Nainen! Oletko koskaan opiskellut alaa josta et ollut kiinnostunut?
Kommentit (35)
En ole kiinnostunut mistään alasta, opiskelin lähihoitajaksi.
Minulla ei ole tuollaisia pärjäävien ihmisten ongelmia,että olisi saanut oikein valita missä tylsistyy.
Kyllä. Kävin kauppaopiston. En jäänyt alalle, ei ollut tarkoituskaan.
En tiedä, lasketaanko opettajan pedagogiset opinnot "alaksi", mutta vastaan silti. Tiesin jo etukäteen, että ei kiinnosta, ja jälkikäteen voin todeta, että ei edelleenkään kiinnosta.
Opiskelin suurtalouskokiksi kun en saanut mitään muutakaan opiskelupaikkaa. Päivääkään en alan työtä tehnyt. Vittumainen ilmapiiri ja ihmiset sillä alalla ja inhottaa olla toisten kyökkipiikana. Lisäksi alentavaa toimittaa jotain paskakikkareita labraan. Millään muulla alalla ei sellaista tarvitse tehdä.
Opiskelin tradenomitutkinnon verkossa ja valmistuin. Ei erityisesti kiinnostanut, mutta onpahan tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen?
😔
Tyytymättömyys ja pakonomainen "eteenpäin" pyrkiminen ovat vallitsevasti naisten ominaisuuksia.
Olen opiskellut, kahdestikin; nuorena 16-vuotiaana en vielä tiennyt mitä töitä haluaisin tehdä ja päädyin kauppakouluun. Sitten opiskelin itseäni kiinnostavan tutkinnnon ja sen jälkeen tuntui, että haluan vielä opiskella, joten tein vaatetusalan perustutkinnon. En ole käsityöihmisiä kuitenkaan, vasta sitten siellä tunsin osaavani jotain, kun oli yleisainejakso :) tämä kaikki tapahtui siis joskus 1994-2000 vuosina.
Olen. Siltä oikeasti kiinnostavalta alalta ei vaan löydy töitä, joten oli pakko ottaa lusikka kauniiseen käteen ja opiskella epäkiinnostava mutta työllistävä ammatti.
No, eipä ollut alaan mitään tunteen paloa, mutta tradenomiksi luin ja tehnyt koulutusta vastaavaa työtä ikäni. Palkka yli 4000 eur/kk. Harvalla meillä on oikeasti kutsumus. Tärkeintä on saada laskut maksettua.
Sairaanhoitajaksi luin, vaikka ei kiinnostanut. Nyt olen alan töissä, vaikka ei kiinnosta. Työvoimapula on kuitenkin niin kova, että täällä suoriutuu tekemällä vain välttämättömän. Parempina aikoina olisin varmaan saanut kenkää koska olen niin flegmaattinen ja innoton, mutta nyt työnantajalla ei ole varaa olla nirso.
Hetkellisessä mielenhäiriössä (syytän raskautta) hakeudun lähihoitajalinjalle. Opinnot keskeytyi äitiyslomaan, ja pahimpien hormonihuurujen haihduttua tajusin, etten sovellu hoitoalalle. Vaihdoin alaa, ja valmistuin talonrakentajaksi.
Kyllä, opiskelin rakennusinssiksi kun en päässyt arkkitehtiopintoihin. Suoritin tutkinnon ja tein inssin töitä. Pääsin sitten kuitenkin vähän vanhempana arkkariksi.
Kaikki on aina ollut kiinnostavaa opinnoissani. On ilo oppia uusia asioita oli sitten ala mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen?
😔
Tyytymättömyys ja pakonomainen "eteenpäin" pyrkiminen ovat vallitsevasti naisten ominaisuuksia.
Minä olen törmännyt pääasiassa kuvauksen kaltaisiin miehiin. Vaan eipä sillä, eteenpäin pyrkimisessä ei ole mitään vikaa, eikä se yleensä ole pakonomaista.
Tietotekniikkaa. En keksinyt alaa niin moni ehdotti tätä. Sinänsä pärjäsin mutta tylsää. Suoritin insinöörin vanhan ajan tutkinnon loppuun mutta Aika pian jäin äitiyslomalle. Kävin sen jälkeen aikuiskoulutuksena talotekniikan opinnot ammattikorkeassa ja tästä tykkään. Nykyään suunnittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen?
😔
Minä olen törmännyt pääasiassa kuvauksen kaltaisiin miehiin. Vaan eipä sillä, eteenpäin pyrkimisessä ei ole mitään vikaa, eikä se yleensä ole pakonomaista.
Mutta naisen pitää päästä arvostettuun asemaan ja ammattiin että voi pyydystää sieltä arvoisensa miehen. Alapuoleltaan ei voi naida ja ylempiään ei kehtaa lähestyä ellei ole joku netto kukkonen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen?
😔
Mutta naisen pitää päästä arvostettuun asemaan ja ammattiin että voi pyydystää sieltä arvoisensa miehen. Alapuoleltaan ei voi naida ja ylempiään ei kehtaa lähestyä ellei ole joku netto kukkonen.
Eikö täällä palstalla ole jo moneen kertaan todettu, ettei naisen koulutuksella /ammatilla/asemalla ole mitään merkitystä miehen "saamisessa?"
Kyllä, pääsin opiskelemaan sairaanhoitajaksi kun en päässyt oikeasti haluamaani paikkaan. Suoritin loppuun, mutta en jäänyt alalle.