Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?

Vierailija
07.04.2024 |

Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?

Kommentit (578)

Vierailija
181/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ainakaan minulle. 

Vierailija
182/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen viitisen professoria ja suvussa on viitisen tohtoria. Ihan tavallisia ovat. Professorit toki joutuvat tekemään kovasti hommia, joten aikapulaa voi esiintyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näillä on sellainen kuivakka, analyyttinen mentaliteetti. Ei innosta sellainen. Kaipaan toki joskus syvällisiäkin keskusteluja, mutta harvoin tällaisten kanssa on onnistunut.

Et taida tuntea yhtään. Olen töissä fysiikan laitoksella ja tunnen useita alan tohtoreita. Ovat lämpimiä, huumorintajuisia ja hyvin laajan yleissivistyksen omaavia ihmisiä jotka keskustelevat melkeinpä aiheesta kuin aiheesta.

Aivoissa tuntuu olevan niin paljon prosessointitehoa että sisäistävät asian kuin asian harvinaisen hyvin ja onnistuvat vielä heittämään hyväntuulista huumoria samassa. 

Älykkyys ja ihmistaidot yleensä kulkevat käsi kädessä. 

Vierailija
184/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koulutetumpi, sen parempi, mutta proffat ovat kyllä liian vanhoja. Siihen tarvitaan pitkä työura.

Vierailija
185/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.

Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?

Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.

En tunne yhden ainotta ihmistä joka nuita ei osaisi tehdä, ihan koulutuksesta riippumatta. Minkälaisten ihmisten seurassa liikut jos tuollaiset eivät suju? 

Noh, nykyautoissa on niin paljon elektroniikkaa että itse korjaaminen voi olla haastavaa, mutta kyllä kaikki osaavat vianlukulaitetta käyttää ja perusjutut tehdä kuten renkaiden vaihto. (tosin rengashotellit ovat sen verran halpoja ettei maksa vaivaa itse sotkea) 

Vierailija
186/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näillä on sellainen kuivakka, analyyttinen mentaliteetti. Ei innosta sellainen. Kaipaan toki joskus syvällisiäkin keskusteluja, mutta harvoin tällaisten kanssa on onnistunut.

Et taida tuntea yhtään. Olen töissä fysiikan laitoksella ja tunnen useita alan tohtoreita. Ovat lämpimiä, huumorintajuisia ja hyvin laajan yleissivistyksen omaavia ihmisiä jotka keskustelevat melkeinpä aiheesta kuin aiheesta.

Aivoissa tuntuu olevan niin paljon prosessointitehoa että sisäistävät asian kuin asian harvinaisen hyvin ja onnistuvat vielä heittämään hyväntuulista huumoria samassa. 

Älykkyys ja ihmistaidot yleensä kulkevat käsi kädessä. 

Kyllä se näin on ja myös tutkitusti. Ne joilla ihan oikeasti on korkea äo, ovat taitavia myös ihmissuhteissaan. Älykkyyshän tarkoittaa sitä, että muita nopeampi ratkaisemaan kaikenlaisia ongelmia.

Mutta älykkäisiin heijastellaan omia ennakkoluuloja. He ovat kuivakoita, teoreettisia, ylimielisiä, mitä milloinkin. Ikävä kyllä älykäs tekee myös ne kirvesmiehen ja sähkärin sekä autonasentajan työt, jos vain osat ja työkalut on saatavilla. Hän on siis hyvä kaikessa. Ihan kaikessa. Jos ei ole, ei äo ole vielä "neron" tasoa.

Vierailija
187/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä maaseudulla ole mitään käyttöä. Kyyti voi olla jonkun aikaa tasaisempi, mutta enemmän vaikeasti korjattavia vikoja. Lisäksi  urea vehkeet temppuilee varsinkin talviolosuhteissa.

Vierailija
188/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tyttärellä kerran lukenut ukko. Aloitti  renkaanvaihdon nostamalla tunkilla auton helman keskeltä. Helmapelti kyllä nousi. Vasara ei näyttänyt käyvän käteen mitenkään päin luonnollisesti. Täysi tuho oli käytännön hommissa.

Vierailija
189/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Proffa on ylikouluttautunut. Ehkä jos on palkka yli 3000 e ja elättää itsensä niin sitten ok...

Proffien palkat lähtee siitä 6000 eurosta. Taidat olla näitä uuvatteja, jotka eivät erota ammatti- ja tutkintonimikkeitä?

miksi sitten lehdet on täynnä köyhiä tutkijoita????

Miten professorin tutkimus liittyy köyhiin tutkijoihin? Nehän ovat ihan eri porukkaa. 

Vierailija
190/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on huono itsetunto, ja vaikka älyä on jonkin verran, koulutusta vähän.

Jos tulisi yhtään sellainen tunne, että toinen katsoo minua ylhäältä alaspäin koulutuksensa takia, niin SE olisi turnoff.

Siirrät tuossa oman huonon itsetuntosi muiden ongelmaksi.

Tavallaan. Mutta se ei poista ongelmaa, joten...? Sen huippukoulutetun pitäisi olla äärettömän fiksu myös sosiaalisesti, eikä sellaisia juuri löydy edes vähemmän koulutetuista.

Enemmän heitä löytyy koulutetuista.

Vierailija
191/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin naistyypille se on niin tärkeää, että mies vaihtaa itse ne auton öljyt ja tekee omin kätösin terassin.

Itsestäni on paljon mukavampaa, että mies vie auton huoltoon ja säästetty aika käytetään johonkin yhteiseen, yleensä lasten kanssa oloon. Ei meillä ole edes autotallia, en halua että mieheni sateessa kaltevalla pihalla tunkkaa autoa.

Mikä olisi vastaavaa käytöstä mieheltä? Vaatisi että minun täytyy poimia metsästä mustikat ja leipoa hänelle niistä piirakka todistaakseni jotain?

Kun huoltaa auton itse ei tarvitse käydä kahta päivää palkkatöissä maksaaksen auton huollosta. Tämänlaista logiikkaa ainakin itse käytän monessa asiassa. Suomessa pitää olla todella kova tuntipalkka itsellä, että kannattaa palkata joku tekemään puolestaan töitä. Vaikka semmoinen tilanne, että kotona käy siivooja neljä tuntia siivoamassa niin tavallinen ty

Minä tienaan enemmän rahaa tekemällä töitä kuin mitä säästäisin korjaamalla itse. Minulle on taloudellisesti järkevämpää viedä se auto jonkun muun huollettavaksi ja tehdä omia töitäni se aika mikä huoltoon kuluu.

Vierailija
192/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo turn off, päinvastoin. Mutta todennäköisesti lukion+ amiksen käyneenä en kelpaisi korkeakoulutetulle miehelle.

Vierailija
193/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.

Minkälaisia käytännön töitä vaikka tekniikan alan professorin sitten pitäisi tehdä?

Kotiaskareita, oman pihan rakentelua (terassit ym helpot asiat), lumityöt, auton huolto, jne.

En tunne yhden ainotta ihmistä joka nuita ei osaisi tehdä, ihan koulutuksesta riippumatta. Minkälaisten ihmisten seurassa liikut jos tuollaiset eivät suju? 

Noh, nykyautoissa on niin paljon elektroniikkaa että itse korjaaminen voi olla haastavaa,

Tunnen lukuisia tohtoreita. Yksikään tuntemani humanistisen alan tohtori ei osaisi autoa korjata, yleensä ei ole edes ajokorttia. Eivät myöskään nikkaroisi yhtään mitään. Kuitenkin useimmat mm. puhuvat ehkä lähemmäs kymmentä kieltä ja pärjäävät maassa kuin maassa. Oma puoliso on tekniikan tohtori. Kärrää auton joka kerta visusti korjaamoon ja antaa ammattilaisten nikkaroida, jos nikkarointia tarvitaan. Miksi tuhlata omaa aikaa, kun on varakas ihminen ja voi palkata jonkun tekemään asianmukaisesti.

Vierailija
194/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea koulutus ei ole ongelma itselleni, ellei mies yritä jatkuvasti päteä/kyykyttää sillä koulutuksellaan.

Korkeampi koulutus ei aina tarkoita sitä, että ihminen on älykkäämpi ja ydinfysiikan osaaminen ei yleensä auta käytännön elämään liittyvissä asioissa.

Ydinfysiikan osaaja yleensä pystyy oppimaan kaikkea muutakin helpommin kuin keskiverto. 

Aivan todella outo ajatusmaailma sellainen että älykäs ei oppisi muutakin helposti, tietysti oppii. Älykkäät pärjäävät hyvin monella mittarilla paremmin.

Esim:

Älykkäät ovat keskimääräistä lahjakkaampia sosiaalisesti 

Älykkäät ovat keskimäärin kauniimpia/komemampia

Älykkäät ovat terveempiä

Älykkäät ovat musikaalisempia

Jne jne

Ihan tutkittuja juttuja nuo kaikki. Lahjat kasaantuvat voimakkaasti niille älykkäille.

Vierailija
195/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostaisin ja kunnioittaisin korkeaa koulutusta, mutta tuskin olisimme sopiva pari.

Minä olen tällainen matalasti koulutettu luonnonlapsi vaan. Rakastan puutarhanhoitoa, ruoanlaittoa ym. yksinkertaisia juttuja. Poimin ne marjatkin itse.

Ei jaksaisi fiksu mies kauaa katsella eikä olisi minulle kivaa aina tuntea itseäni tyhmäksi, olettaen, että mies näin minusta ajattelisi.

Tietysti ihmiset ovat yksilöitä ja jossain saattaisi olla proffa, joka viihtyy yksinkertaisessa mökissä maalaismuijan kaverina. 😀

Nuohan nimenomaan ovat koulutettujen ihmisten harrastuksia joita luettelit. 

Vierailija
196/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tuota viestiä, missä todettiin, että älykkäät ovat hyviä kaikessa ja vielä kauniitakin, ei pysty lainaamaan, mutta toteaisin vain siihen, että näinhän asia tutkitusti on. 

Vierailija
197/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis teollisuuteen siirtynyt tohtori epäonnistunut? Ei ole tutkija

Onhan tohtori aina ammatiltaan tutkija vaikka muualla työskentelisikin. Tohtorintutkinto on tutkijakoulutus.

Ei ole

On Stubb nyt tutkija? Halla-aho? Se vihreiden entinen pääakka?

Tottakai ovat tutkijoita. Yhtälailla Räsänenkin on ammatiltaan lääkäri, vaikkei toimi lääkärin toimessa. Yliopistolla tutkijoille on erilaisia nimikkeitä, sana tutkija on yleisnimitys ammattikunnalle samalla tavoin kuin insinööri tai lääkäri.

Eivät ole. Tutkija on työnkuva, ei koulutus. Lääkäri voi myös olla tutkija. Minä olin tutkija valmistumiseni jälkeen VTT:llä. 

Vierailija
198/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran tohtorimies tuli iskemään minua. Aloitti tietysti kertomalla ensimmäisenä että on tohtori ja sitten piti lyhyen luennon aiheesta jota tutkii. Ja kuvitteli ilmeisesti tosissaan että olisin tuon kohtaamisen perusteella kiinnostunut hänestä.

Melkoisen varmasti ei ollut tohtori vaan koitti vain saada pesää. Yksikään tuntemani väitellyt ei käyttäytyisi noin, mutta voin nimetä useamman peruskouluun jääneen, jolta tuo tulisi ja tuleekin luonnostaan.

Vierailija
199/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ikävää, jos liian fiksun rinnalla on älyllinen alemmuuskompleksi.

Älyn ja koulutuksen välille ei voi vetää yhtäläisyysmerkkiä. Jotain osviittaa se antaa, mutta hyvin karkeasti sen mukaan voi ihmisiä alkaa määrittelemään.

Kyllä voi. Aivan varmasti teoreettinen fyysikko on keskimäärin älykkäämpi kuin rekkakuski, ja vieläpä huomattavan paljon. 

Lisäksi koulun penkillä pidempään istuminen nostaa älykkyysosamäärää. 

Vierailija
200/578 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi turn off. En innostu korkeakoulutetuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi