Riikka Purra: Eläkeikää on välttämätöntä nostaaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4ac3fa8c-a682-4ba7-b943-09b9a57e8…
Valtiovarainministeri Riikka Purra kertoo Iltalehden haastattelussa tulevista säästöistä ja veronkorotuksista. Purra paljastaa olevansa vanhanajan feministi, joka ei aina ymmärrä omaa parastaan ja pitää hallituksen hauskimpana ministerinä Petteri Orpoa.
Kommentit (325)
Toivottavasti seuraava hallitus korjaa tämän petturi hallituksen tekemät toimet. Tähän eläkeikä juttuun vastauksena että todennäköisesti valtaosa 65-70v minä mukaan lukien ovat työttömiä ja ainakin minä koen silloin olevani eläkkeellä
Itse Riikka Purrahan ei ole tehnyt päivääkään rehellistä palkkatyötä.
Nyt kannattaa tykitellä kaikki mahdolliset köyhiin ja keskiluokkaan osuva päätökset, koska keskiverto ps-äänestäjä on niin tyhmä että se näyttää vihreää valoa kaikelle aina vaan. Ainakin julkaisivat tutkimustuloksia, että nykyisin puolueen äänestäjät on jo niin hyvin aivopestyjä että itsekin kannattavat omien varojensa siirtämistä heitä rikkaimmille.
Siispä tekevät työtä käskettyä. Sitä saa mitä tilaa. On niin tärkeää olla eri mieltä kuin "vihervassarit", että ei haittaa vaikka keskiluokallekin tehdään kaikki mahdolliset heikennykset. Hä hä, vihervassaritko halusi oikeudenmukaisia työmarkkinoita myös työntekijöille ja kohtuullisen palkan työssä käyville -> No me halutaan sitten heikennyksiä kaikkeen ja päälle tehdään vielä hautaan asti töitä, koska vihervassarit haluaisi vaan loisia eläkeläisenä muiden rahoilla.
Eläkeläinen saa jatkossa Helsingissä avustaan, jos maksaa 2400 brutto avustajalle palkkaa kuukaudessa.
Suomessa jokainen saa valita asuinkaupunkinsa.
Tämäkin on seurausta sille, että meiltä puuttuu minimipalkkalaki. Tessit vielä on, mutta minimipalkkalaki puuttuu.
Tarhat voi loppua Helsingissä, kun hoitajilta leikataan asumistuet.
Ota lapsi töihin tai muuta Kotkaan, missä on päiväkoti.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tämä yllätyksenä? Ökyeläkettä nostavaa väkeä on ihan liikaa työikäisiin nähden. Nykyinen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus ja laskun maksaa jälkipolvet.
Määrittele ökyeläke.
Tutustu aikaan, jolloin eläkejärjestelmä on laadittu.
Tutustu elämään yleensä.
Takuueläkkeet taidetaan maksaa valtion budjetista, työeläkkeitä ei. Eli valtio (Riikka Purra) haluaa leikata juuri pienimpiä eläkkeitä. Eläkeiän nosto ei sinällään vähenne valtion menoja.
Ei mennä kokoomuslaisten omaisille avustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri ja Riikka suorastaan tuhoavat Suomea sellaisena kuin sen olemme oppineet tuntemaan.
Minä tunsin Suomen, jossa kaikki pitivät itsestään selvänä, että jokaisen on oma elantonsa hankittava itse ( oli tietysti muutamia, jotka haikailivat hankkivansa "hullun paperit" elätiksi päästäkseen). Maksoimme itse opintomme ja asumiskulumme ja ponnistelimme eteen päin köyhässä Suomessa ja saatiinkin elintasomme ja Suomi nousuun. Ilman, että koura ojossa odottaisimme kaiken maailman tukia, tukia, tukia tekemättä mitään itse.
Tällaista Suomea minä kaipaan.
Talous perustui Venäjän kauppaan, jossa suomalaisten luotettavuus ja laatu oli riittävä. Sillä Suomalaisella luotettavuudella ja laadulla ei pärjää enää Euroopassa. Varsinkaan niitä paikallisia "kotimaisia" kilpailijoita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tämä yllätyksenä? Ökyeläkettä nostavaa väkeä on ihan liikaa työikäisiin nähden. Nykyinen eläkejärjestelmä on pyramidihuijaus ja laskun maksaa jälkipolvet.
Osa eläkeläisistä ökyilee vapaaehtoisen eläkkeen turvin, joko itse maksetun, oman yrityksen maksaman tai työnantajan kustaman. Nämä vapaaehtoiset eläkkeet tulevat työ- tai yrittäjäeläkkeen päälle ja niistä maksetaan pääomatuloveroa. Minäkin saan tällaista vapaaehtoista eläkettä vielä muutaman vuoden, tämä minun eläkkeeni tosin on vaatimaton muutaman kympin kuukaudessa tuloa tuottava eläke ja olen sen itse itselleni maksanut. Vapaaehtoisiin eläkkeisiin ei Purrakaan pysty kajoamaan.
Helsingissä on kotihoitajalla noin 26 asiakasta per 8 h työvuoro.
Eläkeläisten hoidon tarve lisääntyy ja hoitajat muuttaa halvemmille paikkakunnille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa tykitellä kaikki mahdolliset köyhiin ja keskiluokkaan osuva päätökset, koska keskiverto ps-äänestäjä on niin tyhmä että se näyttää vihreää valoa kaikelle aina vaan. Ainakin julkaisivat tutkimustuloksia, että nykyisin puolueen äänestäjät on jo niin hyvin aivopestyjä että itsekin kannattavat omien varojensa siirtämistä heitä rikkaimmille.
Siispä tekevät työtä käskettyä. Sitä saa mitä tilaa. On niin tärkeää olla eri mieltä kuin "vihervassarit", että ei haittaa vaikka keskiluokallekin tehdään kaikki mahdolliset heikennykset. Hä hä, vihervassaritko halusi oikeudenmukaisia työmarkkinoita myös työntekijöille ja kohtuullisen palkan työssä käyville -> No me halutaan sitten heikennyksiä kaikkeen ja päälle tehdään vielä hautaan asti töitä, koska vihervassarit haluaisi vaan loisia eläkeläisenä muiden rahoilla.
Persu saa leikattua 50€ köyhältä. Petteri saa persulle 6pv työviikon.
Loistodiili sano persu!
Ei helvetti luulin eka että tuo teksti oli jotain AP:n sepitystä :DD
Vierailija kirjoitti:
Katos vaan. Nyt alkavat persutkin vihdoin viimein ymmärtää, että teidän vihtaanne on kustu.
Kyllä vain. Kun tukia uhattiin leikata persu hoki että minä teen töitä, ei koske minua (ja me muuthan ei?). Nyt voi joutua irtisanotuksi persukin helposti, ja eläkkeelle nyt jää jokainen.
Sitä tässä vaan odottaa että milloin alkaa heillekin valjeta mitä tuli tehtyä.
Pitäisi olla laki että vaalikupaukset ovat sitovia ja jos vaalilupauksen pettää niin saa lähdön pois hallituksesta. Se on väärin että harhaanjohdetaan ihmisiä.
Onneksi Petteri ja Riikka löysivät riidoista huolimatta vaalien jälkeen yhteisen sävelen, ja saimme maahamme vihdoin sinisen järkihallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla laki että vaalikupaukset ovat sitovia ja jos vaalilupauksen pettää niin saa lähdön pois hallituksesta. Se on väärin että harhaanjohdetaan ihmisiä.
No onhan ne!
Jos ne tehdään kabinetissa EK:n kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö löytyisi joku kansanosa, jolta ei ole otettu? Vammaisilta, sairailta, opiskelijoilta, työttömiltä, vanhuksilta jne on jo leikattu.
Niin huono tilanne ei sentään ole, että nimimerkki Riikka ehdottaisi leikkauksia omaan tuloluokkaansa.
Varakkaammalta kansanosalta ei ole otettu mitään. Kaikki lähtee leikkuriin alemmista sosiaaliluokista, mutta ylempi keskiluokka saa olla rauhassa. Nämä haluavat vain verojen kevennyksiä eivätkä ole ollenkaan valmiita osallistumaan talkoisiin, vaikka ovat muka eniten "huolissaan" taloustilanteesta. Ja joo, turha tulla nyt sössöttämään sitä "ne maksaa veroja eniten"-shittiä, koska kyse on suhteellisuudesta. Jos köyhältä leikataan 200 euroa se voi olla kamelinselkä katki. Jos rikkailla nostetaan verotusta prosentti, se ei heitä kaada. Sitä paitsi heille on luotu erilaisia porsaanreikiä tehdä "verosuunnittelua", mikä on aika härskiä paskaa tässä taloustilanteessa.
Sanotaanpa se suoraan: noita varakkaampia ei kiinnosta mikään valtion hyvinvointi, tai hyvinvointivaltio, vaan oma perse. He ovat valmiit ajamaan kymmeniä tuhansia köyhyysrajalle vain että saavat itse enemmän. Tästä ei heidän lehtensä kirjoita mitään, media vaikenee. Kuka muka uskoo että joku EK:n Häkämies olisi pätkääkään kiinnostunut hyvinvointivaltiosta? Ei ole. Häntä ja hänen hengenheimolaisiaan kiinnostaa vaan voittojen maksimointi ja sen repiminen ihmisten selkänahasta. Se on kyynistä paskaa, mutta niin se menee.
Sitäkin olen miettinyt, että oliko persut alkujaankin oikeiston kusetus ja työväenluokan murtamiseen tähtäävä Troijan hevonen? Se kuulostaa salaliittoteorialta, mutta ilman persuja työväenluokka olisi yhtenäisempi ja sen kannatus olisi pysyvästi sellainen, ettei oikeisto pääsisi yksin mitenkään vallan kahvaan. Persut kuitenkin hajotti työväenluokan keskeltä kahtia ja hajota ja hallitse onnistuu nyt oikeistolta.
Jos olet sairas eläkeläinen niin et saa enää kohta avustajaa. Muuta Kotkaan, jos sellaisen haluat. Avustajat muuttavat halvempien vuokrien perässä.