Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut kutsua miehen kavereiden häihin -> pitääkö mielestänne meidän kutsua silti heidät?

Vierailija
07.04.2024 |

Pohjustan, että olemme olleet puolison kanssa yhdessä n. 5-vuotta, ja menossa naimisiin vuoden lopussa.

Olen tavannut lähes kaikki miehen ystävät, sillä olemmehan olleet melko pitkään yhdessä ja asuneet jo vuosia saman katon alla. Viime vuonna miehen ystävät menivät naimisiin, ja lähettivät kutsun hyvin selkeästi ainoastaan miehelleni. En tästä pahastunut, mutta olin vähän yllättynyt jälkikäteen kun mies kertoi että lähes kaikille muille oli lähetetty avec-kutsu, ja olemme muutamia kertoja saunoneet ja kokkailleet pariskuntana heidän kanssaan. 

Teemme nyt tosiaan kutsuvieraslistaa omiin häihimme, mutta koen jotenkin vastahakoisuutta kutsua tätä ko pariskuntaa, sillä jos he viime vuonna kokivat että en ole tarpeeksi tuttu heidän häihinsä, miksi kutsua heitä nyt meidän häihimme, jossa minä, eli morsian olen tuntematon jota ei kutsuttu heidän häihinsä? 

Olenko pikkumainen? Äänestäkään peukku ylös/alas ja teen ja lähetän sen pohjalta heille kutsut.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukku ylös = Ei tarvitse kutsua

Peukku alas = olet pikkumainen ja kutsu ehdottomasti molemmille

Vierailija
2/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, onko sulla tylsä sunnuntai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu menee naimisiin vielä vuonna 2024? Täytyy olla tyhmä mies.

Vierailija
4/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudolta tuntuu että kutsuivat vaan miehesi. Jos pariskunnan mies on miehesi ystävä tekisin samoin eli kutsuisin vain hänet.

Vierailija
5/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyt väärältä suunnalta, ehkä tuntevat sinut kun ovat teillä kyläilleet mutteivat sinusta pidä. 

Vierailija
6/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa käytöstä heiltä, haluatko itse olla yhtä outo?

Lopeta laskeminen. Kutsu jos haluat juhlia juhlaasi heidän kanssaan.

Vierailija
7/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat herkkiä asioita ja ap tee ihan miten sinusta tuntuu. Miehesi ymmärtää ratkaisusi, mikäli oikeasti rakastaa sinua. Hääpäivä on teidän ja siellä ei pidä olla mukana ihmisiä, jotka ns. latistavat tunnelmaa. Arvaatkin jo, etten minä kutsuisi, sillä niin selvästi he osoittivat, etteivät haluneet sinua sinne, mikä sitten oli heidän syynsä, turha sitä on pohtia vaan mennä elämässä eteenpäin.

Onneksi olkoon häiden johdosta ja onnellista sekä elämän mittaista avioliittoa teille!!

Vierailija
8/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset asiathan nimenomaan helpottavat vieraslistan laatimista. On selkeä merkki, että sinua ei ole haluttu sinne, joten voit tehdä siitä päätelmäsi.

Vierailija
9/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat herkkiä asioita ja ap tee ihan miten sinusta tuntuu. Miehesi ymmärtää ratkaisusi, mikäli oikeasti rakastaa sinua. Hääpäivä on teidän ja siellä ei pidä olla mukana ihmisiä, jotka ns. latistavat tunnelmaa. Arvaatkin jo, etten minä kutsuisi, sillä niin selvästi he osoittivat, etteivät haluneet sinua sinne, mikä sitten oli heidän syynsä, turha sitä on pohtia vaan mennä elämässä eteenpäin.

Onneksi olkoon häiden johdosta ja onnellista sekä elämän mittaista avioliittoa teille!!

Kai ny mieskin saa kutsua omia ystäviään omiin häihinsä?

Mitään illanistujaisia en noille enää järjestäisi ennenkuin ap on kutsuttu vastaaviin heille.

Vierailija
10/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohita ne tyypit vaan kevyesti. Mitä vähemmän porukkaa juhlissa, sen paremmat bileet.

Vierailija
11/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos miehesi sanoi, ettet halua/pääse tulemaan, ja päätös on tehty sen perusteella. Joskus ihmiset, ne lähimmät, ovat kieroja.

Vierailija
12/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ny mieskin saa kutsua omia ystäviään omiin häihinsä?

No ei todellakaan saa. Nainen määrää, mies on vain matkustaja ja apupoika. Saapahan heti tuntumaa siihen millaista on olla avioliitossa.

Vierailija
13/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelitko miehen kanssa? Vai ehkä sinä olet se päsmäri. Muuten, jos oikeasti rakastaa voi avioitua ilman että puhuu kenelläkään mitään. Ei tarvi mitään juhlia. 

Ketä varten haluat juhlat?

Vierailija
14/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hääpaikka oli aikoinaan todella tiukasti rajattu 50 henkilöön. Oli pakko rajoittaa myös aveceja, sillä meidän piti valita, että kutsutaanko pienempi määrä pariskuntia (jolloin moni läheinen olisi jäänyt tyystin ilman kutsua) vai kutsutaanko sitten osa ilman avecia. Tuntui tosi pahalta, mutta meillä oli syymme valita juuri tuo hääpaikka. Veikkaan, että siitä saattoi joku hieman suuttua, kun kumppania ei kutsuttu, mutta ei kukaan sanonut päin naamaa. Mutta vastaus olisi ollut, että kenet näistä läheisistä olisimme sitten jättäneet pois. Olisiko pitänyt jättää vaikka täti kutsumatta, jotta avec, jota emme ole molemmat edes tavanneet, olisi saanut kutsun.

Kerron tämän siltä kannalta, että ei kannata rikkoa välejä ihmiseen mielessään, ellei tiedä syytä varmasti. Meille tuo oli kyllä tosi paha paikka ihan hääparina.

Vierailija
15/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on? Olisi kyllä aika lapsellista jättää joko pariskunta tai toinen heistä kutsumatta, mutta ymmärrän kyllä että tekisi mieli tehdä niin.

Vierailija
16/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelitko miehen kanssa? Vai ehkä sinä olet se päsmäri. Muuten, jos oikeasti rakastaa voi avioitua ilman että puhuu kenelläkään mitään. Ei tarvi mitään juhlia. 

Ketä varten haluat juhlat?

No itseasiassa itse en ole ns. kovin hää-ihminen, ajattelen ettei niillä ole niin kovin väliä - mutta ihan hauskaa juhlia yhdessä. En siis koe että "tarvitsen" häitä, häät ovat miehelleni enemmän tärkeät. Mies oli tosi loukkaantunut tuolloin, kun en saanut kutsua tämän hänen ystävänsä häihin. Yritin tuolloin lohduttaa, että ei varmasti ole mitään henk. kohtaista (toki mistäs minä sitä tiedän :D ), mutta oli melko pahoillaan että joutui lähtemään yksin toiselle paikkakunnalle viettämään näitä häitä. 

En tuolloin miettinyt koko asiaa kovinkaan paljoa, nyt asia on kuitenkin mielen päällä kun kyse on omista häistä. Tuntuu jotenkin itsestä vähän tekopyhältä kutsua pariskunta häihin joka ei joko pidä morsiammesta, eli minusta tai kokee minut niin tuntemattomaksi ettei haluaisi omiin häihinsä. 

Miehen ehdotus oli, että jos päätetään kutsua niin laitetaan istumajärjestyksessä pois samasta pöydästä. (tämä siis vitsi :D) 

Vierailija
17/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ylempi siis minun, AP:n kommentti^

Vierailija
18/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kutsu silloin 100%:n varmuudella vain miehelle? Kutsumuodoissa on kirjavuutta ja myös kutsujen ymmärtämisessä samoin. 

Jotkut kutsuu " perheen pään" nimellä koko perheen jne... Eli helposti olette voineet ymmärtää väärin jne.

Vierailija
19/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän hääpaikka oli aikoinaan todella tiukasti rajattu 50 henkilöön. Oli pakko rajoittaa myös aveceja, sillä meidän piti valita, että kutsutaanko pienempi määrä pariskuntia (jolloin moni läheinen olisi jäänyt tyystin ilman kutsua) vai kutsutaanko sitten osa ilman avecia. Tuntui tosi pahalta, mutta meillä oli syymme valita juuri tuo hääpaikka. Veikkaan, että siitä saattoi joku hieman suuttua, kun kumppania ei kutsuttu, mutta ei kukaan sanonut päin naamaa. Mutta vastaus olisi ollut, että kenet näistä läheisistä olisimme sitten jättäneet pois. Olisiko pitänyt jättää vaikka täti kutsumatta, jotta avec, jota emme ole molemmat edes tavanneet, olisi saanut kutsun.

Kerron tämän siltä kannalta, että ei kannata rikkoa välejä ihmiseen mielessään, ellei tiedä syytä varmasti. Meille tuo oli kyllä tosi paha paikka ihan hääparina.

Tuossakin pitää silti käyttää järkeä eikä jättää yhden puolisoa kutsumatta, jos muiden kavereiden puolisot kutsutaan. Olen itse ollut se B-luokan kaveri, joka on kutsuttu vain kirkkoon ja iltabileisiin kun muut samasta porukasta kutsuttiin koko päiväksi. Se oli tosi loukkaavaa.

Vierailija
20/65 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kutsu ainakaan kavereiden puolisoja, vaikka kaverit kutsuttaisiinkin.

Sinä päätät keitä tärkeään päiväänne haluat