Syötkö laivalla buffetissa vai normiravintoloissa?
Laivaristeily harkinnassa ja pohdin ruokailua laivalla. Buffettien hinnat ovat nousseet, onko buffet hintansa arvoinen vai kannattaako syödä Ala cartessa?
Kommentit (115)
En ikinä syö missään buffeteissa. Ties mitä rähmijöitä edellä on ollut. Kun menen ravintolaan, istun pöytään ja haluan, että minua palvellaan enkä joudu hakemaan itse ruokaani.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen melkein aina syönyt buffetissa, olin sitten reissulla perheen, miehen tai ystävien kanssa. Laivoilla ei ole kovin halpaa syödä annoksia, ja kun siihen ottaa lasin tai kaksi viiniä, ollaan jo buffetin hinnassa. Buffetissa saa kuitenkin siihen hintaan alkupalat, pääruoan, jälkiruoan ja viinitkin. Viime vuosina käyttämäni laivayhtiön buffet on kyllä mielestäni huonontunut todella paljon, ja ollaan monesti todettu, että se ei taida olla enää hintansa väärti, kun alkaa olla eineksiä ja pakasteita paljon tarjolla. Joten aika vaikea ehdottaa, miten kannattaisi toimia.
Miksi siihen pitää ottaa sitä viiniä? Ai niin mutta laivamatkathan ovat pömppäysreissuja köyhille.
Vierailija kirjoitti:
Syön niissä kahviloissa, joista saa ostaa salaattiannokset tai ruoka-annokset kilohinnalla. Siellä on lihaa, kanaa, kalaa, kermaperunoita ym ja salaattipöytä on todella monipuolinen.
Viimeksi haettiin siitä myös salaatit mukaan hyttiin iltapalaksi
Kyllä hävettää tuommoisten puolesta... Miksi pitää yleensä lähteä jos ei ole varaa ihmisnäiseen käyttäytymiseen?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen buffet on laivoilla hyvä kompromissi, missä punnitset ruokasi.
Sitten lähtiessä puntarin kautta niin tietää kuinka paljon pitää laskuttaa ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Syön laivalla muissa ravintoloissa kuin buffetissa. En jaksa sitä ryysistä, enkä ole kiinnostunut vetämään päätä täyteen ruokailun yhteydessä. Aamupalan syön jossain kahvilassa, laivasta riippuen. Tai ostan kahvin hyttiin.
No tämä kuulostaa fiksulta, jos vain on totta.
Vierailija kirjoitti:
Laivan buffet on levoton, hälyinen ja todella rauhaton ruokailukokemus. Koko ajan joku tönimässä ja kulkemassa pöydän ohi, ja toisaalta omastakin seurueesta joku on hakemassa lisää. Ehdottomasti a la carte ravintola mieluummin.
Semmoista se on. Köyhät kiilaajat tukkivat joka paikan ja sotkevat tarjoilualtaat kun päissään örveltävät.
Yleensä ala cartessa. En ole suursyömäri enkä usein edes jaksa tai halua syödä jälkiruokaa. Käydään jätskillä erikseen.
Tykkään kun saa istua alas eikä tarvitse kuin kertoa, mitä haluaa. Buffassa jonottaminen ja ihmisten sottainen käytös ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ala cartessa. En ole suursyömäri enkä usein edes jaksa tai halua syödä jälkiruokaa. Käydään jätskillä erikseen.
Tykkään kun saa istua alas eikä tarvitse kuin kertoa, mitä haluaa. Buffassa jonottaminen ja ihmisten sottainen käytös ärsyttää.
Mistä tämä käsitys oikein tulee, että buffaan mennäkseen pitää olla suursyömäri ja -juomari? Onko se nälkäkuoleman pelko vieläkin niin lähellä historiassa, ettei muuta osata ajatellakaan kuin sitä, että syödään ja juodaan liikaa buffassa? Kaikkea ilmaista viinaa ei tarvitse juoda, vaikka suomalaisilla on takavuosina ollut sellainen käsitys. Mutta eipä tuolla enää nykyisin juopotella juurikaan. Itsekin join yhden lasillisen roseeta, sen verran mitä ruuan kanssa menee.
Buffa on paljon mainettaan parempi ruokapaikka mitä nyt tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana olen siellä käynyt. Kylmät ruuat ainakin, en yleensä ota lämmintä ruokaa ollenkaan. Näin ainakin Viking Linellä, jolla olen pääasiassa matkustanut. Eckerö-linen ruuat Tallinnaan mennessä taas ovat luokattomia. Kerta riitti, ei niin lyhyellä matkalla tarvitse syödä mitään. Finnlinesin ruokakin on hiukan parantunut, siellä buffa kuuluu hintaan, mutta eipä siellä tule otettua kuin pahimpaan nälkään. Nämä risteilylaivat Ruotsiin ovat nykyisin laadukkaita. Jopa rosee oli erinomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen melkein aina syönyt buffetissa, olin sitten reissulla perheen, miehen tai ystävien kanssa. Laivoilla ei ole kovin halpaa syödä annoksia, ja kun siihen ottaa lasin tai kaksi viiniä, ollaan jo buffetin hinnassa. Buffetissa saa kuitenkin siihen hintaan alkupalat, pääruoan, jälkiruoan ja viinitkin. Viime vuosina käyttämäni laivayhtiön buffet on kyllä mielestäni huonontunut todella paljon, ja ollaan monesti todettu, että se ei taida olla enää hintansa väärti, kun alkaa olla eineksiä ja pakasteita paljon tarjolla. Joten aika vaikea ehdottaa, miten kannattaisi toimia.
Miksi siihen pitää ottaa sitä viiniä? Ai niin mutta laivamatkathan ovat pömppäysreissuja köyhille.
No itse en kutsu yhden tai kahden viinilasillisen juomista illan mittaan pömppäämiseksi, mutta kukin tavallaan. Yleensä ollaan myös syöty buffet paluumatkalla, jolloin seuraavana aamuna mennään kuitenkin töihin.
Syön ennen risteilyä ja laivalla siirrän yhden taxfree votkan vesipulloon. Sit karaokeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivan buffet on levoton, hälyinen ja todella rauhaton ruokailukokemus. Koko ajan joku tönimässä ja kulkemassa pöydän ohi, ja toisaalta omastakin seurueesta joku on hakemassa lisää. Ehdottomasti a la carte ravintola mieluummin.
Semmoista se on. Köyhät kiilaajat tukkivat joka paikan ja sotkevat tarjoilualtaat kun päissään örveltävät.
Millä laivoilla sä oikein käyt? Olen ollut laivan buffeteissa lukuisia kertoja, enkä ole koskaan nähnyt kenenkään sotkevan mitään, enkä olevan päissään. Jotenkin luulen, että jos joku tulisi humalassa sinne ravintolaan, niin henkilökunnan kuuluisi hänet sieltä poistaa. Ja en yhtään tiedä, kuka on köyhä tai kuka rikas, ei se yleensä päällepäin siellä buffetissa näy.
Olen kyllä valitettavasti nähnyt laivoilla paljon humalaisia, mutta yleensä notkuvat siellä käytävillä, ja tuskin käyttävät rahojaan suht kalliiseen buffetiin.
Vierailija kirjoitti:
Buffetissa. Silja Linen Grande buffet on maailman paras tapa illallistaa mielestäni. On Tallinnan laivojenkin buffet todella hyvä.
Ja silti paskempi kuin viikkarilla
Buffetissa, vaikka ala cartessa on lista ei se luettelo kerro mitä on tarjolla. On ihan toinen asia nähdä kaikki buffassa.
Buffetissa. Kun perheessä on sekä allergisia että nirsoja se on helpoin vaihtoehto.
Viron reissulla ruokailen vain Virossa. Tukholma on jo niin nähty etten sinne enää risteile.
Alkoi tehdä mieli laivalle ja buffettiin 😀 Usein alkaa tehdä mieli asioita, joiden väitetään täällä olevan kauhean WT. Käymme joka vuosi Tukholmassa tai Tallinnassa ja tykkäämme laivoista > WT. Usein ollaan otettu buffet paluumatkalla Tukholmasta, kun tullaan laivaan nälkäisinä.
Jos on iso treenaava mies kannattaa ottaa buffet. Mutta se on aina täynnä vanhoja akkoja jotka juuri ja juuri jaksavat kävellä pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Viron reissulla ruokailen vain Virossa. Tukholma on jo niin nähty etten sinne enää risteile.
Eiväthän kaikki jää Tukholmaan. Risteilylaivoja käytetään myös matkalla Eurooppaan. Valitettavasti Finnlines on hinnoitellut itsensä pois noilta markkinoilta.
Hygieniasyistä en ole syönyt buffeteissa vuosikymmeniin. 70- luvulla viimeksi. No yksityistilaisuuksissa toki.
Fiiliksen mukaan. Olin ihan äsken Saksassa ja menin Ruotsin kautta, menomatkalla a la carte Viking Gracella oli pettymys juomia lukuunottamatta, mutta tulomatkalla Glorylla buffet oli ihan superhyvää, ihanat salaatit ja vegeruuat, joita pääasiassa otin. Myös rose-viini oli hyvänmakuista.