Mitä "kohtuukäyttäjät" saavat parista oluesta tai viinilasillisesta?
Juotteko sitä maun takia vai miksi? Pari annosta ei tunnu missään ja vaikka tulisi hiprakka niin se kestää enitään vartin.
Mulle se on joko 10+ annosta tai ei mitään. Kahta tai kolmea on ihan turha juoda.
Kommentit (89)
Miksi syön vain yhden leivoksen, yhden rivin suklaalevystä, yhden omenan tai jäätelötuutin?
Jep. Juuri siksi - haluan nautinnon, maun, suutuntuman ja hetken ilon.
En överiä, ähkyä enkä ahnehtimista.
Sama alkoholin kanssa - maku, makuyhdistelmä ruuan kanssa, nautinto. Ei känniä ikinä, inhoan humaltumisen tunnetta!
En tiedä muista, mutta itse juon kyllä sen maun takia joskus yhden tai kaksi lasillista. Ei ole mitään tarvetta juoda itseäni humalaan, mutta nautin täyteläisistä punkuista, shamppanjasta ja cavasta, whiskey sourista ja margaritoista. Nams.
Ruuan kanssa sopii lasi viiniä tai joskus, jos on tullut syötyä reilumpi ateria, otan jonkun drinkin tai jääkylmää limoncelloa, että ruoka sulaa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuukäyttö on naiselle enintään 6 ja miehelle enintään 10 annosta päivässä.
Viikossa, ei päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käyttö on lopulta ihan turhaa siitä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Maun vuoksi juotavat viinit kyllä ymmärtää mutta vahvemmat joiden ainoa tarkoitus on siivittää känniä ovat täysin turhia aineita.
höpöhöpö
Pari olutta on jo paljon ja viinilasillinen on terveellistä. Ei kaikki halua kunnon känniä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän viinin ja muutamien cocktailien mausta. En juo siksi, että tulisin humalaan. En juo lainkaan olutta tai väkeviä, koska en pidä niistä.
Sama. Oluesta en tykkää enkä makeista siidereistä. Mukavaa istua iltaa ns. parin äärellä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Olut, siideri ja lonkero ovat alkoholittominakin hyviä. Niitä ostetaankin nykyään enempi alkoholittomina kuin alkoholipitoisena.
Eri mieltä. Ostaisin tosi mielelläni noita alkoholittomina saunalle, mutta mielestäni alkoton siideri/lonkero on vain ylihintaista limsaa ja alkoton olut maistuu huonoimmillaan mäskivedeltä tai mämmiltä. Mun on vaikea ymmärtää näitä jotka ei millään usko että joku joisi alkoholia vain maun takia, siis eihän noista simulointituotteista saa millään ilveellä jonkun hyvän imperial stoutin tai laatuviinin veroista.
Maku on tosiaan hyvä ja sopii ruoan kanssa. Mulla ei ole aikaa 15 minuuttia pidempään hiprakkaan eikä todellakaan krapulaan. On niin paljon muuta tekemistä.
Pari annosta rentouttaa kun juo harvakseltaan. Pidän myös siiderin mausta, vähän kuin limua, muttei yhtä makeaa.
Tulen humalaan parista oluesta tai lasillisesta viiniä, että saan päiväkännit ja on halpaa. Olen siirtynyt alkoholittomaan olueen. Tekee sekin hieman höpöä, mutta vain suurina määrinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olut, siideri ja lonkero ovat alkoholittominakin hyviä. Niitä ostetaankin nykyään enempi alkoholittomina kuin alkoholipitoisena.
Eri mieltä. Ostaisin tosi mielelläni noita alkoholittomina saunalle, mutta mielestäni alkoton siideri/lonkero on vain ylihintaista limsaa ja alkoton olut maistuu huonoimmillaan mäskivedeltä tai mämmiltä. Mun on vaikea ymmärtää näitä jotka ei millään usko että joku joisi alkoholia vain maun takia, siis eihän noista simulointituotteista saa millään ilveellä jonkun hyvän imperial stoutin tai laatuviinin veroista.
Juon gluteenittomia oluita ja olen huomannut että alkoholittomassa on enemmän makua ja tarvitsemaani katkeruutta. Sen jälkeen ei oikein ole alkoholipitoinen maistunut miltään.
Vierailija kirjoitti:
No siitä saa sen pienen hiprakan, josta ei seuraa laskuhumalavaihetta tai krapulaa, eikä se pilaa seuraavan yön unia. Mahdolliset makuelämykset vielä siihen päälle. Ja tulee halvaksi: mulla kiva hiprakka ei vaadi kuin pari lasillista 2,2 prosenttista kotikaljaa.
Pienestä tulee joillekin krapula myös. Ja kanavoi, aukeaa, ala-astraali. Alkoholille on vaihtoehtoja. Yskänlääkkeenä totina se voi toimia, jos ei ole liian väkevää, reseptillä jotkut sai takavuosina.
Sen että ei tarvitse kestää krapuloita ja ei käy niin kuin alkoholisteille, jotka eivät saa hyvää oloa kuin juomalla +10 olutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä dokaaja saa siitä örvellyksestä ja muistinmenetyksestä?
Kännissä on hauskaa. Nostaa dopamiinitasoja.
Nostaa dopamiinit, mutta äkkiä ne kännin jälkeen romahtaa. Elimistö haluaa lisää dopamiinia, joten kierre on valmis. Mene mieluummin juoksulenkille. Tulee halvemmaksi ja on terveellisempää. Ihan samat dopamiinit saat siitä.
En pysty juoksemaan synnynnäisen jalkavian vuoksi, mikä nyt eteen?
No kyllä minulla tuntuu yksi tai kaksi lasillista. Pieni hiprakka mukavaa ja känni ei. Lasi viiniä tai kuoharia tai saunaolut rentouttaa. Tulee lomafiilis tai lisää luxusta elämään. Tykkään myös hyvästä ruuasta ja kokkailusta.
Aloin näin kolmekymppisenä pitämään oluen mausta. Nautin 0-3 olutta vuodessa, muuten en juo alkoholia.
Jaa, en tiedä. Mielestäni alkoholissa negatiiviset puolet ovat niin paljon suuremmat kuin positiiviset että jätän mielelläni sen yhdenkin lasillisen juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa surulliselta. Me juotiin eilen tv:n katselun lomassa yhdet viinilasilliset. Juotiin siksi, koska se on hyvää. Humalatilasta en ole enää nuoruuden rälläysvuosien jälkeen tykännyt, alkaa vaan väsyttää.
Näitä aina riittää, jotka kehuvat, etteivät enää juo, nuorena vain. Sinäkin varmaan nuorena rällätessäsi katsoit alaspäin niitä, jotka eivät juoneet lainkaan, ja kyselit, mikset juo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi syön vain yhden leivoksen, yhden rivin suklaalevystä, yhden omenan tai jäätelötuutin?
Omena onkin niin verrattavissa viinaan.
Oletko joku 15-vuotias teini? 😆 Siinä iässä pääsi hiprakkaan tuosta määrästä. Aikuisena ei huomaa mitään. Ei vaikka joisi erittäin satunnaisesti.