Muita, joita jo nyt ahdistaa kesän tulo ja helteet?
Inhoan hellettä ja kesää. Minulla voisi olla ikuinen syksy, sitten olisin tyytyväinen.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei sinällään helteet haittaa, mutta niiden mukanaan tuoma valtava hikoilu kylläkin. Lämpimistä keleistä olisi paljon helpompi nauttia, kun ei tarvitsisi olla koko ajan vaihtamassa hiestä märkiä paitoja ja kalsareita. Kaupungillekaan ei voi kuuman päivänä lähteä, kun on heti hiestä läpimärkänä.
samoin. ja tykkään tehdä ruokaa, niin liian kuumaa. uuniruuat ei nappaa. ne suosikkeja lihassa kalassa kun ei ole grilliä eikä puitteita sille. voileipä salaattilinjalla,,tonnikala salaattia tai kaupan savukalaa. me rakastamme kotitekoista mansikkakakkua,, 28 asteen pätsissä vaikkakin kylmävesialla, kyllä kuohu ja vispi kokkaroituu,,no kuohulla onnistuu vähän paremmin,mutta jo kakkupohjan vispauskin ja se kerma. joo on yrietty yöllä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Lämmöstä valittaminen on vakava mielenterveydellisten ongelmien oire.
näytä nyt tyhmyytesi.. myötähäpeä. joku sietää avantoa,kylmää jne kosteutta,,trooppista ilmastoa,toinen ei. iät ajat esim. punapäät vetäytyy varjoon. sairauksia ja ei suinkaan mieli tai mielensairauksista johtuvaa jotka nekin eri asioita. synnynnäiset sydänviat jne. voit varmasti tarkentaa millä psykiatrisella alueella liikutaan. kuumuuden sietokyky,mm sauna on yksilällistä. entäs makumieltymys,, siisteystasot erilaiset,toista ei hiki ja kosteat vuodevaatteet haittaa jne.makumieltymys,,jo ulkoisestkin,onko talvi ja joulu,huurrepuut omaa silmää miellyttäviä. monella ei mahdollisuutta ostaa asuntoa joka pystt viilenä. tietyt työalat, ns töissäjaksaminen,ellei ole viillenny virasto,sairaala. vanhan kerrostalon kuuma peltikatto,, nukkuminen vaikeaa,,ja palautavaa unta pitää saada. mutta avaa hei toki tuota psykiatrista diagnosointiasi,jotta alan lääkäritkin voivat ottaa kantaa näihin uraauurtaviisi löytöihin. no kerrohan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset pitävät valittamisesta ja säästä puhumisesta, koska kumpikaan ei vaadi minkäänlaista älykkyyttä. Siksi helteistä valittajat ovat aina sitä vaatimattomimmalla älyllä varustettua porukkaa. Aina.
Joo, koska hellehullut todellakin loistavat älynlahjoillaan 😂😂😂. Sori mutta se on juuri toisin päin: nimenomaan aika yksinkertainen pitää olla, jos pystyy elämään täysillä vain sen 2-4 viikkoa vuodesta ja lopun aikaa itkee omasta mielestä ikävää säätä. Ja asuu sitten Suomen kaltaisessa maassa. Miksei lähde sinne missä on 350 aurinkoista päivää vuodessa?
I rest my case. Kommenttisi kirjallinen ilmaisu kertoo älynlahjoistasi kaiken.
enkkua ..oman tyhmyytes vaan näytät
Vierailija kirjoitti:
Menkää helteen vihaajat hoitoon!!!
miksi, olet itse tyhmä- jokaisella saa olla omat mieltymykset,yks tykkää yhdesta toinen toisesta joka sektorilla.. sinäkään mistä vaan pidä,musa ruoka, rotu, maa, väri,vuodenaika,, ihmisilläkin yksilöllinen sietokyky,,joku ei meeee avantooon,, vaikka kuinka sanoi mee sit veeee hoitoon,,kenestä tahansa elimistöns ja ominaisuuksiensa vuoksi sopisi astronautiksikaan,,kovat testit,,joku ei siedä trooppista ilmastoa mutta kuivaa hellettä paremmin, joku ei voi sanoa edes,,moni diggaa kylmää aamusuihkua..joku huutaaa ei ikinä,, sanoisinko hänelle mee hoitoon.. jotenkin en ymmärrä näitä suunsoittajia,,joissa mitään järkee.. jokainen tykkää mistä tykkää. ja ne jotka pitvät kuumasta,,eikö olisi kiva työskennellä koko vuosi lempimaassaan. kuumuus ns kuumat maat vanhensi ihmisten ihoa kylläkin toisin kuin pohjoismaat.
Voi kun tulisinkin oikeasti lämmintä eikä vaan joku +26, sellainen +30 vähintään
M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihaville ja huonokuntoisille tihi ja pehi voivat olla vakavia ongelmia. Me hoikat ja terveet nautimme lämmöstä. 😎
Hohhoijakkaa taas. Olen 50kg nainen ja vihaan yli 15 asteen lämpötiloja.
Eli siis huonokuntoinen
ihan voi olla ok kunto jos hoikkakin,,entäs synnynnäiset sydänviat,punapigmentti,,miks joku sietää saunaa hyvin toinen ei miks toinen polskii avannossa,,toista ei saa edes kylmään suihkuun.. yksilöllisyys tarkka testi noilla astronauteilla soveltuvuudeltaan... miksi joku sietää kuivaa kuumaa,toinen kosteaa viidakkokuumuutta,,entä jos tuntuu mun kroppa ei oo tehty lapsientekoa varten,toinen tekee viisi,,, eli yksilölliset piirtteet
Kyllä! Jos ei kukkia ja koko hemmetin pihaa ole kastelemassa tunnin välein niin kaikki kuivuu välittömästi! Paitsi ne prkeleen rikkaruohot! Ne vaan puskee menemään oli hellettä tai pakkasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteistä valittajat pitäisi siirtää Siperiaan, ottaa kansalaisuus pois ja polttaa passi. Suomessa kesä kestää vain hetken, on aivan käsittämätöntä miten joku edes KEHTAA valittaa jos on vähän kuuma hetkellisesti. Nämä urpot eivät varmasti koskaan ole elämässään asuneet ulkomailla sellaisissa paikoissa joissa OIKEASTI on kuuma ja pitkään.
Tämä. 👍
jokaisella oikeus omaan hyvinvointiin ja mielipiteeseen. miksi pitäisi asua siellä missä on oikeeeeeen kuuuumaaa. työt voi valita vaikka pohjoismaista. jopa suomesta pohjoiskunnista. mee sää avantoon tunniksi.. sit mää sanon sää pullero et ooo kylmää nähnykkäää
No muuttakaa kuuseen täältä kesäksi. Ei edes ole mitään kunnon helteitä.
Mahtavaa kun tulee kesä ja toivottavasti lämmintä. Onhan tämä kevät ollut ihan täyttä kuraa ja ankeutta, mutta toivossa on hyvä elää.
Minä aloitan ahdistuksen jo syksyllä. Ihanan pitkä ja kylmä talvi takana, maailman paras talvi olisi saanut jatkua vielä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! En tykkää yhtään kuumuudesta (mulle +20 on jo kuumaa) enkä voi olla juurikaan auringonpaisteessa edes aurinkolasien ja hatun kanssa vaan saan pääsärkyä. Lisäbonarina sitten vielä se, ettei mulla ole mitään kivaa päälle pantavaa.
Kauhulla odotan sitä, että täällä sisälläkin on kuuma eikä enää auta se, että kaikki lävet ja verhot on kiinni valoisan ajan.
Hanki keliin sopivia vaatteita, päätä varmaan särkee kun et tajua juoda tarpeeksi vettä. Lämpöisellä tarve on n.3l päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta jokatalvista pimeässä mörönperseessä palelua on varmaan nautinto näille mielisairaille jotka valittavat kesästä. Ei jumalauta miten sairasta vihata lämpöä ja aurinkoa.
Kyllä, talvi on kivempaa kuin kesä. En kuitenkaan vihaa kesää koska sieltä se tulee joka vuosi, turha sitä vihata. Kuitenkin yhtälailla mielisairasta on asua Suomessa ja vihata talvea. (Ja haukkua talvesta pitäviä mielisairaiksi.)
mikä mielisairauden tai mielensairauden laji on kyseessä. täällä aout päätäsi,,kun joutuisit keskustelemaan perustelemaan psykiatrille ilmenemismuodon diagnoosin tautiluokituksen,,olisit mykkä. lääketieteen ammattilaisen seurassa mykkä. muista mitä sinusta ajattelee se henkilö joka on lääkäri ja hänelle esitetään sun ja teidän nimittelyjänne. te sin saatte jonkin diagnoosin..nolaa ny ittes taas oikein
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Jos ei kukkia ja koko hemmetin pihaa ole kastelemassa tunnin välein niin kaikki kuivuu välittömästi! Paitsi ne prkeleen rikkaruohot! Ne vaan puskee menemään oli hellettä tai pakkasta!
Asenna automaattinen kastelujärjestelmä jos noin ahdistaa. Kukkien kastelu on hyvää hyötyliikuntaa ja voi samalla seurata luontoa. Miksi ylipäätään laitat kukkia jos on noin hankalaa.
Oon niin onnellinen kun kesä saapui. Takana karsea, pitkä talvi, lapset sairastelee koko ajan. Kevät oli myös pirun kylmää. Nautitaan nyt kun ei ole kokoajan joku helvatan köhä tai tauti päällä ja ulkona on lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmöstä valittaminen on vakava mielenterveydellisten ongelmien oire.
Samoin on talvesta valittaminen.
Ei ole. Kesä kestää vain pari kuukautta. Talvi... no katso ulos.
monesti touko jo kuuma,kesä heinä ja elokuun intiaanikesä,,niin monesti elokuu ollut kuumin ja kesäkuu viilein,ettei mansikat kypsy juhannukselle. mansikat,kukat, muut marjat,sateen tuoksu, joo en pidä muuten kesästä,,ei jaksa mitään kuumuudessa,kotityöt jne. on terve ja hyvä kunto,,saunakin tekee phaa,,eli ne erot meissä,,yks yhdestä toinen toisesta pitää,,mitä sitten. te jotka hamuatte kuuumuuutta,, älkää iniskä talvesta. sillä talvella voi itse säädellä vaatteilla olotilaa, hakeutua sisälle,,saa unta jne,,helteellä ei voi vaikka alasti olisi
Vierailija kirjoitti:
Helteistä valittajat pitäisi siirtää Siperiaan, ottaa kansalaisuus pois ja polttaa passi. Suomessa kesä kestää vain hetken, on aivan käsittämätöntä miten joku edes KEHTAA valittaa jos on vähän kuuma hetkellisesti. Nämä urpot eivät varmasti koskaan ole elämässään asuneet ulkomailla sellaisissa paikoissa joissa OIKEASTI on kuuma ja pitkään.
Muiden valittamisesta valittaminen se vasta typerää onkin. Tämä ketju ei myöskään selvästikään sovi sinulle, jos et tykkää helteestä valittajista. Menepä siis hauraan psyykeesi kanssa uhrautumaan muualle. Kukaan ei pakota lukemaan tätä. Itse pidän helteestä, mutta ymmärrän, miksi osa ei pidä. Jos kuumuus saa voimaan fyysisesti huonosti tai pahentaa terveysongelmia, siihen ei tippaakaan auta, että joku muu tulee jankuttamaan jossain muualla on vielä kuumempi ja että tämä kestää vain vähän aikaa.
Samat sanat ap, kuumuus vain pahentaa terveysongelmiani. 613
Vierailija kirjoitti:
Lihaville ja huonokuntoisille tihi ja pehi voivat olla vakavia ongelmia. Me hoikat ja terveet nautimme lämmöstä. 😎
Ei se hoikkuus takaa terveyttä tai helteen kestokykyä. Esim. mulla on synnynnäinen sydänvika ja vaikka olen alipainoinen,kuumat kesät ovat yhtä helvettiä.
Tämä olisi parasta:
Klo 07.00-22.00 lämmintä +30. Ympäri vuoden.
22.00-07.00 15 astetta ja sataa vettä.
Lunta on vain laskettelurinteissä.
Ou jee.