voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi missä kasvaa niin tynnyrissä, että ei tiedä edes mitä tekee yliopiston professori.
Itse tiedän mitä professori tekee, mutta ymmärrän myös miksi jotkut eivät tuota tiedä. Onko sinulla enemmänkin hahmotushäiriöitä ympäristöön ja kanssaihmisiin liittyen?
Olen eri, mutta minua kiinnostaisi miksi jotkut eivät tuota tiedä? Kerro sinä, minä en tiedä miten se on mahdollista?
Ihminen joka tekee käsillään töitä, on kiinnostunut esimerkiksi luonnosta ja vanhusten vapaaehtoistyöstä. Miksi tuollainen ihminen perehtyisi yliopiston positioihin? Maailmassa on paljon mielenkiintoisia asioita, jotka eivät ole teoreettisia ongelmia.
Itse en ole käynyt yliopistoa mutta termi on tullut tutuksi kirjallisuudesta. Tykkään tehdä käsilläni töitä. Voihan logiikka taas.
"Itse en ole käynyt yliopistoa mutta termi on tullut tutuksi kirjallisuudesta. Tykkään tehdä käsilläni töitä. Voihan logiikka taas."
Yleistät omat kokemukset faktaksi. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi missä kasvaa niin tynnyrissä, että ei tiedä edes mitä tekee yliopiston professori.
Kyllä. Tai ylipäätään tiedä, että 'professori' ei ole tutkintonimike.
Vierailija kirjoitti:
"Itse en ole käynyt yliopistoa mutta termi on tullut tutuksi kirjallisuudesta. Tykkään tehdä käsilläni töitä. Voihan logiikka taas."
Yleistät omat kokemukset faktaksi. Huoh...
No fakta on että tiedän mikä on professori eikä tämä ole mielestäni edes mikään suuren luokan sivistyksen mittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apurahalla kituuttava professori olisi turnoff. Pitää pystyä elättämään perheensä. Kaipaan miehekästä miestä.
Miksi professori kituuttaisi apurahalla?
Et taida seurata paljoa lehtiä....professoreita on jonoksi asti työttömänä ja osa on kaupan kassalla tms, pienituloisia
Professori on oman tiedekuntansa pomo joita ei työttömänä näe.
Vierailija kirjoitti:
tjaa...joku luonnontieteiden tai tekniikan alan proffa saattaisi olla omaan makuun liian numero ihmisiä...arvostan yleisssivisyystä en titteleitä
Tapasin luonnontieteellisen alan tohtorin muutaman kerran kauan sitten. En pystynyt jatkamaan tutustumista, koska mies vaikutti liian älykkäältä minulle. Mietin, että tulisin ajan mittaan olemaan hänelle pettymys ja itse puolestani pinnistelisin vaikuttaakseni fiksummalta kuin olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku isompi ongelma? Haluat haukkua toisia typeriksi tuollaisen asian takia? Mitä siitä saat? Tunnetko olevasi jotenkin parempi? Eikö uralla ole oikein tullut onnistumisia, niin pitää tuollaisella pippelin venyttelyllä yrittää päteä.
Mielestäni noin tyhmästä jankkaava on ymmärtämätön ja todennäköisesti heikolla itsetunnolla varustettu.
PS. Itselläni ei ole noiden asioiden kanssa ongelmaa, mutta en ymmärrä noin huonoa käytöstä.
Itse tunnen yhden proffan ja yhden ex-proffan. Molemmat alallaan päteviä, mutta ihmisinä hyvin haastavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla joku isompi ongelma? Haluat haukkua toisia typeriksi tuollaisen asian takia? Mitä siitä saat? Tunnetko olevasi jotenkin parempi? Eikö uralla ole oikein tullut onnistumisia, niin pitää tuollaisella pippelin venyttelyllä yrittää päteä.
Mielestäni noin tyhmästä jankkaava on ymmärtämätön ja todennäköisesti heikolla itsetunnolla varustettu.
PS. Itselläni ei ole noiden asioiden kanssa ongelmaa, mutta en ymmärrä noin huonoa käytöstä.
Olen eri, mutta väkisinkin tulee mieleen mitä muuta ihminen, joka ei tiedä mitä tekee professori, ei tiedä. Tietääkö hän mitä tekee vaikkapa toimitusjohtaja, pankinjohtaja? Ylilääkäri? Rehtori? Ministeri? Piispa? Onko kaikki esimiestehtävät jotenkin epäselviä? Miten tällainen ihminen pystyy elämään nykysuomalaisessa yhteiskunnassa, jossa on erilaisia tehtäviä, positioita, koulutuksia ja yhteiskuntaluokkia.
Lapsuudessani naapurin mies ja kaverieni isä oli professori. Asuttiin isossa rivitaloyhtiössä. Tuolla asui joitain (tulevia) huippu-urheilijoita, akateemisesti koulutettua väkeä ja esim. rallikuski. Ja paljon keskiluokkaa, kuten oma perheeni ja varmasti myös duunareita - ja kaikkea siltä väliltä. Mahtava ympäristö kasvaa, varmasti myös aikuisille.
Olisi hyvä, että ihmiset pääsisivät tutustumaan enemmän toisiinsa yli sosiaaliluokkien ja koulutuserojen. Samankaltaisia ihmisiä olemme kuitenkin!
T. Maisteri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin (lue: ei kertaakaan) on eteeni tullut tilanne, että seuralainen, oli se sitten miesystävä tai potentiaalinen sellainen, olisi ollut korkeammin koulutettu kuin minä itse.
Tietenkin niitä on, en minä sitä tarkoita, vaan, että omalle kohdalle ei ole tullut.
asianajaja
Olisiko ollut turnoff, jos olisi sattunut kohdalle?
Ei tietenkään. Minulle ei pelkkä koulutus merkitse mitään; ei ylempi tai alempi. Riippuu niin täysin ihmisestä, mutta välttämättä aivot täytyy löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Well that escalated quickly. Tää oli mun eka viesti tähän ketjuun. On vain tullut useasti vastaan, että väki ei tiedä tuota.
Ketjussa paljastuu taas ihmisten kyvyttömyys ymmärtää yksinkertaisia asioita. Moni jankkaa edelleen professori- termistä. Ok, ei sitä ole pakko tietää, mutta jos useampi kertoo, että se on ammattinimike, niin eikö tätä voi vaikka googalta ja todeta, että oho, niinpäs onkin.
Sitten ruvetaan selittämään miten professoreita on työttömänä, miten professorit on köyhiä ja miten tämä kerrotaan kaikissa lehdissä. Ei kyseessä ole se, mitä joku tietää. Vaan siitä, ettei edes yksinkertaisen tiedon omaksuminen ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa paljastuu taas ihmisten kyvyttömyys ymmärtää yksinkertaisia asioita. Moni jankkaa edelleen professori- termistä. Ok, ei sitä ole pakko tietää, mutta jos useampi kertoo, että se on ammattinimike, niin eikö tätä voi vaikka googalta ja todeta, että oho, niinpäs onkin.
Sitten ruvetaan selittämään miten professoreita on työttömänä, miten professorit on köyhiä ja miten tämä kerrotaan kaikissa lehdissä. Ei kyseessä ole se, mitä joku tietää. Vaan siitä, ettei edes yksinkertaisen tiedon omaksuminen ole mahdollista.
Viimeiset sivut ovat olleet enemmänkin tuota ihmettelyä, kuinka joku voi olla niin tyhmä että ei tiedä noita asioita. Ei selitetä, vaan yritetään nostaa itseä jalustalle. Samalla tasolla toimivat myös ihmiset jotka änkkäävät "kyllä sähkäri tienaa paremmin" juttuja. Ei edes yritystä ymmärtää toisia.
Ehkä ihmisiä sekoittaa se, että mediassa on viime vuosina ollut esillä työttömiä tohtorikoulutettuja henkilöitä. Tohtorikoulutus ei takaa siis mitään varmaa työpaikkaa tai tutkijanuraa. Se on varmasti ollut yllätys monelle, myös joillekin tohtorikoulutetuille itselleenkin. Jos pääsee tutkijanuralle, aluksi todennäköisesti on hankalaa ja epävarmaa ja rahan kanssa tekee tiukkaa.
Yleensä ihmiset kaiketi lähtevät maisterin tutkinnon jälkeen jatkamaan opintoja tohtoriopintoihin kiinnostuksen ja sisäisen palon vuoksi, ei tittelin tai rahan! Itse olen pohtinut pitkään tohtorikoulutukseen hakeumista. Minulla olisi tärkeä tutkimusaihealue lähellä sydäntä, jota ei juuri tutkita, mutta joka olisi äärimmäisen tärkeää. Ehkä lähden joku päivä. Vielä en jaksa. Se vaatii aivan kamalasti, toki varmaan antaisikin. Henkisesti. En ajattele hetkeäkään tohtorin titteliä, mainetta tai sosiaaliluokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset sivut ovat olleet enemmänkin tuota ihmettelyä, kuinka joku voi olla niin tyhmä että ei tiedä noita asioita. Ei selitetä, vaan yritetään nostaa itseä jalustalle. Samalla tasolla toimivat myös ihmiset jotka änkkäävät "kyllä sähkäri tienaa paremmin" juttuja. Ei edes yritystä ymmärtää toisia.
Eiköhän se vain osoita sitä, ettänämä sähkäri -änkkääjät ja he,jotka ihmettelevät puheita tuhansista työttömistä professoreista, kuuluvat täysin eri yhteiskuntaluokkaan eivätkä hakeutuisi parisuhdemarkkinoilla tekemisiin toistensa kanssa kirveelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apurahalla kituuttava professori olisi turnoff. Pitää pystyä elättämään perheensä. Kaipaan miehekästä miestä.
Miksi professori kituuttaisi apurahalla?
Et taida seurata paljoa lehtiä....professoreita on jonoksi asti työttömänä ja osa on kaupan kassalla tms, pienituloisia
Professori on oman tiedekuntansa pomo joita ei työttömänä näe.
Ei tietenkään näe työttömänä koska ammattinimike on työntekijän ammattitehtävää kuvaava titteli. Verrattuna vaikka siihen, ettei K-Kaupan myyjiä näe työttömänä. No ei tietenkään kun ei henkilö ole enää K-Kaupan myyjä saatuaan potkut.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ihmisiä sekoittaa se, että mediassa on viime vuosina ollut esillä työttömiä tohtorikoulutettuja henkilöitä. Tohtorikoulutus ei takaa siis mitään varmaa työpaikkaa tai tutkijanuraa. Se on varmasti ollut yllätys monelle, myös joillekin tohtorikoulutetuille itselleenkin. Jos pääsee tutkijanuralle, aluksi todennäköisesti on hankalaa ja epävarmaa ja rahan kanssa tekee tiukkaa.
Yleensä ihmiset kaiketi lähtevät maisterin tutkinnon jälkeen jatkamaan opintoja tohtoriopintoihin kiinnostuksen ja sisäisen palon vuoksi, ei tittelin tai rahan! Itse olen pohtinut pitkään tohtorikoulutukseen hakeumista. Minulla olisi tärkeä tutkimusaihealue lähellä sydäntä, jota ei juuri tutkita, mutta joka olisi äärimmäisen tärkeää. Ehkä lähden joku päivä. Vielä en jaksa. Se vaatii aivan kamalasti, toki varmaan antaisikin. Henkisesti. En ajattele hetkeäkään tohtorin titteliä, mainetta tai sosiaaliluokkaa.
Lisäys vielä: Enkä usko, että valtaosa tohtorikoulutukseen hakeutuvista poikkeaisi minusta tässä.
T. Maisteri
Kyllähän korkeampi koulutus usein kertoo eteenpäinpyrkivyydestä joka voi myös näyttäytyä liiallisena suorittavuutena ja työkeskeisyytenä. Itse en myöskään naispuolisissa ystävissä pidä liian asia tai järkikeskeisestä asenteesta, on helposti kuivakkaa.
Jos pariskunnalla on lisäksi liian suuri älykkyysero voi juttujen sovittaminen yhteen olla vaikeaa.Että tiettyjen asioiden suhteen olisin varuillani hyvin korkeasti koulutettujen kanssa.
Ihannemies olisi sekä ajatteleva ja tiedonhaluinen että rento ja jalat maassa.
"Hmm. Muistan lukeneeni että huippu-urheilussa pärjää paremmin ne, jotka ovat harrastaneet lapsena muita lajeja ennen sitä lajia, tai sen lajin ohella, jossa päätyvät kisaamaan. Eli generalismi tässä mielessä on hyödyllistä."
Harvempi muusikko on myös hyvä huippu-urheilija. Urheilussa kuitenkin pyöritään yhden osaamisalueen ympärillä.