Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko persuja äänesti ihmisiä, jotka luuli saavansa enemmän sosiaalitukia?

Vierailija
06.04.2024 |

Ja nyt ovat pettyneitä? Luuletteko, että ulkkareiden rahat jaetaan teille?

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä logiikalla määräaikaisten töiden lisääminen, irtisanomisten helpottaminen ja etujen vieminen, eli työmarkkinoiden epävarmuuden lisääminen saa kulutuksen nousemaan?

Hallituksen päätökset on täysin ideologisia, ja suhmuroitu vain ja ainoastaan elinkeinoelämän etuja ajatellen.

Tällaisena keskiluokkaisena ihmisenä en kyllä ymmärrä mistään etujen viemisestä. Eihän hallitus sellaista ole tekemässä. Olet ostanut SAK:n ja demareiden valheet sellaisenaan ja se aiheuttaa sinussa epävarmuutta. Suosittelen lukemaan ne hallituksen esitykset mistä niissä oikeasti on kyse.

Vierailija
142/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut äänestää sdp ja vasemmisto. Ovat perinteisesti pitänyt suomalaisen duunarin puolia. No nyt nähdään kokoomuksen ja persujen isänmaallisuus.

SDP ja vasemmisto on koko ajan hoitanut suomalaiselle duunarille vaan ongelmia ja velvoitteita, yhtään ei ole duunarin elämää parannettu tappamalla työpaikat ja hoitamalla lisää veroja maksettaviksi.

Demarien ja koko vasemmiston tarpeellisuus nousee kateellisuudesta. Muilla menee paremmin, joten niiltä pitää ottaa. Jos vassarit oikeasti korjaisi asioita, niiltä loppuisi hommat. Sen takia itse asiassa vasemmisto vallassa ollessaan huonontaa äänestäjiensä etuja ja selittää sitä rikkaiden ahneudella. Ja taas tyhmät äänestää niitä.

Tarkoitus on taata pysyvästi rahoitus ja kehitys yhteiskunnan pyörittämiseen. Ei niin, että se olisi kiinni jonkun rikkaamman hyvästä tahdosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli uskot, että kaikki kurjistaminen koskee vain niitä TOISIA eli kurjia, tyhmiä ja laiskoja, jotka olivat ansainneet sen.

Vahvoista välittävä Suomi.

Eikö kiinnosta edes se, että.hallituksen politiikka lamauttaa talouden? Ajaa yritykset konkurssiin, asuntojen hinnat alas, lisää turvattomuutta, paisuttaa velkaantumista ja tuhoaa taas yhden sukupolven tulevia veronmaksajia?

Miksi hallituksen politiikka lamauttaisi talouden? Talous on jo lamassa, ollut 16 vuotta. Tässä yritetään nyt laittaa sitä liikkeelle. Saada keskiluokkaa kuluttamaan veronalennuksin, säästää syömävelasta, saada useamman töihin ja maksamaan veroja tähän yhteiskuntaan. Oleiluyhteiskunnan aika on ohi.

Meillä oli ennätystyllisyys ja sitten tuli Petteri ja lopetti sen. Hoetaan katastrofia ja katastrofi saatiin. Kukaan ei luota omaan eikä valtion talouteen ja niinpä talous seisahtui.

Tämän kokoomus tekee joka kerta. Mitä enemmän koittaa säästää, sitä enemmän talous kyykkää ja valtio velkaantuu.

Tämän voit nähdä ihan velkatilastoista. Kokoomuspääministeri-> velka räjähtää. Se 16v sitten alkanut talouden pysähtyminen.oli Kataisen ja Stubbin tekemää säästöä. Vähän oltiin nousussa ja sitten tuli uusi kokoomushallitus.

Vierailija
144/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perussuomalaiset mitään tukia luvanneetkaan!

Vierailija
145/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.stat.fi/julkaisu/cl8lkinf9pwt30cvz5uvtgprk

Korkean tulotason puolueet: kok, vihr, rkp

Keskimääräisen tulotason: sdp, ps

Alhaisen tulotason: kesk, vas, kd

Suuren työttömyysasteen: sdp, vas, vihr

Keskimääräisen työttömyysasteen: ps, kesk

Alhaisen työttömyysasteen: kok, kd, rkp

Suuri eläkeläisten määrä: ps, sdp, kesk, kd

Keskimäärinen eläkeläisten määrä: rkp

Pieni eläkeläisten määrä: kok, vihr

Tilastokeskuksen dataa. Voitte lopettaa vänkäämisen.

