Oikeastiko persuja äänesti ihmisiä, jotka luuli saavansa enemmän sosiaalitukia?
Ja nyt ovat pettyneitä? Luuletteko, että ulkkareiden rahat jaetaan teille?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Persut on EK:n ja kokkareitten käsikassara, joka vedätetään tekemään hallituksen likainen työ. Ja ne pällithän tekee.
PS kannattajat edellisen hallituksen aikana: Vastustamme globalismia!
PS kannattajat nyt: Rakastamme globalismia!
Vierailija kirjoitti:
Minä keskituloisena ihmisenä tajuan oikein hyvin, että meillä keskituloisilla on nyt eniten menetettävää. Työelämä on epävarmaa, työehdot heikkenee ja potkulain ja laman vuoksi voimme koska tahansa jäädä työttömäksi eikä ansiosidonnaista saa kuin 8 viikkoa.
Eli nyt ei osteta mitään!
Jatkossa kukaan ei enää voi ostaa asuntoa eikä hankkia lapsia. Ei ole varaa.
En ymmärrä lainkaan vauhkoontumistasi. Itse työskentelen alalla, jolla on 100% työllisyys. En kuulu liittoon enkä saisi ansiosidonnaisia muutenkaan. Sen sijaan voin valita uuden työn, jossa aloitan ensi viikolla, jos jostain syystä haluasin vaihtaa nykyisestä. Työnantajani ei halua päästää minua ja on sitouttanut nostamalla palkkaani 500/kk vuoden sisällä. Minulla on omistusasunto, josta on lainaa jäljellä selvästi vähemmän kuin meillä on säästöjä ja sijoituksia. Lapsikin löytyy. Tällaista se keskiluokan elämä Suomessa
Sinulla on työpaikka 100% työllistävältä.alalta ja näinollen sanot, ettei pidä vauhkoontua.
Pitäisikö kaikkien tulla sinun alalle? Etkö välitä muista kuin itsestäsi? Etkö näe mitä tälle maalle tapahtuu, kun keskituloiset eivät enää kuluta eivätkä hanki asuntoa ja lapsia?
Tajuatko lainkaan kokonaisuuksia.
Pelkkä minä minä.ei pyöritä tätä maata vaikket väliitäusi muista kuin itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minä keskituloisena ihmisenä tajuan oikein hyvin, että meillä keskituloisilla on nyt eniten menetettävää. Työelämä on epävarmaa, työehdot heikkenee ja potkulain ja laman vuoksi voimme koska tahansa jäädä työttömäksi eikä ansiosidonnaista saa kuin 8 viikkoa.
En ymmärrä lainkaan vauhkoontumistasi. Itse työskentelen alalla, jolla on 100% työllisyys. En kuulu liittoon enkä saisi ansiosidonnaisia muutenkaan. Sen sijaan voin valita uuden työn, jossa aloitan ensi viikolla, jos jostain syystä haluasin vaihtaa nykyisestä. Työnantajani ei halua päästää minua ja on sitouttanut nostamalla palkkaani 500/kk vuoden sisällä. Minulla on omistusasunto, josta on lainaa jäljellä selvästi vähemmän kuin meillä on säästöjä ja sijoituksia. Lapsikin löytyy. Tällaista se keskiluokan elämä Suomessa
Terveisin lääkäri, palkka 10000/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut äänestää sdp ja vasemmisto. Ovat perinteisesti pitänyt suomalaisen duunarin puolia. No nyt nähdään kokoomuksen ja persujen isänmaallisuus.
Edellinen vasemmistohallitus heitti ihmisoikeudet roskikseen ja lainasivat politiikkansa Etelä-Afrikasta.
Jep. En anna unohda koronapassia enkä rokotuspainostusta enkä uudenmaan sulkuakaan. Pelottelivat ihmiset ihan vainoharhaisiksi.
Enkä tietysti woketustakaan. Ja Näkkäläjärveä.
Juu ei saa vassarit enää ääntäni.
Silloin ei kukaan tiennyt mitään, millainen tauti korona tulee olemaan ja miten pandemia kehittyy. Tiedossa on kaikilla tutkijoilla, että jonakin päivänä saamme uuden ruton niskaamme. Milloin se tapahtuu,
Aika jännä tauti, kun alakouluissa ja kaupoissa pystyi työskentelemään koko päivän ilman koronan pelkoa, mutta ilman koronapassia ei päässyt elokuviin tai puolityhjään ravintolaan lounasajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eli uskot, että kaikki kurjistaminen koskee vain niitä TOISIA eli kurjia, tyhmiä ja laiskoja, jotka olivat ansainneet sen.
Vahvoista välittävä Suomi.
Eikö kiinnosta edes se, että.hallituksen politiikka lamauttaa talouden? Ajaa yritykset konkurssiin, asuntojen hinnat alas, lisää turvattomuutta, paisuttaa velkaantumista ja tuhoaa taas yhden sukupolven tulevia veronmaksajia?
Oletko käynyt jonkin politrukkikoulun, jossa on opetettu tulkitsemaan toisten ihmisten kirjoituksia tahallaan väärin? Missä olen kirjoittanut, että joku ansaitsee kurjuutta?
Olen peräänkuuluttanut ihmisen vastuuta omasta elämästään. Vastuunottoa on kouluttautua ja tehdä töitä arvottamatta töitä eli ottaa tarjottua työtä vastaan. Vastuunottoa on myös huolehtia itsestään ja terveydestään. Vastuunottoa on myös olla hankkimatta (liikaa) lapsia, jos ei pysty edes huolehti
Sä elät kuplassa ilman muuttujia. Se on ideologista teoriaa.
Onko perskokare niin yksinkertainen, että ajattelee vain minä minä eikä tajua kokonaisuutta?
Vierailija kirjoitti:
https://www.stat.fi/julkaisu/cl8lkinf9pwt30cvz5uvtgprk
Korkean tulotason puolueet: kok, vihr, rkp
Keskimääräisen tulotason: sdp, ps
Alhaisen tulotason: kesk, vas, kd
Suuren työttömyysasteen: sdp, vas, vihr
Keskimääräisen työttömyysasteen: ps, kesk
Alhaisen työttömyysasteen: kok, kd, rkp
Suuri eläkeläisten määrä: ps, sdp, kesk, kd
Keskimäärinen eläkeläisten määrä: rkp
Pieni eläkeläisten määrä: kok, vihr
Tilastokeskuksen dataa. Voitte lopettaa vänkäämisen.
Suurin työllisyysaste: SDP
Alhaisin työllisyysaste: kokoomus, Persut
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva ala sulla! Kerrotko vielä mikä ala tuo on, niin me tullaan kaikki sille alalle.
Vierailija kirjoitti:
Eli uskot, että kaikki kurjistaminen koskee vain niitä TOISIA eli kurjia, tyhmiä ja laiskoja, jotka olivat ansainneet sen.
Vahvoista välittävä Suomi.
Eikö kiinnosta edes se, että.hallituksen politiikka lamauttaa talouden? Ajaa yritykset konkurssiin, asuntojen hinnat alas, lisää turvattomuutta, paisuttaa velkaantumista ja tuhoaa taas yhden sukupolven tulevia veronmaksajia?
Oletko käynyt jonkin politrukkikoulun, jossa on opetettu tulkitsemaan toisten ihmisten kirjoituksia tahallaan väärin? Missä olen kirjoittanut, että joku ansaitsee kurjuutta?
Olen peräänkuuluttanut ihmisen vastuuta omasta elämästään. Vastuunottoa on kouluttautua ja tehdä töitä arvottamatta töitä eli ottaa tarjottua työtä vastaan. Vastuunottoa on myös huolehtia itsestään ja terveydestään. Vastuunottoa on myös olla hankkimatta (liikaa) lapsia, jos ei pysty edes huolehti
Nykyinen hallitus sai maan, jossa oli mm. ennätystyöllisyys ja romautti sen alle vuodessa.
"Olen peräänkuuluttanut ihmisen vastuuta omasta elämästään. Vastuunottoa on kouluttautua ja tehdä töitä arvottamatta töitä eli ottaa tarjottua työtä vastaan. Vastuunottoa on myös huolehtia itsestään ja terveydestään. Vastuunottoa on myös olla hankkimatta (liikaa) lapsia, jos ei pysty edes huolehti"
Tämä on hallituksen vahvoista välittävä Suomi. Se näkyy puheissa, joissa kansaa haukutaan laiskoiksi lo7siksi ja teoissa, joissa ajetaan 17 tuhatta uutta lasta köyhyyteen.
Tämä ajatusmalli on se, että kaikki ovat itse vastuussa itsestään, ei ole tukiverkostoja ja kaikki ennaltaehkäisevä työ on poissa.
Kaikkeen vastaus on mitäs läksit. Mitä.olet lihava, mitä opiskelit väärän ammatin , mitä synnyit väärään perheeseen.
kylmää on oikeiston ideologia. Toivottavasti ei osu omaan nilkkaan!
"Nykyinen hallitus sai maan, jossa oli mm. ennätystyöllisyys ja romautti sen alle vuodessa."
vielä viime keväänä kansa luotti talouteen ja tulevaisuuteen.
Kuinka se on voitu sösdiä alle vuodessa surkeudeksi ja epätoivoksi??
Perskokkareet osaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä lainkaan vauhkoontumistasi. Itse työskentelen alalla, jolla on 100% työllisyys. En kuulu liittoon enkä saisi ansiosidonnaisia muutenkaan. Sen sijaan voin valita uuden työn, jossa aloitan ensi viikolla, jos jostain syystä haluasin vaihtaa nykyisestä. Työnantajani ei halua päästää minua ja on sitouttanut nostamalla palkkaani 500/kk vuoden sisällä. Minulla on omistusasunto, josta on lainaa jäljellä selvästi vähemmän kuin meillä on säästöjä ja sijoituksia. Lapsikin
Mitä tuo hyvyyteen kuuluu. Pakon edestähän se toimii. Kaikilla aloilla ei tai siis suurimmalla osasta aloista tilanne ei ole sama
Vierailija kirjoitti:
"Nykyinen hallitus sai maan, jossa oli mm. ennätystyöllisyys ja romautti sen alle vuodessa."
vielä viime keväänä kansa luotti talouteen ja tulevaisuuteen.
Kuinka se on voitu sösdiä alle vuodessa surkeudeksi ja epätoivoksi??
Perskokkareet osaa!
Vai pitäiskö ihan ajatella. Nyt on alkanut tulla tämäm hallituksen ensimmäiset lait voimaan joten kyllä on nopeeta toimintaa toden teolla.
Vai olisko että olisikin edellisen hallituksen mestarillisuus alkanut vaikuttaa kun asiat ei tapahdukkaan kuitenkaan ihan hetkessä vaan viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei äänestänyt, vaan nettomaksajia, jotka olemme kyllästyneet nettomaksamiseen.
Oletko varma, että olet nettomaksaja? Aika usein sellaiseksi ilmoittautuvat ne, jotka eivät ole lähelläkään.
Tämä jäi hieman kiinnostamaan joten koitin googlata. Vanha juttu, artikkeli on jo vuodelta 2017 mutta ei siinä toisaalta anneta mitään palkka-arvoja. Koska omat tuloni ovat reippaasti yli suomalaisen mediaanin ja lisäksi en ole käyttänyt koulutuksen jälkeen juuri lainkaan julkisia palveluita, uskallan näiden kommenttien perusteella väittää olevani nettomaksaja. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005157574.html
Tämäkin on vuodelta 2018, ja käytetty data jo vuodelta 2016, eli muutoksia on varmasti tullut, mutta pääsen helposti ykkösluokan maksajaksi. https://yle.fi/a/3-10550342
Edellisiin juttuihin ja omaan arviooni käyttämistäni yhteiskunnan palveluista perustuen tosiaan, olen jo jonkin aikaa ollut nettomaksaja. [Minä tosin olen sitä mieltä että koulutuksen kulut kuuluisivat vanhemman, ei lapsen itsensä "maksuihin". Lapsi ei päätä syntyä, vanhempi tekee päätöksen. Siitä johtuen vähintäänkin oppivelvollisuuden täyttävät kulut ovat myös vanhemman päätös ja kuuluisi laskea vanhemman yhteiskunnalle aiheuttamiin kuluihin. Tämä arvio kuitenkin huomioi myös peruskoulutuksen osaltani.] Joka tapauksessa, jos terveys vain pysyy hyvänä niin tulen myös kuolemaan selvänä nettomaksajana. Sitä ei voi kukaan tietää kuitenkaan. Sikäli kun vanhaksi elää niin terveys todennäköisesti alkaa krempata, kysymykseksi jää vain kuinka pahasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloisena duunarina olen erittäin tyytyväinen persuihin. Kiva kun jää itselle enemmän käteen.
Se noin 10e / kk joka jää enemmän käteen menee moninkertaisesti kasvavina kulutusveroina. Huomaa, että et ole istunut ahkerasti matematiikan tunneilla.
Mikä siinä on kun sosialisti aina tykkää haukkua muita?
Sosialistit osaavat usein laskea. Vahva valtiontalous on myös duunarin paras puolustus. Kokoomuksen tavoite on tuhota valtiontaloutta ja yksityistää valtio-omaisuutta, ei kai muuten olisi mitään järkeä siinä, että valtiokonttori ja VM muunsi korona-aikaan otettuja negatiivisella korolla olevia pitkiä lainoja 12kk vaihtuvakorkoisiksi, jolloin joka vuosi rahaa tuottavat lainat maksavat satoja miljoonia. Tämä
En tiennytkään että KOK ja persut oli hallituksessa korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jo aikoja sitten tutkittu, että PS:n äänestäjät ovat lähinnä hyvätuloisia duunareita.
PK yrittäjiä, työttömiä ja toisen asteen koulutuksen saaneita duunareita. SDP, VAS ja VIHR ovat korkeasti koulutetun väestön puolueita, tutkitusti. Korkea koulutus korreloi myös keskimääräistä korkeamman älykkyysosamäärän kanssa.
Demarit on eläkeläisten suosituin puolue ja vasemmistoliitto työttömien. Vihreät ja kokoomus korkeastikoulutettujen. PS hyvätuloisten duunareiden. Äo korreloi lähinnä siinä, miten hyvin pystyt hyödyntämään koulutuksesi.
Ja eniten keskimääräiseen älykkyysosamäärään vaikuttaa mitä on opiskellut. <
Äo-testejä on myös mahdollista opetella. Kun on kerran tajunnut miten joku homma toimii, osaa käyttää samaa logiikkaa seuraavaan. Ei ole sama verrata henkilön tulosta, joka tekee testin ensimmäistä kertaa henkilöön, joka on tehnyt niitä huvikseen jo pitkän aikaa. Ensimmäisellä kerralla täytyy keksiä se ratkaisu, myöhemmin voi hyödyntää jo kehittämäänsä taitoa. Lisäksi on mahdollista katsoa oikea vastaus jos ei itse keksi, ja käyttää myös tuota hyväkseen jälkikäteen. Voi siis opetella. Pääasiallisestihan mitataan matemaattista älykkyyttä, kun noista äo-testeistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että KOK ja persut oli hallituksessa korona-aikaan.
Ehkä olet hieman yksinkertainen jos et ymmärrä lukemaasi, mutta asia pähkinänkuoressa: Marinin hallitus otti lainaa negatiivisella korolla. Petteri Orpon hallitus, jossa Purra on valtioinvarainministeri on muuttanut nämä Suomen kannalta edulliset lainat erittäin hintaviksi. Ennen lainan ottaminen tuotti rahaa joka vuosi, nyt maksaa satoja miljoonia + vakuutena on 7 miljardia euroa rahaa vakuustileillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloisena duunarina olen erittäin tyytyväinen persuihin. Kiva kun jää itselle enemmän käteen.
Se noin 10e / kk joka jää enemmän käteen menee moninkertaisesti kasvavina kulutusveroina. Huomaa, että et ole istunut ahkerasti matematiikan tunneilla.
Menkööt, kyllä ainakin itse olen valmis osallistumaan taloustalkoisiin. Toisin kuin käsi ojossa ulisevat sosialistit ja muut tukiluukuttajat.
Taloustalkoot, joiden seurauksena valtio velkaantuu yhä nopeammin, kansa köyhtyy ja hyvin menee 10 % rikkaimmista. Ja ulkomaiset sijoittajat voittavat.
Miksi haluat maksaa tästä ilosta? Mikä on ideologiasi, henkilöpalvonta?
Oikeiston mielestä taloustal
Niin se on. Jos haluaa saada rahaa pitäisi tehdä jotain sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tutkittu että persuja äänesti maalla asuva keskiluokka
Maalla asuva keskiluokka? Ei maalla ole korkeakoulutettuja kuin tyyliin opettajat. He tuskin haluavat äänestää kuin epätasa-arvoisuus vaikuttaa vähävaraisiin lapsiin ja sen myötä työolosuhteisiin.
No huhhuh. Annas kun kerron sinulle. Suurin osa maanviljelijöistä on maistereita tai AMK-tutkinnolla. Sen lisäksi maalta löytyy tietysti paljon muitakin korkeakoulutettuja. Kirjanpitäjiä tarvitaan kaikkialla, kuten myös juristeja. Kaikilla paikkakunnilla joilla on metsään liittyvää teollisuutta lienee myös suuri määri DI:tä ja jokunen entisen kauppakorkean käynyt. Monet jopa pitävät maalla asumisesta niin paljon, että ovat valmiita käyttämään työmatkoihinsa tunnin tai ylikin suuntaansa saadakseen silti asua siellä maalla vaikka työpaikka on kaupungissa. Toivottavasti kovin monella kaupungissa varttuneella ei ole noin vääriä käsityksiä maalla asuvista.
- Kaupunkilainen, mutta maalla kasvanut
Ei kaikki työnantajat ole yhtä hyviä. Silmät auki!