Aina kun joku rikos tapahtuu, tekijän tausta halutaan tietää ensimmäisenä, koska
Tekijän tausta vaaditaan ensimmäisenä tietona siksi, että siitä riippuu joidenkin mielipiteet täysin. Ne kääntyvät 180 astetta sen mukaan, mikä oli tekijän tausta.
Ei nytkään puhuttaisi esimerkiksi koulukiusaamisesta, jos kouluampujan tausta ei olisi ollut kantasuomi. Siinä tapauksessa huudettaisiin mahamuutosta, aivan kuin yksi 12-vuotias poika edustaisi puolta maailmaa ja sen vikoja.
Onhan tälle nimityskin: raśismi.
Kommentit (45)
Jaha, Putinin trullit ne ahkeroi vaikka pääsiäinen meni jo. Kaivaudu takaisin sinne rikinkatkuiseen koloon mistä esiin ryömitkin.
Vierailija kirjoitti:
Tekijän tausta ja historia, perhe ja terveys/sairaus vaikuttaa kokonaisuuteen, että voi mielipiteen asiasta sanoa ja siitä keskustella. Siksi on tärkeää näin vakavassa tapauksessa kertoa taustat. Jälkihoitokin perustuu noihin tietoihin. Ja psykologisiin tutkimuksiin eva-yksikössä psykiatrian suljetulla osastolla yliopistollisessa sairaalassa Kys/Tays. 2 kuukautta kestävät.
Tekijöiden ja uhrien terveystiedon ei kuulu julkisuuteen. Varsinkaan, kun on lapsista kyse.
Vierailija kirjoitti:
Rsismia ja perus suomalaisia herjaavat, ei esim aasialaisista ole haittaa, he tekevät töitä ja integroituvat. Ainoastaan sisä siittoiset, alentuneen älyn mcslimit haittaa.
Mitä nyt nuo aasialaiset jäävät tuon tuosta kiinni työvoiman riistosta. Ai niin, ei se haittaa kun ne riistetyt on muita aasialaisia.
Vierailija kirjoitti:
Rsismia ja perus suomalaisia herjaavat, ei esim aasialaisista ole haittaa, he tekevät töitä ja integroituvat. Ainoastaan sisä siittoiset, alentuneen älyn mcslimit haittaa.
Ai esim. ihmiskauppa ei sun mielestä ole rikos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen rehellisesti rasisti. Valkoihoinen on ylivertainen ihminen.
Tässä on hyvää se, että tietää olevansa rasisti. Ja uskaltaa seistä sen takana. Usein vain selitetään "en ole rasisti, ne toiset vaan on huonompia kuin me".
Juuri näin. On mahdollista olla samaan aikaan rasístí JA oikeassa. Tietynlaisten tulíjoiden kohdalla jopa yleensä oikeassa.
Moni on rasistien kohdalla oikeassa. He ovat huonompia ihmisiä kuin me normaalit. Eikös?
Minun kuplani avautui rasismin näkemiseen, kun poikani teiniässä ei enää halunnut mennä tummien kavereidensa kanssa mihinkään. Kysyin syytä, niin hän sanoi, että joka kerta tulee jotkut rasistit haukkumaan tai haastamaan riitaa. Sitä nuorempana se ei kuulema ollut jokapäiväistä ja haukkujia tuli kohdalle harvemmin. Sen pystyi kestämään.
Mitä luulette että kasvaa lapsista joita haukutaan ulkonäön perusteella jatkuvasti?
Mitä muuta varten se tausta halutaan tietää kuin siksi, ettei vahingossa moittisi kantasuomalaista tai ymmärtäisi mahamuuttajaa.?
Kyllähän tausta auttaa hahmottamaan mistä saattaa olla kysymys yms.
Vierailija kirjoitti:
Minun kuplani avautui rasismin näkemiseen, kun poikani teiniässä ei enää halunnut mennä tummien kavereidensa kanssa mihinkään. Kysyin syytä, niin hän sanoi, että joka kerta tulee jotkut rasistit haukkumaan tai haastamaan riitaa. Sitä nuorempana se ei kuulema ollut jokapäiväistä ja haukkujia tuli kohdalle harvemmin. Sen pystyi kestämään.
Mitä luulette että kasvaa lapsista joita haukutaan ulkonäön perusteella jatkuvasti?
Kantislapsiakin haukutaan jatkuvasti. Mutta ketään ei se kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla tehtiin paljon enemmän rikoksia kuin nyt, ja silloin täällä oli käytännössä vain kantasuomalaisia.
Aina löytyy ihmisiä joidenka mielestä mahanmuutto on hyvä juttu, olipa kyseessä minkälainen rikos tahansa.
Taas persu pisti sanat toisen suuhun.
Hän totesi vain sen, mikä oli totta: Suomessa oli silloin enemmän rikoksia kuin nyt, ihan suomalaisten toimesta
Aikamoinen olettamus että kannattaisin perussuomalaisia, pistit taas sanat toisen ihmisen suuhun.
Iso osa rassenasseista löytyy sieltä persujen joukoista, se nyt vaan on fakta. Onhan tuota muutakin äärioikeistoa, mutta se on isoin ryhmä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Se että vastustaa väestönvaihtoa ei ole rasisimia vaan kyseistä agendaa vastaan järkevää kapinointia.
Kantasuomalaiset tekevät myös rikoksia ja kiusaajia on paljon kaikissa ryhmissä.
Väestönvaihto on yksi näitä rassenassejen lempivalheita. Täyttä paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman porukan ongelmista emme pääse millään helpolla toimella, mutta jos tänne tulee ongelmia muualta, sitä on tosi helppo rajoittaa. Siksi on tärkeää tarkkailla, mistä ongelmat tulevat. Jos sinulla on esimerkiksi kylmä ja vetoisa koti, jossa on reikä katossa ja ikkuna auki, niin tokihan sinä ensin suljet ikkunan ja vasta sitten rupeat korjaamaan kattoa.
Jos yksi ikkuna on auki, et väitä, että kaikki ikkunat on auki.
Mutta en myöskään yritä korjata tilannetta avaamalla lisää ikkunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että vastustaa väestönvaihtoa ei ole rasisimia vaan kyseistä agendaa vastaan järkevää kapinointia.
Kantasuomalaiset tekevät myös rikoksia ja kiusaajia on paljon kaikissa ryhmissä.
Väestönvaihto on yksi näitä rassenassejen lempivalheita. Täyttä paskaa!
Väestön vaihtuminen on numeroihin perustuva fakta, jonka olemassaolosta ei siis tarvitse kiistellä. Vertaa syntyvyyttä, kuolevuutta ja nettomuuttoa. Kaikki löytyy tilastokeskuksen sivuilta, ei tarvitse tukeutua mihinkään arveluttaviin lähteisiin. Voit halutessasi etsiä myös tilastot kouluikäisten lasten äidinkielestä ja kielijakauman kehityksestä, vaikka se on minusta kyllä hiukan epärelevantti asia, koska muualta tulleiden syntyvyys alenee muun väestön tasolle aika nopeasti.
Mistä tiedät, että kouluampuja oli kantasuomi. Uhrikin oli kantasuomalainen kosovosta.
Myös se tuntuu olevan aivan mahdoton asia uskoa, että ampuja ei ole kiusattu vaan ihan vain pahansuopa kuspää, kiusaaja itse.
Vierailija kirjoitti:
Myös se tuntuu olevan aivan mahdoton asia uskoa, että ampuja ei ole kiusattu vaan ihan vain pahansuopa kuspää, kiusaaja itse.
Niinpä.
Itse en ole lähtenyt tähän kiusaamiskeskusteluun mukaan, koska ei ole (vielä) toteen näytettyä, että ampuja olisi ollut kiusattu, eivätkä uhrit hänen kiusaajiaan. Nykyään tunnutaan kaipaavan välittömästi loogisia ja järkeenkäypiä motiiveja kaikkiin tekoihin ja tapahtumiin, jotka kuitenkin usein ovat epäloogisia ja järjenvastaisia. Ihmismieli ei vain käänny niin. Jos tekijä olisi ulkomaalainen, syynä olisi hänen ulkopuolisuutensa, osattomuus, näköalattomuus ja mikälie muotitermi nyt milloinkin. Jos taas on kantasuomalainen, syynä täytyy olla kiusaaminen, muuta syytä ei voi olla. Pääasia, ettei teko ole tekijän itsensä vastuulla, vaan mieluiten yhteiskunnan.
Asia on täysin niin kuin aloituksessa sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Pahalta.
T. Hörökorva (mutta mun haukkuminen lienee ok kun olen valkoihoinen).
Suomi on Länsi-Euroopan ràsistisin maa, fakta tutkimuksista.
En ole rasisti? Kumman otat töihin? Syy ja seuraus vai seuraus ja syy?