Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imetys, jatkuva nälkä ja paino ei tipu

Vierailija
05.04.2024 |

Lapsi on 2,5 kk ja raskauskiloja on lähtenyt ehkä max 1 kg ja pudotettavaa on yhä 8 kg. En vaan saa painoa laskuun. Nälkä ja makeanhimo on ihan kamala. Söin tunti sitten ison annoksen ruokaa ja nyt maha valehtelematta kurnii nälästä. Onko kellään muulla ollut yhtä hankalaa? Luulin että imetys laihduttaisi, mutta tällasista mässäilynhimoa sekä nälkää en olisi osannut ajatella. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkumaan en pääse kunnolla. Lapsi ei viihdy vaunuissa eikä rintarepussa, kun karjuu vaan. Eilen pääsin kävelylle kun mies pitkin hampain suostui kanniskelemaan vauvaa sen aikaa. Auttaisi ehkä painon kanssa jos en olisi sohvalla jumissa vauvan kanssa. Mies lähti taas omaan harrastukseen ja täällä sitä sinnitellään.

Ap

Vierailija
2/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla humahti paino alas vasta kun lopetin imetyksen. Yritin aiemminkin maltillisella dietillä yms, mutta ei inahtanutkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ap vhh ta. 

Vierailija
4/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla humahti paino alas vasta kun lopetin imetyksen. Yritin aiemminkin maltillisella dietillä yms, mutta ei inahtanutkaan. 

Kiitos! Ja pahoittelut, hyvä että sait painon alas sitten myöhemmin. Jouduitko rajoittamaan syömisiä imetyksen jälkeen vai lähtikö kilot itsestään? 

Ap

Vierailija
5/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ap vhh ta. 

Kiitos pitää googlettaa lisää tästä ja sopiiko imetyksen aikana jo aloittaa. Voisi auttaa verensokerin kanssa ehkä.

Ap

Vierailija
6/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumaan en pääse kunnolla. Lapsi ei viihdy vaunuissa eikä rintarepussa, kun karjuu vaan. Eilen pääsin kävelylle kun mies pitkin hampain suostui kanniskelemaan vauvaa sen aikaa. Auttaisi ehkä painon kanssa jos en olisi sohvalla jumissa vauvan kanssa. Mies lähti taas omaan harrastukseen ja täällä sitä sinnitellään.

Ap

Juotko tarpeeksi vettä?

Vierailija
7/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ja milloin sää yleensä syöt? Tuo yksi ruoka ei vielä kerro. Mulla ei makeanhimoa ollut tai himoa mässätä millään, mutta perussapuskaa puputin ja paino tippui. Kyllähän se imetys vaati energiaa alkukuukausina. 

Vierailija
8/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Öö, siis mitä? Eikö isä voinu jäädä lapsen kanssa kotiin siksi aikaa kun kävit kävelyllä? Ja nyt mies saa harrastaa ihan rauhassa? 

Vierailija
9/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pyydä miestä huolehtimaan omasta lapsestaan

Vierailija
10/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin mies "suostuu" hoitamaan omaa lastaan? Mitä ihmettä?

Vierailija
11/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta putosi 5 kiloa kuukauden aikana ja mieheltäni 4.5 kg. Tein mieheni kanssa pyörälenkkejä usein noin 20 km 5 kertaa viikossa ja ollaan syöty terveellisesti ja ei olla herkuteltu ollenkaan.

Vierailija
12/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetys kaikkia laihduta. Itsehän olen lihonut yli 10 kg kahdessa vuodessa. Luulin alkuun, että laihtuisin itsestään, mutta niin ei käynyt ja nälkä on kova koko ajan. Ehkä itsekurilla, mutta ei minulla sellaista ole enää. Väsymys on yleistä edelleen, vaikka lapsi jo 2+. Imetään vielä pari kertaa päivässä. 

Vhh ei sitten sovi imetyksen kanssa. Tarvitse hiilareita ja vettä maidon tuottoon. Toki jos haluat pitää huolta itsestäsi niin voit tehdä ruokavalion ja laskea kaloreita. Mulla ei tähän ole ollut voimia nyt.

Vierailija
13/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä imetyksen aikana edes suositella laihdutusta, siten lähtee kaikki kehoon vuosien aikana kertyneet raskasmetallit ym ympäristömyrkyt liikkeelle ja päätyvät maitoon. Ehtii sitä imetyksen jälkeen sitten

Vierailija
14/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin joka lapsen jälkeen ekojen 2 kk aikana, koska ruokahalu oli varmaat tuplat normaalista. En kertakaikkiaan pystynyt syömään vähempää, koska muuten koko kropp kirkui, että kuolet nälkään. Sitten se meni ohi tuon 2 kk jälkeen. Toki mä en lihonut yhtään raskausaikoina, en tiedä, mistä se johtui, muusta kuin pahoinvoinnista. Painoin pari päivää synnytyksen jälkeen saman kuin ennen raskautta, joten imettäessä ei ollut yhtään ylimääräistä, mistä ottaa.

Joka tapauksessa, hormoonit pitävät huolen, että lapsi saa riittävästi ravintoa, joten ole armollinen itsellesi. Kun syöt terveellisesti ja pidät herkkumäärät kohtuullisina, niin se riittää. Ei sun tarvi olla heti samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Eikä oikeastaan koskaan, sillä raskaus ja imetykset muuttavat kehoa väistämättä, eikä sitä tarvi kokea epäonnistumisena.

Vierailija
15/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sun nyt vaan antaa kehon toipua raskaudesta ja synnytyksestä ja keskityt siihen laihduttamiseen sitten kun lapsi on vähän isompi? Mä olen alkanut miettiä painoasioita vasta siinä kohtaa kun lapset on aloittaneet syödä myös kiinteitä (eli 4-6kk). Raskauskilot kertyy 10 kuukauden aikana, en tajua miksi niiden pitäisi pudota nopeasti kun ne kertyy hitaasti. Mä olen joka tapauksessa ollut lasten 1-vuotissynttäreillä ihan samassa painossa kuin ennen raskaaksi tuloa, enkä ihan tajua miksi pitäisi kiirettä pitää.

Vierailija
16/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ap vhh ta. 

Sitä ei kannata tehdä imettäessä. Maidontulo voi vähentyä. Tai sitten äidin oma terveys kärsii, niinkuin sillä naisella, joka sai ketoasidoosin, kun karppasi imettäessään.

Vierailija
17/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan lihoin imettäessä ja koko ajan oli hirveä nälkä. Söin, koska jos en syönyt, maito alkoi vähentyä. Muista myös juoda paljon vettä. Join imettäessä, siis ihan siinä toimenpiteen aikana vettä pullosta samalla.

Meidän kehot on erilaisia ja joillain hormonitoiminta tekee näin. Kilot lähti, kun imettäminen loppui.

Sitten on se toinen asia, että miksi sun mies ei osallistu lapsen hoitoon, että voisit kävellä?

Jatkuva itkeminen ei myöskään ole normaalia vaikka niin väitetään, mutta siihen ei kyllä saa apua kuin yksityiseltä. Lapsella voi olla refluksi ja/tai allergioita.

Vierailija
18/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se laihdutus niin kauan kunnes imetät. Nyt syöt hyvin ja terveellisesti. Muistan imetyksen aikaisen järjettömän nälän. En voinut kahvista tai suklaasta nauttia, kun vauva sai vatsaoireita, joten mä vedin suurella halulla pastoja.

Imetyksen lopetin, kun vauva oli noin yksi vuotias. Siinä vaiheessa olinkin jo takaisin ihannepainossa.

Kärrylenkillä kävin aamupäivisin. Illemmalla jos mies oli himassa, niin kävin yksin.

Jos vauvalla on vatsanpuruja, eikä siten viihdy kärryissä? Tai vielä tottumaton siihen touhuun. Sinne vaan ja lenkille. Eihän se huuto kivaa ole, mutta edes pienen pyörähdyksen kävisit? Sitä kautta muksukin tottuis?

Vierailija
19/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Ehkä mietin painoasioita kun lapsi vähän kasvaa ja voin vähentää imetystä. Tuntuu tosiaan että tuo imetys vaan tekee niin nälkäiseksi että koko laihtuminen on ihan toivottoman tuntuista juuri nyt.

Mieheen nyt en jaksa edes kommentoida mitään. Hän nyt väsyy nopeastikin vauvan kanssa kun on se niin rankkaa. Että juu.

Ap

Vierailija
20/23 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä minusta on, ettei laihdu imetysaikana. Minulla myös aina kauhea nälkä imetysaikana ja laihdutus mahdollista vasta imetyksen loputtua. Jos yritän vähentää syömisiä, maidontulo vähenee.