Onkohan Suomessa yhtään 3 v Yrjöä tai Jormaa?
Kommentit (20)
En tunne, mutta nimipalvelun mukaan on parikymmentä kumpiakin joiden syntymävuodet on 2020-2024.
No miksi se nimi Pirkko on edelleenkin parkki-pirkko?
Mä tunnen yhden 3 vuotiaan Väinön.
3-4-vuotiaita Yrjöjä on 111 kpl.
Näet sen itsekin väestörekisterikeskuksen nimihausta.
Montako nuorta Penttiä on nyt? Monella on Pentti niminen isä.
"Pentti-nimen taustalla on latinan Benedictus siunattu. Pentti on kehittynyt Benedictuksen ruotsinkielisestä lyhentymämuodosta Bente. Se tunnetaan asiakirjoista etunimenä jo 1300-luvulta." Kotus & Yliopiston almanakkatoimisto
Jorma-nimisiä löytyy 2020-2024 syntyneistä 19 kpl
Pirkko-nimeä 2020-2024 syntyneille annettu 30 kertaa
Vierailija kirjoitti:
Mieti joku pikkutyttö, jonka nimi olis Pirkko. Mutta kyllä nää retronimetkin muotiin tulee 20 vuoden päästä.
Kyllä heitä on.
Vierailija kirjoitti:
No miksi se nimi Pirkko on edelleenkin parkki-pirkko?
Ei ole se on pysäköinninvalvoja
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen yhden 3 vuotiaan Väinön.
Minä tiedän viisi päiväkoti-ikäistä.
Ja pari ekaluokkalaista.
Väinöhän on jo hetken ollut muotinimi.
Vierailija kirjoitti:
"Pentti-nimen taustalla on latinan Benedictus siunattu. Pentti on kehittynyt Benedictuksen ruotsinkielisestä lyhentymämuodosta Bente. Se tunnetaan asiakirjoista etunimenä jo 1300-luvulta." Kotus & Yliopiston almanakkatoimisto
Asut jossain Penttien heimokylässä.
Itse en tiedä kenenkään tuttavani isän nimen olevan Pentti. Ainoastaan yksi Pentti minulla on työkaverina.
2010-2019 Penttejä on syntynyt jopa 444.
Vuosina 2020-2024 149 kpl.
Yrjö on oikeastaan aika suloinen nimi.
Väinöjä on joka puolella. Muotinimi samoin kuin Leokin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut jossain Penttien heimokylässä.
Itse en tiedä kenenkään tuttavani isän nimen olevan Pentti. Ainoastaan yksi Pentti minulla on työkaverina.
2010-2019 Penttejä on syntynyt jopa 444.
Vuosina 2020-2024 149 kpl.
Vanha kunnon pena
Entäpä Arto tai Pertti? Ihan hyviä nimiä nekin, mutta ei ehkä ihan vielä muodissa.
Se voi olla myös toinen tai kolmas etunimi eli ei tuo nimihaku kerro kuinka monta lasta on kutsumanimeltään Yrjö tai Jorma.
Mutta tiedän yhden nyt esiteini-ikäisen Yrjön. Oltiin joskus samalla kurssilla missä tämä perhe oli ja kun piti esitellä itsensä niin tämä poika sanoi äidilleen että hänen nimeä ei sitten saa sanoa. Äiti sanoi sen kuitenkin ja pojalla kyyneleet silmissä. Ajattelin heti että on varmasti saanut nimestään kuulla toisilta lapsilta. Tämä poika oli noin kymmenvuotias tuohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla myös toinen tai kolmas etunimi eli ei tuo nimihaku kerro kuinka monta lasta on kutsumanimeltään Yrjö tai Jorma.
Mutta tiedän yhden nyt esiteini-ikäisen Yrjön. Oltiin joskus samalla kurssilla missä tämä perhe oli ja kun piti esitellä itsensä niin tämä poika sanoi äidilleen että hänen nimeä ei sitten saa sanoa. Äiti sanoi sen kuitenkin ja pojalla kyyneleet silmissä. Ajattelin heti että on varmasti saanut nimestään kuulla toisilta lapsilta. Tämä poika oli noin kymmenvuotias tuohon aikaan.
Onpa siinä typerä äiti.
Jos nuorta itkettää oma nimi, niin kai sen olisi voinut vaihtaa.
Äitihän tuossa on syyllinen, jos nuorta esim. kiusataan hänen nimensä vuoksi, ja äiti vain hymyilee.
En voi ymmärtää.
Katsokaas huviksenne nimipalvelusta, paljonko on annettu naisille nimiä, jotka johdettu tavallisista miesten nimistä. Petriina, Anttiina, Johanniina, Jussiina, Oskariina, Olliina, Petteriina,...
Mieti joku pikkutyttö, jonka nimi olis Pirkko. Mutta kyllä nää retronimetkin muotiin tulee 20 vuoden päästä.