Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko pestä hiuksenne vähän useammin?

Vierailija
09.04.2024 |

Oksensin kun jollain asiakkaalla oli niin rasvaiset hiukset. Ihan oikeasti.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kampaajat veloittaa pesusta erikseen? Jos kyllä, niin miksi?

Vierailija
42/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin, että ihmiset pesisivät päänahkansa shampoolla edes joka toinen päivä. Eltaantunut nahka haisee kamalalta.

Siis haisteletko tarkoituksella muita ihmisiä vai? Itse pidän ainakin ihan keskiverto välin muihin ihmisiin, jolloin en tuohon ongelmaan ole törmännyt.

Kai minulla vaan on tarkka hajuaisti. Riittää kun joku kävelee ohitseni niin haistan millä mätänemisasteella kyseinen ihminen on. 

Voi varmaa olla juu, mutta kyllä luulen hajun tulevan muualta kuin pelkästä päänahasta tai hiuksista.

Muualtakin tulee hajua. Mutta kyllä sen päänahkalemun tunnistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää on tosi ällöä! Nykyään on muodissa, ettei omia eikä varsinkaan lasten hiuksia pestä. Hyi hitto niitä keltaisia karstaisia päänahkoja, päiväkodissa alkaa olla joka toisella. Inhottaa koskeakaan, vaikka tytöt haluaisi kampauksia. Hiukset on niin rasvaiset, että jäävät muotoonsa kuin olisi muotovaahtoa. Käsiin tarttuu talia, jopa sellainen hiutaleita ja paha haju. Mitenpä tuosta vanhemmille sanot. Kesällä kun lasten hiukset kastuvat, haju on niin tyrmäävä että pitää tuulettaa.

Sitten olin kaverini mökillä ja sain sieltä lakanat, joiden tyynyliinat olivat niin keltaiset etten pystynyt käyttämään. Haisivat tosi pahalta, kirpeän tunkkaiselta. Oli kuulemma pesty ja puhtaat, mut hyi hitto. Käytin pyyhettä tyynyn suojana.

Peskää oikeasti hiuksenne ja päänahkanne, nimenomaan shampoolla/saippualla. Ei ruisjauholla tai muulla, vaan saippualla. On epäkohteliasta haista pahalle.

Vierailija
44/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos geeneissä on helposti rasvoittuva päänahka, niin ei se parane sillä, että pesee kerran viikossa. Sitten täytyy pestä vähintään joka toinen päivä. Päänahka ja hiukset ei tästä kärsi.

Eivät kärsi, päinvastoin. Ja ihan totta tuo, vaikka jotkut mitä väittäisivät eivät kaikki pysty totuttamaan päänahkaansa pitkillä pesuväleillä hitaampaan rasvoittumiseen. Se vain on kertakaikkiaan mahdottomuus.

Vierailija
45/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on siis eskarissa lapsia, joilta ei ole ikinä heidän elämänsä aikana pesty hiuksia. 6-7 vuotta hiukset pesemättä, voitte vaan kuvitella. Päänahasta saa kaavittua paksua keltaruskeaa talia, jossa on seassa hiekkaa. Äidit vaan silmä kirkkaana sirkuttaa ettei lasten hiukset tarvitse shampoota!

Vierailija
46/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin, että ihmiset pesisivät päänahkansa shampoolla edes joka toinen päivä. Eltaantunut nahka haisee kamalalta.

Siis haisteletko tarkoituksella muita ihmisiä vai? Itse pidän ainakin ihan keskiverto välin muihin ihmisiin, jolloin en tuohon ongelmaan ole törmännyt.

Kai minulla vaan on tarkka hajuaisti. Riittää kun joku kävelee ohitseni niin haistan millä mätänemisasteella kyseinen ihminen on. 

Haista ny moukka 💩

Vierailija
47/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja muistakaan pestä lastenkin hiukset, vaikka ne ei näkyvästi rasvoitu. Kerran viikkoon vähintään. Joskus päiväkodissa työskennellessä kyllä välillä oksetti ne haisevat pesemättömät päät. Usein muuten ihan siisteillä lapsilla. On täyttä paskapuhetta, ettei lapsen hiuksia tarvitsisi pestä ennen kuin ne alkaa rasvoittumaan.

