Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut kutsua miehen kavereiden häihin -> pitääkö mielestänne meidän kutsua silti heidät?

Vierailija
07.04.2024 |

Pohjustan, että olemme olleet puolison kanssa yhdessä n. 5-vuotta, ja menossa naimisiin vuoden lopussa.

Olen tavannut lähes kaikki miehen ystävät, sillä olemmehan olleet melko pitkään yhdessä ja asuneet jo vuosia saman katon alla. Viime vuonna miehen ystävät menivät naimisiin, ja lähettivät kutsun hyvin selkeästi ainoastaan miehelleni. En tästä pahastunut, mutta olin vähän yllättynyt jälkikäteen kun mies kertoi että lähes kaikille muille oli lähetetty avec-kutsu, ja olemme muutamia kertoja saunoneet ja kokkailleet pariskuntana heidän kanssaan. 

Teemme nyt tosiaan kutsuvieraslistaa omiin häihimme, mutta koen jotenkin vastahakoisuutta kutsua tätä ko pariskuntaa, sillä jos he viime vuonna kokivat että en ole tarpeeksi tuttu heidän häihinsä, miksi kutsua heitä nyt meidän häihimme, jossa minä, eli morsian olen tuntematon jota ei kutsuttu heidän häihinsä? 

Olenko pikkumainen? Äänestäkään peukku ylös/alas ja teen ja lähetän sen pohjalta heille kutsut.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin itteä nolottaisi mennä häihin jossa morsian on ihminen jonka oon itse jättänyt pois omista häistäni aiemmin :D

Vierailija
42/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun pidi mtn apsu. Tee niinkuin haluat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni kutsuttiin tällaisiin häihin yksin. Minusta se oli enemmän kuin okei. Ja hääpari kyllä myös kertoi avoimisti miksi aveceja ei oltu kutsuttu. Siksi en osannut loukkaantua.

Ap:n tapauksessa kukaan ei ole sanonut mitään ja kaikkien muiden kavereiden puolisot oli kutsuttu, joten ottaisin minäkin sen henkilökohtaisesti eikä tuntuisi hyvältä kutsua tuota pariskuntaa. "

Mieheni on ollut useissa kavereidensa häissä niin, ettei kenenkään puolisoa ole kutsuttu. Minusta se on ymmärrettävää, kun kyseessä on harrastusporukka, joka on tekemisissä suurimmaksi osaksi ilman puolisoita. Näin se on mielestäni ihan normaalia, mutta yhden pois jättäminen samasta porukasta ei ole okei.

Vierailija
44/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin kuin teistä/susta tuntuu. Itse en noin ääliöitä kutsuis, olkoot keskenään.

Vierailija
45/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat törppöjä, olkaa te fiksumpia ja kutsutte pariskunnan. 

Vierailija
46/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin! 

Vierailija
47/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin itteä nolottaisi mennä häihin jossa morsian on ihminen jonka oon itse jättänyt pois omista häistäni aiemmin :D

Juuri kutsumalla tämän toisen pariskunnan, saisi heidät nolostumaan ja tuntemaan toimineensa itse tyhmästi.

Vierailija
48/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan kutsu, teidän häät ja juhlat. Eivät hekään sinua halunneet juhliinsa, miksi ihmeessä kutsuisit heidät. Ilmeisesti pakko on miehesi ystävä pyytää.

Vierailija
49/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsukaa vain se pariskunnan mies. Hänhän se miehen kaveri ilmeisesti on. 

Vierailija
50/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri kutsumalla tämän toisen pariskunnan, saisi heidät nolostumaan ja tuntemaan toimineensa itse tyhmästi.

Ja sehän toki on kutsumisen syvin tarkoitus. 

Vierailija
51/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tässä ovat ihmiset nyt muutaman sivun verran todistelleet, miten huonoa käytöstä on kutsua pariskunnasta vain toinen. Sehän pätee myös aloittajaan: häneltäkin olisi törppöä käytöstä kutsua vain toinen puoliso, tai ei kumpaakaan.

Kysymys on siitä, haluaako itse käyttäytyä yhtä huonosti kuin toiset, vai pitääkö oman tasonsa korkealla. When they go low, we go high.

Vierailija
52/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hääpaikka oli aikoinaan todella tiukasti rajattu 50 henkilöön. Oli pakko rajoittaa myös aveceja, sillä meidän piti valita, että kutsutaanko pienempi määrä pariskuntia (jolloin moni läheinen olisi jäänyt tyystin ilman kutsua) vai kutsutaanko sitten osa ilman avecia. Tuntui tosi pahalta, mutta meillä oli syymme valita juuri tuo hääpaikka. Veikkaan, että siitä saattoi joku hieman suuttua, kun kumppania ei kutsuttu, mutta ei kukaan sanonut päin naamaa. Mutta vastaus olisi ollut, että kenet näistä läheisistä olisimme sitten jättäneet pois. Olisiko pitänyt jättää vaikka täti kutsumatta, jotta avec, jota emme ole molemmat edes tavanneet, olisi saanut kutsun.

Kerron tämän siltä kannalta, että ei kannata rikkoa välejä ihmiseen mielessään, ellei tiedä syytä varmasti. Meille tuo oli kyllä tosi paha paikka ihan hääparina.

Mikään laki ei määrännyt teitä ottamaan juuri sitä paikkaa

Vierailija
53/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muna vaan pystyyn ja randomina kohti pöheikköä!

t. mies

Vierailija
54/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tässä ovat ihmiset nyt muutaman sivun verran todistelleet, miten huonoa käytöstä on kutsua pariskunnasta vain toinen. Sehän pätee myös aloittajaan: häneltäkin olisi törppöä käytöstä kutsua vain toinen puoliso, tai ei kumpaakaan.

Kysymys on siitä, haluaako itse käyttäytyä yhtä huonosti kuin toiset, vai pitääkö oman tasonsa korkealla. When they go low, we go high.

Kannustan tekemään kuten itse haluaa, mutta en tiedä mitä tällä mentaliteetilla loppukädessä voittaa. Ap saa häihinsä ihmiset jotka eivät itse halua olla tekemisissä morsiamen kanssa ja pääsee makselemaan näiden ihmisten pöperöitä ja juhlia? En itse kutsuisi kumpaakaan. 

Parempi sanonta olisi mielestäni näin suomalaisittain, "niin makaa kuin petaa"

Vierailija
55/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häihin pitäisi kutsua ihmisiä, joiden tietää pilaavan juhlan? Ap lienee näitä tapauksia, joita kukaan ei juhliinsa halua, joten ei tullut avec-kutsua, kuten ei tarvinnutkaan: etiketin mukaan yhdessä asuminen ei automaattisesti tarkoita sitä, että kyseessä olisi pariskunta.

Jokainen hääpari saa ihan oikeasti päättää, keitä haluaa mukaan suureen päiväänsä. Tuo pariskunta ei halunnut ap:ta, ap ei halua tuota pariskuntaa ja asia OK, ei kutsua. Todennäköisesti se on tuolle pariskunnalle pelkkä helpotus, ei tarvitse tulla tilaisuuteen, jossa vihitään täysin merkityksetön ihminen miehen kaverin kanssa avioliittoon. He voivat tahoillaan ehkä peräti miehen muiden kavereiden kanssa mennä vaikka festareille tai ruskaretkelle, ei ole pakko käyttää rahojaan tai aikaan tilaisuuteen, jonne ei edes halua.

Vierailija
56/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pyytäisi. En näkisi edes muuta vaihtoehtoa.

Aikoinaan olin kaaso. Hän oli vuosia paras ystävä, kunnes tapasi ex puolisonsa. Häissä minulla oli nurkkapöydässä paikka ja iso työlista. Minulta vaadittiin vaikka mitå ja no joo. En viitsi edes ajatella näitä. Häiden jälkeen erkaannuimme. Hän sai 2 lasta peräkanaa ja emme pitäneet mitään yhteyttä. En saanut kiitos - korttia, en mitään.

Häistä 4 v päästä menin naimisiin ja en pyytänyt häihin. Ei mitään syytä. Sain perääni haukut, kun en ollut mitänyt mitään yhteyttä jne. Jätin omaan arvoon.

hääpari toimi ikävästi. Miksi sinun pitäisi olla parempi ja pyytää, kun eivät hekään pyytäneet

Vierailija
57/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä kutsut juhliisi siis ihmisiä, joille haluat uittuilla? Kivoja bileitä varmaan.

Vierailija
58/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kutsuu ketä haluaa eikä mammojen mielipiteillä ole mitään merkitystä normaaliälyiselle ihmiselle. 

Vierailija
59/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinnehän ei olisi mikään pakko mennä.

Vierailija
60/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudolta tuntuu että kutsuivat vaan miehesi. Jos pariskunnan mies on miehesi ystävä tekisin samoin eli kutsuisin vain hänet.

Juuri näin!