Muita, joita jo nyt ahdistaa kesän tulo ja helteet?
Inhoan hellettä ja kesää. Minulla voisi olla ikuinen syksy, sitten olisin tyytyväinen.
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa kaikki muut Suomen vuodenajat paitsi kesän yli +22C säät. Ja olen aina yhtä yllättynyt siitä että iso osa suomalaisista tuntuu oikeasti tykkäävän harmaasta, pimeästä ja kylmästä säästä.
me oooommma suomalassiii,siks tykätään. sie oot ollunna entisessä elämässä latino tai italiaano,,kuulema silläkin vaikutus jälleensyntymisellä,joskus jopa heijastuu ulkonäköön,,piirteisiin,silmän muotoon, ruumiinrakenne, temperamentti,puhenopeus,, no ookkonää mistä kotoisin,,
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ahdistaa kahden viikon helteet, mieti miten minulla ahdistaa 7 kuukauden talvi valkoisen moskan ja pakkasen kera.
Sinun luulisi ymmärtävän, mutta ei...täydellinen empatiavaje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Jos ei kukkia ja koko hemmetin pihaa ole kastelemassa tunnin välein niin kaikki kuivuu välittömästi! Paitsi ne prkeleen rikkaruohot! Ne vaan puskee menemään oli hellettä tai pakkasta!
Asenna automaattinen kastelujärjestelmä jos noin ahdistaa. Kukkien kastelu on hyvää hyötyliikuntaa ja voi samalla seurata luontoa. Miksi ylipäätään laitat kukkia jos on noin hankalaa.
Vedetään koko piha asfaltiksi jotta olisi suomalaiseen tapaa ihanan masentavaa katsottavaa!
Turha helteistä on vinkua, ne tulee joka vuosi. Sulla on vuosi aikaa varautua mutta ei. Mitään muuta saa aikaan kuin kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helteistä valittajat pitäisi siirtää Siperiaan, ottaa kansalaisuus pois ja polttaa passi. Suomessa kesä kestää vain hetken, on aivan käsittämätöntä miten joku edes KEHTAA valittaa jos on vähän kuuma hetkellisesti. Nämä urpot eivät varmasti koskaan ole elämässään asuneet ulkomailla sellaisissa paikoissa joissa OIKEASTI on kuuma ja pitkään.
Tämä. 👍
Miksi vain teidän mielipide on sallittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa kaikki muut Suomen vuodenajat paitsi kesän yli +22C säät. Ja olen aina yhtä yllättynyt siitä että iso osa suomalaisista tuntuu oikeasti tykkäävän harmaasta, pimeästä ja kylmästä säästä.
Jotain lienee luonteessa vikaa, jos tykkää harmaasta, pimeästä ja kylmästä. Toki välillä niissäkin voi olla lyhyen aikaa joku viehätys, mutta jos haluaa jatkuvasti sitä ankeutta, niin taitaa olla aivoissa jotain peruuttamattomasti vialla.
sussa vikkaa pahasti, ns sielunmaisema,, joillakin on maaliskuinen harmaa peltomaisema mm. auringonlasku ns. sininen hetki talvella,,miksi mollaat toisen ihmisen ikäänkuin taulua,,miksi toisen ihmisen vuodenaika on toistaan huonompi. sanonko sinulle -sinun lempiväri mielisairaan väri,mee hoitoon, tää mun väri on se oikea. ihmiset on keholtaan erilaisia,, sulleko käy molemmat avanto ja toisena pn 30 helle.. saako olla omia mieltymyksiä. kuumuudessa on muuten hiton vaikea juosta,,10-25 km se voikin olla kuormitus ennemmin,, jopa terveysriski..jos niinku juoksu olisi ei kesän lapsen lempilaji. eri asia luontojuksu kuin matolla. ja ihmisten iho,tukka,vuodenaikajakauma,,kesän,kevään,, mitk' värit sopii,,kylmät lämåimät sävyt,,no punaisessa ja sinisessäkin on se lämmin viileä,,mutta tuokin kertoo,,ehkä sekin määrittää mikä vuodenaika on just se sun juttu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta jokatalvista pimeässä mörönperseessä palelua on varmaan nautinto näille mielisairaille jotka valittavat kesästä. Ei jumalauta miten sairasta vihata lämpöä ja aurinkoa.
Kyllä, talvi on kivempaa kuin kesä. En kuitenkaan vihaa kesää koska sieltä se tulee joka vuosi, turha sitä vihata. Kuitenkin yhtälailla mielisairasta on asua Suomessa ja vihata talvea. (Ja haukkua talvesta pitäviä mielisairaiksi.)
Ei siinä ole mitään mielisairasta. Miksi nauttisin helteistä, kun joka paikkaan sattuu, ruokahalu katoaa täysin, ei jaksa tehdä mitään eikä saa edes nukuttua? Kuumuus pahentaa vaikeaa migreeniäni, Hormonin neuralgiaani ja autoimmuunisairauksiani, joten olisi älytöntä tykätä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, vihdoinkin on normaalia, lämmintä ja aurinkoista. Voi nopeasti pukeutua ja lähteä ulos nauttimaan kesästä. Päinvastoin kuin talvella, kesällä ollaan ulkona koko ajan, tätä samaa seuraavat 5 kk.
Et siis osaa pukeutua talvella.
Vierailija kirjoitti:
Helteistä valittajat pitäisi siirtää Siperiaan, ottaa kansalaisuus pois ja polttaa passi. Suomessa kesä kestää vain hetken, on aivan käsittämätöntä miten joku edes KEHTAA valittaa jos on vähän kuuma hetkellisesti. Nämä urpot eivät varmasti koskaan ole elämässään asuneet ulkomailla sellaisissa paikoissa joissa OIKEASTI on kuuma ja pitkään.
Päinvastoin, hellehullut ovat maanpettureita ja ilmeisen älyllisesti vajaita, kun eivät ymmärrä missä maassa asuvat. Suomalainen tietää asuvansa pohjoisessa maassa, jossa on yleensä viileää ja kylmää. Suomalainen on tottunut siihen ja tyytyväinen elämäänsä täällä. Toki tänne kuuluu myös lyhyt ja omanlaisensa kesä, jota suomalainen arvostaa sellaisenaan. Jos asuu täällä väkisin ja valittaa 3/4 vuodesta, on todellakin jotain vikaa päänupissa.
Vierailija kirjoitti:
Turha helteistä on vinkua, ne tulee joka vuosi. Sulla on vuosi aikaa varautua mutta ei. Mitään muuta saa aikaan kuin kitinää.
Katsoin pidemmän aikavälin ennusteen ja sopivan viileää kesäkeliä näyttää koko kesäksi
Ei ahdista. Mun mielestä saisi olla aina kesä. Syksy ja talvi kyllä ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se, että jotain inhoamaansa asiaa joutuu kestämään vain hetken, tee siitä inhotusta asiasta yhtään sen parempaa. Eli kyllä, valitan joka vuosi kuumasta koska siinä kuumuudessa se tunne on yksinkertaisesti pertsiistä. Sitten ne loput 50 viikkoa vuodesta olen onnellinen enkä valita.
Sinun märinäsi ei auta ketään. Valitat vain valittamisen vuoksi, koska et saa elämässäsi muuta aikaiseksi.
Miksi sen pitäisi auttaa muita kuin valittajaa itseään? ohis
Eihän 25 ole edes kuuma, käytän aina pitkiä housuja. Vietän joka kesä muutaman viikon Välimerellä 30+ lämpötilassa. Just sopiva.
Ei, koska on jo muutaman vuoden ollut ilmanviilennin niin ei enää helteet haittaa
Vierailija kirjoitti:
Lihaville ja huonokuntoisille tihi ja pehi voivat olla vakavia ongelmia. Me hoikat ja terveet nautimme lämmöstä. 😎
Maailmassa kuolee 9 kertaa enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan. Kaikilla mantereilla kuolee enemmän ihmisiä kylmään, mukaanlukien Afrikka. Iso-Britanniassa kuolee 36 kertaa enemmän ihmisiä kylmään kuin kuumaan. Alkuvuonna Tiede-lehdessä oli artikkeli, jossa todettiin, että 27C on tutkitusti sopiva lämpötila alastomalle levossa olevalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuuma? Ja teeppä sinä esim. siivoustyötä kesällä.
Olen mummoikäinen jo mutta tein toissavuonna 5 vkoa ulko-ja sisätöitä kun oli 38 VARJOSSA. Sisällä n 45 ilman viilennystä, raksahommia. Tämä siis ulkomailla.
Ei pienintäkään ongelmaa!
Viimekesä lähes viileä 27-34.
Toivottavasti ei ainakaan viilene tuosta!
Vierailija kirjoitti:
Kun on liian matala verenpaine niin helteet vetää kyllä aika lötköksi. Muuten kestän kuumaa ihan hyvin. Vaan jos pitää paikallaan seistä pitkään vaikka bussipysäkillä niin on aika haastavaa kun pahimmillaan tuntuu että taju lähtee 🥴 Ja nesteytys on kyllä kunnossa, aina mukana vesipullo johon on sekoitettu vähän merisuolaa. Pelkkä vesi tulee vaan läpi kropasta, sen eron vessakäyntien määrässä ihan huomaa.
Mun paineet 100/55 ja juon suolavettä päivittäin. Ei mene veteläksi, rakastan kuumaa
Olen asunut Espanjassa, ihanan pitkä kuuma kesä, yli 50 lämmintä. Ei ilmastointia asunnossa, parhaimmillaan 35 sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämmöstä valittaminen on vakava mielenterveydellisten ongelmien oire.
Samoin on talvesta valittaminen.
Ei ole. Kesä kestää vain pari kuukautta. Talvi... no katso ulos.
Kesää on 4 kuukautta. Talvea saman verran. Kevät ja syksy on niissä väleissä.
Vatut on neljä kuukautta. Maksimissaan puolitoista, joskus hikisesti yksi kuukausi
Ihanaa, vihdoinkin on normaalia, lämmintä ja aurinkoista. Voi nopeasti pukeutua ja lähteä ulos nauttimaan kesästä. Päinvastoin kuin talvella, kesällä ollaan ulkona koko ajan, tätä samaa seuraavat 5 kk.