Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi suurin ja vaikein pettymys?

Vierailija
06.04.2024 |

Mikä se oli?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin taidealaa ulkomaalaisessa huippuyliopistossa ja en koskaan tehnyt läpimurtoa. Elättänyt oon itseni duunarina paskahommissa, välillä oon pitkiäkin jaksoja työttömänä.

Taide on ainoa asia jossa olen edes jotenkin lahjakas, mutta masennuin niin pahasti että en ole tehnyt taidetta edes harrastusmielessä 10 vuoteen. 

Taide on ala, josta vain harva saa tienattua elantonsa. Ja miksi et voisi tehdä taidetta harrastusmielessä, jos se on intohimo?

Vierailija
42/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etten saanut enempää lapsia. Yksi erittäin rakas lapsi on, mutta olisin halunnut ison perheen. Ainoa lapsi jo 20v ja mä olen yli 40v eikä ole miestäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kun avioerossa vanhempani asettuivat ex-mieheni puolelle vaikka hän oli pettänyt minua. Koin ettei minulla ole ketään tukena. Onneksi sisarukseni sentään olivat puolellani, mutta mielestäni vanhempieni olisi pitänyt olla. Tuon jälkeen en ole enää kääntynyt vanhempieni puoleen elämäni ongelmatilanteissa ja helposti jään hautomaan ongelmia itsekseni.

Vierailija
44/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirin mielenterveysongelmat, ihmisten itsekkyys, kapeakatseisuus ja tunnetaidottomuus. 

Vierailija
45/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanottuna se, että olen syntynyt tänne. Lapsuuden olin yksin, koulussa olin omituinen ja yksin. Asuin maalla eikä ollut mopoa. Sitten lähdin Ouluun opiskelemaan. Eihän siitä mitään tullut. Ryyppäämistä ja ongelmia tutustua tyttöihin. Siitä se on jatkunut yhtenä helvettinä läpi elämän. Koskaan en ole onnistunut missään, varsinkaan ihmissuhteissa. Työpaikaltakin pantiin pois 60v, tosin pyydettiin saman tien takaisin, mutta en lähtenyt. Nyt on ikää 68v, 3 eroa ja kaksi kusipäistä 4-kymppistä lasta. Mitä varten tänne piti syntyä, kun kukaan ei ole tarvinnut minua mihinkään.

Et sitten viitsinyt olla lapsillesi rakastava vanhempi. Ei tarvitse ihmetellä jos lapset eivät halua sinua nähdä, kun olet ollut heille inhottava.

Vierailija
46/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen suhtautuminen mielenterveysongelmiin, niiden peitteleminen ja siitä johtuva häpeä.

Vierailija
47/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen ilmaantui syöpäepäily ja iso leikkaus jossa ilmeni että kyseessä onneksi ei ollut syöpä vaan hoidettavissa oleva asia. Toivuin hyvin ja palasin töihin 5vkon jälkeen luullen että se siitä ja elämä jatkuu normaalisti. Ehdin olla töissä alle 2vkoa kun elämä haistatteli lyöden arvaamatta päin naamaa hengenvaarallisella sairaskohtauksella joka oli hilkulla tappaa. Vei puoleksi vuodeksi työn ja 3kk ajoluvan. Toi pakkopyörimistä kotipiirissä ja sen sata eri lääkäriä ja tutkimusta. Vuoden kokonaisuudessaan vei ennenkuin pääsin takaisin normaalielämään ja kokotöihin. Isompaa pettymystä en tiedä kun tuo etten saanutkaan jatkaa normielämää vaan kaikki vietiin paitsi henki. Loppuiän lääkitys muistuttaa.

Vierailija
48/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lapsia.

Vierailija
49/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaminen etten ole mitään erityistä, että kuulun siihen tavalliseen, harmaaseen massaan, joka todennäköisesti painaa töitä vailla intohimoa johonkin kuoleman kynnykselle saakka. Keskivertoihminen.

Vierailija
50/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani. Onneksi lähdin.

Vierailija
51/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedostaminen etten ole mitään erityistä, että kuulun siihen tavalliseen, harmaaseen massaan, joka todennäköisesti painaa töitä vailla intohimoa johonkin kuoleman kynnykselle saakka. Keskivertoihminen.

Sinä sentään pystyt töihin.

Vierailija
52/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin pettymys on se että, puolisoni sanoi "meillä ei ole mitään yhteistä" 

Hän unohti yhteiset lapsemme, eletyn yhteisen elämän. Mitätöi kaiken mitä oltiin koettu. Hän ei siis nähnyt meillä yhteistä tulevaisuutta. 

Vierailija
53/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten ole vielä 40-vuotiaanakaan saanut elämästä otetta esim. valmistumisen, työpaikan, perheen tai ystävien muodossa. 

Vierailija
54/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin suurin osa ihmisistä, minä mukaanlukien. 

Vierailija
55/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt romanttista rakkautta. Miehet joihin ihastuin, eivät halunneet minua. Jotkut jopa leikkivät tunteillani.

Sama. En edes muista kuinka monta iltaa on tämän asian takia itkenyt. En ole vielä edes vanha mutta olen kokonaan luopunut toivosta, että jossain olisi joku minua varten. Ei ole.

Vierailija
56/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, etten saanut koskaan elämässäni kokea molemminpuolista romanttista rakkautta. 

(Taustatietona: Ymmärsin vasta aikuisiällä olevani lesbo, ja siinä vaiheessa kaikki tuntuivat jo pariutuneen. Varmasti tämä ei ole ainoa syy, mutta koen että minulla ylipäätään kävi tässä tosi huono tuuri. Harmi sinänsä, koska parisuhde oli itselleni suuri toive elämältä, mutta näin tämä nyt vain meni.)

Vierailija
57/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavannut jo lukioiässä elämäni miestä, jonka kanssa olisin voinut perustaa perheen nuorena. Olisin halunnut olla äiti jo parikymppisenä. 

Vierailija
58/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu välinehuoltajaksi!

Miksi??

Vierailija
59/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se etten ole kokenut molemminpuolista rakkautta ja normaalia suhdetta jossa molemmat toimivat suhteen eteen.

Vierailija
60/87 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttäni lähdin hyvästä avioliitosta kuvitellen että omat siivet kantaa varsinkin yrittäjänä. 

Lopputuloksena firma nurin omaa hölmöyttä ja helvetinmoiset velat niskaan mistä ei ikinä selviä.