Vierailija
146/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä logiikalla määräaikaisten töiden lisääminen, irtisanomisten helpottaminen ja etujen vieminen, eli työmarkkinoiden epävarmuuden lisääminen saa kulutuksen nousemaan?

Hallituksen päätökset on täysin ideologisia, ja suhmuroitu vain ja ainoastaan elinkeinoelämän etuja ajatellen.

Tällaisena keskiluokkaisena ihmisenä en kyllä ymmärrä mistään etujen viemisestä. Eihän hallitus sellaista ole tekemässä. Olet ostanut SAK:n ja demareiden valheet sellaisenaan ja se aiheuttaa sinussa epävarmuutta. Suosittelen lukemaan ne hallituksen esitykset mistä niissä oikeasti on kyse.

Minä keskituloisena ihmisenä tajuan oikein hyvin, että meillä keskituloisilla on nyt eniten menetettävää. Työelämä on epävarmaa, työehdot heikkenee ja potkulain ja laman vuoksi voimme koska tahansa jäädä työttömäksi eikä ansiosidonnaista saa kuin 8 viikkoa.

Eli nyt ei osteta mitään!  

Jatkossa kukaan ei enää voi ostaa asuntoa eikä hankkia lapsia. Ei ole varaa.

Vierailija
147/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, toivotaan että etsit tai perustat paremmin kuin satatuhatta muuta, joilla on täsmälleen samat ideat.

Paljon on asenteesta kiinni. Minut on jo kotona opetettu siihen, että yhteiskunta ei ole minulle mitään velkaa ja jos haluaa syödä, pitää tuoda jotain yhteiseen pöytään (=käydä töissä ja maksaa veroja).

Olen nuoresta lähtien käynyt töissä. Tehnyt töitä nyrpistelemättä nenääni. Kaikki työ on kelvannut.

Olen kouluttautunut. Minulla on kaksi tutkintoa. Kouluttaudun edelleen töiden ohella lyhyemmillä kursseilla tai opintokokonaisuuksilla.

Olen kerryttänyt nuoresta lähtien puskuria ja säästänyt hankintoihin. Minulla ei ole velkaa. Minulla on omaisuutta (talo, auto), säästöjä ja osakkeita.

Minulla on verkostoja ja suosittelijoita. Jos jäisin työttömäksi, turvautuisin verkostoihin, olisin valmis kouluttautumaan ja olisin edelleen valmis ottamaan kaikenlai

Sulla on hyvät lähtökohdat, joista olet ponnistanut. On työläämpää koota kaikki alusta asti ilman valmista pohjaa ja tukijoita. 

Vierailija
148/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa on se, että talous lähti alaspäin het kun orpo alkoi lukea madonlukuja.

Eli kansa tiesi, että tämä hallitus tuhoaa talouden ja tulevaisuuden.

Orpon hallitukseen ei luota edes omat äänestäjät. Vain 38% luottaa edes vähän.

Tämä ei muutu hallituksen kauden aikana ja valitettavasti talous öaskee kunnes saamme hallituksen, joka luo kasvua ja luottamusta.

Vierailija
149/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tutkittu että persuja äänesti maalla asuva keskiluokka

Maalla asuva keskiluokka? Ei maalla ole korkeakoulutettuja kuin tyyliin opettajat. He tuskin haluavat äänestää kuin epätasa-arvoisuus vaikuttaa vähävaraisiin lapsiin ja sen myötä työolosuhteisiin.

Maalla asuva keskiluokka oli ennen kansakoulun opettaja, pappi ja kunnanjohtaja sekä hänen oikea kätensä. Sama porukka edustaa vieläkin maaseudun keskiluokkaa ja nämä äänestävä vakaasti Keskustaa. Maaseudun valtateiden laitojen poikamiehet ja peräkammarin pojat olivat niitä, jotka äänestivät 70 ja 80-luvuilla SMP:tä ja 90- ja 00-luvuilla Soinia. Nämä ovat yhä uskollisia PS:lle ja heidän retoriikalleen, jossa oma huono-osaisuus johtui aiemmin Helsingin herroista, nyt Afrikan ja Lähi-idän pojista. Jos suomenruotsalaisia taskuliinaporvareita ei ois, jos negereitä ei ois niin naisia ja rahaa riittäis!

Vierailija
150/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloiset ovat nyt 8 viikon päässä köyhyydestä.

Me tipumme kovaa ja korkealta.

Vierailija
151/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuja äänestävät ovat työssä käyvää porukkaa, joka on kyllästynyt loissakin elätykseen.

Enemmän sosiaalitukia hamuavat äänestivät vasemmistoa, vihreitä ja demareita.

Aika moni töissäkäyvä äänesti noita puolueita, joten väärin meni.

Oli tuota vaalien alla joku tutkinutkin että persuja äänestää nykyään työssäkäyvät, ja myös osa yrittäjistä. Olen edellisen kanssa samaa mieltä että tukia saavat todennäköisemmin äänestävät vasemmistoa - sieltähän heille todennäköisesti tulee parhaat edut. Ei se poista sitä mahdollisuutta että myös joku työntekijä äänestäisi vasemmistoa vaikka tukiensaajat äänestävätkin.

Vierailija
152/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keskituloisena ihmisenä tajuan oikein hyvin, että meillä keskituloisilla on nyt eniten menetettävää. Työelämä on epävarmaa, työehdot heikkenee ja potkulain ja laman vuoksi voimme koska tahansa jäädä työttömäksi eikä ansiosidonnaista saa kuin 8 viikkoa.

Kaikki on vaarassa menettää, paitsi varakkaimmat. 

Vierailija
153/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt ei osteta mitään!  

Jatkossa kukaan ei enää voi ostaa asuntoa eikä hankkia lapsia. Ei ole varaa.

En ymmärrä lainkaan vauhkoontumistasi. Itse työskentelen alalla, jolla on 100% työllisyys. En kuulu liittoon enkä saisi ansiosidonnaisia muutenkaan. Sen sijaan voin valita uuden työn, jossa aloitan ensi viikolla, jos jostain syystä haluasin vaihtaa nykyisestä. Työnantajani ei halua päästää minua ja on sitouttanut nostamalla palkkaani 500/kk vuoden sisällä. Minulla on omistusasunto, josta on lainaa jäljellä selvästi vähemmän kuin meillä on säästöjä ja sijoituksia. Lapsikin löytyy. Tällaista se keskiluokan elämä Suomessa on. Sinä et siihen selvästi kuulu.

Vierailija
154/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskot, että kaikki kurjistaminen koskee vain niitä TOISIA eli kurjia, tyhmiä ja laiskoja, jotka olivat ansainneet sen.

Eikö kiinnosta edes se, että.hallituksen politiikka lamauttaa talouden? Ajaa yritykset konkurssiin, asuntojen hinnat alas, lisää turvattomuutta, paisuttaa velkaantumista ja tuhoaa taas yhden sukupolven tulevia veronmaksajia?

Oletko käynyt jonkin politrukkikoulun, jossa on opetettu tulkitsemaan toisten ihmisten kirjoituksia tahallaan väärin? Missä olen kirjoittanut, että joku ansaitsee kurjuutta? 

Olen peräänkuuluttanut ihmisen vastuuta omasta elämästään. Vastuunottoa on kouluttautua ja tehdä töitä arvottamatta töitä eli ottaa tarjottua työtä vastaan. Vastuunottoa on myös huolehtia itsestään ja terveydestään. Vastuunottoa on myös olla hankkimatta (liikaa) lapsia, jos ei pysty edes huolehtimaan itsenäisesti omasta toimeentulostaan. Vastuunottoa on seurata ja suunnitella perheen/omaa budjettia sekä hyvinä päivinä kerryttää puskuria pahan päivän varalle.

Suomessa on (vielä) kansainvälisellä vertailutasollakin pärjäävä ja tasapäistävä peruskoulu ja kouluttautuminen on käytännössä ilmaista myös korkeakouluissa, joten kouluttautuminen ja tiedon saanti on kaikille mahdollista. Yhteiskuntamme kannustaa opiskelemaan ja kehittämään itseään.

Nykyinen hallitus sai velkaisen maan ja kurssin muuttaminen vaatii rankkojakin toimenpiteitä.

Vierailija
155/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hallituksen politiikka lamauttaisi talouden? Talous on jo lamassa, ollut 16 vuotta. Tässä yritetään nyt laittaa sitä liikkeelle. Saada keskiluokkaa kuluttamaan veronalennuksin, säästää syömävelasta, saada useamman töihin ja maksamaan veroja tähän yhteiskuntaan. Oleiluyhteiskunnan aika on ohi.

Meillä oli ennätystyllisyys ja sitten tuli Petteri ja lopetti sen. Hoetaan katastrofia ja katastrofi saatiin. Kukaan ei luota omaan eikä valtion talouteen ja niinpä talou

KOK haluaa valtiontalouden syöksyyn, sillä silloin valtio-omaisuutta voi myydä suurpääomalle halvalla. Keinotekoinen lama on myös hyvä paikka tuhota AY-liikettä ja saada palkat laskuun. 1990-luvulla keinotekoinen lama järjestettiin, jotta palkat saataisiin laskuun, mutta yhdistettynä Neuvostoliiton hajoamiseen, pankkikriisiin ja asunto- ja kiinteistökuplan puhkeamiseen saatiin sotien jälkeen syvin sukellus. Kiitos vuorineuvoksille.

Vierailija
156/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei perussuomalaiset mitään tukia luvanneetkaan!

Taisitte kuitenkin luvata olla leikkaamatta niistä.

Vierailija
157/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut äänestää sdp ja vasemmisto. Ovat perinteisesti pitänyt suomalaisen duunarin puolia. No nyt nähdään kokoomuksen ja persujen isänmaallisuus.

SDP ja vasemmisto on koko ajan hoitanut suomalaiselle duunarille vaan ongelmia ja velvoitteita, yhtään ei ole duunarin elämää parannettu tappamalla työpaikat ja hoitamalla lisää veroja maksettaviksi.

Demarien ja koko vasemmiston tarpeellisuus nousee kateellisuudesta. Muilla menee paremmin, joten niiltä pitää ottaa. Jos vassarit oikeasti korjaisi asioita, niiltä loppuisi hommat. Sen takia itse asiassa vasemmisto vallassa ollessaan huonontaa äänestäjiensä etuja ja selittää sitä rikkaiden ahneudella. Ja taas tyhmät äänestää niitä.

Tarkoitus on taata pysyvästi rahoitus ja kehitys yhteiskunnan pyörittämiseen. Ei niin, että se olisi kiinni

Aiemmin se todella oli näin, kun patruunat hoitivat koulujen ym. rahoituksen ja isännät vastustivat niitä. 

Aletaan valua takaisin niihin aikoihin, jos kehitystä ei pysäytetä.

Vierailija
158/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tutkittu että persuja äänesti maalla asuva keskiluokka

Maalla asuva keskiluokka? Ei maalla ole korkeakoulutettuja kuin tyyliin opettajat. He tuskin haluavat äänestää kuin epätasa-arvoisuus vaikuttaa vähävaraisiin lapsiin ja sen myötä työolosuhteisiin.

Maalla asuvista en tiedä, mutta ainakin täällä kaupungissa moni opettajakaveri äänestää Perussuomalaisia. PS:n kannattajakunta on varmaan aika laidasta laitaan pl. huono-osaisimmat.

Vierailija
159/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että Soini jätti puolueen?

Ei tarvi luulla. Meni johtopalli alta. Ja sitten vielä luuli että on itse maailman napa ja että kannattajat jotka äänesti syrjään seuraisi uuteen puolueeseen. Ja nyt toimii vasuritoimittajien käsikassarana ja  yrittää lyödä kilaa persuihin kommentoimalla milloin mitäkin älytöntä. 

Vierailija
160/226 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei äänestänyt, vaan nettomaksajia, jotka olemme kyllästyneet nettomaksamiseen.

Tie nettomaksajasta nettosaajaksi voi olla yllättävän lyhyt, eikä siihen välttämättä voi itse vaikuttaa. Ajatellaan vaikka liikenneonnettomuuksia, vakavia sairauksia tai vaikka sitä, että varmalta tuntunut työpaikka siirtyy Aasiaan...