Voisiko joku teistä tulla kuutisen kertaa viikossa tönäämään kottikärryillä meidän pojan jääkiekkokassin jäähallille?
Ja parin kaverin kassit ja pojat kans. Matkaa on alle 10 kilometriä. Me aiomme nimittäin luopua yksityisautostamme, emmekä henno lopettaa vuosia kestänyttä harrastusta ihan tykkänään.
Kommentit (35)
sinnehän mahtuu yksi aikuinen sisään tai muutama mukula
kyllähän ne päällään kantaa mutta kun ne on kassiin pakattu vievät muuten aika ison tilan, ja sitten täällä av-mammat valitta että taas jollain hehtaari-kassi mukana joka vei kahden vaunujen kokoisen tilan linkasta
lapsesi kassia bussiin. Asennekysymys, yksityisautoilijat ovat laiskoja ja ylipainoisia..
Ilmeisesti Porvoossa on sama meno ku Jenkkilässä, kaikki on suurempaa ja mahtavampaa. Jääkiekkokassin takia tarttee olla maasturi.
Noh, tiedänpä ainakin mitä meidän lapset eivät voi harrastaa. Helsingissä asutaan ilman autoa. Balettikamat ehkä mahtuu ratikkaankin?
sen verran, että vain aikuinen jaksaa nostaa ja autoon pitää mahtua kimppakyytiläiset ja heidänkin kassinsa, niin ei se varmaan Fiatsu ole!
Jos on niin reipas poika, että menee itse bussilla lätkätreeneihin, niin kyllä järkkäisin sen kassille tilaa jostain.
Jos muuten musta olisi kyse ja olisi noin ääliö bussikuski, ettei suostu avaamaan keskiovea kun etuovesta ei mahdu, niin ihan varmasti kiusallanikin kinkeäisin itseni sinne bussiin ja katsoisin montako kertaa sen hermo kestää varustekassin purkamista ja kasaamista ovella. Ihan turhaa kiusantekoa tuollainen. Olen kuljettanut paljon hölmömpääkin tavaraa bussissa ja kauniisti on päästetty keskiovesta sisään.
jääkiekko ei muuten ole ekologinen laji
itse olen lätkä-nuoren äiti ja ajan tavallisella pikku-autolla,
Takakonttiin saa tungettua sen yhden varustekassin. Meillä on katumaasturi miehellä ja sinne saa ne kimppakyytiläiset, tavaroineen
Teillä on auto jolla kuskaatte pojan ja varusteet jäähallille tai sitten hankkiudutte autosta eroon ja jääkiekko lopetetaan tai kamat viedään vaikka pulkalla jäähallille.
Aika yksinkertaista: autolla tai sitten jollain muulla.
onneks busseissa on se kätevä alaosa mihin mahtuu sitten kun ei avuttomat sitä muka ovesta saa sisän!
lähtee vanhempien toiveesta, ei lapsen halusta. Todellinen palo pelaamiseen antaa voimat jopa kassin kantoon.
vaikkapa ensin 5 km kävelyharjoituksilla. Kottikärryjen työntäminen varmaan sujuu jo tuon ikäisiltä ipanoilta.
OK. Tää oli herjaa yhtä paljon kuin sun kysymyskin.
oli tosin JO 12v.
80-luvulla ei ollut mahdotonta lasten kantaa omia kamppeitaan, vaikka oli kaikki suojat, mailat, kypärät, luistimet etc.
Ainakin Helsingissä oli silloin aivan normaalia, että perheessä oli 1 auto tai ei autoa ollenkaan, eikä vanhemmat todellakaan kuskanneet lapsiaan harrastuksiin. Lapset oppivat varhain käyttämään itse julkista liikennettä.
Ihmeen touhua nykyään kun lapset kuskataan joka paikkaan. Sen ymmärtää jos asuu jossain korvessa, mutta muuten ei.
Järjestäkää vanhempien kesken kimppakyytejä treeneihin. Jos poika tarpeeksi iso, hän voi mennä pyörällä tai mopolla.
Monia vaihtoehtoja olla ekologinen.
miksei teidän kasseissa ole pyöriä...niitä voi vetää ei tarvitse kantaa.