voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jollekulle, itselleni ei ole. Olen naimisissa tohtorin kanssa.
Mainittu tutkijan ammatti nyt ei vaadi erityisen korkeaa koulutusta. Olen itse ollut töissä yliopistolla tutkija-nimikkeellä 24-vuotiaana maisterina.
Suvulleni puolisoni koulutus oli turnoff, häntä pidettiin (pidetään) turhantärkeänä paperinpyörittäjänä, joka ei osaa tehdä oikeita töitä. (Isäni sanat.)
Tässä aloituksessa viittasin tutkijoilla tietysti väitelleisiin tutkijoihin, dosentteihin ja professoreihin. Eli ammattitutkijoihin.
Dosentti taas ei välttämättä ole tutkija. Sulla on aika tavalla nämä termit nyt hukassa.
Mikset kysynyt yksinkertaisesti voitko seurustella tohtorin kanssa?
Aika monilla on. En luken
Ap taisi mainita, että aloituksessa oli kyse nimenomaan tohtoreista, dosenteista ja professoreista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apurahalla kituuttava professori olisi turnoff. Pitää pystyä elättämään perheensä. Kaipaan miehekästä miestä.
Miksi professori kituuttaisi apurahalla?
Et taida seurata paljoa lehtiä....professoreita on jonoksi asti työttömänä ja osa on kaupan kassalla tms, pienituloisia
Enemmän tuokin on persoonasta kiinni. Jos mies vaikka aina haluaa keskustella jostakin omasta kapeasta tutkimusalastaan, niin voi olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tuokin on persoonasta kiinni. Jos mies vaikka aina haluaa keskustella jostakin omasta kapeasta tutkimusalastaan, niin voi olla vaikeaa.
YLEENSÄ nämä "professorit" ovat koppavia ja tottuneet olemaan norsunluutornissaan... vaan on aina hyvä nähdä ilme kun meikä näyttää palkkakuittia
sähkärinä 4500 ekeä bruttona
siinä apurahaprofessorit menee hiljaseks, tais tulla turhaan kouluja käytyä heh heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apurahalla kituuttava professori olisi turnoff. Pitää pystyä elättämään perheensä. Kaipaan miehekästä miestä.
Et taida seurata paljoa lehtiä....professoreita on jonoksi asti työttömänä ja osa on kaupan kassalla tms, pienituloisia
Haluaisin kyllä oikeasti nähdä lehtiartikkelin, jossa kerrotaan miten professoreita on jonoksi asti työttömänä :D laita linkki
ohis
Olen itsekin koulutettu ja akateemisella alalla, joten ei todellakaan haittaisi miehen korkea koulutus. Viimeksi tapailin duunarimiestä, joka jaksoi vittuilla minun koulutuksestani. Koville otti, vaikka itse ajattelen ettei sillä ole mitään väliä, kunhan muuten on sivistystä.
olen huomannut että kyllä useat miehet katsovat vinoon jos naisella on parempi koulutus/parempi palkka. Itse seurustelin joskus hetken dippainssin kanssa. Minua ei häirinnyt vain sairaanhoitajana se mitenkään mutta huomasin hänen vanhemmilla käydessään että siellä katsottiin karsaasti kun poikansa tuo miniäkokelaaksi jonkun "amiksen". Suhde kaatui muutenkin, mutta jäi mielenkiintoisena seikkana mieleen, tapauksesta on jo aikaa paljon. Eli on tätä ilmiötä toiseenkin suuntaan. No sitten löysin rautakouran, eli kaksi amista löysi toisensa :) Ehkä kannattaa etsiä puolisoa lähinnä omalta koulutustasolta, arvelen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin koulutettu ja akateemisella alalla, joten ei todellakaan haittaisi miehen korkea koulutus. Viimeksi tapailin duunarimiestä, joka jaksoi vittuilla minun koulutuksestani. Koville otti, vaikka itse ajattelen ettei sillä ole mitään väliä, kunhan muuten on sivistystä.
Mikäs hänellä hiersi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLEENSÄ nämä "professorit" ovat koppavia ja tottuneet olemaan norsunluutornissaan... vaan on aina hyvä nähdä ilme kun meikä näyttää palkkakuittia
siinä apurahaprofessorit menee hiljaseks, tais tulla turhaan kouluja käytyä heh heh
Proffan palkka taitaa olla vähintäänkin 7000/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämäkin menee taas mappiin "asioita jotka eivät koskaan tapahtuneet". Kannattaa hankkia parempi itsetunto, ettei tarvitse keksiä alemmuuskompleksista kumpuavia tarinoita.
Ei kiinnosta maisterit, tohtorit, dosentit, proffat tai mitä näitä nyt on. Birds of a feather flock together. T. hoitsuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kyllä oikeasti nähdä lehtiartikkelin, jossa kerrotaan miten professoreita on jonoksi asti työttömänä :D laita linkki
ohis
Professorin titteli jo itsessään lähes aina edellyttää, että kyseinen henkilö on parhaillaan yliopistolla palkkatehtävissä... Ja tuo professorin palkka on Suomessa keskimäärin kelvolliset seitsemän tonnia. Ulkomailla usein enemmänkin. Eli ehkä entinen professori saattaa olla työtön, mutta ei aktiivinen sellainen. Tämä ketju on ylipäätään täynnä viestejä ihmisiltä, joilla ei ole mitään hajua mistä puhuvat. Oletan että kyse on enimmäkseen kateellisista kouluttamattomista ihmisistä, jotka huonossa itsetunnossaan yrittävät polkea alas itseään kouluttautuneempia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kaikki erilaisia, mutta saattaahan joku 'liian" kouluttautunut olla tyypiltään sellainen opiskelunarkomaani, joilla on tapana palaa loppuun. Monesti myös esim insinöörit eivät osaa tehdä käsillään oikein mitään. Kirjatietoa ja päsmää löytyy, mutta käytännöntöistä ei hajuakaan.
Huvittavaa yleistystä. Olen tohtori (en tosin tekniikan) ja harrastuksena vanhan 100 vuotiaan torpan entisöinti. Se on mukavaa vaihtelua omaan työhön verrattuna. Yleistä kaveripiirissä, että harrastus on jotakin käsillä tekemistä.
Ei varsinaisesti oppiarvoja, sillä oppineisuuden osalta tohtori on korkein akateeminen tutkinto. Jos puhutaan koulutustasosta, dosentti, professori ja tohtori ovat yhtä koulutettuja. Dosentti ja professori eroavat tohtorista yleensä tutkimuskokemuksensa perusteella: siis sen perusteella miten paljon ovat tuottaneet tiedettä.
Ei kukaan korkeasti koulutettu edom proffa välitä vauviksen kateellisten tollojen viesteistä. Niillä on fyrkkaa ja elämässä sisältöä, talot, veneet, huvilat, matkat, harrastukset, perhe/suku/ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti oppiarvoja, sillä oppineisuuden osalta tohtori on korkein akateeminen tutkinto. Jos puhutaan koulutustasosta, dosentti, professori ja tohtori ovat yhtä koulutettuja. Dosentti ja professori eroavat tohtorista yleensä tutkimuskokemuksensa perusteella: siis sen perusteella miten paljon ovat tuottaneet tiedettä.
Tohtori on korkein tutkinto, muttei korkein pätevyys. Pelkkä tohtori ei ole riittävän pätevä toimiakseen väitöskirjojen pääohjaajana; siihen tarvitaan dosentin arvo tai professorin pätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohtori on korkein tutkinto, muttei korkein pätevyys. Pelkkä tohtori ei ole riittävän pätevä toimiakseen väitöskirjojen pääohjaajana; siihen tarvitaan dosentin arvo tai professorin pätevyys.
Ja noihin pätevyyksiin kuuluu arviointimenettelyt eli arvioidaan tutkimustuotantoa ja opetustaitoa. Etenkin dosentin arvo on nykyään tosiasiallisesti ylin oppiarvo. Professorin pätevyys taas kuuluu yleensä keskeisesti professorin virkaan, mutta toki sen voi saada muutakin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta maisterit, tohtorit, dosentit, proffat tai mitä näitä nyt on. Birds of a feather flock together. T. hoitsuli
sama, ylikoulutetut miehet ei kiinnosta
Ei teoriassa, mutta käytännössä monet tohtorit on aika työnarkkareita enkä pidä siitä.
Sama. Professorista tulee sellainen viba, että on downshiftaaja eikä ole pärjännyt elämässään.