Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus valmistelee uusia kelakorvauksia yksityilääkärissä käyntiin, kuka yllättyi

Vierailija
08.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/76c400ab-df88-4358-a133-81a9d6967…

Sinne yksityisille ja vuokratyöfirmoille menee veroeurot. Voi saatana tämö oaskaa hallitusta. 

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puoliso kuolee niin kaikilla biologisilla lapsilla on perintöoikeus.

Leskellä on asumisoikeus, mutta jos myy asunnon lapsella on oikeus saada osa rahoista.

Ja kun on kyse äitipuolesta niin ne rahat otetaan.

Vierailija
182/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja naisista tuli v-mäisiä.

Miehet menkööt katkaisemaan piuhansa, riski, että vehje ei toimi enää kunnolla, mutta se on heidän murhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset terveysjätit on täynnä kokoomuslaisia, joten ihan luontevaa politiikkaa siinä mielessä.

Varmaan isoja vaalirahoittajiakin.

Ehkä julkinen perusterveydenhuolto ajetaan pikku hiljaa alas kokonaan.

Kyllä tämä on ihan oma ideologiansa eikä suinkaan vahinko https://en.m.wikipedia.org/wiki/Starve_the_beast

Siellä Thatcherin ja Pinochetin ja Trumpin ideologisessa ja eettisessä vanavedessä kok/pers vetää ja noi kela-korvaukset valuu sitten veroparatiiseihin. Tämähän se kok märkä uni sotea tehdessäkin jo oli että "yksityiset purkaa jonoja" lue ottaa tikkuja sormesta ja uusi respetit ja kaikkia monisairaat/vaikeat jää kuitenkin julkiselle puolelle...tai kadulle, kuten muualla.

Britit ovat paskoneet koko infran: NHS, vesilaitos, rautatiet ja nyt huomattu että armeijakin...mutta ultrarikkaat ovat rikastuneet ihan hitokseen ja  ruoka-avun varassa kituvat lisääntyneet tasaisesti Thatcherin ajoista. Siihen vielä pölhöpopulistien brexit päälle. Ehkä nähdään sitten uusia sisällisotiakin euroopassa...

Vierailija
184/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomen isoissa kaupungeissa ole käytännössä toimivaa julkista puolta, on pakko käydä yksityisillä jos tarvitsee hoitoa.

Vierailija
185/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii terveystalossakin säästäminen. Kun sinne menee työterveysrahoilla hammaslääkäriin niin otetaan kyllä varmasti  niin monta röntgenkuvaa että käytettävissä oleva raha tulee käytettyä. Olen itse jo kieltänyt että minua ei enää säteilytetä joka vuosi tyhjän takia. 

Eikä ole yksi kerta kun on haluttu paikata olematon reikä "josta ei ole ihan varma onko se reikä". Viime vuonnakin kävi niin että painostettiin suorastaan varaamaan aika paikkaukseen.

Meninkin 2 viikkoa siitä  suuhygienistille hammaskiven poistoon ja ihan piruuttani kysyin että minkäslainen reikä siinä kohtaa on niin sanoi että ei tässä mitään reikää ole.

Näille ne verorahat sitten jatkossa varmaan ohjataan vieläkin perusteellisemmin.

Vierailija
186/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii terveystalossakin säästäminen. Kun sinne menee työterveysrahoilla hammaslääkäriin niin otetaan kyllä varmasti  niin monta röntgenkuvaa että käytettävissä oleva raha tulee käytettyä. Olen itse jo kieltänyt että minua ei enää säteilytetä joka vuosi tyhjän takia. 

Eikä ole yksi kerta kun on haluttu paikata olematon reikä "josta ei ole ihan varma onko se reikä". Viime vuonnakin kävi niin että painostettiin suorastaan varaamaan aika paikkaukseen.

Meninkin 2 viikkoa siitä  suuhygienistille hammaskiven poistoon ja ihan piruuttani kysyin että minkäslainen reikä siinä kohtaa on niin sanoi että ei tässä mitään reikää ole.

Näille ne verorahat sitten jatkossa varmaan ohjataan vieläkin perusteellisemmin.

Sinäkö ihan tosissaan tiedät milloin ne röntgenkuvat ovat tarpeellisia?

Vierailija
187/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varmaan. Siihen tuo koko touhu perustuu että asiakas ei tiedä eikä uskalla kyseenalaistaa. Se vaan että lääkäritytön pitäisi kyllä opetella hieman uskottavampi käytös jos haluaa ettei asiakas ala epäilemään.

Vierailija
188/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kunnallisella puolella ovat onnistuneet paikkaamaan ilman mitään kuvia? Muutaman kerran löytynyt reikä ja ei mitään kuvia otettu.

Vierailija
189/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyttää edellistä hallitusta taas tästäkin, kun sentään tekivät sen, joka oli 5 edellisen hallituksen mukaan ollut välttämättömyys mutta eivät sitä silti saaneet tehtyä vaan kuluttivat vaan veronmaksajien rahoja kokoustamalla ilman että tekivät työtään.

Ja jos lopputulos ei miellytä, niin vähintään yhtä paljon saa syyttää kokoomuksen äänestäjiä, sillä kokoomus jo vaaliväittelyissä ilmoitti että miljardi leikataan sotesta. Tai jostain tehostamisesta ne puhuu, niin ei kuulosta niin pahalta: "Orpon mukaan kokoomus ei ole leikkaamassa soten rahoitusta. Puolue on kuitenkin esittänyt, että sote-menoista saataisiin nipistettyä miljardi euroa pois. "

Tuo siis ennen vaaleja, loppujen lopuksi leikkasivat 1.4 miljardia jo nyt, niin onhan siinä rahaa mitä jaella kela-korvauksilla mehiläisille jotka päätyy sitten verosuunnittelujen kautta bahama-saarille sun muualle johon kannattaa mieluummin maksaa veronsa kuin Suomeen, varsinkin kun käytetään Suomen valtion kela-korvauksia bisneksenä.

Keskivertoäänestäjä on niin tyhmä, että se uskoo, kun sille toistelee että Sanna Marin jakoi meidän rahat muualle, mutta katsoo vierestä, kun tehdään rakenteellisia muutoksia miten Suomen verorahat valuu jatkuvasti muualle.

Vierailija
190/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan turhaa näitä Kelakorvauksia kasvattaa, ikävä kyllä. Yksityiset lääkäriasemat nostavat heti taksaansa sen korotuksen verran. Ei siis auta esim pientä eläkettä saavaa henkilöä lainkaan. Julkinen terveydenhuolto ei toimi, tulot pienenee - ei ole varaa mennä yksityiselle. Kyllä on kauhea tilanne pienellä ihmisellä. 

Vierailija
191/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan turhaa näitä Kelakorvauksia kasvattaa, ikävä kyllä. Yksityiset lääkäriasemat nostavat heti taksaansa sen korotuksen verran. Ei siis auta esim pientä eläkettä saavaa henkilöä lainkaan. Julkinen terveydenhuolto ei toimi, tulot pienenee - ei ole varaa mennä yksityiselle. Kyllä on kauhea tilanne pienellä ihmisellä. 

Täytyy kasvattaa omia bisneksiä kansan mandaatilla. Monella kokoomuslaisella kansanedustajalla on omistuksia yksityisistä lääkäriasemista.

Vierailija
192/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä asia, hammashoidon lasku oli hieman pienempi kuin ennen. Enkä ole mikään rikas, mutta ei ole mitään mahdollisuutta päästä hoitoon julkiselle.

No kyllä on. Julkisen palvelusetelillä tarkastukseen pääsee myös yksityiselle muutamassa viikossa ja julkisen suuhygienistille myös hetkessä. Oli ensimmäinen kerta itsellä kun yksityisellä kävin tarkastuksessa ja kokemus oli huono. Tarkastus kesti pari minuuttia tuloksena ei mitään vikaa. Nyt ihmettelin kun hammasta vihloo ja kun katsoin itse suuhuni, niin selkeä reikä ja pieni palanen lähtenyt hampaasta. Oli kyllä viimeinen kerta yksityisellä. Julkisella hoito on aina ollut hyvää ja nyt sitten sinne hampaan takia paikkaukseen. 

Vierailija
193/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä asia, hammashoidon lasku oli hieman pienempi kuin ennen. Enkä ole mikään rikas, mutta ei ole mitään mahdollisuutta päästä hoitoon julkiselle.

No kyllä on. Julkisen palvelusetelillä tarkastukseen pääsee myös yksityiselle muutamassa viikossa ja julkisen suuhygienistille myös hetkessä. Oli ensimmäinen kerta itsellä kun yksityisellä kävin tarkastuksessa ja kokemus oli huono. Tarkastus kesti pari minuuttia tuloksena ei mitään vikaa. Nyt ihmettelin kun hammasta vihloo ja kun katsoin itse suuhuni, niin selkeä reikä ja pieni palanen lähtenyt hampaasta. Oli kyllä viimeinen kerta yksityisellä. Julkisella hoito on aina ollut hyvää ja nyt sitten sinne hampaan takia paikkaukseen. 

Oli varmaan tulossa pienellä varoituksella joku asiakas jolle pystyi teettämään isomman laskun hammashoidot niin bisneksen logiikalla kannatti ottaa sinulta vaan nopeasta käynnistä tarkastumaksu. Tai sitten oli epäpätevä.

Vierailija
194/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole merkitystä, kuka on lääkärin työnantaja vai onko lääkäri yrittäjä siihen, onko lääkäri hyvä vai huono. Se on täysin persoonasta kiinni. Hyviä ja huonoja on sekä yksityisellä että julkisella puolella. Minä en tiedä vaikutanko jotenkin köyhältä kun yksityiset eivät lähettäneet tutkimuksiin. Tk lähetti. Piti kyllä odottaa aikaa, mutta tutkimuksiin oli syytä. Yksityisellä sanottiin 10 minuutin juttelun jälkeen mitään tutkimatta, että ei kannata tutkia, joudut vaan maksamaan turhasta. No olin vastaanotolla farkuissa ja T-paidassa, kaipa hyvätuloisten naisten pitäisi lomallakin mennä jakkupuvussa ja sata korua kaulassa - itse en käytä koruja lainkaan. 

Vierailija
195/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli varmaan tulossa pienellä varoituksella joku asiakas jolle pystyi teettämään isomman laskun hammashoidot niin bisn

Näinhän se menee. Yksityisen firman tehtävä on ensisijaisesti tehdä voittoa. Se, miten asiakkaalle käy sen jälkeen, on toissijaista. Oikeastaan se on vielä firman etu, jos he saavat asiakkaan tulemaan uudestaan käymään ennemmin kuin myöhemmin, eli jos hoitavat asian vain näennäisesti hyvin.

On julkisessakin omat ongelmansa, jos sinne ei ohjata tarpeeksi rahoitusta, vaan aina vaan leikataan ja säästetään, niin kuin viime vuosikymmenet on oikeiston halusta tehty, mutta periaatteessa julkisen terveydenhuollon etu olisi se, että asiakas hoidetaan niin hyvin samalla vaivalla, ettei hänen tarvitse tulla enää uudestaan jonottamaan pian.

Vierailija
196/214 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin ideologia edellä velkalaivalla kohti meren pohjaa kuin että tuumaakaan annetaan periksi millekään oikeaan päätökseen perustuvalle tutkimustulokselle, ihmisoikeuksille tai empatialle.

Vierailija
197/214 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille työssäkäyville tuolla ei ole merkitystä, koska työterveyshuolto toimii hyvin.

koskee työterveys myös hammashoitoa... eli ilmainen teille.. mulle uusi uutinen. itse eniten julkisella,mutta välillä jos ei akuutti ja jaksaa jonottaa julkinen toimii simppelit jutut. tai hammaskiven poiston julkisella, sen saa kivaan hintaan jos varaa ajan 3kk ennen eli ennakoi tarpeensa

Vierailija
198/214 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit itkee kun julkinen terveydenhuolto ei toimi, mutta silti kommunismin aatteessa vastustaa että yksityinen sektori tulisi siihen avuksi. Mikään ei ole niin tyhmä kuin kommunisti.

Vierailija
199/214 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tyypit itkee kun julkinen terveydenhuolto ei toimi, mutta silti kommunismin aatteessa vastustaa että yksityinen sektori tulisi siihen avuksi. Mikään ei ole niin tyhmä kuin kommunisti.

Suomessa oli hyvä systeemi vielä ennen kuin oikeisto alkoi ajaa alas julkista terveydenhuoltoa. Satosen ihannemaassa ja kommunismia joka puolella näkevässä USA:ssa on asukasta kohti KALLIIMPI mutta TEHOTTOMAMPI terveydenhuolto kuin pohjoismaissa tai keskimäärin Euroopassa.

Epäilemättä tännekin halutaan pian samanlainen, jossa saattaa maksaa vaikka 100 000 euroa ja se on lapsiperheen omalla vastuulla repiä ylimääräinen omakotitalon hinta siihenkin jokaisen lapsen osalta.

Vierailija
200/214 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli hyvä systeemi vielä ennen kuin oikeisto alkoi ajaa alas julkista terveydenhuoltoa. Satosen ihannemaassa ja kommunismia joka puolella näkevässä USA:ssa on asukasta kohti KALLIIMPI mutta TEHOTTOMAMPI terveydenhuolto kuin pohjoismaissa tai keskimäärin Euroopassa.

Epäilemättä tännekin halutaan pian samanlainen, jossa saattaa maksaa vaikka 100 000 euroa ja se on lapsiperheen omalla vastuulla repiä ylimääräinen omakotitalon hinta siihenkin jokaisen lapsen osalta.

synnyttäminen saattaa maksaa 100 000 piti kirjoittaa