voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
turnoff? turnoff? Housuissas on turn off kun käytät anglismeja!
mä tiedän että nuoret miehet inhoaa anglismien käyttäjiä! :D Eti sinä "koulutettua" miestä, mutta ei ne käy onkeen!
Vierailija kirjoitti:
MIkä tahansa on naiselle turnoff. Naista on mahdoton miellyttää yhden miehen toimesta läpi naisen aikuisuuden.
Tämän vuoksi suurin osa miehistä onkin päättänyt pysyä erossa naisten Sirkus Parisuhteesta. Parisuhteella ei ole miehille mitään tarjottavaa nykypäivänä.
On vähän liioittelun makua sanoa, että suurin osa miehistä on päättänyt olla ilman parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis teollisuuteen siirtynyt tohtori epäonnistunut? Ei ole tutkija
Teollisuudessakin on tutkimusta. Usein tällaisen työryhmän esihenkilö on tohtori.
Ulkaisuja ei tule
Eikö? Kyllä työkaverini ovat julkaisseet tutkimuksia. Lisäksi osa tekee väitöskirjaa töissä ollessaan.
Ei sitten kovin hyödyllistä tutkimusta yritykselle
Tietenkin yritys päättää mitä tutkimustuloksia julkaistaan ja mitä ei. Yrityksen ydinliiketoimintaan liittyvä materiaali pysyy yrityksen omassa käytössä.
Tutkimuksia ei välttämättä julkaista, koska ne kuuluvat patenttien ja yrityssalaisuuksien joukkoon. Koskee esimerkiksi tuotekehittelyä.
Ihmisillä tuntuu olevan varsin erikoisia käsityksiä tutkimustyöstä. Luin juuri toista ketjua aiheesta.
En haluaisi miestä, joka olisi itseäni koulutetumpi. En tiedä osaisiko olla illanvietossa proffien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIkä tahansa on naiselle turnoff. Naista on mahdoton miellyttää yhden miehen toimesta läpi naisen aikuisuuden.
Tämän vuoksi suurin osa miehistä onkin päättänyt pysyä erossa naisten Sirkus Parisuhteesta. Parisuhteella ei ole miehille mitään tarjottavaa nykypäivänä.
On vähän liioittelun makua sanoa, että suurin osa miehistä on päättänyt olla ilman parisuhdetta.
Ai vähän :D
Korkeakoulutus kertoo älykkyydestä ja ahkeruudesta. Ne ovat hyvin viehättäviä ominaisuuksia. Ei tietenkään ole turnoff, jos on tutkija tai professori. Päinvastoin.
Itse olen tohtori ja professori. Vaimoni on ylioppilas.
Varmaan jollekulle korkea koulutus on turnoff samalla tavalla kuin jollekulle toiselle matala koulutus.
Ihmisiä on joka lähtöön.
Varmasti voi. Jos on huono itsetunto omasta koulutuksesta, ei välttämättä koe olevansa tasavertaisessa asemassa suhteessa. Toinen voi olla tylyn oloinen, koska hän tietää asioita, mitä et itse tiedä, ja saattaa jyrätä faktoilla ajatustesi yli. Jos katsoo vastapäisestä näkökulmasta asiaa, tällaisen ihmisen pitäisi jaksaa olla usein erityisen hienotunteinen kommunikoinnissa, mikä voi olla kuormittavaa.
Jos taas puolisolla (ottamatta sukupuoleen kantaa) on virtsaa latva täynnä, ei se varsinaisesti ole koulutuksen syy vaan ihmisen ominaisuus yhdistettynä statukseen. Terävä ihminen voi olla myös neuropoikkeava tai persoonallisuushäiriöinen, jolloin vastaavaa käytöstä voi olla, vaikka se ei olisikaan tietoista tai tahallista. Molemmissa tapauksissa voi kuitenkin tuntua siltä, että juuri koulutus on ongelma.
Pitkälle kouluttautuneilla työ voi olla koko elämä ja aika muille asioille olla kortilla. Siinä vaiheessa turn-offiksi muodostunee se, että henkilö ei ole läsnä. Näin voi toki käydä käsityöammatteihinkin hurahtaneilla.
Oma puoliso on tekniikan tohtori. Kokkaa meillä ruuat, hoitaa lapsia ja tekee kodin pikkukorjaukset tarvittaessa. Arki toimii erinomaisesti. Isompia remontteja varten sitten ostetaan palvelut, en olisi nainut kirvesmiestä vain saadakseni jonkun remontoimaan.
Palstalla keskustellaan usein ÄO:sta. Minulla se on mitattu virallisella testillä, mutta tunnen vain yhden itseni lisäksi, jolta se olisi mitattu tuolla virallisella testillä eikä hänkään kertonut tulosta. Se oli mitattu työtehtävään hakeutumiseen kuuluvien persoonallisuustestien osana ja oli varmasti korkea. Hän on erään tunnetun tutkimuslaitoksen vanhempi tutkija.
Minulla taitaa olla sellainen ominaisuus, että olen hankkiutunut aina itseäni fiksumpaan seuraan, mistä olen varmasti hyöytynyt paljon. Tarkoitan sekä puolisoa että ystäviä. Tuntuu, että olen joka paikassa se tyhmin, vaikka ÄO:ni perusteella olen vähän keskivertoa fiksumpi. ÄO on 128. Olisi kiva tietää miten muut samalla ÄO:lla ovat kokeneet?
Luulen, ettei Mensan testi ihan vastaa todellista suoriutumista. Se testi mihin osallistuin oli hyvin laaja, tehtiin kahtena päivänä. Ei siis vain matemaattisia kuviopäättelyjä tms. Mukana oli myös verbaalista ilmaisua koskevia tehtäviä, joskaan en muista kaikkea, olin tuolloin 15v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla jollekulle, itselleni ei ole. Olen naimisissa tohtorin kanssa.
Mainittu tutkijan ammatti nyt ei vaadi erityisen korkeaa koulutusta. Olen itse ollut töissä yliopistolla tutkija-nimikkeellä 24-vuotiaana maisterina.
Suvulleni puolisoni koulutus oli turnoff, häntä pidettiin (pidetään) turhantärkeänä paperinpyörittäjänä, joka ei osaa tehdä oikeita töitä. (Isäni sanat.)
Tässä aloituksessa viittasin tutkijoilla tietysti väitelleisiin tutkijoihin, dosentteihin ja professoreihin. Eli ammattitutkijoihin.
Dosentti taas ei välttämättä ole tutkija. Sulla on aika tavalla nämä termit nyt hukassa.
Mikset kysynyt yksinkertaisesti voitko seurustella tohtorin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainittu tutkijan ammatti nyt ei vaadi erityisen korkeaa koulutusta. Olen itse ollut töissä yliopistolla tutkija-nimikkeellä 24-vuotiaana maisterina.
Suvulleni puolisoni koulutus oli turnoff, häntä pidettiin (pidetään) turhantärkeänä paperinpyörittäjänä, joka ei osaa tehdä oikeita töitä. (Isäni sanat.)
Tässä aloituksessa viittasin tutkijoilla tietysti väitelleisiin tutkijoihin, dosentteihin ja professoreihin. Eli ammattitutkijoihin.
Dosentti taas ei välttämättä ole tutkija. Sulla on aika tavalla nämä termit nyt hukassa.
Aika monilla on. En lukenut koko ketjua, mutta huomasin jonkun kommentin, missä ihmeteltiin miksi tutkija ei ole väitellyt. Tuollaisiahan on vaikka kuinka paljon eli ei vain ole ehtinyt väitellä, kun työt vievät kaiken ajan. Sitten jos jostain sopiva rako löytyy, niin tehdään se väikkäri. Esimerkiksi tutkimuslaitoksissa työ on todella kiivastahtista, ei vain ole aikaa väitellä, ellei jotenkin saa ujutettua väikkäriä töiden joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Deittailin aikoinaan juuri tuollaista erittäin korkeakoulutettua miestä. Hän oli niin kuivakka ja huumorintajuton nipottaja, että suhteen loppu oli pelkkä helpotus.
No yhtä kuivakka hän olisi ollut jossain muussakin ammatissa. Tunnen tosi huumorintajuisia korkeasti koulutettuja miehiä.
Hieman huvittaa nämä leidit, joiden miestä proffa on jotain erityistä. Nykypäivänä kuka tahansa pääsee proffaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hieman huvittaa nämä leidit, joiden miestä proffa on jotain erityistä. Nykypäivänä kuka tahansa pääsee proffaksi.
Et selvästikään tiedä mitään yliopistoista ja tieteen tekemisestä. Muuta ei voi tuohon todeta :)
Joku proffa tai tutkija olisi liian heikko, jos tuo on ainut mitä tekee. Haluan elämässään menestyneen miehen. Muuten saa olla tohtori tai maisteri.
Olen huomannut, että ihmiset ovat tosi tavallisia ja vaikka joku tietää jostain aiheesta, mitään yleisneroja ei juuri tapaa. Tulen juttuun lähinnä älykkäiden kanssa, joten mahdollisimman korkea koulutus on suotavaa, vaikkei tietysti takaa mitään.
Varmasti voi olla turnoff. Olen yliopistonlehtori ja sen mainitseminen kysyttäessä on saanut lähestyneen naisen muistamaan, että kotona taisi jäädä liesi päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dosentin arvo myönnetään nimenomaisesti tutkimuksellisista ansiosta. Tohtori, dosentti ja professori ovat eritasoisia oppiarvoja, professori myös työnimike.
Näitä riittää meidän suvussamme ja en aina ymmärrä ulkopuolisten hämmästelyjä tai pokkurointia.