Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hallitus valmistelee uusia kelakorvauksia yksityilääkärissä käyntiin, kuka yllättyi

Vierailija
08.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/76c400ab-df88-4358-a133-81a9d6967…

Sinne yksityisille ja vuokratyöfirmoille menee veroeurot. Voi saatana tämö oaskaa hallitusta. 

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko mää kärsii kun 5 miljoonan ihmisen leluvaltion syöttöporsaseliitin mieliks piti saada yksityinen terveydenhuolto kilpaileen meidän julkisen kans resursseista, ennen tätä hemmetin pelleilyä meidän julkinen terveydenhuolto oli ylpeyden aihe, yksityistäminen tuhos laadun ja hajotti resurssit tuuleen.

Vierailija
122/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kokoomus puikoissa. Hyvävelikerholaiset tarvitsevat fyrkkaa, kun elinkustannukset ovat nousseet. Ja terveyskeskukset ovat täynnä ulkkareita. 

Mutta kohta ei ole asiakkaita. Tulevaisuudessa vielä vähemmän, kun nuoremmat on köyhempiä kuin eläkeläisten sukupolvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta tälläkin palstalla usein jauhetaan, että yksityisellä työskentelevät ovat ns. parempia työntekijöitä ja julkisella työskentelevät vaan loisia, jotka eivät tuota mitään. Jos katsotaan tätä tilannetta, jossa yksityiset kuppaavat moninkertaisilla hinnoilla valtion rahoja, niin mun mielestä yksityisellä puolella ei ole mitään syytä jeesustella paremmuudestaan. 

Pitäisi varmaan laskea tuottavuus vastaavien töiden välillä, julkinen vs. yksityinen. Väitän, että esim. yksityisellä katsellaan aika reilusti vähemmän aikaa iki-saikuttelijoita tai per*eellään istuvia länkyttäjiä, joita julkinen puoli on pullollaan.

Vierailija
124/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole tällä palstalla mitään keskustelua. Kun toinen sanoo, että hammaslääkäriin ei pääse ja hienoa, kun niihin nyt palautuu kela-korvaukset, niin tällä saadaan jonot lyhenemään, niin toinen mölisee: kokoomus ööhh yyh kokoomus yyh ääh 

Vedä nyt ttu päähäs, ensimmäinen on olemassa kyllä minkä avulla teeskentelet että tuo toinenkin on, ttu kukaan ei ole sanonu "ööhh yyh kokoomus yyh ääh" paitsi sinä jälkeen jäänyt ruma lapsi.

Vierailija
125/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta tälläkin palstalla usein jauhetaan, että yksityisellä työskentelevät ovat ns. parempia työntekijöitä ja julkisella työskentelevät vaan loisia, jotka eivät tuota mitään. Jos katsotaan tätä tilannetta, jossa yksityiset kuppaavat moninkertaisilla hinnoilla valtion rahoja, niin mun mielestä yksityisellä puolella ei ole mitään syytä jeesustella paremmuudestaan. 

Pitäisi varmaan laskea tuottavuus vastaavien töiden välillä, julkinen vs. yksityinen. Väitän, että esim. yksityisellä katsellaan aika reilusti vähemmän aikaa iki-saikuttelijoita tai per*eellään istuvia länkyttäjiä, joita julkinen puoli on pullollaan.

Sun argumentit on stna kokoajan arvauksia ja valehtelua ilkeästi asioista joista et tiedä.

Vierailija
126/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset joutuvat nyt jo maksamaan kohtuuttomia hintoja gynekologikäynneistä ( joo, joskus on sellaista vaivaa että on pakko käydä). Ja nyt ollaan poistamassa Kelakorvausoikeus näihin lääkärikäynteihin?

Vierailija
127/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä asia, hammashoidon lasku oli hieman pienempi kuin ennen. Enkä ole mikään rikas, mutta ei ole mitään mahdollisuutta päästä hoitoon julkiselle.

Tämä on valhe, hätätilanteessa pääsee heti, ei kiireellistä joutuu odottaan hetken ja ekan tarkistuksen jälkeen hoidetaan 2-3 viikon välein kunnes suu on kunnossa.

Vierailija
128/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutuvat nyt jo maksamaan kohtuuttomia hintoja gynekologikäynneistä ( joo, joskus on sellaista vaivaa että on pakko käydä). Ja nyt ollaan poistamassa Kelakorvausoikeus näihin lääkärikäynteihin?

Itse en käy ollenkaan.

Vierailija
129/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy ollenkaan.

Vain ne käy kenellä on rahaa.

Vierailija
130/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle ne kelakorvaukset kelpaa. Älkää käytyäkö jos ette tykkää.

Vierailija
131/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy ollenkaan.

Ok. Itse käyn silloin tällöin, ja syystä. Niin joutuu moni muukin käymään.

T. N 50+

Vierailija
132/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy ollenkaan.

Vain ne käy kenellä on rahaa.

Monella ei ole mitään ehkäisyä, kun ei ole rahaa gynekologiin ja pillerit on kielletty. Julkinen ei anna niitä terveyden takia.

Vierailija
133/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä asia, hammashoidon lasku oli hieman pienempi kuin ennen. Enkä ole mikään rikas, mutta ei ole mitään mahdollisuutta päästä hoitoon julkiselle.

Tämä on valhe, hätätilanteessa pääsee heti, ei kiireellistä joutuu odottaan hetken ja ekan tarkistuksen jälkeen hoidetaan 2-3 viikon välein kunnes suu on kunnossa.

Mä en kans ymmärrä mikä tää juttu on että valehdellaan että julkisille ei pääse, pääseepäs, senkun menet, ei se valehtelemalla helpommaks muutu.

Ja jos ketuttaa se että lääkärit pitää suostutella hoitaan niin siitä saatte kans kiittää oikeiston talousosaamista, arvatkaas kuus sataa tuhatta kertaa ketkä virtsaaivot ohjeisti ne siihen, sitä hoitoa saa silti, ne testaa oletko tosissas vai vaan olemassa laiska ja tyhmä mielikuvitusvihollinen kokkareiden päiväunista.

Vierailija
134/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy ollenkaan.

T. N 50+

Saman ikäinen eikä ole rahaa käydä.

En ole koskaan käynyt.

Pitäisi saada vakituinen kokoaikatyö.

Vierailija
135/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy ollenkaan.

T. N 50+

En ole koskaan käynyt.

Pitää olla ilman ehkäisyä, kun kierukka vaatisi gynekologi tutkimuksen ja julkinen ei kirjoita pillereitä.

Vierailija
136/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kahvitauolla vakituiset puhui gynekologi käynneistä.

Itse en ole koskaan käynyt, kun saa vain noita lyhyitä sijaisuuksia.

Vierailija
137/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en käy ollenkaan.

T. N 50+

En ole koskaan käynyt.

Pitää olla ilman ehkäisyä, kun kierukka vaatisi gynekol

Miehille tiedoksi, monella yli 40- vuotiaalla ei ole ehkäisyä.

Kun ei ole rahaa.

Vierailija
138/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tuo fysioterapia ja suuhygienistikäyntien kelakorvausjuttu on hyvä

Niin ovat.  Nyt ei saa mitään Kela korvausta fysioterapia käynnistä.

Yhden tunnin fysioterapia käsittely maksaa 75 euroa.  Se suuro raha matalapalkka-alalla töissä

käyvälle.  Ja hoidot pitää yl. ottaa sarjoina, ja lisäksi tehdä fys.terp. määräämät liikkeet kotona.

Itselläni paha niska-hartia oireyhtymä, kova särky ja huimaus.

Olin runsaan viikon sairaslomalla ja lisäksi lääkäri määräsi fysioterapian käsittelyn.

Kävin kerran vkossa, eli 4 krt / kk, lasku teki 30

No, vielä vuonna 2022, kun fyssarilla sai kela-korvauksen, oli se 6 euroa per käynti. Lohduttaa vähän, mutta ei köyhällä juurikaan ratkaise asiaa. Kallista on silti.

Vierailija
139/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja eipä ole kapitalisteillä mitään valittamista noista sos tuista elikkä kyllä veroeurot kelpaa kun ne tulee omaan hyvään.

No miten niistä voi kieltäytyäkään? Kyllä täällä on kaikkien taivuttava hallituksen toimiin.

Vierailija
140/214 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vuosi sitten kutsu julkiselle seulontaan. Papakoe. En voinut mennä, kun oli juuri alkanut sijaisuus eikä voi heti olla pois.