Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tehdä töitä seitsemänkymppiseksi!

Vierailija
06.04.2024 |

En jaksa! Oikeasti. Mitä nyt?

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tehdä asuminen ja elämä tosi halvaksi(syrjässä jossain mökissä) että pystyy esim.elämään osa-aika työllä ja pitämään itsensä terveenä.eläkettä ei tule näkemään jos nämä kaavailut etenee.

Vierailija
42/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi hyvä puoli pitää persuista keksiä, nykyisten eläkeläisten parissa heidän kannatuksensa on heikkoa. Kuten vihreillä, kannattajat ovat työikäisiä. Nyt jos koskaan ne leikkaussakset esiin ja vähintään indeksit jäihin nykyisille eläkeläisille. Eläkeläisten verotusta sietää korottaa roimasti.

Kansakoulun käyneet vanhempani saivat ennen tätä hintojen nousua kumpikin eläkettä saman verran kuin minä palkkaa. Parissa vuodessa he ovat menneet reilusti ohi. Olen yliopistotutkinnon suorittanut ja saan kaikki ikälisät. Nautin vieläpä kunta-alan jättisuurina pidetyistä yleiskorotuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia Suomeen. Kukaan ei halua eikä jaksa elää tai ylläpitää tällaista yhteiskuntaa. Minä ainakin ennemmin kuolen pois. Ei elämä ole tällaisessa maassa ja menossa minkään arvoista.

Elämää ei voi pidentää, mutta sitä voi aina lyhentää. Ei se vaadi mitään lakiprosesseja eli turha heittäytyä pahimmaksi marttyyriksi sitten jeesuksen. 

Vierailija
44/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin ajoittaa se työnteko sinne nuoruusvuosiin. Sen aika sitten näyttää, että millä mallilla ne eläkelait sitten on.

Nuokin elinajan kertoimet on laskettu kantasuomalaisten mukaan, jotka ovat vauvasta asti saaneet erinomaista hoitoa.

Ne pitäisi laskea uudelleen, kun työväki on enemmän muualta maailmasta muuttaneita.

Nuo pohdinnat vaan masentaa, niistä on juteltava sen oman ehdokkaansa kanssa vaalien alla, jos mahdollista.

Vierailija
45/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa tehdä asuminen ja elämä tosi halvaksi(syrjässä jossain mökissä) että pystyy esim.elämään osa-aika työllä ja pitämään itsensä terveenä.eläkettä ei tule näkemään jos nämä kaavailut etenee.

Juuri näin. Ostin mun rivariyksiön 13000e ja sen vastike on vajaa 100e. Putkirempat, yms tehty. Metsästän ja kalastan. Ihminen voi paremmin kun hän palauttaa oman luontoyhteytensä ja unohtaa nykyajan haihatukset. 

Vierailija
46/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullamössösukupolvi on ihan paniikissa, kun joutuu vähän töitä tekemään, voi hellanlettas sentään. 

Vierailija
47/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä valituksesi demareille, jotka eläkeiän noston takana olivat. 

Tämän takia en enää ikinä äänestä mokomia kaksinaismoralisteja ja vanhojen ihmisten vihaajia 

Vierailija
48/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ammatissa, jossa nuoret näyvät kokeilemassa ja lähtevät pois, koska on liian raskasta ja jossa kukaan ei pärjää seitsemänkymppiseksi, enkä näin neljävitosena enää pääse poiskaan, olen liian vanha aloittamaan toisella alallani. Korkeakoulutus löytyy, ei työllistä. 

Omat ratkaisuni olen jo tehnyt, satun onneksenl olemaan sen verran iällä että asuntolaina on maksettu ja lapsi maailmalla. Siispä keikkatyöhön. Omatunto ei soimaa tipan vertaa nostellessa soviteltua tai ansiosidonnaisia kuukausilta, jolloin keikkaa ei ole tai jolloin en jaksa. Työ on elämää varten, elämä ei ole työtä varten. Jossakin vaiheessa tulee immuuniksi sille kepillä hakkaamisellekin. Elämänlaatu on muuten parantunut kohisten kun ei ole aina rikki.

Eläkepäiviä on turha murehtia, tällä syntymävuodella ja ansiotasolla kertymä on käytännössä olematon takuueläkkeeseen verrattuna, vaikka joku pystyisikin vetämään täyden työuran. Käytännössähän meidän halutaan olevan työttömiä viimeiset vuodet, niin ei tarvitse maksaa eläkkeitä senkään vertaa. Sitä odotellessa on turha rikkoa itseään. Koittakaahan jaksaa.

Vierailija
49/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaakin ajoittaa se työnteko sinne nuoruusvuosiin. Sen aika sitten näyttää, että millä mallilla ne eläkelait sitten on.

Nuokin elinajan kertoimet on laskettu kantasuomalaisten mukaan, jotka ovat vauvasta asti saaneet erinomaista hoitoa.

Ne pitäisi laskea uudelleen, kun työväki on enemmän muualta maailmasta muuttaneita.

Nuo pohdinnat vaan masentaa, niistä on juteltava sen oman ehdokkaansa kanssa vaalien alla, jos mahdollista.

Okei, miten me ajoitamme ne työvuotemme kun emme saa niitä töitä kuin pätkissä?

- 94 syntynyt

ps se oma ehdokkaan mielipiteen yleensä tarkentuu vasta, kun hän pääsee hallitukseen. 

Vierailija
50/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka luulee saavansa eläkkeellä 10 hyvää vuotta...?

Siis ilman, että joku äkillinen sairaus iskee tai se aiemmin vaihdettu tekonivel alkaa reistaamaan.

Isä pääsi eläkkeelle 61-vuotiaana ja elämän jäljet alkoi rasittamaan 76-vuotiaana.

15 hyvää vuotta eläkkeellä.

Monetkin saa. Appivanhemmat, omat vanhemmat, useampi tätini, enoni, setäni eläneet ihan hyvää elämää molemmin puolin 90 ikävuotta. Eli noin 30 v. eläkkeellä. Itse nyt 57v. ja miettinyt yrittäisinkö etsiä jotakin sivutyötä vakituisen lisäksi, saisi tienattua vähän paremman eläkkeen. Ja aikaa ja energiaa olisi vielä vaikka kuinka, nyt kun lapsetkin ovat maailmalla. Tiedän kyllä, että tilanne voi muuttua äkistikin, jos joku sairaus iskee. Siksipä yritänkin nauttia tästä hetkestä.

Vierailija
51/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia Suomeen. Kukaan ei halua eikä jaksa elää tai ylläpitää tällaista yhteiskuntaa. Minä ainakin ennemmin kuolen pois. Ei elämä ole tällaisessa maassa ja menossa minkään arvoista.

Voithan sinä tehdä eutanasian itsellesi vaikka heti tai huomispäivänä.

Vierailija
52/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ilman, että joku äkillinen sairaus iskee tai se aiemmin vaihdettu tekonivel alkaa reistaamaan.

Isä pääsi eläkkeelle 61-vuotiaana ja elämän jäljet alkoi rasittamaan 76-vuotiaana.

Monetkin saa. Appivanhemmat, omat vanhemmat, useampi tätini, enoni, setäni eläneet ihan hyvää elämää molemmin puolin 90 ikävuotta. Eli noin 30 v. eläkkeellä. Itse nyt 57v. ja miettinyt yrittäisinkö etsiä jotakin sivutyötä vakituisen lisäksi, saisi tienattua vähän paremman eläkkeen. Ja aikaa ja energiaa olisi vielä vaikka kuinka, nyt kun lapsetkin ovat maailmalla. Tiedän kyllä, että tilanne voi muuttua äkistikin, jos joku sairaus iskee. Siksipä yritänkin nauttia tästä hetkestä.

Toivottavasti sairastut.

Vierailija
53/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullamössösukupolvi on ihan paniikissa, kun joutuu vähän töitä tekemään, voi hellanlettas sentään. 

Viivillä Jyväskylän maalaiskunnassa on paha mieli, kun rahaa ei saakkaan ihmeellisestä valtion taikaseinästä. Aikuisuus ei ollutkaan joululahjalista toiveita kehdosta hautaan. 

Vierailija
54/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yksi hyvä puoli pitää persuista keksiä, nykyisten eläkeläisten parissa heidän kannatuksensa on heikkoa. Kuten vihreillä, kannattajat ovat työikäisiä. Nyt jos koskaan ne leikkaussakset esiin ja vähintään indeksit jäihin nykyisille eläkeläisille. Eläkeläisten verotusta sietää korottaa roimasti.

Kansakoulun käyneet vanhempani saivat ennen tätä hintojen nousua kumpikin eläkettä saman verran kuin minä palkkaa. Parissa vuodessa he ovat menneet reilusti ohi. Olen yliopistotutkinnon suorittanut ja saan kaikki ikälisät. Nautin vieläpä kunta-alan jättisuurina pidetyistä yleiskorotuksista.

Miksiköhän eläkeläiset äänestää aina demareita, vaikka valtiovarainministeri Urpilainen (SDP) oli eläkeiän nostoa tekemässä? Nytkö se vasta alkoi haittaamaan? Aikaisemmin ette huomanneet mitään?

Vierailija
55/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viivillä Jyväskylän maalaiskunnassa on paha mieli, kun rahaa ei saakkaan ihmeellisestä valtion taikaseinästä. Aikuisuus ei ollutkaan joululahjalista toiveita kehdosta hautaan. 

Terveiset täältä! Tosin tämä yhdistyi jo ajat sitten Jyväskylään! Jo reilu viisi vuotta taikaseinästä tk-eläkettä 🤩 

Vierailija
56/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, että suurimmalla osalla menee hyvin, mutta he eivät sitä palstatilaa saa. 

Vierailija
57/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sairastu

Haista paska! Myös sairauksiin voi varautua, kuten työttömyyteen, jne. 

Suomessa kotitalouksien säästäminen on ollut muutamaa lamavuotta lukuunottamatta joko olemattoman pientä tai negatiivista viimeisen kolmen vuosikymmen aikana. Julkisen sektorin tilanne on samanlainen. Mutta miksi säästää, jos valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! Vielä 1950-luvulla säästämisaste Suomessa oli Euroopan/maailman korkeimpia, mikä on nykynäkökulmasta ihmeellistä, koska ihmiset olivat keskimäärin todella aidosti köyhiä nykynäkökulmasta rutiköyhiä. Mutta sen ajan ihmiset eivät olleet kuulleet ihmeellisestä hyvinvointivaltio-takaseinästä, josta saa tarvittaessa aina rahaa. Nyt valtio ja rahaviranomaiset yrittävät toppuutella ylivelkaantumista, mutta vaikeaa se on, kun ihmisillä ole mitään aitoa motiivia säästää.

Vierailija
58/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen terveitä 70 kymppisiä, jotka tehneet töitä koko ajan. yksi kyllä kuoli äkillisesti, kun tuli sairaskohtaus.ei se työnteko kerro onko terve kuitenkaan.

sitten tunnen monisairaita jotka eivät ole pystyneet kuin osa-aikaan vaikka alle 50 v.jotkut päässeet eläkkeellekkin.

ei voi ihminen valita terveyttä, mutta töitä voi hiukan valita, sitten tulevaisuudessa niin ,että ketään ei lähde rikkoon terveyttä siivous,matonasennus,kemikaalitehtaisiin tms. vaarallisiin ja raskaisiin töihin.

me voidaan äänestää jaloilla ja lompakoilla. en koskaan osta mitään riistofirmoilta, vaikka olis kotimainen firma....

Vierailija
59/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älähän nyt, ehkäpä saat hyvinpalkatun työn keskitysleirikomendanttina. Olet siellä sitten valkkaamassa niitä vanhuksia ja muuten lihavia ja mielestäsi vastenmielisiä sinne "suihkuun". 

Me suomalaiset kyllä omat vanhuksemme huolehdimme älkää te siellä rajan takana yhtään mesotko.

Vierailija
60/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sairastu

Rakas lapsi toivon todella, että sinulle kivempi olo kun toivot muille pahaa. Tunnistin ne elämä realiteetit jo parikymppisenä, enkä lähtenyt kilpavarustelemaan itselleni elämä johon minulla ei ole varaa, jos esim sairastun. Olen käynyt läpi sekä masennuksen ja syövän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi