisin eläkeläinen.

Minulla on työpaikkoja 1 per rivi ja 2 sivua. 

Vierailija
306/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nykyään myös määräaikaisissa töissä ollaan puhelinpalvelussa ja se on myös englanniksi, samoin kaupoissa ja, ravintoloissa ja kahviloissa osa asiakkaista on englannin kielisiä. 

Vierailija
307/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien itse toimeentulleet työnsankarit jäivät eläkkeelle jo keskimäärin 59 vuotiaina nuorempien maksaessa viulut ja painaessa 70 vuotiaiksi saakka töitä. Heidän jäädessä eläkkeelle ei heitä työpaikoilla edes juuri korvattu. Mikä tässä yhtälössä ei käy yhteen suurten ikäluokkien sankarieepoksen kanssa?

Suuret ikäluokat ovat päässeet helpolla. Ei ne ole koskaan mitään köyhyyttä nähneetkään. Elävät nyt loisena meidän kustannuksella. Eikä ne ole maata rakentaneet. Hyvinvoinnin tekivät heidän vanhempansa..

Jos et ole elänyt silloin niin sinun höpinällä ei ole mitään arvoa.,kuvitella voi mitä vaan.zVai ei ne ole köyhyyttä nähneetkään...No ei kaikille ole järkeä annettu.

Vierailija
308/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurten ikäluokkien itse toimeentulleet työnsankarit jäivät eläkkeelle jo keskimäärin 59 vuotiaina nuorempien maksaessa viulut ja painaessa 70 vuotiaiksi saakka töitä. Heidän jäädessä eläkkeelle ei heitä työpaikoilla edes juuri korvattu. Mikä tässä yhtälössä ei käy yhteen suurten ikäluokkien sankarieepoksen kanssa?

Suuret ikäluokat ovat päässeet helpolla. Ei ne ole koskaan mitään köyhyyttä nähneetkään. Elävät nyt loisena meidän kustannuksella. Eikä ne ole maata rakentaneet. Hyvinvoinnin tekivät heidän vanhempansa..

Jos et ole elänyt silloin niin sinun höpinällä ei ole mitään arvoa.,kuvitella voi mitä vaan.zVai ei ne ole köyhyyttä nähneetkään...No ei kaikille ole järkeä annettu.

Moni on suurien ikäluokkien lapsi ja, työskennellyt myös heidän kanssaan samoissa työpaikoissa ja nähnyt muutokset. 

Vierailija
309/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen, joka on painanut töitä 40 vuotta ilman työttömyystukia ansaitsee eläkkeensä. Tukien varassa eletyt vuodet voitaisiin vähentää työvuosista ennen eläkkeen saamista. Myös suurituloisten eläke lähtisi rullaamaan vasta kun 40 työvuotta on tehty.  Nykyään varakkaat pakenee eläkkeelle kesken  vajaavaisen työuran.

Vierailija
310/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, kun vielä saisi uuden 4 h + k paritalon puolikkaan 400 000 mk eli 80000 euroa niinkuin 1990-luvun lopulla ja siihen laskevat korot. Kyllä joillain kävi tuuri. Nyt sama asunto myydään vanhentuneena 200 000 eurolla. 

Vierailija
311/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni jokainen, joka on painanut töitä 40 vuotta ilman työttömyystukia ansaitsee eläkkeensä. Tukien varassa eletyt vuodet voitaisiin vähentää työvuosista ennen eläkkeen saamista. Myös suurituloisten eläke lähtisi rullaamaan vasta kun 40 työvuotta on tehty.  Nykyään varakkaat pakenee eläkkeelle kesken  vajaavaisen työuran.

Samaa työtä ja sai 4 kuukautta kädestä sairaslomaa. Nykyään jos pyydät 2 päivää pidetään mielenterveysongelmaisena. 

Ja jatkuvasti olet uudessa työpaikassa hommia opettelemassa. 

6 kuukauden sijaisuus, josta 3 kuukautta koeaikaa eikä aluksi saa sairasajan palkkaa. 

Vierailija
312/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisilta ja varakkailta eläkeläisiltä voi verottaa enemmän eläketuloja. Jos on hyvä eläke, yli 2000€/kk, niin vallan hyvin eläkeläinen voi osallistua talkoisiin! Jos eläkeläisellä on hyvä työeläke, niin työvuosina henkilölle on maksettu myös korkeaa palkkaa.

Hyvätuloisilla eläkeläisillä on myös varallisuutta ja rahaa säästössä. Hyvätuloisilla ja varakkailla eläkeläisillä on velattomat omistusasunnot, kesämökki, sijoitusasunto, pankkitalletuksia, rahastosijoituksia, pörssiosakkeita ja muuta varallisuutta.

Pienituloisilla ja köyhillä takuueläkeläisillä ei ole varaa osallistua talkoisiin. Köyhä takuueläkeläinen joutuu laskemaan rahojaan, onko varaa ostaa ruokaa vai lääkkeitä. 

Vierailija
313/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan myös eläkeläiset opettelemaan hommia. Ensin kelaan 6 kuukautta, sitten maanmittauslaitokselle 6 kuukautta ja, sitä rataa. Katsotaan kuinka helppoa on palvella asiakkaita jotka kysyvät kaiken maasta taivaaseen ja sanovat, sun pitää tietää, olet kerran töissä. 

Juu, ollut 2 päivää. Hetki niin selvitän asiaa. 

Vierailija
314/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan myös eläkeläiset opettelemaan hommia. Ensin kelaan 6 kuukautta, sitten maanmittauslaitokselle 6 kuukautta ja, sitä rataa. Katsotaan kuinka helppoa on palvella asiakkaita jotka kysyvät kaiken maasta taivaaseen ja sanovat, sun pitää tietää, olet kerran töissä. 

Juu, ollut 2 päivää. Hetki niin selvitän asiaa. 

Yksi asiakas sanoi, että soittaa minulle kesällä. 

En voinut sanoa, että en ole kyllä silloin enää täällä töissä. 

Ei me saada sanoa asiakkaalle, että ollaan vaan hetki siellä töissä. 

Vierailija
315/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus leikkaa ansiosidonnaista eli ollaan vaan kotona. Jos saa sijaisuuden niin ostetaan pelkkää ruokaa ja säästetään palkat työttömyysajan ruokaan. 

Ei käydä teatterissa eikä elokuvissa eikä kahviloissa eikä ravintoloissa eikä uimahalleissa. 

Ei osteta vaatteita, ei käydä parturissa. 

Pelkkä suihkussa käyminen riittää ja kahvi. Saunaa ei ole. 

Paluu menneeseen.

Vierailija
316/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke on kannustin työnteolle. Menee motivaatio työhön. Jos eläkkeet alenevat, menee moni yritys nurin. Rahan käyttö lisääntyy eläkkeellä, ostetaan asumispalveluita, hoitoja, lääkkeitä, lääkäri, apuvälineitä jne. Monesti autetaan omia lapsiakin, jos on varaa. Mutta jos tätä ei ymmärretä, niin antaa sitten mennä.

Yrityksiä tulee nytkin menemään nurin. Työikäisiltä leikattiin 800 miljoonaa ja nuo vähennetään yrityksiltä myynneistä. 

Työssäkäyvä puoliso ei osta enää työlounasta ravintolasta. 

Vaatteita ja tavaroita ei osteta eikä käydä parturissa. 

Juu, tossa linkissä oli, että konkurssit lisääntyy hotelli- ja ravintola-alalla, valitettavasti siellä ihmisillä on asuntovelkaa ja hallitus leikkasi tuet. 

No ne rahoittakoon, joilla on lounasetu. 

Vierailija
317/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pihalla voi joku olla, ei voi kun nauraa🤣🤣

Vierailija
318/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60% eläkeläisistä saa alle 2000 euroa kk bruttona eläkettä. 

Noi luvut oli tänään jossain.

Oliko jopa 25% saa sen jotain 1250-1300 kk miinus verot.

Urpo. Et ilmeisesti ymmärrä mitä eroa on tuloilla ja omaisuudella?

Tilastojen mukaan eläkeläisten mediaaniomaisuus on 20 000€.

Vierailija
319/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pihalla voi joku olla, ei voi kun nauraa🤣🤣

Yhtä lailla suurissa ikäluokissa on niitä jotka teki kesällä laitoshuoltajan sijaisuuksia ja syksyt, talvet, keväät kotona ansiosidonnaisella. 

Vierailija
320/2622 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla 30 vuotta sitten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän