Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen terveysvakuutuksen ajattelitte ostaa kun julkinen ajetaan alas?

Vierailija
07.04.2024 |

Itse ainakin luen pienet printit ja pidän huolen että kaupungissani toimivat ambulanssifirmat ovat yhteistyössä valisemani vakuutusyhtiön kanssa ettei tulee tuhansien eurojen yllätyksiä jos sattuu joutumaan ambulanssin kyytiin. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä julkisellakaan puolella mitään apua saa. 

Mitä mä millään vakuutuksella sitten teen. En oo kipuihini kuollut. Ja kun kuolen turha niitä rahalla pitkittämään.

Beep-boop propaganda-botti valehtelee julkisesta terveydenhuollosta joka kärsii pääasiassa siitä että joutuu kilpailemaan samoista resursseista liian pienessä maassa propaganda-botin oman yksityisen terveydenhuoltobisneksen kanssa ja nyt teidän pitää vaan olla hiljaa ja katsoa muualle ja olla kiitollisia beep-boop

Vierailija
62/83 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaista. Siinäpähän jään työkyvyttömäksi nopeammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työnantajan kautta vakuutus ja pääsen erikoislääkärille. Myös tutkimukset ja toimenpiteet korvataan. En tarvitse muuta.

Mulla on myös, mutta muistathan, että nuo työnantajan tarjoamat vakuutukset on pääsääntöisesti sidottu työsuhteeseen. Eli kun työsuhde päättyy, päättyy myös vakuutus. 

Vierailija
64/83 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota vakuutusta.

Itse alan lıstımään ihmisiä ympäri Suomen. En toki vıattōmia, siinä ei ole mitään järkeä. En edes niitä jotka antoivat tuen äänestämällä. Ovat lopulta vain hyödyllisiä idiọọtteja.

Toivottavasti niin tekee moni muukin.

Katsotaan kuinka kauan menee kunnes tajuavat että yhteiskuntarauha on arvokkaampi asia kuin rikkaiden tekeminen rikkaaksi.

Kyllä teidät kommarit voitetaan jälleen kerran

Ei olla kommareita ja eiks sua pitäis huolettaa enempi se että et saa naista muutenkin?

Tuu sen jälkeen poika aikuisten pöytään.

Vierailija
65/83 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te pelkäätte niin paljon sairauksia? Aika paljon voi vaikuttaa omaan terveyteensä elintavoilla. Onnettomuudet on asia erikseen. 

Mulla on aina ollut terveelliset elintavat, ja flunssassakin olin vain kerran muutamassa vuodessa. Menin terveystarkastukseen ja rutiinilabroihin ihan terveenä ja oireettomana, mutta niin vain tulin takaisin kotiin vakavasti sairaana. Sairauksia ei tarvitse pelätä, mutta ne voivat osua kenen tahansa kohdalle. 

Vierailija
66/83 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on työnantajan kautta vakuutus ja pääsen erikoislääkärille. Myös tutkimukset ja toimenpiteet korvataan. En tarvitse muuta.

Työterveyshuolto on eri asia kuin vapaaehtoinen, itse maksettava sairauskulu-/terveys-/tapaturmavakuutus.

Vierailija
67/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelle sinkkumiehelle vakuutus on suht halpa. Muistaakseni maksoin alle 200€ vuosittain.

Vierailija
68/83 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa terveysvakuutusta vakuutusyhtiöstä kun perussairauksia ja lääkitys. Ottaisin muuten. Vakuutusyhtiö Axasta olen ostanut terveysvakuutuksen hoiva+ sairauden- ja tapaturman osalta. Axa myy täydentäviä vakuutuksia ja nämä eivät poista vakuutusyhtiön velvollisuutta korvauksiin. Korvaukset veronalaisia. Tyytyväinen olen Axan vakuutukseen. Minulla seuraavat vakuutukset Axasta.

Luunmurtuma, nyrjähdys, sijoiltaanmeno (laillistettu lääkäri Suomessa toteaa)

sairaala hoiva+ (sairaus ja tapaturma) omavastuu sairaus 5 pv ja tapaturma sairaalahoidossa 1 pv sairaalahoidosta

syöpävakuutus 

Koen nämä hyväksi mikäli sairaus tai muu tapaturma tulee. Kerran saanut Axasta korvauksen sairauden vuoksi ja korvaus tuli tilille muutamassa viikossa sekä maksoivat sairaala vuorokaudet vähennettynä omavastuu ajan. Silloin muistaakseni oli 1 vrk omavastuu sairaudessa 12/2022. 

olen tämän kirjoittaja. Tarkoitan siis AIG vakuutusyhtiö. Nimet meni väärin vakuutusyhtiöiden välillä. 

Vierailija
69/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen julkista terveydenhuoltoa ollaan ajamassa alas tietoisesti hallituksen toimesta, siksi onkin hyvä että näistä asioista keskustellaan ettei tule kenellekään yllätyksenä kun vuoteen 2030 mennessä on vain yksityistä terveydenhuoltoa vakuutuksiin nojaavana tarjolla. Jos nykyinen hallitus kokoonpano jatkuu tämän kauden jälkeen on muutos varma.

Vakavia asioista joista on syytä keskustella. 

Vierailija
70/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi käydä lukemassa millaista terveydenhoitoa saatte tulevaisuudessa ilman terveysvakuutusta. 

https://www.tamperelainen.fi/teemat/6599918

Vierailija
71/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras terveysvakuutus on huolehtia itsestään.

Vierailija
72/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaista.

Eikö koko julkista terveydenhuoltoa voida ajaa alas. Voi olla että jotain muuttuu, mutta yleisellä tasolla kansaa ei voida jättää oman onnensa nojaan terveydenhoidon suhteen. Sillä jos näin käy, kansan terveys romahtaa totaalisesti, ehkä ei saman tien, mutta pikku hiljaa.

TE HALVATUN VEROISTANNE HUUTAVAT! ME MAKSETAAN TOISTEN PALVELUT VEROILLAMME! NIINKÖ, NO, MITÄS KAIKKEA TE ITSE NIILLÄ VEROILLANNE SAATTE!

olis kyllä todellakin hauska nähdä, kun teiltä ruvettaisiin velottamaan ihan täydet korvaukset kaikesta siitä mitä terveyspalveluina saatte. Ehkä sitten hoksaatte, että jaa, kyllä se taitaa se verotuksellinen perusta olla kuitenkin parempi näille palveluille.

Kohta julkinen ajetaan alas ja sillä päätöksellä on kansan mandaatti.

Sulla on mandaatti p,e,r,s,e,e,s,s,ä,s!!

Vierailija
73/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras terveysvakuutus on huolehtia itsestään.

Jotkut sairaudet tulevat vaikka kuinka huolehtisit itsestäsi. 

Vierailija
74/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Yksityinen terveydenhuolto tarkoittaisi myös yksityisiä sairaaloita, jos jenkkimallista puhutaan. Joku kirjoitti että hänelle riittää työterveyshuolto jossa erikoissairaanhoitoon pääsee. Tai että vakuutus maksaa 200 eur kuussa. Jos se vakuutus kattaa sairaalahoidon, KAIKENLAISEN sairaalahoidon, veikkaan että se maksaa paljon enemmän kuussa. Jos ei ole vakuutusta, sairaalahoito maksaa sellaisia summia että siihen menee sijoittajien sijoitukset hyvin äkkiä, jopa satojatuhansia. Nythän näistä ei kukaan vedä voittoa välistä ja silti sairaalahoito maksaa sadoista euroista tuhansiin tai ainakin tuhanteen per päivä.

Vierailija
75/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveydenhuoltojärjestelmä yksityistetään kokonaan, ei siinä enää Kela voi maksella niitä suojaosuuksia tai mitä nyt ovatkaan, ainakaan sairaalahoidosta. Se maksaja on vakuutusyhtiö. Sittenhän se riippuu aivan siitä mitä haluaa itselleen maksaa ja mihin varautua. Jenkkilässä on tuhatpäin ihmisiä, joiden elämä on kaatunut sairastumiseen, kun eivät ole joko halunneet tai pystyneet maksamaan sellaista vakuutusta joka olisi korvannut (kokonaan) sen juuri heidän sairautensa hoidon.

Vierailija
76/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkaa tuettiin isolla rahalla ja Italialle annettiin äskettäin 750 miljardia tukea, niin miksei Suomi saa tukea, jos kerran ollaan niin konkurssissa, että ihmiset pitää tappaa hoidon puutteeseen? Kansa haluaa vastauksen.

Vierailija
77/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikkaa tuettiin isolla rahalla ja Italialle annettiin äskettäin 750 miljardia tukea, niin miksei Suomi saa tukea, jos kerran ollaan niin konkurssissa, että ihmiset pitää tappaa hoidon puutteeseen? Kansa haluaa vastauksen.

Lukemani lehtijutun mukaan Suomen eläkevarannot lasketaan mukaan Suomen varallisuuteen. Kaiken lisäksi laskusysteemi on omituinen. En muista tarkemmin, mutta sillä laskiessa Italia päätyi varattomammaksi kuin Suomi koska kaikkia tekijöitä ei oteta huomioon.

Vierailija
78/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei voi jättää ilman apua, jos on hätä. Muuta ei voi sanoa. Pienetkin asiat pitäisi voida hoitaa vaikka keskustassa tai lähellä.

No Suomessa voi, oliko muuta?

Vierailija
79/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaista. Jos ei lääkäriä, ei myöskään tarvetta kysyä lupia esim. sairaspoissaoloille, sairaseläkkeelle, reseptilääkkeille, ne voi määrä itse, koska tohtori ei ole saatavilla.

Vierailija
80/83 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain  vielä 60+v vakuutuksen. Siitä vaan rajattiin muutama vaiva pois. Mitä eivät kysyneet en kertonut, tarkistin vain ettei ko sairauksia ole hoidettu muutamaan vuoteen esim tk:ssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi