Sain tänään potkut :(
Potkut tänään, savustusta oli jatkunut tätä ennen jokunen kuukausi.
Mitä tästä eteenpäin?
Vertaistukea, kiitos
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mene töihinPummi!!
Sullon töissä aikaa kirjoitella tänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihinPummi!!
Sullon töissä aikaa kirjoitella tänne?
Arvaa mitä, joku saattaa olla vaikkapa (palkallisella) vuosilomalla. Tai olla menossa iltavuoroon töihin. Tai tullut juuri yövuorosta kotiin.
Itse olen lomalla. Loppuviikko aikaa päivystää palstalla. 😎 Sori siitä.
Minulle potkut olivat lähes lottovoitto, monin tavoin. En olisi ikinä itse uskaltanut lähes eläkeikäisenä työstäni irtisanoutua. Kuitenkin sattui todellinen onnenkantamoinen, kun kolmen vuosikymmenen takaisessa vanhassa työpaikassani kuultiin, että olen työtön ja tarjottiin ihan mahtavaa viiden vuoden määräaikaista tehtävää. Se oli elämäni mielenkiintoisin ja parhaiten palkattu pesti, mikä pelasti tilanteen. Tiedän, ettei ole ihan tavallinen tarina, mutta irtisanominen voi olla myös uusien mahdollisuuksien paikka. Nyt vaan toivon ap:lle ensijärkytyksen jälkeen uusia ideoita kehiin.
Aikoinaan oli helpotus kun sain potkut, en enää viihtynyt yhtään pitkäaikaisessa työpaikassa, sain toisen mukavamman työpaikan pienemmästä liikkeestä, vaikka oli määräaikaisia sopimuksia ja ansiosidonnaista jaksoittain , samalta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus potkut on onni. Löytyy parempaa. Ja muuta elämää. Ehkä saat pienen lomankin. Oliko se kovin miellyttävä paikka jos joku savustaa.
Otin itse loparit pitkäaikaisesta työpaikasta yli kymmenen vuotta sitten. Se oli eräs elämäni parhaista päätöksistä. Ilmapiiri oli muuttunut tosi kireäksi ja johtajat olivat pikkasen paniikissa. Eihän se meidän työntekijöiden vika ollut jos markkinat hiljeni. Kaikkemme tehtiin ja enemmänkin. Oli uusi työpaikka tiedossa puoleksi vuodeksi. Sen jälkeen sai puolisen vuotta vain lepäillä ja harrastaa. Joka vuosi olen ollut jossain töissä, lähinnä vanhat tutut firmat työllistää kiireaikana. Lopputili on paras tili, niinhän sitä sanotaan. Se ei ole uhka vaan mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri tuskin uskoo mitään selvityksiä. Joten, varaapas rahaa seuraavaksi pariksi kuukaudeksi.
Väärin, kyllä mua on uskottu kun olen ollut pari kertaa tilanteissa joissa työnantaja on toiminut väärin. Tänä päivänä työnantajissa ja työpaikoissa on sellaisia tilanteita ja huijareita että kyllä siellä uskotaan kun olet rehellinen ja kerrot tilanteen kuten se näkökulmastasi meni. Tsemppiä Ap!
Potkut ovat vain elämää. Ei elämää kannata liian vakavasti ottaa ja mennä kevyellä poljennolla eteenpäin elämässään.