Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karilta, 67, huijattiin eläkesäästöt pankin vastaus on surullista luettavaa

Vierailija
08.04.2024 |

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksilla ei saa olla käytössä pankkipalveluita puhelimissa tai tietokoneella, enää määrätyssä iässä. ihan pankin puolelta pitäisi olla vanhuksille omat palvelunsa, ei heillä leikkaa järki kaikissa asioissa. tuo suomea puhuva rikollinen pitäisi saada kiinni ja vastuuseen. 

Vierailija
102/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kari taitaa olla koijari,teki kavalluksen ja nauraa , lipittää konjakkia,heittää huuleen hanhenmaksapalleroita ja miettii on ne tyhmiä kun eivät tätä kusetusta huomanneet.

No, tuohan se on se pankin riski tässä. Asiakkaan sanaan ei voi luottaa, vaan pankki kyllä näkee omista järjestelmistään mitä on tapahtunut ja mitkä koodit missäkin vaiheessa on syötetty, jos asiakas ei itse muista tai valehtelee.

Muuten täältä löytyisi monta pankkiasiakasta, jotka siirtäisivät omat säästönsä ulkomaille omalle tilille ja sitten pyytäisivät pankin korvamaan, koska heiltä on rahat huijattu! Ja saisivat siis tuplattua omat rahansa pankin piikkiin.

Jos asiakkaan sanaan ei voi luottaa, maksaako Kari nyt vielä lahjaverot päälle?

Ainakin minulla OP-pankin tekstiviesti varmennus toimii niin, että appiin syötetään se koodi, joka tulee tekstiviestissä. En ole mitään op:n avainlukulistaa tarvinnut useampaan vuoteen, niin kuin ei jutun mukaan Karikaan.

Mulla taitaa olla tallessa vanha avainlukulista, ja muistelisin että edellisen kerran sitä olisi tarvittu, kun vanhan puhelimen hajottua otin uuden puhelimen käyttöön ja se puhelin piti vahvistaa OP:n systeemissä validiksi. Mutta pakko myöntää, etten ole nyt ihan satavarma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksetkin mokaa. Sain juuri vakuutusyhtiöltä tarjouksen. Sen sijaan että se olisi ollut vakuutusyhtiön omapalvelussa minulle lähetettiin sähköposti linkkeineen. Yhtä hyvin ois voinut olla huijaus.

Minäkin olen saanut oudon linkin vakuutusyhtiöltä. Ihan asiasta se oli, mutta oli aikamoinen homma kaivella se esiin omilta vakuutussivuilta ilman linkin käyttöä. Kirjaannuin pankkitunnuksilla siis omille vakuutussivuilleni ja etsin sieltä sitten ne tiedot.

Vierailija
104/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja että sattui löytymään vielä kotoa kassakaappi ja se joku nettipankin osa on siellä 🙈 ne luulee että pankki antaa sille sen 1000000 kun niillä on silleen Roope Ankka-tyyliin holvi täynnä rahaa ja pankin johtaja siellä niihin sukeltelee vaan päivästä toiseen.

Oudointa oli, että Kari sanoi, ettei käytä avainlukulistaa, mutta miksi se olisi ollut siellä kassakaapissa. Olisiko "tyttöystävä" ollut asialla ja sitä ei kyllä halua myöntää👵

Sitä listaa tarvitsee, jos joutuu asentamaan sovelluksen uudestaan jostain syystä, kuten vaikka puhelinta vaihtaessa.

Vierailija
105/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lällätellä, se voi olla että itsellännekään ei eläkeiässä enää leikkaa yhtä hyvin kuin tänään. Itse olen miettinyt miten vältän huijatuksi joutumisen tulevaisuudessa mutta vaikea suunnitella kun ei tiedä millaiset systeemit silloin on käytössä. varmaan ainakin useammalle eri tilille ja pankkiin kannattaa jakaa säästöt jos niitä on paljon.

NO JUMANKEKKA! Soitat ITSE pankkiin ja varaat ajan etkä usko höpöhpö viesteihin!

Ei sen vaikeampaa!

Vierailija
106/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan Suomeen tulee se robopuheluhel vetti mikä USA:ssa on ollut pitkän aikaa. Suurin osa puheluista on jotain robotteja.

On tullut jo, joskin melko harvinaisia. 

Vierailija
107/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 56-vuotias sisko antoi pankkitunnuksensa facebookissa. Olen ollut jo jonkin aikaa sitä mieltä että hänellä on alkava muistisairaus, mutta kaikki sanoo vaan, että se on niin nuori ja kyllä virheitä sattuu väsyneenä. No ei tuollaista!

Vierailija
108/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lällätellä, se voi olla että itsellännekään ei eläkeiässä enää leikkaa yhtä hyvin kuin tänään. Itse olen miettinyt miten vältän huijatuksi joutumisen tulevaisuudessa mutta vaikea suunnitella kun ei tiedä millaiset systeemit silloin on käytössä. varmaan ainakin useammalle eri tilille ja pankkiin kannattaa jakaa säästöt jos niitä on paljon.

NO JUMANKEKKA! Soitat ITSE pankkiin ja varaat ajan etkä usko höpöhpö viesteihin!

Ei sen vaikeampaa!

Missä on pankki, johon voi noin vain soittaa, ja saa jopa jonkin asian hoidetuksi?

Vierailija
109/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näin moni syyllistää uhria täällä? Tuo virhe voi sattua kyllä ihan jokaikiselle, ei ehkä juuri tuo, mutta kuitenkin vastaava. Riittää sekin, että menet väärän linkin kautta oikean näköiseen verkkokauppaan, ja sinne meni rahasi.

Minusta on suorastaan törkeää, että pankilla ei ole minkäänlaista vastuuta. Jokaisen pitäisi olla joku oman elämänsä F-securen toimitusjohtaja, että tililtä ei vuoda rahaa. Pankit vielä itse aiheuttavat lisää näitä tapauksia, sillä pankit OTTAVAT YHTEYTTÄ TEKSTIVIESTEILLÄ, kuten tuossakin kävi. En ihmettele yhtään, jos joku eläkeläis-Kari menee tuohon.

Empatiasta kun lähiaikaisten tapahtumien valossa puhutaan, niin miettikääpä itsenne Karin asemaan. Satatonnia meni sen takia, että uskoit tekstiviestiin. Pankki ei peruuta siirtoja eikä pidä itseään vastuussa olevana, ehkä ainoa keino saada rahat takaisin on käräjöidä tekijän kanssa, joka on jossain maltalla piileskelevä ulkomaalainen.

Vierailija
110/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kari taitaa olla koijari,teki kavalluksen ja nauraa , lipittää konjakkia,heittää huuleen hanhenmaksapalleroita ja miettii on ne tyhmiä kun eivät tätä kusetusta huomanneet.

No, tuohan se on se pankin riski tässä. Asiakkaan sanaan ei voi luottaa, vaan pankki kyllä näkee omista järjestelmistään mitä on tapahtunut ja mitkä koodit missäkin vaiheessa on syötetty, jos asiakas ei itse muista tai valehtelee.

Muuten täältä löytyisi monta pankkiasiakasta, jotka siirtäisivät omat säästönsä ulkomaille omalle tilille ja sitten pyytäisivät pankin korvamaan, koska heiltä on rahat huijattu! Ja saisivat siis tuplattua omat rahansa pankin piikkiin.

Jos asiakkaan sanaan ei voi luottaa, maksaako Kari nyt vielä

Mulla taitaa olla tallessa vanha avainlukulista, ja muistelisin että edellisen kerran sitä olisi tarvittu, kun vanhan puhelimen hajottua otin uuden puhelimen käyttöön ja se puhelin piti vahvistaa OP:n systeemissä validiksi. Mutta pakko myöntää, etten ole nyt ihan satavarma.

Joo, tuolloin sitä tarvitsee, mutta muistaakseni, jos sulla onapp kahdessa laitteessa eli puhelin ja tabletti, niin silloin esim. puhelimen vaihdon yhteydessäkään et tarvitse avainlukulistaa. En ole satavarma tästä, ainakin jossain vaiheessa Nordealla oli tilanne noin. En muista oliko OP:lläkin.

Vierailija
111/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin moni syyllistää uhria täällä? Tuo virhe voi sattua kyllä ihan jokaikiselle, ei ehkä juuri tuo, mutta kuitenkin vastaava. Riittää sekin, että menet väärän linkin kautta oikean näköiseen verkkokauppaan, ja sinne meni rahasi.

Minusta on suorastaan törkeää, että pankilla ei ole minkäänlaista vastuuta. Jokaisen pitäisi olla joku oman elämänsä F-securen toimitusjohtaja, että tililtä ei vuoda rahaa. Pankit vielä itse aiheuttavat lisää näitä tapauksia, sillä pankit OTTAVAT YHTEYTTÄ TEKSTIVIESTEILLÄ, kuten tuossakin kävi. En ihmettele yhtään, jos joku eläkeläis-Kari menee tuohon.

Empatiasta kun lähiaikaisten tapahtumien valossa puhutaan, niin miettikääpä itsenne Karin asemaan. Satatonnia meni sen takia, että uskoit tekstiviestiin. Pankki ei peruuta siirtoja eikä pidä itseään vastuussa olevana, ehkä ainoa keino saada rahat takaisin on käräjöidä tekijän kanssa, joka on jossain maltalla piileskelevä ulk

Mutta, jos pankki joutuisi korvaamaan kaikkien rahat, jotka huolimattomuuttaan ne menettää, niin meillä olisi kohta Suomen pankit konkurssissa. Loppujen lopuksihan se on pankin asiakkaat, jotka ne korvausrahat maksaa.

Vierailija
112/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiasta kun lähiaikaisten tapahtumien valossa puhutaan, niin miettikääpä itsenne Karin asemaan. Satatonnia meni sen takia, että uskoit tekstiviestiin. Pankki ei peruuta siirtoja eikä pidä itseään vastuussa olevana, ehkä ainoa keino saada rahat takaisin on käräjöidä tekijän kanssa, joka on jossain maltalla piileskelevä ulk

Rikosilmoituksen hän on varmaan tehnyt ja poliisi tutkii. Ihan samalla tavalla, jos kotiisi murtaudutaan ja korusi viedään, niin poliisi tutkii ja mahdollisesti rosvo saadaan kiinni ja varastetut korut palaa omistajalleen. Rikollinenhan tässä on syyllinen. Ei pankki. Peiliin voi katsoa toki sen takia, että olisi pitänyt olla huolellisempi pankkiasioiden kanssa, kun jouduit tähän huijaukseen.

Vierailija
113/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
114/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä luota oikean näköiseen verkkokauppaan. Jos kauppa on minulle uusi, niin tutkin sieltä muutaman asian. Ensinnäkin yhteystiedot. Pitää olla osoite. Katson, että se on oikeasti olemassa ja googlaan, onko yritys todella tässä osoitteessa. Sitten katson kieltä. Mitään hoono soomi-sivustoja en hyväksy. Luen myös arvioita kys. kaupasta. Tässä muutama juttu mitä ainakin teen.

Ylipäätään kaikki linkit kannattaa katsoa tarkkaan. Siis se nettiosoite. On kyse kaupasta tai tiedonhausta tai mistä muusta, niin se linkin otsikko voi olla aivan harhaanjohtava.

Vierailija
115/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankin järjestelmien olisi pitänyt hälyttää näin poikkeavista siirroista.

Tämä. Vittuako ne utelee paljonko saat kuussa vammaistukea ja lapsilisää, kun vorot voi tehdä ihan mitä vaan kenenkään puuttumatta asioihin. Vihaksi pistää.

Vierailija
116/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä ja eniten mua ihmetyttää että tälläiset menee sukkana läpi, mut annas olla joku hassu 10e "epämääräinen" siirto pankin mielestä ja tili on kuukauden suljettuna..mutta joo..

Vierailija
117/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.scamadviser.com/

Tuolta voi helposti tarkistaa onko joku sivu huijaus! Ja googlettaa netin kautta arvosteluja ko. nettisivusta/kaupasta! Tässä toki pankkiasia kyseessä, mutta ihan vaan vinkiksi!

Vierailija
118/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrityksetkin mokaa. Sain juuri vakuutusyhtiöltä tarjouksen. Sen sijaan että se olisi ollut vakuutusyhtiön omapalvelussa minulle lähetettiin sähköposti linkkeineen. Yhtä hyvin ois voinut olla huijaus.

Minäkin olen saanut oudon linkin vakuutusyhtiöltä. Ihan asiasta se oli, mutta oli aikamoinen homma kaivella se esiin omilta vakuutussivuilta ilman linkin käyttöä. Kirjaannuin pankkitunnuksilla siis omille vakuutussivuilleni ja etsin sieltä sitten ne tiedot.

Sama. Tekstiviestiä tekstiviestin perään myöhässä olevasta autovakuutuksesta. Paha vain minulla ei ole autoakaan. Menin nettiin kyseisen yhtiön sivuille ja soitin ilmaisnumeroon, ja kas, olivat lähetelleet viestejä väärään numeroon🤷

Vierailija
119/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhuksilla ei saa olla käytössä pankkipalveluita puhelimissa tai tietokoneella, enää määrätyssä iässä. ihan pankin puolelta pitäisi olla vanhuksille omat palvelunsa, ei heillä leikkaa järki kaikissa asioissa. tuo suomea puhuva rikollinen pitäisi saada kiinni ja vastuuseen. 

Valitettavasti ei ole mitään selvää ikää, joka jälkeen ahattelukyky alkaa heiketä. On esimerkiksi 50-vuotiaita, joilla on muistisairaus ja toisaalta on 95-vuotiaita, joiden pää toimii yhä erinomaisesti ja jotka ovat voineet tehdä jopa uran tietotekniikan parissa.

Toki olisi hyvä olla palveluita, jotka saisi halutessaan tarvittaessa päälle, esimerkiksi, että tililtä ei voisi siirtää sataa tonnia tuosta vain. Itseään kannattaa yrittää suojata ainakin sillä, että hajasijoittaa omaisuuttaan (eri pankkeja jne.) jolloin kaikki ei lähde kerralla.

Vierailija
120/167 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari nyt ei näköjään halua tunnustaa että tuli oltua tampio ja inttää loppuun saakka että mitään tunnuksia ei ole antanut tai siirtoja tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä