Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon kohta 37 v. mies eikä vieläkään työtä

Vierailija
08.04.2024 |

Taisi olla nyt virallisesti tässä tämä yhteiskunnan esittäminen mun taholta.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämän aloituksen pointti oli jos eg edws halua töitä? Itselläni oli tuon ikäisenä jo 17 vuoden työkokemus takana yhdessä työpaikassa, johon otettiin käytännössä kuka vaan töihin. Joten oma syy jos ei tuohon ikään mennessä ole töitä ollenkaan löytänyt. 

Joskus halusin, en päässyt, ja en halua enää. Miksi kaikella pitää olla joku pointti sulle? Elämä ei ole mikään tarina jossa on pointti.

Elämä tuntuu monin verroin mielekkäämmältä jos sille luo jotain merkitystä.

Miksi luulet että elämälläni ei ole merkitystä? Ylimielistä.

Vierailija
22/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mene henkilökohtaiseksi avustajaksi. Paljon on lihavia ihmisiä, joita pitää käännellä ja väännellä ja kuunnella huutamista ja tiuskimista.

No en kyllä mene.

Kyllä muuten menet! Siellä on monta lihavaa   ä m m ä ä   odottamassa miesseuraa. Niillä on loputon ruokahalu. Ihan kyltymättömiä ovat. Tyydytä ne! Tämä on määräys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mene henkilökohtaiseksi avustajaksi. Paljon on lihavia ihmisiä, joita pitää käännellä ja väännellä ja kuunnella huutamista ja tiuskimista.

No en kyllä mene.

Kyllä muuten menet! Siellä on monta lihavaa   ä m m ä ä   odottamassa miesseuraa. Niillä on loputon ruokahalu. Ihan kyltymättömiä ovat. Tyydytä ne! Tämä on määräys.

Mulla on jo nainen. En tarvi lihavaa mummoa luomaan kolmiodraamaa. Se kolmiodraama aiheutetaan parikymppisillä.

Vierailija
24/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän tämän aloituksen pointti oli jos eg edws halua töitä? Itselläni oli tuon ikäisenä jo 17 vuoden työkokemus takana yhdessä työpaikassa, johon otettiin käytännössä kuka vaan töihin. Joten oma syy jos ei tuohon ikään mennessä ole töitä ollenkaan löytänyt. 

Joskus halusin, en päässyt, ja en halua enää. Miksi kaikella pitää olla joku pointti sulle? Elämä ei ole mikään tarina jossa on pointti.

Kysyit, että miksi kaikella pitäisi olla joku pointti. Mainitsit myös, että elämä ei ole mikään tarina jossa on pointti.

Käsitit siis väärin ja vielä ehdit antaa tuomionkin ennen sitä.

Vierailija
25/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän enemmän, että mitä sussa on vikana, jos et töitä ole löytänyt parissa kymmenessä vuodessa.

Ei minussa ole vikana mikään, omasta mielestäni. Tykkään itsestäni. Tietenkin inhimillisiä heikkouksia löytyy kuten kenessä tahansa.

Jaa sä menit puolustuskannalle. Varmaan tässä tarkoitettiin, että mikä osaamisessasi on vikana jos et ole löytänyt töitä. Entä miksi sulla ei ole hankittuna sellaista koulutusta jolla voisi työllistyä?

Itse olen yo-merkonomi ja tradenomi, mutta en siltikään ole työllistynyt tuolle alalle, syy: pitäisi olla niin hirveän ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen.

eri (jo 37)

Ja sä pidit fiksuna opiskella noihin?

Vierailija
26/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyit, että miksi kaikella pitäisi olla joku pointti. Mainitsit m

Se on sitten näin.

Vierailija
27/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehevä-Reetta täälä moi. Kuules, tuutko mun henkilökohtaiseksi avustajaksi? Etsin nimenomaan miespuolista nuorta avustajaksi itselleni. Ekaksi saat laittaa mulle sukat jalkaan. Sitten lähdetään markettiin ostamaan mulle ruokaa, ja sitä pitää olla paljon. Ota kottikärry mukaan, niin on helpompi kuljettaa ostokset.

<3 :llä Rehevä-Reetta

Vierailija
28/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyit, että mi

Kannattaa ainakin impulsiivisuuttaan harjoittaa. Monessa työssä äkkipikaisuus ja epäjohdonmukaisuus ei ole toivottavaa.

Vierailija
29/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

Ei kukaan jaksa jatkuvasti kuulla, ettei kelpaa 

On se tietysti tosi surullista. Jos elämä olisi mennyt hieman eri lailla, niin minullakin saattaisi olla jo pitkä työhistoria takana.

Muista kuitenkin, että työ ei määritä kenenkään ihmisarvoa.

Monet työt ovat jopa haitallisia - aiheuttavat  ylikulutusta, ympäristöhaittoja, addiktioita, mielenterveysongelmia sekä velkavankeutta. Sellaiset työt saattavat näennäisesti olla hyödyksi, mutta hyödyt ja haitat kohdentuvatkin ihan eri tahoihin.

Vierailija
30/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko vinkkejä rottailuun?

T. junior rotta

Vierailija
31/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän enemmän, että mitä sussa on vikana, jos et töitä ole löytänyt parissa kymmenessä vuodessa.

Ei minussa ole vikana mikään, omasta mielestäni. Tykkään itsestäni. Tietenkin inhimillisiä heikkouksia löytyy kuten kenessä tahansa.

Jaa sä menit puolustuskannalle. Varmaan tässä tarkoitettiin, että mikä osaamisessasi on vikana jos et ole löytänyt töitä. Entä miksi sulla ei ole hankittuna sellaista koulutusta jolla voisi työllistyä?

Itse olen yo-merkonomi ja tradenomi, mutta en siltikään ole työllistynyt tuolle alalle, syy: pitäisi olla niin hirveän ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen.

eri (jo 37)

Äidin mielestä nuo oli fiksumpi vaihtoehto kuin kuvataideala.

sama

Vierailija
32/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut kaikkialta Suomesta lähes mitä tahansa työtä?

En kyllä ole. Enkä aio. En aio hakea enää mitään.

No elele sitten leikatuilla tuilla. Onnea.

Vierailija
33/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut kaikkialta Suomesta lähes mitä tahansa työtä?

En kyllä ole. Enkä aio. En aio hakea enää mitään.

No elele sitten leikatuilla tuilla. Onnea.

Kuulostat jopa vähemmän onnelliselta kuin minä. Säälin sinua.

Vierailija
34/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehevä-Reetta täälä moi. Kuules, tuutko mun henkilökohtaiseksi avustajaksi? Etsin nimenomaan miespuolista nuorta avustajaksi itselleni. Ekaksi saat laittaa mulle sukat jalkaan. Sitten lähdetään markettiin ostamaan mulle ruokaa, ja sitä pitää olla paljon. Ota kottikärry mukaan, niin on helpompi kuljettaa ostokset.

Vierailija
35/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko vinkkejä rottailuun?

T. junior rotta

Tee omat ruoat ja säästä rahaa. Ota kaikki ilmainen irti mikä lähtee, mutta älä varasta. Hankkiudu parisuhteeseen, niin taloudellinen varmuus helpottaa.

Vierailija
40/63 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on vaikeaa ryhtyä kokoaikaiseen kuluttavaan työhön. Tuntuu ettei jaksa tehdä edes muutamaa tuntia ruumiillista työtä. 

Siinä menee noin pariviikkoa kunnes kroppa hieman tottunut työntekoon ja jaksaa kokopäivän tehdä, tosin ärsyttää aamuheräämiset ja huonosti nukutun yön jälkeen töihin lähtö rahallinenkin korvaus saattaa olla pieni matalapalkka-aloilla.

Rehellisesti sanottuna terve ihminen saa työtä halutessaan, mutta se työ ei välttämättä ole mieluisaa ja rahallisesti kannattavaa, mutta töitä on ja nyt tähän on tulossa muutoksia hallitukselta, heikennetään etuuksia, niin työnteko on kannattavaa. Ei tietenkään nosteta palkkoja. 

En suosittele kenellekään, raskasta, mekaanista, tuottavaa työtä, huonolla palkalla. Siinä menee terveys ja elämän ilo.

Tietysti voit ajatella, että teet yhteistä hyvää ja rikastutat joitakin, eikä heidän tarvitse kärsiä. Muut ovat ansainneet onnen, et sinä, sinä mahdollistat muiden hyvän.