Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä asuntomarkkinoilla tapahtuu

Vierailija
07.04.2024 |

Oletteko huomanneet että välittäjät ovat alkaneet agressiivisesti nostella kilpaa kohteitaan ja ilmoittelevat uusina "uusi 24 h" pitkään eri alustoilla roikkuneita kohteitaan? Turhauttaa asunnon etsijänä.. Nämä on jo nähty ja hylätty..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella myydään jättikokoisista kerrostaloista pikkuluukkuja kalliilla. Monta kerrosta ja riviä. Ja isot tiet vieressä.

Vierailija
2/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa rahaa yrittävät että joku tarttuisi täkyyn.. Hintaa eivät silti laske..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas koiran hännän nostaa, jos ei koira itse?

Vierailija
4/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy suuria hinnanalennuksia tyyliin

-10 000€

Alle 100k kohteissa

Vierailija
5/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on harhainen käsitys asuntojensa arvosta. Nollakorkoaikana ostetusta asunnosta halutaan vähintään omat pois. Se ei vaan toimi, kun korot ovat nousseet. Seuraus nähdään: kauppa ei käy. Lisäksi, asuntomarkkinalla ei juurikaan hinnoitella venäjä-riskiä, joka on todellinen.

Vierailija
6/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpuutimme -50%

Vierailija
7/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santalahti, oikein sijoittajien unelma

Vierailija
8/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuste oli että nousu alkaa keväällä, joten nostellaan vanhoja

Vierailija
9/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpuutimme -50%

270 k € yksiöstä :D

Vierailija
10/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä asuntojen hinnan määräytymistä. Miten hinta voi olla ikuisesti kohoava, kun niillä on kuitenkin tietty rajallinen elinkaari? Eikö hinnan pitäis mennä myös kaaren muotoisesti. Vanhoistakin asunnoista huonoilla alueilla pyydetään ihan tolkuttomia summia. 

Vierailija
11/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennuste oli että nousu alkaa keväällä, joten nostellaan vanhoja

Miksi alkaisi? EKP:n koronlasku kesällä on vain ennuste, eikä se nyt kerralla laske kuin max. puoli prosenttia. Lähestyvä sota, irtisanomiset, lainan saanti vaikeutunut (kaikki eivät toki tarvitse), heikentyvä sosiaaliturva.

Vierailija
12/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella hinnat on täysin karanneet käsistä. Vanhoissa pommeissa koitetaan koko korjausvelka siirtää uudelle omistajalle ja vielä vastuuvapautuslausekkeen kera. Ei kiitos.

Vierailija
13/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän noston jos jokin ilmoituksessa on muuttunut, esim. se erittäin oleelllinen eli hinta. Uutena voi ilmoittaa jos asunto todella on ollut hetken pois markkinoilta, nyt kuitenkin poistetaan ja ilmoitetaan saman tien uudelleen.

Vierailija
14/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottaisin kesän yli, jos olisin asuntoa ostamassa. Voi olla että ennustetun nousun asemasta kauppamäärät putoaa edelleen ja hinnat samoin.

Vierailija
15/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän noston jos jokin ilmoituksessa on muuttunut, esim. se erittäin oleelllinen eli hinta. Uutena voi ilmoittaa jos asunto todella on ollut hetken pois markkinoilta, nyt kuitenkin poistetaan ja ilmoitetaan saman tien uudelleen.

Tai sitten ilmoitusta pidetään kuukausikaupalla. Itse kun olen myynyt, kolme kuukautta on ollut maksimi, jonka olen antanut ilmoitusta pitää. Sitten myyntitauko ja välitysfirman vaihto. Nyt yksikin ilmoitus ollut jo 4 kuukautta, pyyntihinta pysynyt koko ajan samana ja julkisia esittelyaikoja ollut kokonaista 2kpl. Tuossa on vain se juttu, että kaikki eivät tykkää ottaa välittäjään yhteyttä ja jos yleisistä esittelyajoista ei löydy sopivaa, jää asunto heiltä näkemättä.

Vierailija
16/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia hintakuplan puhkeamista havaittavissa, ei mitään ihmeellistä. Musiikki soi ja kaikki etsii paniikissa itselleen tuolia, koska musiikki lakkaa soimasta ihan kohta.

Vierailija
17/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ilmoitusta pidetään kuukausikaupalla. Itse kun olen myynyt, kolme kuukautta on ollut maksimi, jonka olen antanut ilmoitusta pitää. Sitten myyntitauko ja välitysfirman vaihto. Nyt yksikin ilmoitus ollut jo 4 kuukautta, pyyntihinta pysynyt koko ajan samana ja julkisia esittelyaikoja ollut kokonaista 2kpl. Tuossa on vain se juttu, että kaikki eivät tykkää ottaa välittäjään yhteyttä ja jos yleisistä esittelyajoista ei löydy sopivaa, jää asunto heiltä näkemättä.

Olen aiemmin ajatellut myydessäni, että oikeasti kiinnostuneet ottavat kyllä välittäjään yhteyttä ja pyytävät näyttöä, siksi en ole halunnut yleisiä näyttöjä. Nyt kuitenkin, vaikka olenkin tottunut soittelija, on muutama välittäjä alkanut heti todella agressiivisesti myydä asuntoa jo puhelimessa ja heistä on ollut jopa vaikea päästä eroon! Ahdistavaa kun haluat ensin vain kysyä lisätietoja. Yleiseen näyttöön olisi ollut matala kynnys mennä.

Vierailija
18/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aiemmin ajatellut myydessäni, että oikeasti kiinnostuneet ottavat kyllä välittäjään yhteyttä ja pyyt

Juuri tätä tarkoitin. Varaamalla yksityisnäytön tavallaan sitoudut johonkin (vaikket tietysti oikeasti sitoudu). Välittäjä alkaa vainoamaan, jne. Tätä monet eivät ymmärrettävästi halua.

Vierailija
19/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupoilla pitää nykyään sanoa, että hulluhan se on, joka ei puolta tarjoa.

Vierailija
20/28 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on harhainen käsitys asuntojensa arvosta. Nollakorkoaikana ostetusta asunnosta halutaan vähintään omat pois. Se ei vaan toimi, kun korot ovat nousseet. Seuraus nähdään: kauppa ei käy. Lisäksi, asuntomarkkinalla ei juurikaan hinnoitella venäjä-riskiä, joka on todellinen.

Tämä. Myyjät on jääneet 0-korkoaikaan mahdollisesti hankittu keinottelumielessä se luukku hurlumhei vuosina. Nyt koitetaan sitä 0-korkoajan hintaa saada, kun taas ostajat painii inflaation ja korollisen rahoituksen kanssa. Moni ostaja miettii varmasti venäjä riskiäkin, että se asunto voi mennä matalaksi tai ei ainakaan saa ollenkaan mihinkään hintaan enää myytyä pitkään aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän