Kiva maksaa buumereiden eläkkeet kun tietää että itse ei tule eläkettä saamaan.
Kommentit (843)
Kyllähän se alkaa olls jo melko selkeää, että paras päätös minkä työikäinen voi tehdä elämässään on muuttaa pois Suomesta.
Hallitus leikkaa yritysten myynneistä 800 miljoonaa joka vuosi jatkossa.
Kerrostaloja ja rivitaloja menee konkurssiin pilvin pimein.
Saas nähdä mikä on työmotivaatio ihmisillä, kun maksavat 200 000 asuntovelkaa asunnosta mitä ei enää ole + 800 vuokraa.
Ei auta, että olet kiltti, jos muilla ei ole varaa maksaa yhtiölainoja ja vastikkeita tai vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä mikä on työmotivaatio ihmisillä, kun maksavat 200 000 asuntovelkaa asunnosta mitä ei enää ole + 800 vuokraa.
Ei auta, että olet kiltti, jos muilla ei ole varaa maksaa yhtiölainoja ja vastikkeita tai vuokria.
Eläkeläisillä menee 40 vuoden työ hukkaan ja voivat 85- vuotiaana joutua muuttamaan vuokralle. Muuttoauto maksaa 300 - 500 ja takuuvuokra 3 kuukautta 2400, jos vuokra 800.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisillä menee 40 vuoden työ hukkaan ja voivat 85- vuotiaana joutua muuttamaan vuokralle. Muuttoauto maksaa 300 - 500 ja takuuvuokra 3 kuukautta 2400, jos vuokra 800.
Ja jos ei tee pikamuuttoa niin pitää maksaa muuttokuukautena 2 asunnon kulut eli toisen yhtiövastike ja toisen vuokra.
Eli muutto kustantaa vähintään 4200
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos ei tee pikamuuttoa niin pitää maksaa muuttokuukautena 2 asunnon kulut eli toisen yhtiövastike ja toisen vuokra.
Eli muutto kustantaa vähintään 4200
Jos ei maksa niin joutuu asunnottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Saa nähdä mikä on pankkien motivaatio rahoittaa yrityksiä, kun taseessa on kymmeniä maksukyvyttömiä taloyhtiöitä ja yksityisiä. Ai niin (tämähän on nähty jo 90-luvulla) siellä taseessa on oltava assettia, että saa rahoittaa, joten motivaatiosta ei ole kysymys, vaan siitä ettei pankit voi enää rahoittaa yrityksiä.
Ennakkovero 3...2...1 Konkka 4...3...2...1 Narukauppa 5...4...3...2...1
Toivottavasti populistiöyhöt miettii narua kaulaan sovittaessaan viimeisinä mietteinään persuöyhötystään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mikä on mielestäsi buumeri. Olen 45. Työt aloitin 17- vuotiaana ja eläkkeeni alkoi kertyä vasta useita vuosia tuon jälkeen.
Joku viisaampi voi korjata jos muistan väärin mutta mielestäni eläkkeeni kertyi vasta joko 23 tai 25 vuotiaana. Eli kerrytin muiden eläkkeitä tuon useamman vuoden.
Olen 49v, työt aloitin 16v ja eläkettä piti maksaa, mutta se kertymä itselle alkoi vasta 23v lähtien. Muistan kun tajusin sen, että eihän se noin voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mikä on mielestäsi buumeri. Olen 45. Työt aloitin 17- vuotiaana ja eläkkeeni alkoi kertyä vasta useita vuosia tuon jälkeen.
Joku viisaampi voi korjata jos muistan väärin mutta mielestäni eläkkeeni kertyi vasta joko 23 tai 25 vuotiaana. Eli kerrytin muiden eläkkeitä tuon useamman vuoden.
Olen 49v, työt aloitin 16v ja eläkettä piti maksaa, mutta se kertymä itselle alkoi vasta 23v lähtien. Muistan kun tajusin sen, että eihän se noin voi mennä.
Myös alle 40- 50 - vuotiailla eläke alkoi kertymään vasta 23-vuotiaana ja heiltä vietiin myös leskeneläke, ovat hoitaneet osa lapsia kotona.
Samalla lailla se eläke kertyy maksetuista työeläkemaksuista nyt kuin tähänkin asti ja mitä vauraampina nykyiset buumerit kuolevat sitä enemmän nuoremmille polville jää perintöjä. Moni tämän ajan eläkeläisistä ei elä leveästi työeläkkeellään vaan he ovat kartuttaneet rahavarojaan ja omaisuuttaan työikäisinä eläkepäiviensä turvaksi. Jotkut eläkeläiset saavat eläkettä myös vapaaehtoisista eläkevakuutuksista joita ovat itse itselleen ottaneet ja maksaneet tai ovat onnistuneet sellaisen vakuutuksen saamaan työnantajansa kustantamana. Nuoremmalla polvella on ihan yhtälaiset elleivät paremmatkin mahdollisuudet kuin buumereillakin on ollut kartuttaa itse itselleen vaurautta ja turvaa eläkepäiviensä varalle. Nuorempi polvi kenties pääsee eläkkeelle nykyisiä eläkeläisiä iäkkäämpinä ja näin ainakin jos tulevia veronmaksajia syntyy ja tehdään yhä vähemmän. Meillä jo eläkkeellä olevilla ei ole monellakaan ole ollut edes mahdollisuutta jatkaa työelämässä eläkeiän saavuttamisen jälkeen vaikka itse niin olisimme halunneet, nuorempi polvi on suorastaan hätistellyt meitä pois työelämästä jopa ennen eläkeiän saavuttamista varsinkin niinä aikoina, kun yritykset ovat joutuneet vähentämään työvoimaa ja työttömyyttä on ollut paljon.
Kokoomuslaiset ei omista kerrostalo- osakkeita.
Kerrostalon konkurssissa sijoitusasunnosta voisi jäädä 200000 asuntovelkaa.
Suomessa asuntovelka pitää maksaa pankille, vaikka kerrostalo menee konkurssiin.
Siksi kokoomuslaiset omistaa vain omakotitaloja.
Työkokeilusta ei kerry eläkettä, koska työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta ei kerry eläkettä.
Amerikassa asuntovelkaa ei tarvitse maksaa pankille, jos kerrostalo menee konkurssiin, mutta Suomessa täytyy.
Jos on 2 sijoitusasuntoa niin voi jäädä jopa 400000 asuntovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa asuntovelkaa ei tarvitse maksaa pankille, jos kerrostalo menee konkurssiin, mutta Suomessa täytyy.
Jos on 2 sijoitusasuntoa niin voi jäädä jopa 400000 asuntovelkaa.
Jos on korkea kerrostalo 50 asuntoa niin osakas on vastuussa 50 asunnon yhtiölainoista ja vastikkeista.
Siksi uusista taloista ei uskalla ostaa osaketta, kun puolet asunnon hinnasta yhtiölainaa.
Kaupan alalla 60 % tekee osa-aikatyötä ja paljon myös ravintola-alalla.
Ihmisillä jää yhtiölainat maksamatta.
Kokoomus tietää sen ja siksi he ei omista kerrostalo-osakkeita.
Vuokralainen ei ole vastuussa muiden asukkaiden yhtiölainoista eikä vastikkeista joten ei tarvitse murehtia naapureiden maksukykyä.
Jos kerrostalo menee konkurssiin niin sossu maksaa muuton toiseen kerrostaloon ja kela maksaa asumistukea.
Me boomerit maksettiin teidän koulutus ja ruokittiin teidät kun olitte lapsia ja nuoria. Ja jätetään perinnöksi pesämunat. Joten? Niin että on vähän hankala sanoa että kuka lopulta voitti ja mitä.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilusta ei kerry eläkettä, koska työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta ei kerry eläkettä.
Suomessa on takuueläke kaikille
Työtä vieroksuvst saavat lähes saman kuin matalapalkka-alaa kymmeniä vuosia tehneet.
Mikä on väärin.
YLE pääsi taas kuin koira veräjästä yli puolen miljardin pakkomaksuilla kukaan ei puhu leikkauksista enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
On tullut aika muuttaa Suomesta pois.
Minun lapseni lähtivät jo. Olen itse asunut neljässä eri maassa ja taidanpa siirtää kirjani pysyvästi muualle, vaikka eläkeikää lähentelenkin. En tosin ajatellut koskaan jäädä eläkkeelle, vaan niin kauan kuin pystyn olemaan aktiivinen jollain tavalla. Vierivä kivi ei sammaloidu.
Vierailija kirjoitti:
Me boomerit maksettiin teidän koulutus ja ruokittiin teidät kun olitte lapsia ja nuoria. Ja jätetään perinnöksi pesämunat. Joten? Niin että on vähän hankala sanoa että kuka lopulta voitti ja mitä.
100 miljardia velkaa, liian vähän suomalaisia ja konkassa olevan julkisen talouden jätätitte perinnöksi.