Tampere, Peltolammi vai Multisilta mieluummin?
Molemmilla levoton maine, mutta kumpaa suosittelisit ennemmin? Pärjääkö ilman omaa autoa?
Kommentit (18)
Riippuu tarpeistasi ja perheen tilanteesta jossain määrin. Autottomalle kulkuyhteydet keskustaan ovat huonot, luultavasti Multisillan alueelta vielä huonommat. Sama ongelma on ihan kaupunginosan sisäisesti kaupassakäynnin osalta. Muuten en tiedä, mistä olet tuosta maineesta kuullut: ovat vanhoja lähiöitä, joissa ei ole mitään erityistä huonoa - ne on vain nähtävä historioineen ja ihmisineen realistisesti.
Peltolammi. Maineeltaan parempi ja viihtyisämpi.
Paleface muistelee: "Vertaa Peltolammia Tukholman hurjimpiin lähiöihin" , "Täällä on kriminaalihuollon sijoituskerrostaloasuntoja ja melko lailla ongelmallista kansaa".
Vierailija kirjoitti:
Paleface muistelee: "Vertaa Peltolammia Tukholman hurjimpiin lähiöihin" , "Täällä on kriminaalihuollon sijoituskerrostaloasuntoja ja melko lailla ongelmallista kansaa".
Näin siis 22-vuotias Karri Miettinen latasi vuonna 2001 käyttäen jonkin verran värikynää.
Noh, itse en kyllä muuttaisi kumpaankaan, onhan siellä kivempiä seutuja lähempänä keskustaa. Miten olisi vaikka Tammela, Kaleva, Hyhky tai Epilä?
Hahhah, Peltsuhan on todella rauhallinen lähiö. Mainehaitta lienee jostain vuosikymmenten takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siis 22-vuotias Karri Miettinen latasi vuonna 2001 käyttäen jonkin verran värikynää.
Noh, itse en kyllä muuttaisi kumpaankaan, onhan siellä kivempiä seutuja lähempänä keskustaa. Miten olisi vaikka Tammela, Kaleva, Hyhky tai Epilä?
Hyviä alueita. Noihin lisäisin vielä Rahola, Villilä, Pappila, Leinola, Atala, Kumpula, Tasanne, Olkahinen, Vehmainen.
Käyn usein lenkillä tuolla suunnalla. Asumisesta en osaa sanoa, mutta luonto on ainakin lähellä ja ihania lenkkimaastoja.
Tutut myös asuvat tuolla omakotitalossa ja ovat viihtyneet pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hakee asuntoa Multisillan hintaluokassa, tuskin on varaa mainitsemiisi. Tai edes halua: Jotkut haluavat nukkumalähiöön, eivät Tammelaan tai Kalevaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalevassa ei ole vieraille parkkipaikkoja.
Tesoma on hyvä alue. Vanha maine oli ja meni. Rauhallinen paikka, kaikki palvelut muutaman sadan metrin säteellä. Bussit kulkee ympäri vuorokauden keskustaan ja takaisin. Junalla pääsee myös. Luonto myös lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Multisilta. Tuntuu että sieltä pääsee luontoon paremmin, eri suuntiin. Ehkä olen väärässä? Kummastakin kulkee bussi. Kauppa lienee pieni valikoimiltaan, ei riittävä. Pitäisi olla autottomille enemmän valikoimaa, sairaana tai vanhana harva pääsee kauas. Ellei tilaa tai pysty tilaamaan.
Multisilta on rakennettu valtavan kaatopaikan päälle ja koko maa on ihan saastunut.
Myös homeasuntoja valtavasti, paikka on tuttua, enkä ikinä asuisi siellä.
Kaverini joutui siellä vähän aikaa asumaan, mutta onneksi sai paremman asunnon Kalkusta, joka on aika kaunista aluetta ja siellä on edullisia asuntoja.
Silloin, 15 vuotta sitten oli vaan yksi kyläkauppa siellä, en tiedä onko siellä nykyään muitakin palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, erityisesti pidän Epilästä, siinä on se siirtolapuutarhakin muistaakseni lähellä.😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä alueita. Noihin lisäisin vielä Rahola, Villilä, Pappila, Leinola, Atala, Kumpula, Tasanne, Olkahinen, Vehmainen.
Oi, Pappila on ihan parasta aluetta. Kun asuin Tampereella, piti ihan autolla ajaa Kalkusta asti ajaa Pappilaan kävelemään.
Niin kaunista luontoa ja jotenkin hyvä ilmapiiri, niin kuin olis hyviä enkeleitä siellä ollut.
Multisillasta löytyy K-market, pubi (=räkälä), pitseria ja uusi iso päiväkoti. Meinasi urheilukenttä unohtua.
Peltolammilta löytyy K-market (kuten edella mainittu, parempi valikoima kuin Multsulla), pubi (taitaa olla räkälä sekin, en ole edes ovesta vilkaissut), pitseria, päiväkoti, koulu, kirjasto, apteekki, taksitolppa ja lähellä Lakalaivassa Lidl, Biltema, K-Rauta, Puuilo ja Ikea.
Peltolammilla paremmat palvelut, molemmista samat bussit kulkee kaupunkiin päin.
Rauhallisia, normaaleja lähiöitä lienevät molemmat, itse asun Multsussa.
Multisilta. Tuntuu että sieltä pääsee luontoon paremmin, eri suuntiin. Ehkä olen väärässä? Kummastakin kulkee bussi. Kauppa lienee pieni valikoimiltaan, ei riittävä. Pitäisi olla autottomille enemmän valikoimaa, sairaana tai vanhana harva pääsee kauas. Ellei tilaa tai pysty tilaamaan.