Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö laivalla buffetissa vai normiravintoloissa?

Vierailija
06.04.2024 |

Laivaristeily harkinnassa ja pohdin ruokailua laivalla. Buffettien hinnat ovat nousseet, onko buffet hintansa arvoinen vai kannattaako syödä Ala cartessa? 

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ainakin Silja Linella mene niin että buffetliput kuuluvat risteilyn hintaan? Ne toki käyvät osamaksusta myös muissa ravintoloissa.

No ei kyllä kuulu, erikseen pitää ostaa ja ovat kalliit, eikä ruoka ole erityisen hyvää. Ja minua ärsyttää, kun laittavat samaan pöytään vieraiden ihmisten kanssa! Kuin jossain kouluruokalassa.

Vierailija
62/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Buffet on mielestäni risteilyn Se Juttu, joten tietenkin siellä. En ole koskaan syönyt  laivalla a la carte. 

Laivojen liha on aina ostettu mistä halvimmalla saa eli siellä ei voi saada suomalaista lihaa. Siksi en syö siellä.

Aika moni syö vain alkupalat. En syö lihaa lainkaan mut rapuja ja kalaa mielelläni kun kotona en niitä juuri syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös ainakin Silja Linella mene niin että buffetliput kuuluvat risteilyn hintaan? Ne toki käyvät osamaksusta myös muissa ravintoloissa.

No ei kyllä kuulu, erikseen pitää ostaa ja ovat kalliit, eikä ruoka ole erityisen hyvää. Ja minua ärsyttää, kun laittavat samaan pöytään vieraiden ihmisten kanssa! Kuin jossain kouluruokalassa.

Onko tosiaan istutettu samaan pöytään? Mua ei koskaan, tosin en nyt siellä niin usein ole kayänytköän.

Vierailija
64/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön laivalla muissa ravintoloissa kuin buffetissa. En jaksa sitä ryysistä, enkä ole kiinnostunut vetämään päätä täyteen ruokailun yhteydessä. Aamupalan syön jossain kahvilassa, laivasta riippuen. Tai ostan kahvin hyttiin. 

Viking talvella. Buffet parempi kuin Siljan, rauhallista. Viini on niin pahaa, että puoli lasillista menee. 

Satunnainen työmatkailija

Vierailija
65/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä käyn Tukholmassa kävelyllä kun risteilyn saa 15 eurolla. En todellakaan syö tai osta mitään. Tax freessä käyn illalla laittamassa kalleimmat kasvorasvat naamaan ja sitten nukkumaan. 

Sama! Paitsi että Helsingistä Tukholmaan ei saa risteilyjä tuohon hintaan, Turusta ehkä?

Vierailija
66/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy laivoilla. Uivia tautipesäkkeitä, jotka on täynnä boomerieläkeläisiä ja juntteja.

Vierailija
67/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, vaan ruokailut ostetaan erikseen.

Vierailija
68/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan istutettu samaan pöytään? Mua ei koskaan, tosin en nyt siellä niin usein ole kayänytköän.

Joskus on istutettu, jos ei ole ollut sopivia pöytiä vapaana. Meitä oli kerran vuosia sitten sellainen "juodaan koko rahalla" -porukka samassa pöydässä vanhemman vähän sivistyneemmin ruokailevan pariskunnan kanssa, ja heille ilta oli varmaan aika kärsimystä.

Vierailija
69/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, 6 hengen pöytään laitettiin 4+2 h seurueet = kyllä siinä on perheen yhteinen illallinen tietyllä tapaa pilalla.

Vierailija
70/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on istutettu, jos ei ole ollut sopivia pöytiä vapaana. Meitä oli kerran vuosia sitten sellainen "juodaan koko rahalla" -porukka samassa pöydässä vanhemman vähän sivistyneemmin ruokailevan pariskunnan kanssa, ja heille ilta oli varmaan aika kärsimystä.

Näin ei kyllä saisi tehdä! Tai ainakin pitäisi kertoa, että tämä on tilanne, ja antaa mahdollisuus mennä muualle.

Vierailija
71/115 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen suuntaan Buffetissa ja toiseen suuntaan muussa ravintolassa. Buffet aamiainen molempiin suuntiin

Vierailija
72/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni buffassa, mutta matkapahoinvoinnin takia ei kannata. Enää en suostu Tukholman laivalle ollenkaan. Helsinki-Tallinna väli on onneksi niin lyhyt, että sen kestän Postafenin turvin.

Postafenin kanssa ei saa ottaa alkoa, joten buffetiin viinihana jäisi koskemattomaksi. Senkään takia minun ei kannata maksaa buffasta.

Syön Helsinki-Tallinna välillä jonkun lohileivän tai jos matka sattuu lounasaikaan, niin jonkun salaatin. 

Vierailija
73/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä syö mitään, juon vaan. No ehkä aamulla jos vatsa kurnii niin saatan hakea jonkun sämpylän kahvilasta. Mut jos vielä aamulla janottaa kovasti niin en syö sitä sämpylääkään vaan jatkan juhlimista.

Vierailija
74/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Helsingissä on hyvätasoisia a la carte -ravintoloita runsain mitoin. Kun laivalle lähdemme, niin buffetin haluamme.

En tiedä maissa paikkaa, jossa saisi syödä mahan täydeltä katkarapuja. Päälle vielä pullollinen kelvollista valkoviiniä. Eikä maksa paljon.

Vierailija
75/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole mitään mieltä mennä Ruotsiin laivalla, olen viime vuodet Eestiin matkaillessani ottanut aina loungelipun, johon sisältyy oma buffet juomineen.

Ei kahden tunnin matkaan kannata täysbuffetia ottaa, kauhea ryysis ja hienhaju.

Vierailija
76/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ravintolassa hyvän pihvi-illallisen ja nauran niillem jotka maksaa jopa enemmän siitä huvista, että saavat mennä sinne karsinaan jonottelemaan prinssinakkeja ja paskinta mahdollista viiniä.

Vierailija
77/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiristeilyllä buffetissa, mutta lyhyellä pyrähdyksellä vaikka hampurilaisbaarissa, jos on nälkä (Tallinnan laivoilla esim. on nuo). Buffetit ovat ihania minusta edelleen, saa valita haluamaansa.

Vierailija
78/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole mitään mieltä mennä Ruotsiin laivalla, olen viime vuodet Eestiin matkaillessani ottanut aina loungelipun, johon sisältyy oma buffet juomineen.

Ei kahden tunnin matkaan kannata täysbuffetia ottaa, kauhea ryysis ja hienhaju.

Mitä olen syönyt buffassa, niin harvemmin niissä on ryysistä. Yleensä lähinnä rekkakuskeja, harvoin edes niin täyttä ettei voisi itse valita pöytää.

Vierailija
79/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömmeaina buffetissa. Pitkien jonojen takia laitan aina isolle lautaselle kerralla kaikki, samalla lautasella on katkaravut, sillit, suklaamousset ja kinuskikastikkeet jne.

Vierailija
80/115 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ravintolassa hyvän pihvi-illallisen ja nauran niillem jotka maksaa jopa enemmän siitä huvista, että saavat mennä sinne karsinaan jonottelemaan prinssinakkeja ja paskinta mahdollista viiniä.

Menimme juuri Vikingillä Helsingistä Tukholmaan. Viini oli hyvää. Maissa sitten syötiin pihviä, siellä me kunnon pihvipaikat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi