Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Työttömiä on kaupoissa työkokeilussa työmarkkinatuella hyllyttämässä tavaroita ja kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn jne.
Ei kerry eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin siis sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella auttamassa osastonsihteeriä. Tilasin potilaille ĺaboratoriokokeita ja takseja. Purin potilaskansioita eli osan papereista skannasin, osan laitoin tietoturvaroskiin ja osan arkistoon, keitin hoitajille kahvia, hain osaston postit, putsasin näppäimistöt, tulostin suru lehtiä ja kopioin kaavakkeita, vastasin puhelimeen, tein kokousmuistioita ja tilastointia, tein osaston käyntikortit jne.
Sain työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Ei kertynyt eläkettä. Kulukorvausta ei saa, jos sairastuu. Ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun.
Sain pitää sinisiä hoitajan vaatteita.
Tulee karenssi, jos ei suostu työkokeiluun.
Eikös työttömyyskuukausilta kerry joku pieni euromääräinen eläke? Vai koskeeko se vain ansiosidonnaista? Eikö kannattaisi hakeutua alalle jossa on töitä? Taitaa tradenomeista olla ylitarjontaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olin siis sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella auttamassa osastonsihteeriä. Tilasin potilaille ĺaboratoriokokeita ja takseja. Purin potilaskansioita eli osan papereista skannasin, osan laitoin tietoturvaroskiin ja osan arkistoon, keitin hoitajille kahvia, hain osaston postit, putsasin näppäimistöt, tulostin suru lehtiä ja kopioin kaavakkeita, vastasin puhelimeen, tein kokousmuistioita ja tilastointia, tein osaston käyntikortit jne.
Sain työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä. Ei kertynyt eläkettä. Kulukorvausta ei saa, jos sairastuu. Ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun.
Sun ongelmasi on se, että sun ei olisi tarvinnut tehdä mitään kertomistasi asioista, koska kokeilija on kokeilija, ei työntekijä. Niin kauan kun työttömät kuvittelevat olevansa töissä, ei tuo systeemi muutu. Opettele sanomaan, että olen täällä työkokeilusopimuksen mukaisesti ohjaajan alaisuudessa kokeilemassa tehtäviä x, y ja z, puhelimeen vastaaminen ei ole listattuna kokeilutehtäviin, joten en sitä tee. Ei tule karenssia, koska noudattaa sopimusta!
Töitä tehdään työmarkkinatuella. Ei ole rahaa parturiin. Siksi monella työtä tekevällä on pitkät hiukset kiinni. Leikkaan hiukset itse.
Tervemenoa vaan, ei täällä voi koko elämäänsä loisia. Hopi hopi, me teimme töitä vuosikymmeniä ja maksamme eläkkeestämme veroja teille loisijoille🤮
1970-luvun lopulla syntyneenä ikäluokkani oli suurin häviäjä viimeisimmässä eläkeuudistuksessa. Eläkeikä nousi maksimin ja samoin myös eläkkeen karttumista rajoitettiin eniten. Jos joku vielä kajoaa eläkkeisiini niin sitten alan kyllä pitää kovaa möykkää asiasta. Eläkeikäni on jo nyt melkein 70 vuotta ja maksan ikäluokista eniten eläkemaksuja. Nousee savu korvista kun joku puhuu uudesta "eläkeuudistuksesta". Ellei sitten tällä kertaa tehdä korjaavia muutoksia vanhempien ja nuorempien eläkkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös työttömyyskuukausilta kerry joku pieni euromääräinen eläke? Vai koskeek
Ei työmarkkinatuesta kerry eläkettä ja ansiosidonnainen leikataan sen tasolle.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien työtä. Työttömäksi vaan.
Nostavat eläkeikää sitä tahtia ettet juuri eläkkeestä ehdi nauttia, voimat on lopussa kun vihdoin pääsisit.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että ne "boomerit" ovat maksaneet ennen heitä syntyneiden eläkkeet, koska eläkejärjestelmä tuli voimaan vasta silloin, sen lisäksi omat eläkkeensä, sotakorvaukset, teidän sosiaaliturvanne, koulutuksenne, terveydenhoitonne ja näyttää siltä, että haluatte meidän vielä maksavan eläkkeennekin. Te maksatte nyt omia, ette meidän eläkkeitä. Itse olen työurani aikana maksanut noin puoli miljoonaa eläkemaksuja, joista nyt saan eläkkeeni, joka tosin on pienempi, kuin jos olisin sijoittanut maksut.
Buumereiden vanhemmat maksoivat sotakorvaukset eivätkä saaneet juuri mitään eläkettä lapsiltaan.
Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten työtä eikä ota eläkkeelle jäävien tilalle ketään.
Hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli siivous, ruokahuolto, ict-tuki.
Jos kerta eläkkeet ovat suurempia kuin korkeasti koulutettujen palkat, kuten joku on toistanut useamminkin, silloinhan me eläkeläiset maksamme myös enemmän veroja. Verotuksemme on korkeampi kuin samaa ansiopalkkaa saavien koska automaattinen tulonhankkimusvähennys ei koske meitä
On hyvä, että hyvinvointialue lopettaa vuokrahoitajien käytön. Kokoomus leikkasi rahat pois.
Eläkeläisten hoitokoteja lopetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota samaa on väitetty jo 90-luvulta lähtien, eli 30 vuotta. Enemmän kuin sukupolven verran. Silti eläkkeet edelleen maksetaan ja ovat tasoltaan parempia kuin silloin.
Mistä teitä maailmanlopunennustajia oikein sikiää?
T. Tuleva eläkeläinen
Oma eläkeikä on jo nyt yli 69 vuotta. Jos tuosta vielä nostetaan edes parilla vuodella, aletaan olla aika lähellä miesten keskimääräistä elinikää, eli vain harvat edes elävät eläkeikään asti.
Työeläkerahastot ovat niin alimittaiset ja syntyvyys niin alhainen, ettei muuhun ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta eläkkeet ovat suurempia kuin korkeasti koulutettujen palkat, kuten joku on toistanut useamminkin, silloinhan me eläkeläiset maksamme myös enemmän veroja. Verotuksemme on korkeampi kuin samaa ansiopalkkaa saavien koska automaattinen tulonhankkimusvähennys ei koske meitä
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa.
800 euron työmarkkinatuesta menee 20 % veroa.
Vierailija kirjoitti:
800 euron työmarkkinatuesta menee 20 % veroa.
Siis työmarkkinatuki 744 brutto - 20 % veroa.
Suomeen luodaan vanhusköyhälistö. Kaikki vanhukset irtisanotaan ja nämä ei saa edes tukea ellei omaisuus laiteta ensin lihoiksi. Sitten ne kuolee sairauksiin ennen virallista eläkeikää joka on 70-vuotta. Ainoastaan varakkaat, jotka ovat maksaneet tai työnantaja on maksanut jotain lisäelekättä pääsee kuusikymppisenä eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että ne "boomerit" ovat maksaneet ennen heitä syntyneiden eläkkeet, koska eläkejärjestelmä tuli voimaan vasta silloin, sen lisäksi omat eläkkeensä, sotakorvaukset, teidän sosiaaliturvanne, koulutuksenne, terveydenhoitonne ja näyttää siltä, että haluatte meidän vielä maksavan eläkkeennekin. Te maksatte nyt omia, ette meidän eläkkeitä. Itse olen työurani aikana maksanut noin puoli miljoonaa eläkemaksuja, joista nyt saan eläkkeeni, joka tosin on pienempi, kuin jos olisin sijoittanut maksut.
Buumereiden vanhemmat maksoivat sotakorvaukset eivätkä saaneet juuri mitään eläkettä lapsiltaan.
Mikä harha taas ja tietämättömyys. Ketkä jäivät eläkkeelle tellin tultua voimaan, saivat tel-eläkkeen. Koska heistä ei ollut mitään palkkahistoriaa kuten nyt eläketutvakeskuksessa, heille laskettiin eläke neljän viimeisen työvuoden mukaan.
Sodassa olleet lisäksi omat lisänsä. Koska 60-luvulla eläkeläisissä, esim omat vanhempani, oli paljon maaseudun väkeä joilla ei työsuhdetta, he saivat kansaneläkkeen.
Joillain suuryrityksillä oli omat eläkekassansa.
Suomen eläkejärjestelmä on pyramidohuijaukseen verrattavissa ja aikansa elänyt systeemi joka on perustunut siihen uskoon että syntyvyys pysyy hyvällä tasolla. Turha tästä varsinkaan eläkeläisten on marmattaa kun se on matemaattinen fakta ettei nuoremmille polville jää maksettavaksi eläkkeitä kuten menneille tai nykyisille. Tähän on ratkaisu siinä että vastuu siirtyy yksilösäästämiseen ja nykyistä jakojärjestelmää ajetaan alammaksi eli pienennetään vain pienen peruaturvan tasolle.