Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko vanhempasi kuolema sinulle helpotus? Tämä on tabu josta ei puhuta.

Vierailija
06.04.2024 |

Minulle oli suuri helpotus. Omassa elämässä tarpeeksi kiireitä eikä terveyskään enää niin hyvä. 

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ollut silloin kuolinhetkellä, mutta näin vuosia myöhemmin olen alkanut ajatella, että onneksi ei tarvitse huolehtia vanhoista vanhemmista.

Vierailija
2/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli se loppu sellaista kitumista, että kyllä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sai jännittää, koska puhelin soi tai tulee loputtomia viestejä ja valitusta milloin mistäkin. Kauheaa sanoa, mutta olen nyt helpottunut ja oloni on rennompi ja onnellisempi. Loppui myös se syyllistäminen "miksi et vastaa kun niin haluan". Ihana rauha nyt.

Vierailija
4/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kuolema oli helpotus, koska hän sairasti aivosyöpää ja kärsi tilanteesta. Onneksi hän oli hyvässä hoidossa terveyskeskuksessa neljä kuukautta. 

Olin vakavasti sairaana, mutta maskustin joka viikko 200 kilometriä bussilla ja kävin katsomassa äitiä. Joko palasin illalla kotiin tai yövyin äidin kotona ja autoin iäkästä isäpuoltani kotitöissä.

Vierailija
5/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta oman lapsen kuolema oli. Tämäkin on tabu, josta ei puhuta.

Vierailija
6/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän jälkeläisten suhteet paranivat sen jälkeen kun pahaa puhuva vanhus kuoli.

Vierailija
7/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ollut. Äiti kuoli yllättäen juuri eläkkeelle jäätyään, 64v. Odotti kovasti aikaa, jolloin enemmän aikaa silloin 2- ja 4v lapsilleni. 

Tilanne olisi varmasti toinen jos mukana olisi ollut sairauksia ja ikää. Muistan esim. isäni olleen helpottunut oman, jo hauraan ja sairaan äitinsä kuolemasta kun joutui kaikessa auttamaan. 

Vierailija
8/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni kuolema oli helpotus sekä minulle että miehelleni. Oli alkoholisti. Ei enää huolta, ilmoituksia rattijuoppoudesta tai pelkoa siitä miten monta sivullista tappaa kun on töissä kännissä.

Vierailija
9/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ollut silloin kuolinhetkellä, mutta näin vuosia myöhemmin olen alkanut ajatella, että onneksi ei tarvitse huolehtia vanhoista vanhemmista.

Täsmälleen samat ajatukset minullakin. Paitsi ettei tarvi huolehtia, ei tarvi myöskään kestää ajatusta huonolaatuisista vanhuspalveluista oman vanhemman kohdalla.

Vierailija
10/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin etusijalla toivonut hänen paranemistaan.

Vierailija
11/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä. Äidillä dementia ja samaan aikaan itsellä päiväkotia aloitteleva kolmivuotias ja tietysti työ.

Isällä skitsofrenia ja alkoholismi, oli helpotus kun joi itsensä ksiihen tilaan että saatiin hoitokotiin ja oli helpotus että kuoli samoihin aikoihin äidin kanssa kun sitä koti-tarha-työ-kauppa-äidin asiat-isän asiat -ruljanssia ei enää jaksanut pyörittää.

Vierailija
12/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla näin. Äiti kuoli liian nuorena mutta isän kohdalla kun isän ikäinen kummitäti ei enää lopussa tuntenut omia lapsiaankaan niin ajattelin että onneksi isä ei tuohon asti päässyt. Kummi eli lähes 94- vuotiaaksi. Isä oli kuollessaan 86, henkisesti erittäin virkeä mutta fyysisesti ei ja oli välillä kiukkuinen kun ei päässyt ilman apua mihinkään. 

Vierailija
13/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli helpotus. Olin edunvalvoja ja otin vanhuksesta huolehtimisen liian vakavasti ja uuvuin itse. Vanhus oli kyllä pitkään pirteä ja elinvoimainen minun (henkisellä kustannuksellani). 

Vierailija
14/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vielä elossa, mutta isä kuollut. Ei ollut helpotus. Olisi kiva jos eläisi vielä. 

Sen sijaan mieheni kuolema oli helpotus. Saako tätäkään sanoa ääneen. Vaikkakin sekin olisi kiva, jos hänkin eläisi ja olisi lasten ja minun elämässä mukana terveenä ja asiallisesti käyttäytyvänä. 

Vierailija
15/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini sanoi omasta noin 90v äidistään että kuolisi jo pois. Alzheimeria sairastava mummo oli sängyn pohjalla varmaan kymmenen vuotta. Puhumaton, lähes sokea ja kuuro, syötettävä, vaipoissa. Sydän jaksoi aina vaan lyödä.

Vierailija
16/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti-isäni kuolema oli todella helpotus. Rasitti niin kovasti siskoani ja minua, kun hänen pillinsä mukaan olisi pitänyt elää. Loppuvaiheessa tuli mukaan aggressiivisuus, että häntä piti myös pelätä.

Onneksi kuoli ja oli vielä nuori.

Vierailija
17/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli hiljattain, tavallaan oli helpotus mutta olin myös hiukan vihainen kuinka oli päättänyt arvokkaan  elämän viettää. Käytti minua sek...hyväkseen ollessani lapsi. Äiti oli tietoinen touhusta, mutta ei puuttunut mitenkään. Äiti vielä elossa, katsotaan miltä tuntuu kun menehtyy. En ole ollut suorassa yhteydessä pitkään aikaan ja se on ollut helpottavaa vaikka minua syyllistetään etten ole hyvä tytär.

Vierailija
18/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto 

Vierailija
19/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan suuri suru, vaikka hän tarvitsikin hoivaa. Ikävä on kova. 

20/108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta oman lapsen kuolema oli. Tämäkin on tabu, josta ei puhuta.

Saanko kysyä, miksi ajattelet näin? Oliko lapsesi narkkari vai mitä tapahtui?

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän