Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamala ammoniakin haju vaipoissa? Mitä teen?

20.01.2007 |

Eli otsikossa tulikin asia selväksi. Antakaas hyvät siskot vinkkejä siihen, miten saan tuon hurjan hajun pois. Erityisesti AIO ja mikroimut tuoksahtaa aikalaisen voimakkaasti. Olen pessyt 60 ja 90 asteessa, mutta haju tulee. Miten etikkaliotus tai eteeriset öljyt pitää hajua. Mitkä öljyt? Onko sellaisia?

Auttaakaa, kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 asteessa säännöllisesti 4-6vk välein.

Sittemmin otin esipesun käyttöön eikä mitään hajuongelmaa enää edes tule. Eli ilmeisesti eivät vain puhdistu kunnolla kun samassa vedessä pyörivät koko pesun, vaan tarvitsevat sen lyhyen esipesun jonka jälkeen vesi vaihtuu ja näin ollen varsinainen pesu tapahtuu puhtaammassa vedessä. En käytä mitään pesuainetta esipesussa ja varsinaisessakin pesussa pesuainetta vain 25ml vaikka on 7kg kone.

Kone on uusi joten voi olla, että pesee niin vähällä vedellä, että siksikin tarvitsee sen esipesun.....

Käytetyt vaipat heitän ihan sinänsä reijälliseen muoviseen pyykkikoriin odottamaan pesua. Pesen ma ke ja pe vaippapyykkiä joten joutuu vaipat odottamaan siellä viikonlopun yli, mutta mitään ongelmia ei ole.

Maitokakkoja en todellakaan huuhtele pois vaan IHAN sellaisenaan vaan pesukoneeseen ja esipesu käyttöön ;) Mulla on se pesukone sitä varten, että pesee MINÄ en rupee mitään kakkoja lillittelemään/huuhtelemaan/missään öljyissä tai etikoissa liottelemaan...

Vierailija
2/2 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka neutraloi hajuja reagoiden kemiallisesti niiden kanssa. Kokeile laittaa viimeiseen huuhteluveteen puoli desiä etikkaa. Kun pyykki kuivuu, etikanhaju haihtuu ja samalla toivottavasti myös ammoniakin haju.

Kannattaa lisäksi pestä ainakin sisävaipat 90 asteessa.

Olen itse joskus laittanut muutaman tipan (4-5) eteeristä 100% laventeliöljyä viimeiseen huuhteluun. Sitäkin voi kokeilla. Toinen vaihtoehto on teepuuöljy, mutta siinä on lääkemäinen tuoksu. Sen pitäisi tappaa bakteerejakin. Sitä ei kannata laittaa kuin pari tippaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla