Kannattaako hankkia Raamattu
Olen kuullut, että siinä olisi hyviä elämänohjeita.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. Ja lukea ajatuksella ja verrata nykytietämykseen maailmasta. Pääset eroon jumalharhastasi.
No mitenkäs se sielu pelastuu nykytietämyksen mukaan?
No, sielua ei ensinnäkään ole olemassa, joten se ei tarvitse pelastustakaan. Joudut tulemaan toimeen tämän kauhistuttavan tiedon kanssa.
No eipä tuo tieto paljoa hyödytä viimeisellä tuomiolla.
Häh? Mikäs logiikka tuossa on?
Jos ei ole sieluja, ei ole jumalaakaan, eikä myös viimeistä tuomiota.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat Jumalan sanoja, ja on syytä tuntea Hänen viisautensa.
Minä taas olen kuullut, että ovat kirjauksia paimentolaisten leirinuotiotarinoista. Kumpikohan lienee totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa! Siinä on ikiaikojen viisautta ja kerrotaan mikä on elämän tarkoitus ja mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Siinä on oikeasti paimentolaisten keksimiä tarinoita ja perusteettomia väitteitä elämän tarkoituksesta ja siitä että kuoleman jälkeen olisi jotain. Näihin tarinoihin uskominen vaatii yksinkertaisuutta nykyisin, kun tiedämme asioita paremmin kuin ne paimentolaiset 2000 vuotta sitten.
Mainitse yksi kirjoittaja paimentolainen.
Ei ne osanneet kirjoittaa, mutta tarinat levisivät suullisesti ja jotkut niitä sitten kirjoittelivat eri aikoina ylös. Onko sinulla tiedossasi ketkä kaikki ovat raamatun kertomuksia kirjoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Luukas oli lääkäri. Mikä on aivan mahtavaa, sillä hän kertoi sen että Maria oli neitsyt raskaaksi tullessaan ja muitakin juttuja jotka kouluttamattoman kertomana olisi voinut laittaa tietämättömyyden piikkiin.
Väitätkö, että Luukas teki Marialle sisätutkimuksen?
Vierailija kirjoitti:
Sananlaskujen Kirjassa on viisautta minkä lukeminen olisi monelle uskonnottomalle hyväksi.
Niin on Kalevalassakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luukas oli lääkäri. Mikä on aivan mahtavaa, sillä hän kertoi sen että Maria oli neitsyt raskaaksi tullessaan ja muitakin juttuja jotka kouluttamattoman kertomana olisi voinut laittaa tietämättömyyden piikkiin.
No väitänkö?
Kannattaa hankkia. Totuus löytyy Raamatusta. Jumalan siunausta sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa! Siinä on ikiaikojen viisautta ja kerrotaan mikä on elämän tarkoitus ja mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
Höm. Ensinnäkin kaikki vanha ei ole viisasta, ja toiseksi kukaan ei edellenkään ole palannut kertomaan.
Kuunteleppa you tube netistä veli-pekka joki- erkkilän luento kuolemanrajakokemuksista.
Luepa sinä, mitä neurofysiologit kertovat kuolemanrajakokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No väitänkö?
Minusta sinä ainakin epäsuorasti väität, koska miten muuten hän olisi tämän neitsyyden tiennyt ja todennut.
Ei, moni sekottaa päänsä sitä lukemalla
Elämänohjeita saa muualtakin
Tai sitten oikaiset ja uskot ilman Raamatun lukemista, että Jumala on rakkaus.
Jeesus ,joka oli ihmiseksi tullut Jumala , yritti opettaa ihmisille rakkautta.Rakkaus on tärkeintä kuin mikään muu.
Juutalaisilla oli tapana pitää monia uskonnollisiasääntöjä lähimmäisen rakkautta tärkeämpänä.Siinä on joillakin vieläkin oppimisen varaa.
Raamatun lukemisessa on se vaara,että tulee kirjanoppineeksi kuten fariseukset olivat.Silloin nimenomaan ihminen painottaa sääntöjä,kieltoja,tuomiohengessä ja se tärkein eli rakkaudenhenki unohtuu tyystin.
Niin, Raamatunkin voi ymmärtää väärin.Onhan siellä muutakin kuin Jumalan sanaa, ihmisen sanoja on livahtanut sekaan melkoisen paljonkin aikojen kuluessa.Ne erottaa siitä, että ne eivät edusta rakkautta.
Oikean uskon hedelmiä ovat rakkaus, ilo,rauha.
Aika kehnoa on sätkäpaperiksi ja takka syttyy paremmin vaikka Hesarilla eli ei kannata.
Raamattua voi lukea netistä tai sovelluksella ilmaiseksi, mutta jos haluat ihan käsin hypisteltävänä kirjaversiona niin siitä vaan. Itselläni on muutama Raamattu. Yhteen olen tehnyt muistiinpanoja ja alleviivauksia.
Vierailija kirjoitti:
Raamattua voi lukea netistä tai sovelluksella ilmaiseksi, mutta jos haluat ihan käsin hypisteltävänä kirjaversiona niin siitä vaan. Itselläni on muutama Raamattu. Yhteen olen tehnyt muistiinpanoja ja alleviivauksia.
Oletko alleviivannut kaikki keskenään ristiriitaiset elämänohjeet ja "viisaudet" sekä nykytietämyksen osoittamat mahdottomuudet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko alleviivannut kaikki keskenään ristiriitaiset elämänohjeet ja "viisaudet" sekä nykytietämyksen osoittamat mahdottomuudet?
Itse teen niin heti kun sellainen tulee vastaan. Eli käytännössä ei koskaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
No mutta, jo ensimmäinen lause pitäisi alleviivata. Sitten voikin heittää koko sepitteen paperinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Hei, tässä sinulle apuja kun vaikuttaa, että huomiokyvyssäsi on jotain häikkää:
https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/
Miksi lukea raamattu kun edes kristityt ei sitä lue?
99 % ei ole lukenut oman uskontonsa kirjaa. Ei tiedä mitä siellä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Hei, tässä sinulle apuja kun vaikuttaa, että huomiokyvyssäsi on jotain häikkää:
https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/
Tuossahan on luettu kuin Piru Raamattua. Ei ihme että ei saa selkoa, jos ei edes yritä.
Luukas voisi olla antoisin luettava. Teksti on sujuvampaa ja sisältää monille tuttuja tekstejä, mm. jouluevankeliumi