Vierailija
48/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista ny moukka 💩

Kyllä sitäkin joutuu joskus haistelemaan. Älä ole inhottava vaan koska olet kateellinen hyvästä hajuaististani.

Vierailija
49/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten vesilaskut. Onko niihin varaa. Koska lisäksi on kallis sähkölasku, netit, asuminen ja muut. Vai aikooko joku puuttua rahastukseen. Tulos on sitten että osa vähentää suihkut pois.

Vierailija
50/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista ny moukka 💩

Kyllä sitäkin joutuu joskus haistelemaan. Älä ole inhottava vaan koska olet kateellinen hyvästä hajuaististani.

Sinun jutuistasi haiskahtaatuilla elävä ryhävalas joka itse ei pääse masennukselta suihkuun. Yksinäisyyteen keksii tälläisia lärväilyjä. 

Vierailija
51/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa miten moni täällä on maininnut myös lasten hiukset. Joskus nykyisen teinini ollessa pieni muistan saaneeni muilta äideiltä jossain puistoissa ja perhekerhoissa arvostelua, kun puhuin peseväni lapsen hiukset pari kertaa viikossa, koska lapsi oli kova hikoilemaan. Monet kehui, että heidän lapset eivät ole koskaan käyttäneet sampoota (yöks!). Siis oikeasti osa ihmisistä ei pese lapsen hiuksia edes uimisen jälkeen. Oli se vesi järvivettä tai uima-allasvettä, jää sinne hiuksiin ja päänahkaan muhimaan kaikkea mitä ei pitäisi. 

Vierailija
52/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesisin hiukset vähän useammin, pesisin ne kahdesti päivässä.

Kun mikään ei riitä.

Vierailija
53/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoainettahan se.

Vierailija
54/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten vesilaskut. Onko niihin varaa. Koska lisäksi on kallis sähkölasku, netit, asuminen ja muut. Vai aikooko joku puuttua rahastukseen. Tulos on sitten että osa vähentää suihkut pois.

Meillä vesilasku on kiinteä 30/hlö läträä kuinka paljon tahansa. Onko sitten harvinaisempaa?

Vierailija
55/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kerran päivässä

Vierailija
56/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista ny moukka 💩

Sinun jutuistasi haiskahtaatuilla elävä r

Taidat puhua itsestäsi. Kalikka kalahti ja tunnistit kuvauksista oman haisuli itsesi.

Vierailija
57/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja muistakaan pestä lastenkin hiukset, vaikka ne ei näkyvästi rasvoitu. Kerran viikkoon vähintään. Joskus päiväkodissa työskennellessä kyllä välillä oksetti ne haisevat pesemättömät päät. Usein muuten ihan siisteillä lapsilla. On täyttä paskapuhetta, ettei lapsen hiuksia tarvitsisi pestä ennen kuin ne alkaa rasvoittumaan.

Joo ja silloin haisee pipotkin ihan järkyttävälle, eihän lasten myssyjäkään muka tarvitse pestä.

Vierailija
58/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa on siis eskarissa lapsia, joilta ei ole ikinä heidän elämänsä aikana pesty hiuksia. 6-7 vuotta hiukset pesemättä, voitte vaan kuvitella. Päänahasta saa kaavittua paksua keltaruskeaa talia, jossa on seassa hiekkaa. Äidit vaan silmä kirkkaana sirkuttaa ettei lasten hiukset tarvitse shampoota!

Voiko olla totta, johan tuossa alkaa joku ihosairaus kehittyä. Eikö neuvoloissakaan tai neuvolalääkäri puutu asiaan?

Vierailija
59/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pesisin hiukset vähän useammin, pesisin ne kahdesti päivässä.

Kun mikään ei riitä.

Ap varmasti osoittikin aloituksensa juuri sinulla ja muille kaltaisillesi.

Vierailija
60/69 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaryhmissä saa tosiaan paheksuvia kommentteja tai vähintään katseita, jos uskaltaa kertoa pesevänsä lapsensa hiukset edes kerran viikossa muulla kuin vedellä... Itse en ainakaan myöntänyt ikinä vaikka pesin, koska se haukkuminen alkoi samantien miten murrosikään asti riittää pelkkä vesi. Suunnilleen ta poit lapsesi, jos käytit lastenshampoota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi