Erosin kirkosta koska haluan että lapseni valitsee aikanaan Prometeusleirin eikä rippikoulua
ja vaikka itse uskonkin Jumalaan, haluan että lapseni pääsee ET-opetukseen ja valitsee itse aikanaan vakaumuksensa ilman ev lut aivopesua
Kommentit (37)
Kyllä nuori saa itse valita, mit5ä tekee ja riparille pääsee, vaikka ei kuuluisi kirkkoon. Usein teinit vielä tekevät juuri päinvastoin kuin mitä vanhemmat heiltä odottavat, että onnea vaan kasvatukseen :)
Siihen en ota kantaa, kannattaako koulun uskonto-opetukseen osallistua. Nämä valinnat ovat vielä edessä meillä. Itse kyllä aina tykkäsin uskonnosta koulussa ja opin kyllä ajattelemaan kriittisesti ja omilla aivoilla, vaikka siinä opetuksessa mukana olinkin. Onhan se vähän yleissivistystäkin tietää, miten nuo kristinuskon opit menevät. Ehkä kriittistä suhtautumista voisi opettaa kotona? Vaikea asia...
lapseni haluaa rippileirille ja on aina osallistunut koulussa uskonnonopetukseen. Uskonnonopetus kuuluu mielestäni yleissivistykseen ja aika moni juttu nykykulttuurissammekin juontaa juurensa uskonnosta.
Ap erosi ev lut kirkosta koska ei ole sieltä koskaan verorahoilleen vastinetta saanut ja kirkko avustaa mieluummin kehitysmaita kuin oman maan köyhiä, sitä en hyväksy enkä aio olla rahoittamassa. Minun rahoillani ei myöskään rakenneta palveluataloja, joissa vain rikkailla vanhuksilla on vara asua.
Ja jos joskus hengenravintoa tarvitsen, menen jumalanpalvelukseen, mutta todennäköisesti ev lut kirkkoa ennemmin helluntaiseurakuntaan
Ensimmäisessä viestissäsi se oli jotain muuta... No, Suomi on vapaa maa! Aika jyrkkiä, tunnepitoisia mielipiteitä sinulla on ev.lut.kirkosta. Mihin perustat väitteen, että kirkko avustaa mieluummin kehitysmaita kuin omaan maan köyhiä? Entä nämä (kirkon rakentamat?) palvelutalot, joissa vain rikkailla vanhuksilla on vara asua, mistä sellaisia löydät, siis kirkollisverovaroilla rakennettuina?
Hyvä, jos kuitenkin olet ratkaisullasi löytänyt rauhan sielullesi ja mielellesi.
niin on aika hölmöä yksinkertaistaa asiat koskemaan KAIKKIA Protu-leirejä ja AINA...
ja vielä niistä saunoista, onko siis joistakin normaalia että TÄYSI-IKÄISET ihmiset ovat vastakkaista sukupuolta olevan lapsen kanssa alasti saunassa. Miettikääpä sellaista 18-vuotiasta kiimaista poikaa 14-vuotiaiden tyttöjen kanssa saunassa alasti...
Ja pelko ryhmän ulkopuolelle joutumisesta on tuossa iässä niin kova että moni menee saunaan vaikka ei edes itse haluaisi, mutta kun ei uskalla sanoa että en halua mennä kun joku toinenkin menee.
Minä en ainakaan leipäpapin saarnoja kuullakseni kirkollisveroa maksa ja jos kirkko käännyttää mieluummin pakanoita kuin auttaa köyhää uskovaa, niin se kirkon tulee tehdä ilman minun verorahojani.
Voin kuokkia ev lut kirkon tilaisuuksissa jos tunnen siihen tarvetta, mutta lapseni ei tarvitse osallistua syyllistävään ja pelottelevaan ev lut seurakunnan päiväkotihartaushetkeen. Aikuisena hän voi mun puolestani opiskella vaikka leipäpapiksi jos tuntee sen oikeaksi.
Aivan sama mitä te ev lut lampaat täällä lätisette
Minä en ainakaan leipäpapin saarnoja kuullakseni kirkollisveroa maksa ja jos kirkko käännyttää mieluummin pakanoita kuin auttaa köyhää uskovaa, niin se kirkon tulee tehdä ilman minun verorahojani.Voin kuokkia ev lut kirkon tilaisuuksissa jos tunnen siihen tarvetta, mutta lapseni ei tarvitse osallistua syyllistävään ja pelottelevaan ev lut seurakunnan päiväkotihartaushetkeen. Aikuisena hän voi mun puolestani opiskella vaikka leipäpapiksi jos tuntee sen oikeaksi.
Onko sinulla omia huonoja kokemuksia esim. pelottelevasta ja syyllistävästä ev.lut. seurakunnan päiväkotihartaushetkestä? Jos on, olen vilpittömästi pahoillani, niin ei saisi käydä ja ymmärrän, ettet halua lapsesi joutuvan kokemaan sellaista. Tai oletko "köyhänä uskovana" hakenut seurakunnalta (taloudellista) apua ja jäänyt sitä paitsi?
Jos puolestaan on kyse puskasta ampumisesta, vihamielisten stereotypioiden toistamisesta ilman ev.lut. kirkon toiminnan ja periaatteiden tuntemista, energiasi valuu hukkaan.
Jos haluat käydä kuokkimassa kirkon tilaisuuksissa, miksi sen tekisit, jos kaikki papit mielikuvasi mukaan ovat leipäpappeja? Millaisen kirkon haluaisit, että voisit sen toiminnassa olla vapain ja ennakkoluulottimin mielin mukana?
Minä en aikoinaan vain yksinkertaisesti mennyt rippikouluun, ei se mikään pakko ole.
sitä minkä vielä viime vuonna veroina maksoin. Tämä keskustelu päättyy minun osaltani tähän ja lapseni ei päiväkodissa pyhäkouluun osallistu. Minä puolestani käyn Jumalanpalveluksissa tästä lähtien helluntaiseurakunnalla jos joskus pääseen siihen aikaan sängystä ylös sunnuntaisin.
MInä en homo- ja naisvastaista liikettä rahallisesti tue ja se koskee myös muita kirkkokuntia
ap joka lähtee leikkimään lapsensa, joka ei koskaan tule tuomitsevasta ja syyllistävästä jumalasta kotona kuulemaan, kanssa
Harmi, jos olet jäänyt liian yksin silloin kun olisit apua tarvinnut. Valitettavasti diakonia-avustukset eivät toimi sillä periaatteella, että "kassasta" voi käydä hakemassa omansa pois eli (tulevien) verojensa verran. Ei yhteiskunnan toimeentuloakaan voi vuosittain käydä kuittamassa vero-osuutensa mukaan.
Päävastuu kansalaisten toimeentulosta on yhteiskunnalla. Kirkon diakoniatyön taloudellinen tuki on niihin tilanteisiin, missä ihmiset jäävät muun avun ulkopuolelle ja diakoniatyö on myös paljon muutakin kuin ruokakassien jakamista. Kunnille ja valtiolle tosin olisi oikein tervetullut tilanne siirtää kaikki sosiaalityö kolmannen sektorin vastuulle. Kiinnostamaan jäi, saitko koskaan mitään apua kirkon diakoniatyöstä vai oletko vain pettynyt siihen, ettet saanut mielestäsi riittävästi.
Kapea on käsityksesi ev.lut. kirkosta tuossa seksuaalivähemmistö-kysymyksessä. Näkökantoja on muitakin kuin julkisessa keskustelussa ärhäkkäimmät vastustajat julistavat. Ihan itsestään selvästi ei myöskään kaikki helluntaiseurakunnissa puolusta homoseksuaalien oikeuksia tai naispappeutta, joten täydellistä kirkkoa et tässä maailmassa valitettavasti tule löytämään.
Hyvää syksyä sinulle ja lapsellesi!
seuraavaan äityiyspäivärahaan oli aikaa 2 vk eikä tililläni ollut yhtään rahaa. Pikkulapsiperheessä 40€ menee kun käy yhden kerran kaupassa ja ostaa vaipat ja maidonkorvikkeet.
Kuten sanoin, en rahoita myöskään helluntalaisten homo- tai naisvastaista seurakuntaa veroilla. Muuten kyllä käyn mieluummin rennommassa jumalanpalveluksessa kuin tylsässä ev lut kirkossa. Tosin en koskaan ole hereillä siihen aikaan sunnuntain
Heikki Hursti on ainoa uskovainen joka on oikeasti tajunnut mitä lähimmäisenrakkaus merkitsee ja sitä hän myös käytännössä toteuttaa, toisin kuin leipäpapit
Ja nyt lähden lukemaan lapselle iltasadun ja siinä sadussa ei puhuta Jumalasta eikä iltarukousta lueta. Piste ap
Mitä odotit kirkon diakoniatyöltä? Säännöllistä rahallista apua, minkä suuruista, kuinka kauan? Kyllä kirkon diakoniatyössä tasan tarkkaan tiedetään, miten lujilla ihmiset ovat ja monet myös pitkäaikaisesti, mutta kirkon diakoniatyön tehtävä ei ole ottaa itselleen sitä roolia, mikä valtion ja kuntien kuuluisi ottaa kansalaisistaan. Rakenteellista pahoinvointia (työttömyyspäivärahalla, pienellä eläkkeellä, minimiäitiyspäivärahalla, yksinhuoltajalisillä tms. ei tule toimeen) ei voida paikata seurakuntien diakonia-avustuksilla. Kakki kunnia ruohonjuuritason vapaaehtoistyötä tekeville hyvinvointiyhteiskunnan aukkojen tilkitsijöille!
Vaikka kirkon diakoniatyötä ei tehdä "hyvävelijärjestelmän" periaatteilla eli vain seurakunnan jäsenten parissa, surulliselle kuulostaa näkemyksesi ev.lut. kirkosta muuten. Avustukset sieltä kyllä kelpaavat ja ovat osoitus lähimmäisenrakkaudesta, mutta muuten toiminta on aivopesua, leipäpappeutta, homo- ja naisvastaisuutta, syyllistävää jumalakuvaa täynnä ja tylsää (eri viesteistäsi koottuna). Voisikohan kirkko koskaan toimia niin, että se miellyttäisi sinua? Mitä itse olet antanut oman seurakuntasi, seurakuntaasi kuuluvien toisten ihmisten hyväksi? Helluntaiseurakunnassa ei kerätä veroja, mutta voit tukea sen toimintaa muuten, taloudellisesti tai osallistumalla. Toivottavasti teet sen, sillä eivät seurakunnat ole mitään "rusinat pullasta" -palvelulaitoksia. Ne ovat uskonyhteisöjä, jotka toimivat tasan niin kauan kuin niiden jäsenet pitävät niitä yllä.
Prometuslriti on täysin pe rs seestä. Mitään ankeampaa ei ole.
Nykyinen kirkko on yhtä huono kuin prometus. Suurin osa papeista hylännyt Raamatun opit.
Liittykää johonkin oikeaan kristilliseen yhteisöön.
ja kirkko avustaa mieluummin kehitysmaita kuin oman maan köyhiä, sitä en hyväksy enkä aio olla rahoittamassa. Minun rahoillani ei myöskään rakenneta palveluataloja, joissa vain rikkailla vanhuksilla on vara asua.
Ja jos joskus hengenravintoa tarvitsen, menen jumalanpalvelukseen, mutta todennäköisesti ev lut kirkkoa ennemmin helluntaiseurakuntaan