Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

86kg/164cm/63v

Vierailija
10.04.2024 |

Olen syönyt herkkuja: pizzaa, olutta, suklaata, pullaa... kahden vuoden ajan. Ihan mitä mieli on tehnyt. Paino pysähtyi tuohon, miksiköhän ei enää noussut?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelö kesällä. Kermajäätelö

Vierailija
22/31 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

162 cm, 68 kg, 57v. Oon laihtunut 8,5 kg ja ihan tyytyväinen tähän. Tavoite on 60 - 65 kg. Katsotaan. Painon putoaminen pysähtyy sit kun se on keholle luonnollisessa kohdassa. Jos väkisin pitää laihduttaa ja vaikea pysyä tietyssä painossa terveellisestä ruokavaliosta huolimatta, silloin se ei ole keholle luonnollinen normaali paino.

Ja miten laihduin/laihdun? Jätin sokeripitoiset tuotteet pois, juon paljon vettä, syön 3 ateriaa päivässä ja ehkä yhden välipalan enkä syö iltaisin. Tää sopii mulle.

Millä herkuttelet?

Mulla ei oo tarvetta herkutella, ei oo makeanhimoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

162 cm, 68 kg, 57v. Oon laihtunut 8,5 kg ja ihan tyytyväinen tähän. Tavoite on 60 - 65 kg. Katsotaan. Painon putoaminen pysähtyy sit kun se on keholle luonnollisessa kohdassa. Jos väkisin pitää laihduttaa ja vaikea pysyä tietyssä painossa terveellisestä ruokavaliosta huolimatta, silloin se ei ole keholle luonnollinen normaali paino.

Ja miten laihduin/laihdun? Jätin sokeripitoiset tuotteet pois, juon paljon vettä, syön 3 ateriaa päivässä ja ehkä yhden välipalan enkä syö iltaisin. Tää sopii mulle.

Millä herkuttelet?

Mulla ei oo tarvetta herkutella, ei oo makeanhimoja.

Herkku voi olla suolainenkin...

Vierailija
24/31 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ķellään kommentteja???

Vierailija
25/31 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruselämää elän

Vierailija
26/31 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kommentteja

Vierailija
27/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa odottaa kymmeniä vaatteita: käytettäväksi sitten joskus... 15kg kevyempänä

Vierailija
28/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joskus aiemmin ollut tuossa painossa? 

Olen itse kymmenisen vuotta nuorempi ja stressilihonut viimeisen 1,5 vuoden aikana noin 18kg. Ensimmäisen puolen vuoden aikana tuli melkein 10kg mikä on ihan järkyttävä määrä ja sain pienellä ryhtiliikkeellä sen painonnousun joksikin aikaa torpattua. Sitten se ryhtiliike repsahti ja painonnousu jatkui, mutta hitaammin. Ja ainakin muutaman kuukauden paino on ollut samalla tasolla, vaikka ei tässä syömisten suhteen juuri parannusta ole ollut.

Tämä paino, missä nyt olen, on kokein paino, mitä minulla on koskaan ollut, mutta olen ollut tässä samassa painossa aikaisemminkin joskus kymmenisen vuotta sitten.

Meidän biologia on jostain kivikautiselta ajalta suunniteltu siihen, että hyvinä aikoina kerätään ravintoa talteen vaikeiden aikojen varalle. Tämä ei ole miksikään muuttunut, mutta tämä on kauhean huono ominaisuus tällaisessa ympäristössä, missä ravinnosta ei ole pulaa.

Nykyisin ei suositella sellaista ruokavaliota, joka olisi rajoittava. Ihmisen psykologiakin toimii niin, että kielletyt asiat vetävät puoleensa entistä enemmän. Kannattaa sitä omaa syömistään ajatella sitä kautta, että mitä hyvää siihen haluaisi lisätä. Eli jos ruokavaliosta puuttuu värejä (kasviksia, hedelmiä), niin ottaa tavoitteeksi niiden lisäämisen.

Omalla kohdallani on stressisyömisen lisäksi muutakin tunnesyömistä. Sellaisen työstäminen on vaikeampaa, koska pitäisi puuttua niihin juurisyihin, jotka on siellä taustalla. Stressisyöminen on minulla siis sitä, että rauhoitan itseäni ruualla. Mutta käytän syömistä myös itseni lohduttamiseen, ilahduttamiseen, palkitsemiseen ja mitähän vielä. Jos ajattelee, että tekisi tätä vaikka omalle lapselle, niin sehän kuulostaa kauhealta! Kaikkiin mahdollisiin ikäviin ja iloisiinkin tunteisiin tarjottaisiin jotain herkkuja! Ehkä tämäkin on joku heijastuma lapsuudesta, kun ei ole oppinut vanhemmilta mitään tunteidenkäsittelytaitoja.

Kauhea jaaritus, mutta ei vastausta siihen, miksi painonnousu on pysähtynyt. Mutta ota se nyt edes jonkinlaisena siunauksena ja mahdollisuutena, yritä pitää se nyt paikallaan, ettei nousisi enää lisää!

Vierailija
29/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

75kg/165cm/ 58v

Paino nousi 5 kiloa tupakanpolton lopttamisen jälkeen. Ja on jämähtänyt tähän ihan fiksusta syömisestä huolimatta.

Millekään kitukuurille en ala, aloitanko tupakanpolton uudelleen?

Tupakoinnin lopettaminen on todella vaativa ponnistus, pidä siitä kiinni! Jos saat pidettyä painonnousun tuossa viidessä kilossa, niin sitä voi pitää jo voittona. 

Yleensä ei suositella, että isoja elämänmuutoksia yritettäisiin useampia samaan aikaan. Minä keskittyisin nyt tuohon, että pysyt tupakasta irti. Jotkut saattavat repsahtaa pitkänkin ajan jälkeen.

Minulla on painoa reippaasti enemmän, vaikka olen yhtä pitkä. Viimeksi, kun olin 75-kiloinen, olin laihtunut yli 20 kiloa ja tunsin olevani varsin sutjakka. Nykyisestä painosta vaadittaisiin jo paljon suurempi pudotus ja kun ajattelen painonpudotusta ylipäätään, niin juuri tuo 75kg on sellainen tavoitepaino, mistä haaveilen. Vaikka tuo sinulle on paino, johon olet harmittavan lihomisen jälkeen päätynyt, niin yritä kuitenkin lohduttaa itseäsi sillä ajatuksella, että olet minun unelmapainossa! Kaupasta löytyy helposti sopivia vaatteita ja etkö pysty lentokoneessakin kävelemään suoraan? Minä joudun hivuttautumaan viistosti, kun takapuoli on niin leveä, että ottaa kiinni niihin selkänojiin. 

Vierailija
30/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki herkuttelun kohtuullistamiseen: Panostakaa niihin herkkuihin! Ruvetkaa todella nirsoiksi ja vaativiksi niiden herkkujen suhteen. Herkkujen pitää olla luksusta!

Jos olette aiemmin ostaneet jonkin 2€ maksavan Fazerin 180g suklaalevyn, niin ostajaa jatkossa sellainen 7€ maksava Lindtin minikonvehtirasia, missä on 100g suklaata. 

Jos olette aiemmin ostaneet jotain litran Aino-jäätelöitä, niin siirtykää pienempiin ja kalliimpiin pakkauksiin. Ben&Jerry's on liian teollista, suosikaa ennemmin kotimaisia merkkejä - Jymy, Kolmen kaverin jäätelö, Vanhan Porvoon jäätelötehdas ja mitä näitä nyt on. Älkää ostako halpista, vaan ostakaa niitä jäätelöitä, jotka maksaa 7€/500ml.

Älkää ostako mitään mättökeksejä tai mättöpullaa. Jos tekee jotain kahviherkkua mieli, niin ostakaa palvelutiskiltä joku yksittäinen valmis leivos tai kakkupala. Tai ostakaa Ph7:n macaronseja.

Herkun pitää olla sairaan hyvää ja kallista, todellinen nautinto eikä mikään puolivillainen mättö.

Vierailija
31/31 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

168cm paino 65kg ja ikä 63v. Olen yrittänyt laihtua ja välillä pääsenkin 62kg, mutta sitten taas paino karkaa. Liikun oikeastaan joka päivä, vähintäänkin lenkin koiran kanssa ja varsinkin kesäaikaan käyn polkujuoksemassa. Talvisin hiihdän satoja kilometrejä ja käyn uimassa ainakin kilometrin kerran viikossa. Syö ihan tavallista kotiruokaa enkä välitä karkeista ja herkuista. Siltikin vaikea pitää paini kurissa. 

Mulla ei ole sulle muuta neuvoa, kuin pienentää annoskokoja, nähdä nälkää ja liikkua todella paljon. 

Liikunnasta ei juuri ole laihduttamisessa apua, mutta terveyden vuoksi se on todellakin suositeltavaa. 

Sinä olet todella hyvissä ja terveissä mitoissa, etenkin ikääsi nähden, ja liikuntaakin tulee reippaasti. Naisilla kai luontaisesti lihakset alkavat pienentyä keski-iän myötä, teetkö mitään lihaskuntoharjoittelua ollenkaan? Jotain omalla painolla tehtävää lihasharjoittelua tuohon voisi lisätä, varsinkin kun ajattelee pidemmän aikavälin toimintakykyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän