Miksi perinteiset perhearvot halutaan tuhota?
Miten se on keneltäkään pois, että on normaali perhe, johon kuuluu isä, äiti ja näiden kummankin biologisia lapsia? Osaako joku selittää? Onhan se tutkitusti kaikille osapuolille paras mahdollinen tilanne, että perhe on perinteinen ja mieluummin vielä konservatiivinen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteisiä perheitä ei olla kadottamassa minnekään.
On hyvä, että lapsella on kaksi rakastavaa vanhempaa, ei kai sillä väliä ovatko samaa sukupuolta, eri perheitä tms.
Konservatiivisuus on ihmiskunnan jarru ja ongelma.
Kyllä sillä sukupuolella on väliä. Näkihän sen edellisestä pääministeristä, mitä siitä tulee jos ovat samaa.
Kyllä siinä joku idea on, että isän- ja äidinvaistot ovat erilaisia. Eihän isä osaa olla äiti. Eihän sitä saa sanoa ääneen, että pieni lapsi tarvitsee juurikin äitiä kasvaakseen empaattiseksi ja tuntevaksi ihmiseksi. Äiti on elämän antaja ja suojelija. Isä on sitten taas se, joka kehottaa elämään.
Jos tämä on kiistämätön fakta niin se sitten todistaa ettei äiti ja isä ole temeinä sidottu sukupuoleen sillä minun isäni (eli ilmeisesti miespuoleinen äiti) opetti minulle tunnetaitoja, erityisesti empatiaa.
"Miehetkin osaavat olla ihan yhtälailla suojelijoita, empatiakykyisiä ja tunneosaajia, mutta ne ovat taitoja, joita tulee ihan lapsesta asti opettaa."
Normaali lapsi oppii ne kyllä itsestäänkin ja erilainen lapsuus voi tehdä empatiakyvystä jopa vahvemman. Monilla miehillä ongelmana voi olla, että ovat kohdanneet "vahvoja" naisia, joille miehen herkemmän puolen näyttäminen on heikkoutta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää siltä, että tällä palstalla notkuvat sen lisäksi että ovat vassareita ja kitisijöitä, ovat myös homoja suurin osa tai ainakin homoutta kannattavia.
En ole homo, mutta tosiaan "kannatan" homoutta 😂 eli minulle homoseksuaalit ovat ihmisiä siinä kuin heterotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Lopun aikaa eletään. Kaikki se mikä on hyvää ja kaunista ja tavoiteltavaa halutaan tuhota. Maallisen puolen jotenkin voi ymmärtää mutta, että nyt kirkkokin. Piispat etunenässä. Se on surullista. Mutta toisaalta, vapautuksen aika on lähellä. Siitä voi iloita.
Hyvää, kaunista ja tavoiteltavaa? Kristilliset ja ahdasmieliset konservatiiviset arvot? Kaukana kauniista.
Kyllä. Kauneinta mitä meillä täällä maailmassa on, on Raamatun ohjeet.
Kivittäkää aviorikoksen tekijät kuoliaiksi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttää siltä, että tällä palstalla notkuvat sen lisäksi että ovat vassareita ja kitisijöitä, ovat myös homoja suurin osa tai ainakin homoutta kannattavia.
Naiseksi pukeutuva kaappih*mo?
Vierailija kirjoitti:
Meinasin just kirjoittaa samoin. Niitä on täällä selkeä enemmistö aina arkisin ja kun aurinko paistaa ulkona.
"Kaksi munasoluako siinä hedelmöityksessä pannaan yhteen?"
Etkö hallitse perusbiologiaa. Kyllä siinä tietysti käytetään siittiöitä ja munasoluja. Toinen voi olla toiselta aviopuolisolta tai molemmat voivat olla luovuttajilta. Toksi voidaan myös adoptiota käyttää. Aukesiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska WOKE
Ooks sä nimenny sun käden wokeks?
Vietätteks kesähäitå?
Poika täälä pauhaa valheita vaikka tosi asiassa itkettää ja kiukuttaa naisen puute luuserilla ja kostaa sitä muille tällä valehtelulla, sylkisin päälle jos uskaltaisit ulos.
Siinäpä on vihainen vanhapiika. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
No muita joo, mut kitisijöitä? Cmoooon, duuuude.
Sä olet täälä joka päivä koko päivän kitisemässä ilmiselviä katkeria valheitas, sä olet kitisemisen ja uhriutumisen maailman mestari.
Kun et saa naista, luuuuuuuuuseri : DDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut perinteisessä konservatiivisessa perheessä. Kulissit olivat tärkeitä. Siskoni on lesbo, ja hänen elämänsä oli yhtä helvettiä kun lesbous tuli esiin. Minä karkasin kotoa 15-vuotiaana ensimmäisen kerran tukahduttavan ja painostavan ilmapiirin vuoksi. Me tytöt ei saatu todellakaan olla sitä, mitä olemme oikeasti. Perinteisiä sukupuolirooleja tuputettiin eikä harrastukset saaneet olla tytölle sopimattomia.
Minä ja siskoni ei olla missään tekemisissä vanhempiemme kanssa. Pitäkööt itsekseen kiinni niistä hienoista arvoistaan ilman omien lasten seuraa, kun ei tähän ahtaaseen muottiin vain mahduttu.
Minulle kävi samalla tavalla transsukupuolisuuden vuoksi.
Eli sinulla on mielenterveysongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin just kirjoittaa samoin. Niitä on täällä selkeä enemmistö aina arkisin ja kun aurinko paistaa ulkona.
Sarjassamme vastaan itelleni.
Sinähän sen tietäsit kun itse et käy ikinä ulkona, kyllä ne naiset sinne sun haisevaan vihaluolaan löytää varmaan muutenkin, ikinä ennen ei ole toiminu ni ehkä nyt tärppää, säälistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei "ennenvanhaan" ollut ydinperheitä sen enempää kuin nytkään. Silloin vain uusi puoliso tuli kuvioihin mukaan useimmiten leskeytymisen vuoksi. Yksinäinen vanhempi lapsineen ei oletusarvoisesti pärjännyt kovin hyvin, joten oli milteipä elinehto ottaa uusi puoliso mahdollisimman pian.
Jokainen maalla lapsuutensa kasvanut tietää, että puhut pötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska WOKE
Ooks sä nimenny sun käden wokeks?
Vietätteks kesähäitå?
Poika täälä pauhaa valheita vaikka tosi asiassa itkettää ja kiukuttaa naisen puute luuserilla ja kostaa sitä muille tällä valehtelulla, sylkisin päälle jos uskaltaisit ulos.
Siinäpä on vihainen vanhapiika. Huhhuh.
Ei kyllä mä olen onnellisesti naimisissa oleva mies ja sä olet häpeäks meille muille poika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut perinteisessä konservatiivisessa perheessä. Kulissit olivat tärkeitä. Siskoni on lesbo, ja hänen elämänsä oli yhtä helvettiä kun lesbous tuli esiin. Minä karkasin kotoa 15-vuotiaana ensimmäisen kerran tukahduttavan ja painostavan ilmapiirin vuoksi. Me tytöt ei saatu todellakaan olla sitä, mitä olemme oikeasti. Perinteisiä sukupuolirooleja tuputettiin eikä harrastukset saaneet olla tytölle sopimattomia.
Minä ja siskoni ei olla missään tekemisissä vanhempiemme kanssa. Pitäkööt itsekseen kiinni niistä hienoista arvoistaan ilman omien lasten seuraa, kun ei tähän ahtaaseen muottiin vain mahduttu.
No, teidän perhe ei ollut normaali, joten älä sekoita asioita.
Heillähän oli konservatiivinen ydinperhe, eikö sen pitänyt olla ihanne?
Lapset eivät olleet normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että jokainen arvottaa elämässään asiat omalla tavallaan eikä siihen muilla ole juurikaan mitään valtaa puuttua. Se mikä on toiselle perinteistä ei ole sitä toiselle eikä kellään ole valtaa määrätä muiden elämää.
Täysin väärin. Yhteiskunta määrää ihmisen elämää todella paljon nytkin vaikka näitä rajoitteita ollaan jossain määrin liberaalimmissa yhteiskunnissa höllennetty. On paljon maita jossa et voi elää noin "vapaasti" kuin esim Suomessa. Se on vaan kulttuurista kiinni miten paljon sun elämää määräillään tai ei määräillä. Joskus tulevaisuudessa vielä voi olla niin että nämä säännöt täälläkin tiukkenee ja sekin on ihan normaalia. Säännöt ja tavat muuttuu eikä mitään universaalia "oikeaa" tapaa ole muualla kuin ihmisten omissa mielipiteissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan palstan konservatiivit eivät kommentoi tähän aikaan koska opettaja on jo varoittanut puhelimen käytöstä oppitunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei "ennenvanhaan" ollut ydinperheitä sen enempää kuin nytkään. Silloin vain uusi puoliso tuli kuvioihin mukaan useimmiten leskeytymisen vuoksi. Yksinäinen vanhempi lapsineen ei oletusarvoisesti pärjännyt kovin hyvin, joten oli milteipä elinehto ottaa uusi puoliso mahdollisimman pian.
Jokainen maalla lapsuutensa kasvanut tietää, että puhut pötyä.
Itseasiassa maalla asuneena tiedän että sä puhut pötyä.
Kyllä siä maallakin saa käydä ulkona, mä ymmärrän et naiset pelottaa ja suututtaa kun niiltä ei saa edes valehtelemalla tai haukkumalla, mut ei tää kitisemällä parane.
Tää jotenkin huokuu läpi kaikesta mitä toi pelle sanoo.
Ja se että ulkona toi luuseri ei ihan kauheasti viihdy mutta onneks valehtelu ja teeskentely on kivaa ilmeisesti... ja tietysti se et ei saa naista.