Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra: Eläkeikää on välttämätöntä nostaaa

Vierailija
06.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4ac3fa8c-a682-4ba7-b943-09b9a57e8…

Valtiovarainministeri Riikka Purra kertoo Iltalehden haastattelussa tulevista säästöistä ja veronkorotuksista. Purra paljastaa olevansa vanhanajan feministi, joka ei aina ymmärrä omaa parastaan ja pitää hallituksen hauskimpana ministerinä Petteri Orpoa.

Kommentit (325)

Vierailija
301/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin olisi ollut hyvä kertoa ennen vaaleja.

Voi hyvää päivää. Kenelläkään ei ollut ennen vaaleja realistista käsitystä siitä mitä tuleman pitää. Sote, Ukrainan sota, lainojen korot... kaikkein vähiten vasemmistolla. Hallituksen viesti on moneen kertaan ollut että tilanne on huomattavasti synkempi kuin mitä silloin nähtiin. 

Luotan siihen että hallitus tekee parhaansa tässä katastrofaalisessa tilanteessa, jonka he saivat perinnöksi edellisiltä vallanpitäjiltä. Ei käy kateeksi. 

Voi miten naiiveja ihmiset onkaan. Ei tästä voi selvitä kun valtaosa ei edes ymmärrä kokonaiskuvaa.

Vinkki: puhdas siirtymä ja Suomen muita kunnianhimoisempi aikataulu 2035 mennessä. 

Vierailija
302/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyä liikevoitollisesti hyödyntävät yritykset korkeammalle verolle vähintään ylimenokauden ajaksi.

TÄMÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö löytyisi joku kansanosa, jolta ei ole otettu? Vammaisilta, sairailta, opiskelijoilta, työttömiltä, vanhuksilta jne on jo leikattu. 

Niin huono tilanne ei sentään ole, että nimimerkki Riikka ehdottaisi leikkauksia omaan tuloluokkaansa. 

Varakkaammalta kansanosalta ei ole otettu mitään. Kaikki lähtee leikkuriin alemmista sosiaaliluokista, mutta ylempi keskiluokka saa olla rauhassa. Nämä haluavat vain verojen kevennyksiä eivätkä ole ollenkaan valmiita osallistumaan talkoisiin, vaikka ovat muka eniten "huolissaan" taloustilanteesta. Ja joo, turha tulla nyt sössöttämään sitä "ne maksaa veroja eniten"-shittiä, koska kyse on suhteellisuudesta. Jos köyhältä leikataan 200 euroa se voi olla kamelinselkä katki. Jos rikkailla nostetaan verotusta prosentti, se ei heitä kaada. Sitä paitsi heille on luotu erilaisia porsaanreikiä tehdä "verosuunnittelua", mik

Luuletko ihan oikeasti että varakkaammalta kansanosalta ei oteta mitään? Suomen ongelma on jo pitkään ollut se että varakkaalta kansanosalta otetaan niin paljon ettei kannata tehdä enempää työtä, kannattaa ennemmin muuttaa muualle. Osallistuvat siis talkoisiin hyvin vahvasti, ja ovat osallistuneet koko ajan. Nyt sinua harmittaa kun sinunkin täytyy osallistua.

Vierailija
304/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on töissä jopa 66 - vuotiaita, asuvat kerrostalossa. Nuorten määräaikaisia töitä ei jatketa.

Jäävät eläkkeelle 68- vuotiaana, yli 40 vuoden työhistoria. Menettävät kohta omistusasuntonsa, kun nuoret jättävät yhtiölainat maksamatta. Ahne saa palkkansa.

Asuntokauppa on pysähtynyt.

Eläkeläiset katsovat suut auki, kun omistusasunto lähtee. Ainakin sait ahnehtia niitä töitä.

Melkein 50 vuotta töissä ja tuloksena vuokra-asunto.

On se kyllä harmi, että kerrostalossa olet riippuvainen muiden asukkaiden maksukyvystä, joilta hallitus leikkaa 300 - 500 euroa kuukaudessa p

Pk-seudulla asunnoista on hirveästi ylitarjontaa. Ellei se sinun kämppä satu olemaan priimakuntoinen keskustakämppä niin ei ole ollenkaan itsestään selvää että löydät vuokralaisen.

Vierailija
305/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vaaleja luvattiin kaikkea kivaa äänten toivossa.

Äänestin heitä, mutta en kadu. Eivät ole tehneet mitään, mikä elämääni hankaloittaisi, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
306/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Kenelläkään ei ollut ennen vaaleja realistista käsitystä siitä mitä tuleman pitää. Sote, Ukrainan sota, lainojen korot... kaikkein vähiten vasemmistolla. Hallituksen viesti on moneen kertaan ollut että tilanne on huomattavasti synkempi kuin mitä silloin nähtiin. 

Luotan siihen että hallitus tekee parhaansa tässä katastrofaalisessa tilanteessa, jonka he saivat perinnöksi edellisiltä vallanpitäjiltä. Ei käy kateeksi. 

Kaikki oli tiedossa ennen vaaleja, mikään ei ole yllätyksenä tullut.

Vierailija
307/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka on niin nopsa nainen, että 78-vuotiaaksi esim jyrsijän hommiin. Leuat vahvat.

Vierailija
308/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen MITEN meidät on voitu valita maailman onnellisimmaksi maaksi jälleen.

Vierailija
309/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eläkeikä on jo nyt 68 vuotta. En usko että kestän niin pitkään. Olen raskaassa suorittavan tason työssä. Jos tuota nostetaan tuosta vielä ylöspäin, niin käytännössä eläke lakkautetaan minulta koska en elä sinne saakka että saisin nauttia siitä.

Äitini muuten pääsi eläkkeelle 58-vuotiaana. Ei millekään varhais- vaan vanhuuseläkkeelle. Valtiolla oli hyvä olla duunissa kun oli syntynyt oikeaan aikaan.

Omakin eläkeikäni on aivan 70 vuoden pinnassa, ja olen nyt itse 33v. Työskentelen yläkoulussa erityisluokanopena. Haluaisin todella nähdä sen, kun jaksaisin tällaista työtä vielä yli 70-vuotiaana. Edes tämän ikäisenä ei meinaa pysyä yläkoululaisten metkuissa perässä - entäs sitten, kun ikäeroa on 20 vuoden sijaan 60 vuotta? 

Omat vanhempani täyttävät tänä vuonna 70 vuotta, ja he ovat olleet jo monta vuotta eläkkeellä. Viimeisinä työvuosinaan he olivat tosi poikki, vaikka ovat aina eläneet terveellisesti. Aika epäreilultahan eläkemaksujen maksaminen ja jatkuvasti nouseva eläkeikä tuntuu, koska en edes usko saavani eläkettä. 

Vierailija
310/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö löytyisi joku kansanosa, jolta ei ole otettu? Vammaisilta, sairailta, opiskelijoilta, työttömiltä, vanhuksilta jne on jo leikattu. 

Niin huono tilanne ei sentään ole, että nimimerkki Riikka ehdottaisi leikkauksia omaan tuloluokkaansa. 

Varakkaammalta kansanosalta ei ole otettu mitään. Kaikki lähtee leikkuriin alemmista sosiaaliluokista, mutta ylempi keskiluokka saa olla rauhassa. Nämä haluavat vain verojen kevennyksiä eivätkä ole ollenkaan valmiita osallistumaan talkoisiin, vaikka ovat muka eniten "huolissaan" taloustilanteesta. Ja joo, turha tulla nyt sössöttämään sitä "ne maksaa veroja eniten"-shittiä, koska kyse on suhteellisuudesta. Jos köyhältä leikataan 200 euroa se voi olla kamelinselkä katki. Jos rikkailla nostetaan verotusta prosentti, se ei heitä kaada. Sitä paitsi heille on luotu eri

Varakkaampi kansanosa kuittaa erilaisina bonuksina ja osinkoina ihan mukavasta fyffeä, eikä heiltä kovin paljon niistä pois oteta. Luulen, että säilyvät hengissä, vaikka otettaisiin vähän enemmän. Mitä sinä luulet?

Vierailija
311/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaammalta kansanosalta ei ole otettu mitään. Kaikki lähtee leikkuriin alemmista sosiaaliluokista, mutta ylempi keskiluokka saa olla rauhassa. Nämä haluavat vain verojen kevennyksiä eivätkä ole ollenkaan valmiita osallistumaan talkoisiin, vaikka ovat muka eniten "huolissaan" taloustilanteesta. Ja joo, turha tulla nyt sössöttämään sitä "ne maksaa veroja eniten"-shittiä, koska kyse on suhteellisuudesta. Jos köyhältä leikataan 200 euroa se voi olla kamelinselkä katki. Jos rikkailla nostetaan verotusta prosentti,

Minä luulen että siitä kuuluukin saada hyvä elintaso että käy töissä. Jos on vain kotona tekemättä töitä niin joutuu pärjäämään vähemmällä. Tiedät varmastikin suomalaisen verotuksen progression, kaikki jotka saavat suuria bonuksia myös maksavat huomattavan määrän veroja.

Vierailija
312/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voisi sanoa ihan suoraan, että teette töitä kuolemaan saakka ja eläkkeestä on turha unelmoida. :D Mitä sitä peittelemään. "

Totta. Sen tähden kannattaa harkita, kuinka paljon tekee työtä. Vain sen verran että sillä kustantaa elämänsä. Kun rahat reissuissa loppuu, menee taas töihin. Älkää hyvät ihmiset pitkäkö enää vakituista työsuhdetta, lapsia, omaa taloa ja hienoa autoa tavoiteltavana. Tehkää määräaikaisia soppareita omien tarpeiden mukaan ja eläkää nyt - koska eläkkeestä ette tule koskaan nauttimaan. Oma napa edellä kannattaa elää, jos elämästä aikoo nauttia ja kokea. Älkää uhratko terveitä vuosianne 100% työn tekemiseen.

Vierailija
313/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläkkeet taidetaan maksaa valtion budjetista, työeläkkeitä ei. Eli valtio (Riikka Purra) haluaa leikata juuri pienimpiä eläkkeitä. Eläkeiän nosto ei sinällään vähenne valtion menoja.

Takuueläkkeen saa kun on 10 vuotta onnistunut välttämään työtä ja on tietyn ikäinen. Silloin palkinnoksi saa takuueläkkeen joka on saman suuruinen kuin siivoojalla joka on tehnyt 40 vuotta kokoaikatyötä. Siivojan työeläkkeestä mahdollisesti Purra tulee napsaisemaan palan. Takuueläkkeestä ei leikata.

Vierailija
314/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti poistetaan myös kansanedustajien sopeutusrahat! 

Vierailija
315/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekassasta vaan kaikki velat pois ja nykyisille eläkeläisille sama eläke mitä nykyäään saisi 3-6% eläkemaksuilla.

Vierailija
316/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki oli tiedossa ennen vaaleja, mikään ei ole yllätyksenä tullut.

Tunnut tietävän jotain mitä muut ei tiedä. Oisko linkkiä antaa väitteesi tueksi?

Vierailija
317/325 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaammalta kansanosalta ei ole otettu mitään. Kaikki lähtee leikkuriin alemmista sosiaaliluokista, mutta ylempi keskiluokka saa olla rauhassa. Nämä haluavat vain verojen kevennyksiä eivätkä ole ollenkaan valmiita osallistumaan talkoisiin, vaikka ovat muka eniten "huolissaan" taloustilanteesta. Ja joo, turha tulla nyt sössöttämään sitä "ne maksaa veroja eniten"-shittiä, koska kyse on suhteellisuudesta. Jos köyhältä leikataan 200 euroa se voi olla kamelinselkä katki. Jos rikkailla nostetaan verotusta prosentti, se ei heitä kaada. Sitä paitsi heille on luotu erilaisia porsaanreikiä tehdä "verosuunnittelua", mik

Hyvä kirjoitus mutta muistutuksena ettei jollekin jää väärä käsitys. Eihän rikkaiden verotusta olla nostamassa, vaan laskemassa monin tavoin. He ovat siis ainoa ryhmä, jotka ovat saamapuolella, kun sekä kansa köyhtyy, valtion palvelut huononevat ja kallistuvat kansalle leikkausten takia, että VALTIONVELKA sen kuin LISÄÄNTYY. Ja lisää tuleman pitää, kun ps-äänestäjät kuulemma haluavat aina vaan enemmän heikennyksiä itselleen. Kai niillä on joku kuvitelma siitä, että sillä tavalla Suomi jotenkin palaisi johonkin autuaaseen tilaan jossa ei ollut muun maalaisia, mutta väärässä ovat, kun paikallisella sopimisella sekä erityisesti lapsiperheiltä sekä yksinhuoltajilta leikkaamalla senkin suhteen asia tulee menemään päin vastoin seuraavien vuosien ja vuosikymmenien aikana.

Vierailija
318/325 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä. Antakaa minulle ja ottakaa enemmän tienaavilta sekä lapsenlapsilta.

Vierailija
319/325 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi sanoa ihan suoraan, että teette töitä kuolemaan saakka ja eläkkeestä on turha unelmoida. :D Mitä sitä peittelemään. 

Oikeiston toiveuni. 

Vierailija
320/325 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, minä, minä. Antakaa minulle ja ottakaa enemmän tienaavilta sekä lapsenlapsilta.

Niille lapsenlapsillekin olisi parempi, jos ei nykyiset ja tulevat lapsiperheet köyhtyisi ja velkaantuisi entisestään. Vain sen takia, että jotkut harvat valmiiksi rikkaat saisivat "minä minä minä" mulle kaikki ja vielä enemmän köyhdyttäessään valtiotakin entisestään. Kurjuuteen syntyvät lapsenlapset jo valmiiksi ja kurjuutta tulevat näkemään entistä enemmän, ihan vain siksi, että nykyiset ihmiset ajattelevat että "ei koske leikkaukset minua juuri nyt, antaa mennä vaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi