En saanut kutsua miehen kavereiden häihin -> pitääkö mielestänne meidän kutsua silti heidät?
Pohjustan, että olemme olleet puolison kanssa yhdessä n. 5-vuotta, ja menossa naimisiin vuoden lopussa.
Olen tavannut lähes kaikki miehen ystävät, sillä olemmehan olleet melko pitkään yhdessä ja asuneet jo vuosia saman katon alla. Viime vuonna miehen ystävät menivät naimisiin, ja lähettivät kutsun hyvin selkeästi ainoastaan miehelleni. En tästä pahastunut, mutta olin vähän yllättynyt jälkikäteen kun mies kertoi että lähes kaikille muille oli lähetetty avec-kutsu, ja olemme muutamia kertoja saunoneet ja kokkailleet pariskuntana heidän kanssaan.
Teemme nyt tosiaan kutsuvieraslistaa omiin häihimme, mutta koen jotenkin vastahakoisuutta kutsua tätä ko pariskuntaa, sillä jos he viime vuonna kokivat että en ole tarpeeksi tuttu heidän häihinsä, miksi kutsua heitä nyt meidän häihimme, jossa minä, eli morsian olen tuntematon jota ei kutsuttu heidän häihinsä?
Olenko pikkumainen? Äänestäkään peukku ylös/alas ja teen ja lähetän sen pohjalta heille kutsut.
Kommentit (65)
Et missään nimessä kutsu, jos kerran olet heille niin tuntematon.
Älä tunne huonoa omaatuntoa asiasta.
No jos ne on miehen kavereita niin anna miehen päättää. Päätä sinä omista kavereistasi. Ymmärrän kyllä että tuntuu ikävältä tuommoinen, mutta turha kantaa kaunaa.
Ehkä koko sotku kietoutuu miehen kaverin puolisoon? Millainen tämä nainen on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat herkkiä asioita ja ap tee ihan miten sinusta tuntuu. Miehesi ymmärtää ratkaisusi, mikäli oikeasti rakastaa sinua. Hääpäivä on teidän ja siellä ei pidä olla mukana ihmisiä, jotka ns. latistavat tunnelmaa. Arvaatkin jo, etten minä kutsuisi, sillä niin selvästi he osoittivat, etteivät haluneet sinua sinne, mikä sitten oli heidän syynsä, turha sitä on pohtia vaan mennä elämässä eteenpäin.
Onneksi olkoon häiden johdosta ja onnellista sekä elämän mittaista avioliittoa teille!!
Kai ny mieskin saa kutsua omia ystäviään omiin häihinsä?
Mitään illanistujaisia en noille enää järjestäisi ennenkuin ap on kutsuttu vastaaviin heille.
Miehelläsi lienee tähän sanansa sanottavana, kyseessähän on myös hänen häänsä. Yhteiseen kotiin en kyllä näitä ystäviä suostuisi kutsumaan ja mies saisi itse hoitaa kaiken yhteydenpidon heihin.
Omasta mielestä junttia jättää kutsumatta avopuolisoa, jos kerran yhdessäkin asutaan ja useampia vuosia yhdessä. Aiheuttaa myös juuri tämänkaltaista kiusallisuutta jatkossa ja huonoa etiketintajua.
Sanotaanko näin, että enpä odottelisi vastaavassa tilanteessa kutsua, jos itse olisin jättänyt tulevan morsiamen pois omista häistäni.
Pakko sanoa, että aina ei tarvitse kääntää toista poskea. Kyllä he varmasti itse tiedostivat tuolloin hääkutsuja lähetellessään, että sen jälkeen kun toisen avo/aviopuolisoista jättää kutsumatta, niin se on ihan selkeä indikaatio ettei kyseinen ihminen ole osa heidän elämäänsä. Säästät kaikilta aikaa jos jätät kutsumatta.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä junttia jättää kutsumatta avopuolisoa, jos kerran yhdessäkin asutaan ja useampia vuosia yhdessä. Aiheuttaa myös juuri tämänkaltaista kiusallisuutta jatkossa ja huonoa etiketintajua.
Sanotaanko näin, että enpä odottelisi vastaavassa tilanteessa kutsua, jos itse olisin jättänyt tulevan morsiamen pois omista häistäni.
Todennäköisesti odottelee kutsua ja loukkaantuu jos jää kutsumatta, koska tuollaiset tyypit eivät ikinä näe vikaa omassa toiminnassaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan samaa mieltä tästä. Eivät voi loukkaantua jos heidänkin taloudestaan kutsutaan vain toinen, eli se alkuperäinen kaveri. Minä en kutsuisi (ja maksaisi) tätä pariskunnan puolisoa omiin häihini.
En kutsuisi kumpaakaan tai sitten mikäli mies haluaa kaverinsa kutsua, niin kutsuisin hänet ilman puolisoaan.
En oikein käsitä, että karsitaan niin ettei kutsuta puolisoa. Tässä tapauksessa luultavasti jättäisin molemmat kutsumatta, jos itse saisin päättää ilman miehen mielipidettä. Eikä huvittaisi näiden ihmisten kanssa paljoa olla yhteyksissä. Tarkoittaa minusta ettei pidä sinusta niin paljon, tää sinut oli helppo karsia kutsulistalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti odottelee kutsua ja loukkaantuu jos jää kutsumatta, koska tuollaiset tyypit eivät ikinä näe vikaa omassa toiminnassaan.
Tämä on totta, mutta siinä tapauksessa loukkaantuminen pitää jättää omaan arvoonsa. Toimintahan on täysin vastavuoroista ja helposti perusteltavissa, miksei kutsua tullut.
Kutsu molemmat. Säilytät näin kasvosi. Miehesi kaverin puoliso keksii varmasti jonkun esteen omalle osallistumiselleen teidän häihinne.
Jättäkää molemmat kutsumatta. Se että sinut jätettiin häistä pois on ihan yhtä paljon pariskunnan miehen valinta, ei pelkästään naisen. Ei tuollaiset ole oikeasti kavereita.
Vierailija kirjoitti:
No siitähän tässä juuri on kyse, hyvä kun pääsit kärryille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän hääpaikka oli aikoinaan todella tiukasti rajattu 50 henkilöön. Oli pakko rajoittaa myös aveceja, sillä meidän piti valita, että kutsutaanko pienempi määrä pariskuntia (jolloin moni läheinen olisi jäänyt tyystin ilman kutsua) vai kutsutaanko sitten osa ilman avecia. Tuntui tosi pahalta, mutta meillä oli syymme valita juuri tuo hääpaikka. Veikkaan, että siitä saattoi joku hieman suuttua, kun kumppania ei kutsuttu, mutta ei kukaan sanonut päin naamaa. Mutta vastaus olisi ollut, että kenet näistä läheisistä olisimme sitten jättäneet pois. Olisiko pitänyt jättää vaikka täti kutsumatta, jotta avec, jota emme ole molemmat edes tavanneet, olisi saanut kutsun.
Kerron tämän siltä kannalta, että ei kannata rikkoa välejä ihmiseen mielessään, ellei tiedä syytä varmasti. Meille tuo oli kyllä tosi paha paikka ihan hääparina.
Mieheni kutsuttiin tällaisiin häihin yksin. Minusta se oli enemmän kuin okei. Ja hääpari kyllä myös kertoi avoimisti miksi aveceja ei oltu kutsuttu. Siksi en osannut loukkaantua.
Ap:n tapauksessa kukaan ei ole sanonut mitään ja kaikkien muiden kavereiden puolisot oli kutsuttu, joten ottaisin minäkin sen henkilökohtaisesti eikä tuntuisi hyvältä kutsua tuota pariskuntaa.
Ap, oletko kysynyt mieheltäsi hänen mielipidettään, että kutsuakko vai ei?? Vai menetkö tyylillä "MINUN HÄÄT, MINÄ PÄÄTÄN, sulhanen on vain statisti"?? Itseäni ei kutsuta mieheni kavereiden järjestämiin juhliin nykyään, koska he tietävät etten kuitenkaan tule (oma päätös, olen introvertti) ja he tietävät tämän ja kunnioittavat mielipidettäni.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko kysynyt mieheltäsi hänen mielipidettään, että kutsuakko vai ei?? Vai menetkö tyylillä "MINUN HÄÄT, MINÄ PÄÄTÄN, sulhanen on vain statisti"?? Itseäni ei kutsuta mieheni kavereiden järjestämiin juhliin nykyään, koska he tietävät etten kuitenkaan tule (oma päätös, olen introvertti) ja he tietävät tämän ja kunnioittavat mielipidettäni.
Luitko edes ketjua? Lukee aiempana mitä mieltä ap mies on.
Alkuperäiseen kysymykseen: En kutsuisi sellaisia jotka eivät ole kutsuneet minua. Poikkeuksena ehkä sellaiset jotka ovat "karanneet" naimisiin eivätkä ole kutsuneet siis ketään. Mutta kyllä minä muuten ajattelisin niin, että jos en jollekulle ole tarpeeksi läheinen häävieraaksi, niin ei sitten ole hänkään minulle.
Kutsu ketä haluat. Se tulee, joka haluaa tulla. Minulla ei ollut käsitystäkään, mistään avec jutuista, kun menin naimisiin. Kutsuin, siis ne jotka tunsin. Jos jollain on joku kumppani, jota en tunne, niin minusta se on hänen asiansa, lähteekö "kuokkimaan" vai ei. En lähtisi hääpäivääni pilaamaan sillä, että miettisin asiaa tai ajaisin "kuokkavieraita" pois.
Joo tämä on ihan totta, että paljon varaa väärinymmärryksille on! Tällöin kun kutsu tuli, kortissa oli ainoastaan mieheni nimi, ja tahtoo -sivulla (mikä on tällainen digitaalinen sivu jonne on kerätty tiedot häistä) oli ainoastaan mieheni tiedot, ei minun. Mieheni oli vähän loukkaantunut tuolloin, ja halusi vielä kysäistä myös sulhaselta ollessaan ulkona ennen häitä polttareissa, että olihan niin että kutsu oli vain hänelle (ei minulle) - ja sulhanen totesi että kyllä ja että valitettavasti vieraslistaa piti karsia. Kielsin miestäni kysymästä, kun minusta kutsu oli niin selkeästi ainoastaan miehelleni, mutta häntä harmitti lähteä toiselle paikkakunnalle ja lisäksi vielä maksaa kaikki ns. tästä aiheutuvat kulut (hotelli, kuljetukset, lahja, bensat jne) yksin, ja siksi halusi vielä tarkistaa..