Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon kohta 37 v. mies eikä vieläkään työtä

Vierailija
08.04.2024 |

Taisi olla nyt virallisesti tässä tämä yhteiskunnan esittäminen mun taholta.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on vaikeaa ryhtyä kokoaikaiseen kuluttavaan työhön. Tuntuu ettei jaksa tehdä edes muutamaa tuntia ruumiillista työtä. 

Siinä menee noin pariviikkoa kunnes kroppa hieman tottunut työntekoon ja jaksaa kokopäivän tehdä, tosin ärsyttää aamuheräämiset ja huonosti nukutun yön jälkeen töihin lähtö rahallinenkin korvaus saattaa olla pieni matalapalkka-aloilla.

Rehellisesti sanottuna terve ihminen saa työtä halutessaan, mutta se työ ei välttämättä ole mieluisaa ja rahallisesti kannattavaa, mutta töitä on ja nyt tähän on tulossa muutoksia hallitukselta, heikennetään etuuksia, niin työnteko on kannattavaa. Ei tietenkään nosteta palkkoja. 

En suosittele kenellekään, raskasta, mekaanista, tuottavaa työtä, huonolla palkalla. Siinä menee terveys ja elämän ilo.

Tietysti voit ajatella, että teet yhteistä hyvää ja rikastutat joitakin, eikä heidän tarvitse kärsiä. Muut ovat ansainneet o

No en tosiaankaan ala tuommoseen paskaduuniin. Oma terveys menee uhrautumisen edelle.

en ole ap

Vierailija
42/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla työttömyyshistorialla on todellakin mahdoton saada yhtään mitään töitä, ainakaan ilman uudelleenkouluttautumista.

Etsi työvoimakoulutuksia. Ei mitään pupukursseja, vaan oikeita, ammatilliseen perustutkintoon tähtääviä koulutuksia. Ammattiopistot niitä järjestää. Niissä on työvoimakoulutuksena myös yksittäisiä tutkinnon osia, joten jos et ole varma, kiinnostaako ko. ala, mene ensin tekemään pienempi palanen, ja jos ala tuntuu omalta, sitten koko tutkinto.

Sinulla on vielä elämää jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla työttömyyshistorialla on todellakin mahdoton saada yhtään mitään töitä, ainakaan ilman uudelleenkouluttautumista.

Etsi työvoimakoulutuksia. Ei mitään pupukursseja, vaan oikeita, ammatilliseen perustutkintoon tähtääviä koulutuksia. Ammattiopistot niitä järjestää. Niissä on työvoimakoulutuksena myös yksittäisiä tutkinnon osia, joten jos et ole varma, kiinnostaako ko. ala, mene ensin tekemään pienempi palanen, ja jos ala tuntuu omalta, sitten koko tutkinto.

Ei sitä oikein enää ole jäljellä, paitsi numeraalisesti. Sekään ei ole kiveen kirjoitettua. Vanhat opintolainat on vielä maksamatta, joten koulutuksia ei tule.

Vierailija
44/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on liki mahdoton työllistyä, vaikka olisi motivaatio työhön, koulutuksia ja kokemuksia.

On surullista kuulla, että sinulla ei ole ollut _mitään_ työkokemusta koskaan. Koska useimmilla nyt työttömillä on sentään työhistoriaa. Et varmaan halua avata enempää, mitä tapahtui, kun olit 18-25-vuotias. Miksi et ole ollut lemppaamassa lavoja tai järjestelemässä ostoskärryjä tms., mistä muut ovat aloittaneet. Aina syy ei tietenkään ole ihmisessä itsessään, jos nuo kriittiset ikävuodet joutuu esim. taistelemaan terveydestään.

Mun puolesta saat "synninpäästön" ja keskittyä nyt tästä eteenpäin elämässäsi niihin asioihin, joihin sinulla on varaa. Mä nimittäin tiedän, kuinka ennakkoluuloisia noi työnantajat on. Elä oman näköistäsi elämää.

Vierailija
45/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kouluttautua ja mennä töihin. Alan ja palkan saat nyt itse valita, kun aloitat nollasta. m38

Vierailija
46/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole maininnut työhistoriastani mitään, mutta siinä on kyllä kokemusta. Se ei vaan merkitse mitään.

Vierailija
47/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kouluttautua ja mennä töihin. Alan ja palkan saat nyt itse valita, kun aloitat nollasta. m38

Ahaa. Hienoa vinkki. Ja hei hyvää päivänjatkoa sulle!

Vierailija
48/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin positiivinen kokemus työelämästä on varmaan ylemmän keskiluokan ihmisillä, jotka ovat saaneet elämässään pelkästään myönteistä palautetta eikä esim. väkivallasta ole tietoakaan. Näillä ihmisillä ei välttämättä ole myöskään minkäänlaista empatiaa toisenlaiset eväät saaneita kohtaan. 

Mitä hehkutetumpi koulutus hakupainealalta, sitä vähemmän työtä pitää tehdä ja sitä vähemmän vaaditaan normaaleja sosiaalisia taitoja ja päinvastoin. Joihinkin aloihin kohdistuu täysin naurettavaa takapuolen nuolentaa, mikä perustuu ikivanhaan kirkolta omaksuttuun organisaatiorakenteen, jossa papisto yksin saa tarkastella jotain kirkkorakennuksen tiloja ja muita mysteerioita, ja tavalliselle rahvaalle nämä näyttäytyvät saavuttamattomina. Tämä kirkko-organisaatio on kopioitu myös yliopistoihin, jotka ovat ihmisten agility-temppuratoja. 

Kun muutin edelliseen kotikaupunkiini, olin yli 10 vuotta erään henkilökohtaisia avustajia etsivän säätiön listalla enkä saanut yhtään työtarjousta. Lähettelin hakemuksia välillä eri paikkoihin ja vapaaehtoistöihinkin pääsy oli erittäin vaikeaa, koska en vastannut tiettyä kapeaa ihmistyyppiä, mitä sinne haettiin. Kunnan työntekijät diilasivat asioiden kanssa valehtelemalla, kun jätin valitusta esimiehelle. 

Useilla ihmisillä on vähintäänkin ristiriitainen kokemus työelämästä eikä se kannusta menemään kiljuen töihin, jos ei ole sosiaalista turvaverkkoa eli riittävästi seksiä, ihailua, kavereita ja kivaa yhteisöllisyyttä. 

Olen AP:n ikäluokkaa ja valmistuin tänä keväänä AMK:sta ja jätin kaupungin rekrypalveluihin avoimen hakemuksen. Sieltä sanottiin, että ensi viikolla osoittavat minulle paikkoja. Siitä ensi viikosta on jo viikkoja eikä pyyntööni palata asiaan ole vastattu. Vaikka sain vuolaita kehuja opettajilta, yhdessäkään AMK:n työharjoittelupaikassa ei pyydetty tulemaan heille palkalliseksi ja kehittämistyöni jätettiin kylmästi käyttämättä. Tein ilmaistyötä tasavertaisena muiden rinnalla. 

Kaikkien työmarkkinoilla itselleen kohtalaisen aseman saaneiden pitäisi tulla vastaan työelämän ulkopuolella olevia; minkäänlainen epäluuloisuus tai kyräilevä asenne ei kannusta "menemään töihin", joita ei sitten oikeastaan ole tai joista kilpailee moni muukin. Jokainen kyräilevä ja kovisteleva haastattelu, nihkeä CV:stä urputtaminen tai mykäksi heittäytyminen vaatii korvaukseksi kolme positiivista kokemusta, että ihmisellä säilyisi luottamus ihmisiin ja työelämän mielekkyyteen. 

Vierailija
49/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä susta on vialla? Oletko yksinkertainen vai onko sulla jotain vammaa?

Vierailija
50/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä ole maininnut työhistoriastani mitään, mutta siinä on kyllä kokemusta. Se ei vaan merkitse mitään.

Otsikko seisoo "Oon kohta 37 v. mies eikä vieläkään työtä"

No ihan yhtälailla voin sitten sanoa, että olen 33v nainen eikä vieläkään töitä, daah, työhistoriaa on, mutta väliäkö sillä.

Kerro sitten ensi kerralla, kauanko olet ollut työtön. Kauanko tämä "vieläkään" on kestänyt. Muuten oletus on, että olet odottanut 37 vuotta.

Vierailija
51/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä oikein enää ole jäljellä, paitsi numeraalisesti. Sekään ei ole kiveen kirjoitettua. Vanhat opintolainat on vielä maksamatta, joten koulutuksia ei tule.

Onko maksamaton opintolaina este työvoimakoulutukseen pääsylle? Missä niin sanotaan? Vai onko se niitä salaisuuksia, joita ei yleensä kerrota työttömille, jotta kyykyttäminen olisi helpompaa?

Vierailija
52/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue ketjua ennen kuin postaat. Niin ennen vanhaan tehtiin. Saattaa löytää sen vastauksen. Paitsi ettet halunnut vastausta.

Vierailija
53/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko maksamaton opintolaina este työvoimakoulutukseen pääsylle? Missä niin sanotaan? Vai onko se niitä salaisuuksia, j

Sano sinä kun oot niin fiksu mies.

Vierailija
54/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan yhtälailla voin sitten sanoa, että olen 33v nainen eikä vieläkään töitä, daah, työhistoriaa on, mutta väliäkö sillä.

Kerro sitten ensi kerralla, kauanko olet ollut työtön. Kauanko tämä "vieläkään" on kestänyt. Muuten oletus on, että olet odottanut 37 vuotta.

Miksi et itse kertoisi, arvon nainen?

Vierailija
55/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOULUKIUSAAMINEN pilaa monilta koko elämän. Se on nähty viime viikollakin.

Hyväosaiset ei tuota älyä.

(en ole ap)

Vierailija
56/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP. Jos et halua apua etkä keskustelua, vaan veetuilua, niin kirjoita se otsikkoon.

Vierailija
57/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP. Jos et halua apua etkä keskustelua, vaan veetuilua, niin kirjoita se otsikkoon.

Ai kun sanoin sua naiseksi?

Vierailija
58/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies on kyllä todellinen turn off. Red flag suorastaan 🚩

Vierailija
59/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies on kyllä todellinen turn off. Red flag suorastaan 🚩

Voi niinhän sitä luulisi.

Vierailija
60/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaunis ja sosiaalinen 56v vanha täti.

Jos jään työttömäksi kukaan ei palkkaa.

En aio pestä toisten perseitä.

Sori siitä

Oksennsn jos haistan/näen eritteitä.