Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen laihtunut 20 kiloa: puolituttujen käytös

Vierailija
01.09.2024 |

Olen laihtunut noin 20 kiloa (olen silti vielä viiden kilon päässä normaalipainosta). Olen siis nainen ja olen nyt huomannut, että ennen iloisesti jutelleet puolitutut/tutut naiset ovat eivät enää jutustele mitään ja ovat jotenkin jopa happamia.

En ensin yhdistänyt tätä mihinkään, mutta kun näitä tapauksia alkoi olla useampia, niin aloin miettimään, että voiko olla mahdollista, että tuo laihtumiseni aiheuttaa tämän. Jotkut taas ovat ehkä alkaneet kohdella paremmin??

Mitä ihmettä? Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia suhtautumisia löytyy. Puolisoltani kyseltiin olenko sairastunut kun painoa lähti noin saman verran kuin ap:ltä !

Vierailija
2/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois, kenenkään elämä ei pyöri sinun laihtumistesi ympärillä. Et ole tuttaviesi ajatuksissa käytännössä ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta jotkut naiset ovat olleet kitkeriä siitä kun synnytykset ovat menneet hyvin ja olen jaksanut pikkulapsiarkea valittamatta ja mieskin ollut aktiivinen isä. En lihonnut raskauksista. Ekan raskauden aikana kyllä puhuttiin että kyllä mä sitten kärsin synnytyksessä, lihon raskaudesta ja väsyn uupumuksen partaalle lapsen kanssa. Joo. Onhan se aivan kamalaa kun toisella on asiat paremmin kuin itsellä.

Vierailija
4/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, laihtunut kymmeniä kiloa. Mieskaverit sanoneet, oletpa hoikka. Yksi sanoi kuihtuneeksi. Naispuolisista tutuista yksi varattu nainen kokeili kädellä vatsaani, ja toisenkin käsi hakeutui vatsalleni. Happamuutta en ole huomannut.

Vierailija
5/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, kenenkään elämä ei pyöri sinun laihtumistesi ympärillä. Et ole tuttaviesi ajatuksissa käytännössä ollenkaan. 

Sivusta vaan, että tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Etkö muka ole kuullut ihmisten juoruilevan?

Vierailija
6/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jos joku laihtuu arvellaan että käyttää Ozempicia tai muuta vastaavaa lääkettä. Ihme jos sulta ei kysytä laihtumisen salaisuutta.

Vierailija
7/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jotkut taas ovat ehkä alkaneet kohdella paremmin??"

Oletan, että nuo ovat miehiä? Monet miehet kohtelevat naisia sitä paremmin mitä kauniimpi nainen on ja varmaankin pitävät nyt sinua kauniimpana kuin ennen. Monilla naisilla taas on niin, että et saa olla liian ruma (silloin hävettää näyttäytyä seurassasi), mutta et myöskään kauniimpi (itsetunto ei kestä sitäkään).

Vierailija
8/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, laihtunut kymmeniä kiloa. Mieskaverit sanoneet, oletpa hoikka. Yksi sanoi kuihtuneeksi. Naispuolisista tutuista yksi varattu nainen kokeili kädellä vatsaani, ja toisenkin käsi hakeutui vatsalleni. Happamuutta en ole huomannut.

Mulla oli tää sama, mutta kädet hakeutui vatsalta haaroväliin?

Vierailija
9/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monet tietävät, että useimmiten laihtuminen on vain tilapäistä ja eivät halua kertoa ystävälle, että olet nyt parempi ja kauniimpi. 

Vierailija
10/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille tämä on pahempi juttu, koska naiset kilpailevat keskenään "viehättävyydestä".

Niinpä entinen 25 kg ylipainoinen muuttuukin vaarattomasta kilpailijaksi ja ilonpilaajaksi. Harva jaksaa iloita kanssasisaren pienentyneestä terveysriskistä, varsinkin jos tuntuu siltä, että kauheaa, sehän on nykyisin kauniimpi kuin minä.

Vierailija
11/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tää sama, mutta kädet hakeutui vatsalta haaroväliin?

No sinne alavatsan suunnille ne hakeutui. Mutta ei minua haitannut. En tosin uskaltaisi koskea laihtuneita naistuttujani.

Vierailija
12/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä pyörii ja saat varmasti kuulla kuinka et syö mitään ja olet jo ihan sairaan laiha. Kateus.

Vierailija
13/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseisillä naisilla itsellään on ylipainoa, niin saattaa johtua siitä. Monesti selitellään miksi ei voida laihtua (esim. "keski-iässä nyt vain paino nousee kaikilla") ja kun joku vastaavassa tilanteessa oleva onnistuukin se voi ärsyttää.

Vierailija
14/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille tämä on pahempi juttu, koska naiset kilpailevat keskenään "viehättävyydestä".

Niinpä entinen 25 kg ylipainoinen muuttuukin vaarattomasta kilpailijaksi ja ilonpilaajaksi. Harva jaksaa iloita kanssasisaren pienentyneestä terveysriskistä, varsinkin jos tuntuu siltä, että kauheaa, sehän on nykyisin kauniimpi kuin minä.

Onpa kurjaa. Joo, miehillä erilaista.

Vierailija
15/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jotkut taas ovat ehkä alkaneet kohdella paremmin??"

Oletan, että nuo ovat miehiä? Monet miehet kohtelevat naisia sitä paremmin mitä kauniimpi nainen on ja varmaankin pitävät nyt sinua kauniimpana kuin ennen. Monilla naisilla taas on niin, että et saa olla liian ruma (silloin hävettää näyttäytyä seurassasi), mutta et myöskään kauniimpi (itsetunto ei kestä sitäkään).

Ei kun jotkut naiset ovat alkaneet kohdella paremmin. Olen jo yli 40-vuotias, niin taidan jo sen puolesta olla ilmaa miehille. ;) 

Ap

Vierailija
16/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen jo yli 40-vuotias, niin taidan jo sen puolesta olla ilmaa miehille. ;) "

Et oo.

Vierailija
17/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mietttinyt, että pitäisi tehdä aloitus, että "Olen laihtunut yli 20 kg ja kukaan ei reagoi mitenkään". Koska niin se on, ei yhden yhtä kommenttia eikä minkäänlaista merkkiäkään, että kukaan edes huomaisi. Minullakin on noin 5 kg jäljellä vielä normaalipainoon, ja haaveena jos saisi siitä vielä 5 kg alemmas. Riippuen miten iho palautuu, toistaiseksi on vielä pysynyt hyvin mukana.

Sitten ihmettelen, jos saan pudotettua 30 kg, eikä kukaan vieläkään reagoi. En edes ole kovin pitkä. Ainoa mikä voi selittää, on että minulla kilot olivat tosi tasaisesti, olin jaloista ja joka paikasta tasaisen paksu, eikä siis ollut esimerkiksi huomiotaherättävän isoa mahaa.

En kyllä oikein itsekään hahmota laihtumista. Vaatteet vaan ovat tulleet löysemmiksi. Sekin voi toki selittää, että en ole ostanut juurikaan uusia, joten kun kuljen samoissa vanhoissa huppareissa, niin ehkä kukaan ei huomaa eroa.

Vierailija
18/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseisillä naisilla itsellään on ylipainoa, niin saattaa johtua siitä. Monesti selitellään miksi ei voida laihtua (esim. "keski-iässä nyt vain paino nousee kaikilla") ja kun joku vastaavassa tilanteessa oleva onnistuukin se voi ärsyttää.

Tai jos pysyy valmiiksi normaalipainossa. Toki riippuu seurasta. Tietyissä piireissä normaalipainossa pysyminen on oletus ja sen eteen tehdään tarvittava työ.

Vierailija
19/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sekä yli -että normaalipainoinen, ja kärjistettynä: Laihana ollessani miehet ovat ystävällisempiä ja naiset nihkeämpiä, lihavana taas päinvastoin. 

Vierailija
20/90 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä pyörii ja saat varmasti kuulla kuinka et syö mitään ja olet jo ihan sairaan laiha. Kateus.

Tuntuu pyörivän ainakin naisilla. Yksi tapa, minkä olen huomannut, on "naisellisten muotojen" ylistäminen. Korostetaan, miten ne ovat miesten mieleen ja luodaan merkitseviä katseita hoikkaan naiseen. Onneksi kaikki eivät tuollaista harrasta, mutta ei se kovin harvinaistakaan ole.