Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.

Vierailija
06.04.2024 |

On tullut aika muuttaa Suomesta pois.

Kommentit (843)

Vierailija
681/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee paikallinen sopiminen eli voi sopia palkat alle tessin. 

Eläkemaksut palkasta toki ovat pienemmät. Riittääkö eläkerahasto?

Vierailija
682/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-85-vuotiaat ovat imeneet nuoremmat sukupolvet kuiviin. Me emme enää juurikaan eläkettä saa ja pääsemme eläkkeelle herraties milloin. Ja työt ovat pätkätöitä toisin kuin ennen. VÄÄRIN!

Siitä 1500-2000€ eläkkeestä kannattaa ollakin ihan helvetin katkera, jota suurin osaa eläkeläisistä saa. Eipä ollut tuolla sukupolvella myöskään yhteiskunnan tukia ja mahdollisuuksia samalla tavalla kuin tänä päivänä. Ja työntekokin oli ihan toista kuin tänä päivänä. Mutta mennään vaan takaisin sinne 30-luvulle, sitähän sä haluat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee paikallinen sopiminen eli voi sopia palkat alle tessin. 

Eläkemaksut palkasta toki ovat pienemmät. Riittääkö eläkerahasto?

Työnantaja saa irtisanoa vakituiset, jos he ei suostu alle tessin olevaan palkkaan. Voi ottaa uudet työntekijät pienemmällä palkalla. 

Vierailija
684/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat tätä maata rakentaneet juuri sinua varten. Joka aamu töihin, mukisematta plus perheen asiat siihen päälle. Ei ehditty tuntea ahdistusta, kun esim. opintolainat piti maksaa takaisin.

Nykyisiä eläkeläisiä edeltävä sukupolvi oli nähnyt ja kokenut sota- ja pula-ajat. Niistä saatiin kyllä kuulla. Eivät hekään voineet sallia itselleen romahtamista.

Nykynuoret - onko heistä mihinkään?

Työttömiä on aina ollut. Ei kaikki eläkeläiset ole töissä käyneet. 

Vai onko työkkäri ollut turhaan jo 1990-luvulta asti? 

Työttömiä on vasta nyt tullut. Työvoimavirkailijat ovat 1990-luvulta asti istuneet työhuoneissaan kahvia juomassa, ei mitään töitä. 30 vuotta pelkkää istu

Tuo on niin totta. Olin 90-luvulla työtön ja nyt uudelleen. Sama ruttuturpa virkailija ja yhtään mitään ei ole oppinut näinä vuosikymmeninä. Paitsi pilkkaamaan ja juoruilemaan asiakkaista enemmän. Ei ole opiskellutkaan mitään koko aikana. Tuollaisiin valtio on hassannut yli miljoona euroa 😂. Nyt näitä on jopa kaksi kerralla palkattuna. 

Vierailija
685/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisesta leikattiin 400 kuukaudessa, iso summa. 

Vierailija
686/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka tekevät osa-aikatyötä eivät saa jatkossa ollenkaan ansiosidonnaista irtisanomistilanteessa. 

Vierailija
687/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat palkkaa nettona 1300 kaupassa ja myynnit vähenevät ja irtisanotaan niin et saa ansiosidonnaista. 

Ansiosidonnainen on 60 % palkasta ja hallitus poisti siitä lapsikorotukset ja porrasti eli saa 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %. 

Vierailija
688/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli virastossa saa palkkaa 2400 brutto ja kohta voi virkamiehen irtisanoa. 

Ansiosidonnaista saa 2 kuukautta 900 ja sen jälkeen 700. 

Irtisanomiseen riittää virhe asiakkaan papereissa eli asiakkaat laittavat sähköpostia pääjohtajalle Helsinkiin. 

Vierailija
689/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä jaksanut työpäivän jälkeen mitään tehdä, lapset söivät valmisruokia. Mutta tein sijaisuuksia ja olen työkkärin listoilla. Ollut neurologinen sairaus lapsena. 

En ymmärrä miten jotkut pääsevät eläkkeelle. 

Aina kun oli kokous jouduin ottamaan sairaslomaa tai lomapäivän, kun en pysty olemaan siellä. 

Ja nyt poistetaan työttömyystuista lapsikorotukset ja ansiosidonnaista leikataan. 

Siis minä trade Hönö Tiainen Porista, kohta 50v.

Vierailija
690/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli virastossa saa palkkaa 2400 brutto ja kohta voi virkamiehen irtisanoa. 

Ansiosidonnaista saa 2 kuukautta 900 ja sen jälkeen 700. 

Irtisanomiseen riittää virhe asiakkaan papereissa eli asiakkaat laittavat sähköpostia pääjohtajalle Helsinkiin. 

Ei ilmoiteta virheestä puhelinpalveluun vaan Helsinkiin pääjohtajalle. 

Vierailija
691/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä jaksanut työpäivän jälkeen mitään tehdä, lapset söivät valmisruokia. Mutta tein sijaisuuksia ja olen työkkärin listoilla. Ollut neurologinen sairaus lapsena. 

Aina kun oli kokous jouduin ottamaan sairaslomaa tai lomapäivän, kun en pysty olemaan siellä. 

Ja nyt poistetaan työttömyystuista lapsikorotukset ja ansiosidonnaista leikataan. 

Kansanedustajan sukulainen. Haluatko tietää lisää. Serkku on poliisi. 

Vierailija
692/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👮😆😆😆😆😆😆😆😆

heh heh, kerroitko olevasi Hönö Tiainen 😆

Vierailija
693/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajan sukulainen. Haluatko tietää lisää. Serkku on poliis

Olit aika kauan hoidossa

😆😆😆😆😆😆

Vierailija
694/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

👮😆😆😆😆😆😆😆😆

heh heh, kerroitko olevasi Hönö Tiainen 😆

Kerroitko sinä, että ihmiset suuttuisi, jos tietäisi oikean summan mitä menee muualta muuttaneisiin harkinnanvaraista tukea? 

Vierailija
695/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei saa tienata 300 euroa 595 työmarkkinatuen lisäksi. Jos tienaat 300 niin työmarkkinatukea ei makseta. Suojaosa poistui. 

Eli ei voi mennä avustajaksi. 

Voi varmaan mennä,ehkä useampaan paikkaan. Ja kaikki on omalla työllä ansaittua rahaa.

Vierailija
696/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii taas käydä suoli24:llä täydentämässä Pori-osastoo 😆

Vierailija
697/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei saa tienata 300 euroa 595 työmarkkinatuen lisäksi. Jos tienaat 300 niin työmarkkinatukea ei makseta. Suojaosa poistui. 

Voi varmaan mennä,ehkä useampaan paikkaan. Ja kaikki on omalla työllä ansaittua rahaa.

Ei voi mennä useampaan paikkaa. Välimatkat liian pitkiä ja kellonajat mitä sattuu. 

Voiko lapsen viedä yh tarhaan aamulla klo 8-12.00 ja illalla 16.00 - 20.00.

Vierailija
698/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvii taas käydä suoli24:llä täydentämässä Pori-osastoo 😆

Hullu

Vierailija
699/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on lukion lehtori ollut koko ikänsä

Vierailija
700/843 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mennä useampaan paikkaa. Välimatkat liian pitkiä ja kellonajat mitä sattuu. 

Voiko lapsen viedä yh tarhaan aamulla klo 8-12.00 ja illalla 16.00 - 20.00.

Avustajan töitä ei haeta. Kukaan ei rupea sillisalaattia tekemään eikä ole pakko. 

On pakko hakea vain kokoaikatyötä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä