voiko miehen liian korkea koulutus olla turnoff?
Monesti sanotaan, että miehen liian matala koulutus voi olla turnoff, mutta voiko liian korkea koulutus olla myös?
Voisitko seurustella miehen kanssa, joka olisi tutkija tai professori?
Kommentit (578)
Tällä palstalla miehet valittavat, kuinka naiselle miehen liian korkea koulutus on turnoff. Moni ammattikoulun tai amk:n käynyt tienaa tohtoria tai professoria paremmin, joten osin on kyse palkastakin. Itselle käden taidot ja käytännön osaaminen kertoo ennen kaikkea siitä, että ei vaan pakoile maailmaa kirjojen väliin. Toki joku DI tai juristi voi olla hyvä, jos tienaa hyvin.
N26
Vierailija kirjoitti:
Aika usein joudun kohtaamaan di jotka on lähinnä näsäviisaita. Joka välissä pitää tuoda oma koulutus esiin, ei niinkään se osaaminen ja se oikea ja tarvittava tieto. Pilkun viilaajia, ei kokonaisuuksien katsojia. Yleensä aika rasittavia tyyppejä työkavereina joilla on pätemisen tarve. En voisi kuvitella vaimoksi/seurustelukumppaniksi jotain jonnin joutavan pilkun viilaajia tai "exel"eläjää.
T: teknisen alan amk
DI on ihan perus yliopistotutkinto. Tässä puhuttiin oikeasti korkeasti koulutetuista eli että on vähintään tohtori.
"Puhun älykkyystesteistä, joita lääketieteessä käytetään älykkyyden mittaamiseen so. henkilöistä, jotka saavat niissä hyvin korkeita pisteitä. Korkeita pisteitä ei tule, ellei pärjää kaikissa testauksen osa-alueissa, myös niissä, joissa mitataan myös kykyä tulkita sosiaalisia tilanteita ja vihjeitä. Tällaiset henkilöt ovat hyviä ihan kaikessa, mutta heitä on hyvin harvassa eikä jokaisen tuttavapiirissä lukuisia.
No, ehkä tuossa oli jo yksi kerta liikaa sama asia, kun olen tainnut sanoa saman jo ainakin kolme kertaa :) Ei näytä tulevan mensalaisten vastausta kysymyksiini, joten jätän ketjun, kiitoksia keskustelijoille ja mukavaa päivää."
On muuten sietämätön kommentti, jossa henkilö nojaa tutkimukseen joka tukee hänen omia harhojaan. "Suklaan syönti laihduttaa" - on myös vertaisarvioitu tutkimus, joka on saavuttanut laajaa julkisuutta.
Itse testattuna ja keskimääräistä fiksummaksi todettuna voin sanoa että väittämäsi ei pidä paikkaansa. Ihmiset ovat hyviä erilaisissa asioissa ja asioiden oppiminen ja perehtyminen vaatii kaikilta työtä. Esimerkiksi sinun kirjoitusten perusteella et vaikuta mitenkään erityisen miellyttävälle, joustavalle tai eri näkökulmia arvioivalle persoonalle.
Esimerkiksi jotkut ihmiset ovat kädentaidoissa aivan huippuja ja ovat harjoittaneet kykyjään vuosikymmeniä. Mikään generalisti ei pärjää noiden kanssa. Samoin muillakin alueilla.
Ei koulutus kerro paljoakaan ihmisen luonteesta, vaan enemmänkin älykkyydestä ja ahkeruudesta. Molemmat hyviä piirteitä, mutta noiden lisäksi on todella monta luonteenpiirrettä jotka voivat olla ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutus kerro paljoakaan ihmisen luonteesta, vaan enemmänkin älykkyydestä ja ahkeruudesta. Molemmat hyviä piirteitä, mutta noiden lisäksi on todella monta luonteenpiirrettä jotka voivat olla ärsyttäviä.
En itse kovin mielelläni alkaisi seurustelemaan vaikkapa tohtoriksi opiskelleen miehen kanssa. Minusta se kertoo pätemisen tarpeesta, jos opiskelee maisterista eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse kovin mielelläni alkaisi seurustelemaan vaikkapa tohtoriksi opiskelleen miehen kanssa. Minusta se kertoo pätemisen tarpeesta, jos opiskelee maisterista eteenpäin.
Ota huomioon, että joihinkin töihin vaaditaan tohtorintutkinto, esim. ylilääkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on vain niin ällistyttävä, ettei sanotuksi saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia näkemyksiä ja ihan hyvä tuokin on ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, ja jotkut näkemykset ovat aivan todella tyhmiä
Jos on käynyt peruskoulun loppuun, niin on ylikoulutettu
Minua kiinnostaisi missä kasvaa niin tynnyrissä, että ei tiedä edes mitä tekee yliopiston professori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, ja jotkut näkemykset ovat aivan todella tyhmiä
Jos on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia. Mutta ap:n kannalta se on ihan sama, koska eihän seurustelusta mitään tule, jos älykkyysosamäärässä on iso gäppi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi missä kasvaa niin tynnyrissä, että ei tiedä edes mitä tekee yliopiston professori.
Itse tiedän mitä professori tekee, mutta ymmärrän myös miksi jotkut eivät tuota tiedä. Onko sinulla enemmänkin hahmotushäiriöitä ympäristöön ja kanssaihmisiin liittyen?
Mun siskon mies on vanginvartija. Aattelin aina melkoinen turn off. Ei ole siskolle ja mies on ihan huipputyyppi.
Ei hirveesti ammatti haittaa. Työ on työtä ja siitä saadaan palkkaa. En oo alkanut elättämään. Aikoinaan yks olisi halunnut muuttaa mun luo, mutta kun kysyin mitä maksaa vuokraa, hakkui ja häipyi. Ei näitä. Ei tarvi olla rikas ja komea. Kunnon mies, sille on tarvetta
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä se oli ällistyttävää, mutta ehkä olikin trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän mitä professori tekee, mutta ymmärrän myös miksi jotkut eivät tuota tiedä. Onko sinulla enemmänkin hahmotushäiriöitä ympäristöön ja kanssaihmisiin liittyen?
Olen eri, mutta minua kiinnostaisi miksi jotkut eivät tuota tiedä? Kerro sinä, minä en tiedä miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
"Puhun älykkyystesteistä, joita lääketieteessä käytetään älykkyyden mittaamiseen so. henkilöistä, jotka saavat niissä hyvin korkeita pisteitä. Korkeita pisteitä ei tule, ellei pärjää kaikissa testauksen osa-alueissa, myös niissä, joissa mitataan myös kykyä tulkita sosiaalisia tilanteita ja vihjeitä. Tällaiset henkilöt ovat hyviä ihan kaikessa, mutta heitä on hyvin harvassa eikä jokaisen tuttavapiirissä lukuisia.
No, ehkä tuossa oli jo yksi kerta liikaa sama asia, kun olen tainnut sanoa saman jo ainakin kolme kertaa :) Ei näytä tulevan mensalaisten vastausta kysymyksiini, joten jätän ketjun, kiitoksia keskustelijoille ja mukavaa päivää."
On muuten sietämätön kommentti, jossa henkilö nojaa tutkimukseen joka tukee hänen omia harhojaan. "Suklaan syönti laihduttaa" - on myös vertaisarvioitu tutkimus, joka on saavuttanut laajaa julkisuutta.
Itse testattuna ja keskimääräistä fiksummaksi todettuna voin
Hmm. Muistan lukeneeni että huippu-urheilussa pärjää paremmin ne, jotka ovat harrastaneet lapsena muita lajeja ennen sitä lajia, tai sen lajin ohella, jossa päätyvät kisaamaan. Eli generalismi tässä mielessä on hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minua kiinnostaisi miksi jotkut eivät tuota tiedä? Kerro sinä, minä en tiedä miten se on mahdollista?
Ihminen joka tekee käsillään töitä, on kiinnostunut esimerkiksi luonnosta ja vanhusten vapaaehtoistyöstä. Miksi tuollainen ihminen perehtyisi yliopiston positioihin? Maailmassa on paljon mielenkiintoisia asioita, jotka eivät ole teoreettisia ongelmia.
Aika usein joudun kohtaamaan di jotka on lähinnä näsäviisaita. Joka välissä pitää tuoda oma koulutus esiin, ei niinkään se osaaminen ja se oikea ja tarvittava tieto. Pilkun viilaajia, ei kokonaisuuksien katsojia. Yleensä aika rasittavia tyyppejä työkavereina joilla on pätemisen tarve. En voisi kuvitella vaimoksi/seurustelukumppaniksi jotain jonnin joutavan pilkun viilaajia tai "exel"eläjää.
T: teknisen alan amk