Syötkö laivalla buffetissa vai normiravintoloissa?
Laivaristeily harkinnassa ja pohdin ruokailua laivalla. Buffettien hinnat ovat nousseet, onko buffet hintansa arvoinen vai kannattaako syödä Ala cartessa?
Kommentit (115)
Eihän se mitenkään ole hintansa arvoinen. Lihaa ei saa ollenkaan itse ottaa. Kokki leikka 2 siivua, jos kerjää. Myös kalaa on erittäin niukasti. Snapsi laseissa on jotain töhniä, en tiedä mitä ne oli, mutta pahaa ainakin. Jos olen yksin liikkeellä ja on olemassa burgeripaikka, niin ostan sieltä 2 hampparia ja kaupasta viinipullon. Menen hyttiin syömään. Meriaamiainen on hyvä ja hintansa väärtti, siinä ei ole moittimista.
Buffetissa. Risteillään aina arkena jolloin on rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön laivalla muissa ravintoloissa kuin buffetissa. En jaksa sitä ryysistä, enkä ole kiinnostunut vetämään päätä täyteen ruokailun yhteydessä. Aamupalan syön jossain kahvilassa, laivasta riippuen. Tai ostan kahvin hyttiin.
Viking talvella. Buffet parempi kuin Siljan, rauhallista. Viini on niin pahaa, että puoli lasillista menee.
Satunnainen työmatkailija
Mitä tärpättiä se buffetin viini on? Se on pistävän halvan viinin makuinen. Ihan kuin halpaan viiniin olisi lisätty vettä ja kossua.
Aina löytyy prinsessoja, mutta en tiedä paikkaa, jossa saisi paremman buffetin kuin laivalla.
En ole viimeisen 20 vuoden aikana ollut laivalla kuin Karibian ja Välimeren risteilyillä eikä olisi tullut mieleenkää syödä jossain buffetissa. Kyllä, aina on ollut hintansa arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Hygieniasyistä en ole syönyt buffeteissa vuosikymmeniin. 70- luvulla viimeksi. No yksityistilaisuuksissa toki.
Täähän se. Lisäksi en juo alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole mitään mieltä mennä Ruotsiin laivalla, olen viime vuodet Eestiin matkaillessani ottanut aina loungelipun, johon sisältyy oma buffet juomineen.
Ei kahden tunnin matkaan kannata täysbuffetia ottaa, kauhea ryysis ja hienhaju.
Mitä olen syönyt buffassa, niin harvemmin niissä on ryysistä. Yleensä lähinnä rekkakuskeja, harvoin edes niin täyttä ettei voisi itse valita pöytää.
Eikös joka buffetissa olekaan kaikilla ennakkoon varatut paikat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön laivalla muissa ravintoloissa kuin buffetissa. En jaksa sitä ryysistä, enkä ole kiinnostunut vetämään päätä täyteen ruokailun yhteydessä. Aamupalan syön jossain kahvilassa, laivasta riippuen. Tai ostan kahvin hyttiin.
Viking talvella. Buffet parempi kuin Siljan, rauhallista. Viini on niin pahaa, että puoli lasillista menee.
Satunnainen työmatkailija
Mitä tärpättiä se buffetin viini on? Se on pistävän halvan viinin makuinen. Ihan kuin halpaan viiniin olisi lisätty vettä ja kossua.
Lukeehan se siellä, mikä viini on kyseessä, tai ainakin tarjoilijalta voi kysyä. Samaa viiniä myydään laivallakin.
Jos vaan on varaa, niin syön buffassa, kun niin harvoin , noin kerran vuodessa, tulee käytyä risteilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mitenkään ole hintansa arvoinen. Lihaa ei saa ollenkaan itse ottaa. Kokki leikka 2 siivua, jos kerjää. Myös kalaa on erittäin niukasti. Snapsi laseissa on jotain töhniä, en tiedä mitä ne oli, mutta pahaa ainakin. Jos olen yksin liikkeellä ja on olemassa burgeripaikka, niin ostan sieltä 2 hampparia ja kaupasta viinipullon. Menen hyttiin syömään. Meriaamiainen on hyvä ja hintansa väärtti, siinä ei ole moittimista.
Minusta on hyvä, jos kokki leikkaa korkeintaan kaksi siivua. Joku raja siinäkin, miten paljon lautaselleen ahtaa kerrallaan. Pitäähän siihen mahtua muitakin ruokalajeja. Voithan käydä hakemassa vaikka miten monta kertaa lisää.
Käytetty kaikkia variaatioita vuosikymmenten aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole mitään mieltä mennä Ruotsiin laivalla, olen viime vuodet Eestiin matkaillessani ottanut aina loungelipun, johon sisältyy oma buffet juomineen.
Mitä olen syönyt buffassa, niin harvemmin niissä on ryysistä. Yleensä lähinnä rekkakuskeja, harvoin edes niin täyttä ettei voisi itse valita pöytää.
Ei ole, vain aterian voi varata etukäteen muutaman euron halvemmalla. Istumapaikka näytetään kartasta kaikille siään mennessä.
Buffassa aina. Harvoin pääsen ulos syömään, eikä mitään isoja juhliakaan ole suvussa tapana järjestää, kun ollaan tuulipukukansaa, niin siksi noutopöytä.
Hälinä, ryysis ja sottaiset ihmiset ovat alkaneet häiritä iän myötä enemmän ja enemmän, joten en jaksa käydä buffetissa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vain aterian voi varata etukäteen muutaman euron halvemmalla. Istumapaikka näytetään kartasta kaikille siään mennessä.
Vikinglinella ei ainakaan ole noin. Istumapaikat on etukäteen jo tiedossa, jos ruokailukin on ostettu etukäteen. Varsinkin kun niiden sijaintiinkin voi itse vaikuttaa maksamalla enemmän.
Olen syönyt sekä että buffassa ja ala cartessa. Jälkimmäiseen ei kannata mennä jos on hirmu kova nälkä, koska annokset ovat pieniä ja joutuu syömään koko menún että kova nälkä lähtee. Pikkunälkään mainio tai jos on taipumus syödä buffassa liikaa.
Olen ollut laivalla töissä, ja siksi on aina omat eväät mukana.
Yksin reissailen ja mukana on pieni vedenkeitin. Teen sillä hernekeittoa, perunamuusia, kaurapuuroa ja kahvia.
No ei suomalainen liha kovin hyvää olisikaan. Ah, ylämaan karjaa...