Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa tehdä töitä seitsemänkymppiseksi!

Vierailija
06.04.2024 |

En jaksa! Oikeasti. Mitä nyt?

Kommentit (210)

Vierailija
21/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 52, säästämisen aloittanut, kun aloin sairastella. 9 kertaa leikattu, ehkä ei enää tarvitse. Sinnillä puolikuntoisena teen töitä. Ja en tule eläkeikään saakka työskentelemään. Arvioitu elinikäni on sairastelun vuoksi -15 vuotta, tämä on syy, miksi tiedän jo, että jättäydyn pois ennen eläkeikää.

Vierailija
22/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setäni jäi 55v eläkkeelle bussikuskin hommista ja eli liki 90v. Että jollekin kävi eläkelotossa hyvin.

Itse tuskin näen 60v päivääni ja toivottovasti niin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla ja Mari eivät koskaan saa töitä yli 45-vuotiaina. Heillä on kaikki mahdollinen koulutus ja kaikki mahdolliset osaamiset.

Heidän kuvitellaan olevan työttöminä osaamattomia ja valmiita matalapalkkahommiin. Näinhän asia ei ole.

Vierailija
24/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos, mä oon nyt 67 ja ollut eläkkeellä 3 vuotta. Nyt olis nuorilla työntekijöillä syytä pitä huolta itsestään ja kunnostaan, ett jotenkin pärjää. 

Mulla kilpirauhasen vajis, diabetes 2, refluksitauti, vaurioitunut ja kulunut olkapää ja just alkaa maksan tutkimus. 

Eläke surkea, koska olin paljon työttömänä ja sitten jouduin tekemään hoivaduunia, jossa mm nostelun 50 kg painavaa sähköpyörtuolia autoon ja takaisin. En päässyt enää iän vuoksi oman alani töihin. 

Vierailija
25/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuminen ja valittaminen ei nyt auta yhtään mitään. Päinvastoin, se tekee elämästä raskaampaa. 

Kannattaa tosiaan alkaa pitää itsestään ja jaksamisestaan huolta. Tupakka, alkoholi, huumeet, huono ruoka, liikkumattomuus, negatiivinen elämänasenne, siinäpä asioita, joista pitää pyrkiä eroon. 

Vierailija
26/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkoa.Työnantajat potkii pihalle kun irtisanomiset helpottuu.

Vierailija
27/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko että elän yli 70. Nyt olen 52.

En minäkään. Ikää nyt 49v, nivelsairaus ja kaksi uupumista takana.

Vierailija
28/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasia Suomeen. Kukaan ei halua eikä jaksa elää tai ylläpitää tällaista yhteiskuntaa. Minä ainakin ennemmin kuolen pois. Ei elämä ole tällaisessa maassa ja menossa minkään arvoista.

Vierailija
29/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen ajattelin, että täytyy alkaa miettiä downsiftaamista. Muuttaa pienempään asuntoon ja vähentää kaikesta kulutuksesta, jotta voi vähentää työaikaa ja elellä vähemmillä tuloilla. Eihän tätä muuten tule jaksamaan. 

Vierailija
30/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläpä narise siellä ! Niin me nuoretkin joudutaan vaikka roskia keräämään.

Vierailija
31/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia Suomeen. Kukaan ei halua eikä jaksa elää tai ylläpitää tällaista yhteiskuntaa. Minä ainakin ennemmin kuolen pois. Ei elämä ole tällaisessa maassa ja menossa minkään arvoista.

Minulla on ollut jo pitkään kuolinapteekki. Raatakoot ja kuolkoot väsymykseen ne jotka oikeasti kannattavat tällaista sekoilua - minä en.

Vierailija
32/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jaksa tehdä töitä!

-palstavassari

Kyllä te pärjäätte kun teette kahta työtä.

-Sanni Grahn-Laasonen (kok)

Vierailija
33/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni kuolee ennen eläkettä. eli oma terveys ja sen ylläpito ja raskaiden töiden välttely on tulevaisuutta. esim. jo ruotsissa ym. ihmiset välttelee raskaita töitä.suomalaiset on ainoita ,jotka rikkoo nivelensä töissä. muissa maissa vaihdetaan töitä, heti kun on jotain liian raskasta ja vakuutukset joutuu maksaan itse ,samoin lääkärin.suomalaisten on ajateltava nyt itseä kun valtio ja työnantajat on hylännyt työläisen.

monessa suvussa kuollaan jo 50-60 iässä sydäriin.ei kannata uhrata itseä töissä. leppoistaminen työpaikalla ja hidas työntekeminen on paras apu uupumisiin.ne työnsankarit sairastuu eka.

Vierailija
34/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmathan savustaa työntekijän pihalle jos joku yrittää olla korkeimpaan eläkeikään töissä.Sikäli tämä ikärajan "nosto" on käytännössä hyvin omituisesti toteutettu.

Vierailija
35/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä oleminen on tylsää

Vierailija
36/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin. Nyt olen 70v ja olen edelleen osa-aikaisesti töissä. Jäin eläkkeelle kaksi vuotta sitten 68-vuotiaana. Tein heti  nollasopimuksen pitkäaikaisen työnantajani kanssa. Tulen töihin, kun tarvitaan ja jos minulle sopii. Olen mm.koko heinäkuun töissä, olin myös joulunajan, ja hiihtoloman. Farmaseutti.

Vierailija
37/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin tähän koko ajan jatkuvaan valitukseen jo viime hallituskaudella ja muutun metsään. Teen 10h viikossa. Pyrin kuluttamaan, jne ja näin yhteiskunta eli muut ihmiset hyötyy minusta mahdollisemman vähän. 

Vierailija
38/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä oleminen on tylsää

Olkoon, mutta ei ainakaan terveys mene. Tai on ainakin teoriassa enemmän mahdollisuuksia pitää huolta omasta terveydestään. 

Vierailija
39/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos, mä oon nyt 67 ja ollut eläkkeellä 3 vuotta. Nyt olis nuorilla työntekijöillä syytä pitä huolta itsestään ja kunnostaan, ett jotenkin pärjää. 

Mulla kilpirauhasen vajis, diabetes 2, refluksitauti, vaurioitunut ja kulunut olkapää ja just alkaa maksan tutkimus. 

Eläke surkea, koska olin paljon työttömänä ja sitten jouduin tekemään hoivaduunia, jossa mm nostelun 50 kg painavaa sähköpyörtuolia autoon ja takaisin. En päässyt enää iän vuoksi oman alani töihin.

No, mun elämä ei ole koskaan edennyt koska minulla ei ole ollut kokoaika työtä. Olen tottunut silpputöihin ja työttömyyteen. Elämme edelleen 90-luvun laman varjoissa. 

- 94 syntynyt

Vierailija
40/210 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkoa.Työnantajat potkii pihalle kun irtisanomiset helpottuu.

Yhyy, ne tekee meistä orjia ja maksaa vaan 2 euroo tunti, yhyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi