Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.

Vierailija
06.04.2024 |

On tullut aika muuttaa Suomesta pois.

Kommentit (843)

Vierailija
81/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala pitää valita oikein ei kannata mihinkään halpisalalle lähteä itsekin tein yli 20 vuotta kolmivuorotyötä prosessivalvontaa isolla palkalla ja pääasiassa aika meni netissä roikkumiseen koska ala oli sellainen mitä vähemmän joutuu tekemään sen suuremman voiton yritys tekee 😊

Vierailija
82/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun vaaditte pienempiä eläkkeitä toiveenne varmaan toteutuu.  Tehän olette nyt niitä kollektiivisia päättäjiä kuten suurten ikäluokkienkin jokainen aputyöntekijä 

Toiveet toteutuu tulevissa eläkkeissänne. 😊

He sahaavat omaa oksaansa.   Nyt saan boomerina 1600 nettona.      He toivovat saavansa vielä pienempää.  Se heille suotakoon ja kelan etuudetkin Purra poistakoon 

Eläkkeelläni pärjää,  ilman kelan luukkkuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon pyramidihuijaukseen riistävät n. 40 prosenttia palkasta. Ei ole kumma että työikäiset köyhtyy eikä lapsia tule kun joutuu elättää historian itsekkäimmän sukupolven, nykyeläkeläiset.

Auttais hiukan jos vapaamatkustajat saataisiin kuriin ja työhön. Terveisin eläkeläinen.

Työpaikkoja ei nykyään valitettavasti riitä kaikille, kilpailu työpaikoista on todella kovaa. Ennen ns heikkolahjaisemmatkin pääsi hommiin, nykyään et välttämättä saa töitä vaikka olisi koulut käyty ja olisit ihan normaalia ihminen.

Iso osa eläkeläisistä on valitettavasti aivan pihalla tosiasioista.

Vierailija
84/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa on väitetty jo 90-luvulta lähtien, eli 30 vuotta. Enemmän kuin sukupolven verran. Silti eläkkeet edelleen maksetaan ja ovat tasoltaan parempia kuin silloin.

Mistä teitä maailmanlopunennustajia oikein sikiää?

T. Tuleva eläkeläinen

Teidän ahne sukupolvi saa todella pailjon enemmän eläkettä, kuin esim me nuorempi sukupolvi. 

Mun "paljon enemmän eläke" on 1750e brutto 43 vuoden työrupeamasta. t. ahne eläkeläinen

Saat olla kateellinen ihan kaikessa rauhassa.

Siitä työnteon verotuksesta on maksettu myös kitisijöitten koulutus ja osin ilmainen terveydenhuolto ja muita saajalleen  "ilmaisia" kuluja.  Eläkeläiset maksavat myös edelleen veroja toisin kuin nämä elämäntapaintiaanit. Pyytäkää rahaa elämiseen omilta eläkeläisisoäideiltänne ja isoisiltänne. Varmaan antavat mielellään rahojaan, että lapsenlapset saavat elää huoletonta elämää ilman työnteon rasitetta.  

Vierailija
85/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kaikki tulevat saamaan työeläkettä, jos ovat olleet ansiotyössä tarpeeksi. Työeläkejärjestelmä on siten tehty, että eläkeiässä jäädään työeläkkeelle.  Pitää ikäihmistenkin tulla toimeen vanhuusiässä. Joten on kaksi tapaa varmistaa itselleen työeläke.  Teet töitä n 40 vuotta niin siltä ajalta kertyy työeläke joka korreloi palkkatasoasi työelämäsi aikana. Toinen ja lisäeläkkeen mahdollisuus on jos alkaa säästämään yksityistä eläkettä ja säästää sitä yhtä aikaa työelämän ohella. 

Vierailija
86/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoret joutuvat hakemaan eläkkeensä toimeentuloluukulta. Tosin sitä ei saa ennen kuin on myynyt asuntonsa,mökkinsä jne. eli jos on jälkeläisiä siirtää ne heille ja menee itse vuokralle johon saa siten kelalta tukea.

Vierailija
87/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ahne sukupolvi saa todella pailjon enemmän eläkettä, kuin esim me nuorempi sukupolvi. 

Mun "paljon enemmän eläke" on 1750e brutto 43 vuoden työrupeamasta. t. ahne eläkeläinen

Tuo voi olla ihan hyväkin eläke, riippuen siitä miten vanhaksi elät. Jos kerkeät olla eläkkeellä 30 vuotta, niin ehdit nostella hyvin eläkettä. Toista se on niillä, joiden eläkeikä hilataan niin ylös etteivät varmaan edes kerkeä eläkkeelle.

Minä saan nettona 1280€/kk, kerrotko miten kauan minun tulisi olla eläkkeellä, jotta tästä muodostuisi "ihan hyväkin eläke".

T: toinen ahne eläkeläinen

Vierailija
88/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sairaanhoidon kanssa. Nuori voi taas jonottaa pelkästään lääkärille puoli vuotta.

Nykymallista tulee mieleen ne 1800-luvun kommunistien propagandakuvat joita näki koulukirjoissa. Ylimpänä ei kuitenkaan ole teollisuuspohatat, vaan ikäihmiset, ja heitä kannattavat työikäiset, opiskelijat, ja lapset.

Vierailija
89/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse hoidin ainakin työttömänä ollessa 1- ja 2-vuotiaita lapsiani. Olisin joutunut laittamaan heidät päiväkotiin, jos minun olisi täytynyt mennä esim päiväkotiin.

Vierailija
90/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, kuka palkkaa 65-vuotiaan Hannelen jos on sattunut jäämään työttömäksi? Mukavaa varmaan roikkua kortistossa ja anella muita tukia jos niitä tarvii plus lähetellä työhakemuksia paikkoihin joihin koskaan ei tule pääsemään. 

Vähän toista kuin nauttia kiireettömistä aamuista ansaitulla eläkkeellä ja tehdä kaikkea mielenkiintoista mitä aiemmin ei ole työn takia voinut.

AIka moni sairastuu jo vakavasti tuossa iässä. Hyvinkin suuri mahdillisuus, että ne ne mielenkiintoiset asiat jää kyllä tekemättä,  jos eläkeikään asti odottaa. 

Vierailija
91/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järjetöntä, että minimaalisesti kouluja käyneet perusduunarit vetää korkeampaa eläkettä, kuin mitä kouluja käyneet työssäkäyvät saa palkkaa.

Tuo nyt on iso valhe.  Lapsistani jokainen hankkii n. 5000 euroa kuussa, enemmänkin.

Boomeri-isänsä eläke oli brutto 2200 euroa, 48 työvuotta,  palkat paperitehtaitten tasoa 

Oppikaa ees rehellisyyttä, te ylioppineet.  Ja alkeita todellisesta elämästä.

Se että juuri sinun pennut tienaa 5000€ ei valitettavasti tarkoita, että 5000€ olisi se yleinen palkkataso Suomessa.

Vierailija
92/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes elä tällä terveydenhuollon tasolla mahdolliseen eläkeikään. On tullut hyvin selväksi, että julkinen terveydenhuolto on vain lapsille ja vanhuksille. Työikäinen, jonka työterveys ei hoida perussairauksia, saa painella yksityiselle, jos on rahaa tai vakuutus, tai olla ilman. Ehkä pitää jättäytyä työttömäksi ja alkaa vihjailla, miten terveys saattaa vaikuttaa työllistymiseen. Ehkä työkkärillä heräisi huoli työkyvystä ja pääsisi lääkäriin. 

Vierailija
93/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan järjetöntä, että minimaalisesti kouluja käyneet perusduunarit vetää korkeampaa eläkettä, kuin mitä kouluja käyneet työssäkäyvät saa palkkaa.

Tuo nyt on iso valhe.  Lapsistani jokainen hankkii n. 5000 euroa kuussa, enemmänkin.

Boomeri-isänsä eläke oli brutto 2200 euroa, 48 työvuotta,  palkat paperitehtaitten tasoa 

Oppikaa ees rehellisyyttä, te ylioppineet.  Ja alkeita todellisesta elämästä.

okei, eli kaikki tienaa nykyään siis vähintään 5000€ 😂 jep ja oma isäni sai eläkkeellä 5000€, kuukausipalkka oli ollut n. 6000€. Kiitos silloisten superkarttumien.

Vierailija
94/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskennallinen eläkeikäni on 68 vuotta ja 3 kuukautta! Tässä pitäisi siis työskennellä vielä 40 vuotta. 

Minua ärsyttää maksaa nykyisten eläkeläisten suuria eläkkeitä. Olen valmis systeemiin, jossa kaikki ovat oikeutettuja minimikansaneläkkeeseen ja tämän päälle saa itse kukin säästää tai sijoittaa miten haluaa tai olla säästämättä tai sijoittamatta. 

Vierailija
95/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret joutuvat hakemaan eläkkeensä toimeentuloluukulta. Tosin sitä ei saa ennen kuin on myynyt asuntonsa,mökkinsä jne. eli jos on jälkeläisiä siirtää ne heille ja menee itse vuokralle johon saa siten kelalta tukea.

Miks jäätte kolmikymppisinä eläkkeelle, sehän on ilman muuta vain kansaneläke.

Nykyisin ei omistusasunto estä toimeen tulotukea, mökit ja metsät kyllä.

Toivottavasti kun me boomerit kuolemma, maailma on mieleisenne.   Hyvin pienet eläkkeet,  tukiverkostot kuten kela ja sosiaalitoimistot lakkautettu.

Toteutukoot toiveenne,  Purra hallitkoon 30 seuraavaa vuotta.

Vierailija
96/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Purskahdin nauruun, kun täällä joku kommentoija sanoi, että eläkeläiset ovat pyramidi huijareita? 😂

Aika osuva letkautus kyllä.

Vierailija
97/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin aloituksen innoittamana eläkeotteeni. Olen nyt, 52-vuotiaana kerryttänyt itselleni eläkettä 2142€. Viimeiset kahdeksan vuotta keskimäärin yli 100€/kk.

Aloittaja voi tuskissaan lähteä ulkomaille, jos siellä asiat ovat paremmin. Kun itse asuin ulkomailla, näin ei kuitenkaan mielestäni ollut.

Minkä ikäisenä pääset sille eläkkeelle ja nautitko 80 vuotiaana enää niistä eläkepäivistäsi? Entäs, jos jäät 65 vuotiaana työttömäksi ja putoat peruspäivärahalle?

Vierailija
98/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs toivoitte muille pahaa? Eli toivoitte isoon ääneen että eläkkeitä leikattaisiin. No leikataankin teiltä itseltänne. Kannattaa vähän miettiä sitä järjenkäyttöä.

Yli 1200 euron kuukausieläkkeistä voi leikata ylittävästä osuudesta 80%. Eläke ei ole mitään saajansa omaisuutta, vaan sosiaalietuus, jonka maksuperusteita voidaan tarpeen vaatiessa muuttaa.

Eläketuloista maksetaan valtion tuloveroa, kunnallisveroa, sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksua, kirkollisveroa sekä Yle-veroa. Lisäksi menee vuokra, sähkö, vakuutukset+lääkkeet ja sapuskaakin pitäisi saada.

Vierailija
99/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota samaa on väitetty jo 90-luvulta lähtien, eli 30 vuotta. Enemmän kuin sukupolven verran. Silti eläkkeet edelleen maksetaan ja ovat tasoltaan parempia kuin silloin.

T. Tuleva eläkeläinen

Siitä työnteon verotuksesta on maksettu myös kitisijöitten koulutus ja osin ilmainen terveydenhuolto ja muita saajalleen  "ilmaisia" kuluja.  Eläkeläiset maksavat myös edelleen veroja toisin kuin nämä eläm

Hienoa, että nykynuoret pystyvät elättämään itsensä, vanhempansa, isovanhempansa ja kelan tuilla elävät pummit. Minkä ikäisenä pitäisi likvidoida vanhemmat ihmiset? Ne vanhemnat ihmiset voisivat jättää kuitenkin mahdollisesti säästyneet rahansa afrikkalaisten kaivohankkeisiin.  

Vierailija
100/843 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Tuleva eläkeläinen

Ei millään pahalla, mutta tuo summa alkaa jo nykyään olemaan bruttopalkka monilla aloilla. Yritä nyt sitten tuolla palkalla elättää perhe.

Sinulla tuskin on lapsia huolle

Asun vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä